Mulla on 4 kk vanha pentu ja tarvisinkin nyt kipeästi neuvoja koiran pesemiseen ja sisäsiisteyteen littyen. Miten usein pentua saa pestä ja miten olette opettaneet koiran pissaamaan sanomalehdille? ( Ulos en saa pentua vielä viedä kun ei ole annettu toista osaa rokotuksesta) Mites matokuurin laita ja kuinka usein?
Kiitos neuvoista jo eukäteen!!
Chihuhua pennun peseminen ja sisäsiistiksi opettaminen?
4
166
Vastaukset
- Ulosvaan
Totta kai pentua voi viedä heti luovutusikäisestä asti ulos pissalle turvallisiin paikkoihin vaikka rokotuksia ei olisi saatu! Tämä olikin varmaan provo vai?
- ............
Pesemisestä en osaa sanoo mitään, meillä pestään vaan sillon kun on oikeesti likanen, ei huvin vuoksi. Madottaa kannattaa joka kevät ja syksy.
Koiraa voi ihan hyvin ulkoiluttaa vaikkei kaikki rokotukset vielä oliskaan kunnossa, mutta sillon ei kannata toisien koirien lähelle päästää ja varsinkaan koirapuistoihin ei saa mennä. Kasvattaja oli jo opettanut mun koiran lehdelle (ei ollut ulkoiluttanu pentua ollenkaan...), josta tulikin jonkin verran ongelmia kun pentu ei vaan yksinkertasesti tehny tarpeitaan pihalle vaikka siellä olis kuinka kauan pyöriny sen kanssa. Varmaan kuukauden ajan sai lenkittää 5-8 kertaa päivässä ennen kun ensimmäistä kertaa pissas ulos. Suosittelisinkin alottaan jo ulkoilun, koska koira tarvii pissalenkkien lisäks myös raitista ilmaa, liikuntaa ja ihmiskontakteja. - CHIHUN PESU
Pentua voi totuttaa veteen ja suihkuun huuhtomalla vaikka jalkoja silloin tällöin, lämpimällä vedellä. Näin pentu ei pelästy kun varsinainen pesun aika koittaa. Itse pesen koiriamme aika harvoin. Takapuolen ja kurajalkojen huuhtelua on toisinaan. Talvisin ei ole tarvetta, mutta kesällä kun puuhastelevat kukkapenkeissä ja ovat aivan mullassa, saavat useammin pesua. :)
- ebeth46
Mulla on 3 kpl. chihuahuaa, joista yks omaa "satoo", ulos vein heti eka rokotuksen jälkeen (8 viikkoa), ulkona käytiin 1,5-2 tunnin välein, sekä pajon kehuja ja makupala kun pissa tai kakka tuli. Lehdelle oppivat tekemään emon opetuksella, heti kun alkovat liikkuun.
Pesemistä ei suositella (siis shampoolla) pentu aikana, mutta jos täytyy, niin mieto shampoo.
Pesen hauvelit noin 3 viikon välein, ja niillä on tosi hieno turkki,kiiltävä ja hyvin voivat Näitä suosituksia olen saanut: Chihuahuacirkelistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613093
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541799Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461754Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571610- 761532
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3351433Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771261The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251055