Rokotukset

Mä vaan

Mitenkäs rokotukset kun lähtee Thaimaahan? Kannattaako jotain ottaa ja mitä? Kiitos vastauksista.

32

2807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tohtori Koira

      A ja B hepatiitti ( maksulliset) perusrokotukset eli jäykkis yms.

      Mitään ehdottomia sääntöjä ole,mutta varmuudeksi...

      Kysy omasta terveyskeskuksesta niin saat asialliset ohjeet ilman ' kaupallisia intressejä'

      • Mä vaan

        Mitähän ne rokotukset mahtaa noin suurin piirtein maksaa? Kiitos vastauksestasi. :)


      • Tohtori Koira
        Mä vaan kirjoitti:

        Mitähän ne rokotukset mahtaa noin suurin piirtein maksaa? Kiitos vastauksestasi. :)

        öhöm... siitä on jo vuosia kun hepatiitit otin,mutta joitain kymppejä uskoisin.
        Kannatta kysästä terveyskeskuksesta tai työterveyden puolelta.
        Itse sain reseptin terkkarista jolla hain rokotteen apteekista ja piikittivät sen taasen terkkarissa.
        Tämän siis hoiti terveydenhoitaja ei mitään lääkärikäyntejä.


      • A:n & B:n takuusuoja
        Mä vaan kirjoitti:

        Mitähän ne rokotukset mahtaa noin suurin piirtein maksaa? Kiitos vastauksestasi. :)

        Perheeseeni kuuluu 4 hlöä ja yhelle otettiin A- ja B- hepatiittisuoja, kahelle A-hepatiittisuoja ja yhelle vain suoja B-hepatiittia vastaan ja koko porukalle oli useampi kuin yksi rokote ja, mikäli oikein muistan, niin hinta oli meille noin 280 euroa ja tämä on TOTTA.


      • Tohtori Koira kirjoitti:

        öhöm... siitä on jo vuosia kun hepatiitit otin,mutta joitain kymppejä uskoisin.
        Kannatta kysästä terveyskeskuksesta tai työterveyden puolelta.
        Itse sain reseptin terkkarista jolla hain rokotteen apteekista ja piikittivät sen taasen terkkarissa.
        Tämän siis hoiti terveydenhoitaja ei mitään lääkärikäyntejä.

        Kävin just pari viikkoa sitten kysymässä apteekista ja Hepat. A B maksaa sata euroa.


    • rokotukset

      joo, ei ihan halpaa lystiä, mutta ehdottomasti kannattaa.

    • Heppulainen

      A-hepatiitti kahdelle oli jotain 70-80 euron välissä.

    • Ainakin A kannattaa ottaa, Havrix taitaa olla yleisimmin käytetty. Hinta n. 50e per pistos ja vaatii pari piikkiä per aikuinen ennen pitkää suojaa. Lapsille vähän huokeampi.

      Nastaa lomaa !

      • Mä vaan

        Kiitos! :)


    • selviää sieltä

      rokote.fi

      • takaisin terveenäkö?

        Ei tavallaan kyllä selviä ko. sivultakaan eikä terveydenhoitohenkilökuntakaan välttämättä tiedä, jollei ota tarkemmin selvää. Taikkuihin lähtijöiden rokotesuojista hepatiittisuojat, tuhkarokko ja jäykkäkouristussuoja on oltava. Valitettavasti, niin en tiedä muista lääkityksistä vielä. Dengue-kuumetta esintyy Thaikuissa keskivertoisesti tai enemmän, joten suojaudu hyttysten pistoilta iltaisin ja öisin ja käytä vaaleita vaatteita (löytyy matkustustiedotteesta).


      • Tieto löytyy

        Kiitti omasta puolestanikin Tämän päivän kiireet ovat joillekin huomispäivän murheita. Sain rokote.fi-sivuilta haluamani tiedon. Käykääpä muutkin Taikkuihin lähtijät ko. sivuilla. Terveitä lomapäiviä kaikille Taikkuihin matkustaville!


    • Terkut työterv.h:sta

      Jos sinulla ei ole ennestään rokotteita niin ota Twinrix, sisältää sekä A että B-hepattisuoja. A tarttuu ruoan mukana, B vain veritartunnasta. Vakka et seksiä tai huumeita harrastakaan, voit aina joutua kolariin tai onnettiomuuteen ja sinulle voidaan tiputtaa B-hepatiittiverta. Siksi suojautuminen kannattaa. Twinrix maksaa n. 70 € x 3 jos otatat sen työterveyshuollosta, mutta jos pyydät reseptin ja haet rokotteen apteekista, saat sen n. 45 € x 3. Tarvitset rokotteen heti, 1 kk päästä (nämä tulee olla otettuna molemmat ennen matkaa) ja sitten 3. pistos n. 6 kk päästä.

    • Mä vaan

      Hyvä sivusto oli toi rokote.fi!

    • Mä vaan

      Ootteko ottanut tollasta Malarian estolääkitystä?

      • yli 30 kertaa

        turisti ei Thaimaasta malariaa voi saada....pitää olla viidakossa jotta sen saisi ja aika harva sinne eksyy...ja nykyään on tehokas lääke jos näin käy...itäminen 2 viikkoa. Ihan turhaa itseään piikittää kaikilla rokotteilla...hepatitti ja jäykkäkouristus riittää.


      • tän tiiän
        yli 30 kertaa kirjoitti:

        turisti ei Thaimaasta malariaa voi saada....pitää olla viidakossa jotta sen saisi ja aika harva sinne eksyy...ja nykyään on tehokas lääke jos näin käy...itäminen 2 viikkoa. Ihan turhaa itseään piikittää kaikilla rokotteilla...hepatitti ja jäykkäkouristus riittää.

        Malarian estolääke ei ole rokote, vaan lääke on tabletteina ennen ja jälkeen matkan tai matkan aikana. Tietääkö joku jonkun suomalaisen turistin, joka on saanut malarian?


      • Mä vaan
        tän tiiän kirjoitti:

        Malarian estolääke ei ole rokote, vaan lääke on tabletteina ennen ja jälkeen matkan tai matkan aikana. Tietääkö joku jonkun suomalaisen turistin, joka on saanut malarian?

        Näin käsitinkin, ettei se rokote ole. Ei vissiin kovin yleinen tauti sitten ole..


      • Mä vaan
        yli 30 kertaa kirjoitti:

        turisti ei Thaimaasta malariaa voi saada....pitää olla viidakossa jotta sen saisi ja aika harva sinne eksyy...ja nykyään on tehokas lääke jos näin käy...itäminen 2 viikkoa. Ihan turhaa itseään piikittää kaikilla rokotteilla...hepatitti ja jäykkäkouristus riittää.

        Tällein ekaa kertaa Thaimaahan lähtevänä taidan olla vähän "yli varovainen"..:) Mutta fiksumpaahan se kai on koittaa asioita selvitellä, kun lähteä reissuun ihan luupäänä. :D


      • Mä vaan
        tän tiiän kirjoitti:

        Malarian estolääke ei ole rokote, vaan lääke on tabletteina ennen ja jälkeen matkan tai matkan aikana. Tietääkö joku jonkun suomalaisen turistin, joka on saanut malarian?

        No niin, johan tuohon vastauksen löysinkin kun aloin vähän tarkemmin lueskelemaan..;)


      • vielä vastaus uupuu
        Mä vaan kirjoitti:

        Tällein ekaa kertaa Thaimaahan lähtevänä taidan olla vähän "yli varovainen"..:) Mutta fiksumpaahan se kai on koittaa asioita selvitellä, kun lähteä reissuun ihan luupäänä. :D

        Niin oon mäkin ensikertalainen, mikäli asiat eivät mutkistu. Vaikeata on silti ollut selvittää näitä "muille" itsestäänselviä asioita. Onkohan se suomalaisten perisynti, joka vierailee tälläkin palstalla, kun ei täältäkään ole helppo saada vastauksia tärkeisiin mieltä askarrúttaviin asioihin.


      • Mä vaan
        vielä vastaus uupuu kirjoitti:

        Niin oon mäkin ensikertalainen, mikäli asiat eivät mutkistu. Vaikeata on silti ollut selvittää näitä "muille" itsestäänselviä asioita. Onkohan se suomalaisten perisynti, joka vierailee tälläkin palstalla, kun ei täältäkään ole helppo saada vastauksia tärkeisiin mieltä askarrúttaviin asioihin.

        No höh. :/ Itse olen saanut näissä keskusteluissa vain asiallisia ja avustavia vastauksia. :) Toki kyllähän tänne paljon muutakin mahtuu.


      • oikea nimikin on
        Mä vaan kirjoitti:

        No höh. :/ Itse olen saanut näissä keskusteluissa vain asiallisia ja avustavia vastauksia. :) Toki kyllähän tänne paljon muutakin mahtuu.

        Harmi, kun kaikilla ei ole yhtä hyvä säkä, kun sulla!


      • ???????????????
        vielä vastaus uupuu kirjoitti:

        Niin oon mäkin ensikertalainen, mikäli asiat eivät mutkistu. Vaikeata on silti ollut selvittää näitä "muille" itsestäänselviä asioita. Onkohan se suomalaisten perisynti, joka vierailee tälläkin palstalla, kun ei täältäkään ole helppo saada vastauksia tärkeisiin mieltä askarrúttaviin asioihin.

        Mitähän kysyit.


      • to the Asian sun -13
        ??????????????? kirjoitti:

        Mitähän kysyit.

        Kiitti. Jatketaan tuonnempana..


      • en tiedä kaikkea
        to the Asian sun -13 kirjoitti:

        Kiitti. Jatketaan tuonnempana..

        Sori, en huomannut, ettei kysymykseni näy kaikille eli tarvitsisi saada tietää, että onko varmaa, ettei Krabille lähtevä turisti tarvitse malarian estolääkitystä. Rokote.fi, kun näyttää, että 2000-luvulla malariaa on esiintynyt koko Thaimaassa ja em. sivusto näyttää myös sen, että malariaa on esiintynyt epidemioina mm. Phuketissa 2000-luvun lopulla. Eli, jos menen viidakkoon retkelle ja viivyn retkellä pidempään kuin olin suunnitellut, niin mistä tiedän, että kuinka pitkään voin olla viidakkoretkellä huoleti?


      • en tiedä kaikkea kirjoitti:

        Sori, en huomannut, ettei kysymykseni näy kaikille eli tarvitsisi saada tietää, että onko varmaa, ettei Krabille lähtevä turisti tarvitse malarian estolääkitystä. Rokote.fi, kun näyttää, että 2000-luvulla malariaa on esiintynyt koko Thaimaassa ja em. sivusto näyttää myös sen, että malariaa on esiintynyt epidemioina mm. Phuketissa 2000-luvun lopulla. Eli, jos menen viidakkoon retkelle ja viivyn retkellä pidempään kuin olin suunnitellut, niin mistä tiedän, että kuinka pitkään voin olla viidakkoretkellä huoleti?

        Thaimaan turisti kohteissa ei tarvita malaria lääkitystä ja tuskinpa sinä siellä viidakossa montaa päivää olet,ja sitäpaitsi muutama vuosi sitten kun keskustelin näistä malaria lääkityksistä erään lääkärin kanssaa hän totesi niiden vaikutuksen olevan sama kuin söisi aamupalalksi kaurapuuroa,eli hepatiitti A ja B ,jäykkäkouristus sekä tuhkarokko lisäksi minulle suositeltiin viime vuonna kun otin noita tehosterokotuksia kolerarokotetta vaikkeiThaimaassa koleraa olekaan ,antaa hyvän suojan myös turistiripuleinhin hinta oli n. 40 e oteaan suun kautta liuoksena kahdessa erässä muutama viikko ennen reissua tämä vinkiksi herkkävatsaisille.Itselläni ei ole ollut koskaa vatsan kanssa ongelmia mutta ajattelin ettei se pahitteksi ole koska edelleenkin se hyvä käsihygienia on kaikista tärkeintä jamuistaa että syö vain hyvin kuumennetua pöperöä


      • ??????????
        en tiedä kaikkea kirjoitti:

        Sori, en huomannut, ettei kysymykseni näy kaikille eli tarvitsisi saada tietää, että onko varmaa, ettei Krabille lähtevä turisti tarvitse malarian estolääkitystä. Rokote.fi, kun näyttää, että 2000-luvulla malariaa on esiintynyt koko Thaimaassa ja em. sivusto näyttää myös sen, että malariaa on esiintynyt epidemioina mm. Phuketissa 2000-luvun lopulla. Eli, jos menen viidakkoon retkelle ja viivyn retkellä pidempään kuin olin suunnitellut, niin mistä tiedän, että kuinka pitkään voin olla viidakkoretkellä huoleti?

        Et tarvii, ethän sä Krabilta sellaista viidakkoa löydä.


    • HYVÄ TIETÄÄ

      Tärkeintä oli saada tietää se, mitä edellä kerroit. Koleraa vastaan tuskin hankin lääkettä, koska jo nyt on ollut täysi työ selvittää rokotteiden tarpeellisuutta, kun lähtee Krabille. En ole herkkävatsainen, mutta saatan olla ylihygieeninen, joka varmasti laskee vastustuskykyäni. Käsidesiä en voi käyttää, koska iho menee desinfiointiaineesta herkästi rikki. Älytöntähän olisi lähteä Taikkuihin tietoisena suositeltavista rokotteista, mutta olla hankkimatta tärkeimpiä rokotteita, jotka selviävät edellisestä kirjoituksesta. Vinkkisi ottaa koleralääke oli hyvä.

    • supisuomalainen -12

      Täydennys Taikkuihin lähteville: Malariasuojaa ei ainakaan Krabille lähtevä tarvitse. Jäykkäkouristusrokote on syytä matkustelevien pitää aina voimassa. Hepattiittisuoja ainakin A-hepatiittia varten on oltava. Sairastuminen vain vatsataudinkin, niin on vieraassa maassa ikävää. Valitettavasti tuntemukset Krabin provinssin ja jopa Phuketin turvallisuudesta, niin ovat vuoden 2012 edetessä vaihtuneet tietämättömyyden tunteeseen sekä selkeään tunteeseen siitä, että kannattaako suht pienten lasten kanssa edes ajatella, että matkustaa Taikkuihin kahdeksi viikoksi. Jos lähden Taikkuihin, niin on saatava takaisin se olotila, joka minulla oli silloin, kun olin suurella todennäköisyydellä lähdössä Taikkuihin eli se, että Taikkuihin on turvallista lähteä. Valitettavasti, niin en ole enää vakuuttunut, että Taikkujen turvallisuudesta. Kaikille Teille, jotka lähette Taikkuihin, niin toivon hyvin onnistunutta ja ennen kaikkea turvallista lomaa vuonna 2013!

    • Mikä sinulla siellä on hätänä ,kun vietät normaaalia lomaa ei sinulla ole mitään vaikeuksia samoin et tule huijatuksi kun käytät tervettä järkeä, nämähän ovat aivan samoja pointteja kuin suomessa liikkuessa.nämä tarinat mitä näillä sivuilla kerrotaan on monesti linkitetty jostain ulkomaisesta julkaisusta kertojana jokin omasta mielestään kaltoinkohdetu tai pahoinpidelty turisti, täytyy muistaa että jokaisessa asiassa on se toinenkin puoli lisäksi kuinka näitä juttuja on liioiteltu,kun lisätään Thaimaalainen liikenne niin paras pysyä pois sen mopon ja moottoripyörän selästä niin hyvin menee,kyllä kaikissa Thaimaan loma kohteissa pystyy näkemään ne tärkeimmät nähtävyydet kun ostaa retken paikallisita matkatoimistoista toinen vaihtoehto sopia hinta taksin kanssa esim yhdeksi päikväksi.Ei muuta kun unohdat nämä tuhannen ja yhden yön tarina ja viettät hyvän ennakoluulottoman loman

      • ?????????????????

        Niin, siis ensimmäinen hankinta on juuri se skootteri, jolla matkustetaan.

        missään nimessä ei saa mennä niille huijausmatkoille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe