Ota huomioon nämä asiat

Kaiken läpikäynnyt

Syöpä käsittely kuten kemoterapiaa, sädehoitoa ja leikkaus voi johtaa ihmisiä menettää hiuksensa, tunne pahoinvointi, oksentelu, ripuli, kipu eri puolilla kehoaan, kehittää iho-ongelmia ja ruokahaluttomuutta ja ruoansulatuskanavan ongelmia. Yhdessä kehon muutoksia, ihmiset niin ... m parhaillaan syövän hoidossa joskus kokea käyttäytymisen muutoksiin, jotka vaikuttavat heidän persoonallisuutensa aivotoimintojen Ihmiset solunsalpaaja joskus kehittää "Chemo aivot", mikä aiheuttaa heille ongelmia keskittymistä, muistia, kognitiivinen ajattelu ja muita toimintoja aivoissa. Lisäksi jotkut ihmiset on vaikeuksia keskittyä päivittäin tehtäviä tai projektityötä, moniajo ja viimeistely lauseita, mukaan American Cancer Society. Moods Ennen, sen aikana ja jälkeen syövän hoidossa, jotkut ihmiset tuntevat vihaa, pelkoa tai turhautumista, joka voi aiheuttaa heille vetäytyä sosiaalisista tilanteista, hyökäten muut ympärillään ja ovat nopeita mielialan. Ihmissuhteet Kemoterapia voi aiheuttaa ihmiset tuntevat toivoton, avuton ja yksin maailmassa, mukaan American Cancer Society. Näitä tunteita yhdessä muiden kanssa voi joskus aiheuttaa heitä kehittämään kireät suhteet ystäviin ja perheeseen. fyysinen, mielialan muutokset Vuosina sädehoito ja kemoterapia, ihmiset tuntevat fyysinen ja henkinen väsymys, joka voi aiheuttaa heille vähemmän energiaa ja masentunut. Ne voivat myös olla univaikeudet, joka voi tehdä heidän olonsa levottomaksi tai tulla ärtyisä. seksuaalisuus Syöpä hoito voi aiheuttaa joillekin miehille tulee voimattomia ja jotkut naiset kokevat kipua tai emättimen kuivuus yhdynnän aikana, mukaan National Cancer Institute. Seksuaalisuus muutokset voivat aiheuttaa miehillä ja naisilla joko tuntevat kiinnostuksen puute seksiä tai olemaan emotionaalisesti ja seksuaalisesti yhteydessä kumppaninsa.

127

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöpis

      Haittani ovat olleet olemattomat varattuna osaankin luettelostasi.

      Leikkausta edeltäneen säteilytysviikon "elehvantin annoksista" ( hoitsun ilmaisu ) huolimatta minulla ei ollut pahoinvointia eikä muutakaan vastaavaa.
      Alavatsan ahtaista paikoista johtuen alkoi loppuviikosta mieskuntoni heikkenemään mutta pikaisesti seurannut leikkaus sairaalassa makuineen sai muut ajatukset taka-alalle.

      Liikkumista rajoittava hajalle revitty alavatsa yhdessä avannepussin kanssa piti ajatukset poissa intiimisessioista.

      Avanteen sulkemisen jälkeiset "tuiskupäivät" olivat myös tehokasta ehkäisyä.

      Selibaatista muodostui varsin pitkä koska suolen toiminta oli yllätyksellisen yllätyksetöntä = oli varauduttava milloin tahansa rivakkaan liikkumiseen.

      Tuokin loppui ajastaan ja nyt kaikki on tuolla sektorilla toiminut entiseen malliin jo useita kuukausia.

      Enhän minä oikeastaan tiedä syövästä mitään.

      • Lusiina 5

        Positiiivinne on asenteesi, kypsän aikuisen kirjoitusta.Ei muuta kuin elämässä eteenpäin, läheisten kanssa.


      • Ei enään sytoja
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Positiiivinne on asenteesi, kypsän aikuisen kirjoitusta.Ei muuta kuin elämässä eteenpäin, läheisten kanssa.

        Montako sytokuuria Lusiina on saanut? Ei siinä tilassa posittivinen asenne auta,sen saa rakentaa kun hoidot ovat ohi.
        Kun ihminen saa rankkoja sytostatteja ei silloin jaksa muuta tehdä kuin yrittää jaksaa elämään seuraavaan kertaan.

        Taas kerran Lusiina kirjoittaa asiasta mistä hänellä ei ole mitään kokemusta eikä tietoa.Ikävää meille syöpäpotilaille,kun saa tälläistä palautetta.Me olemme kaikki tsemmpaajia ja meitä pitää kunnioittaa ja tukea!

        Syöpis kertoi omasta kokemuksestaan ja hienoa että hän kohdallaan kaikki meni aika hyvin,loppujen lopuksi,olihan siinä omat surunssakin,kuten meillä kaikilla.Toisilla enemän ja toisilla vähemän.


      • Sytot sattuu
        Ei enään sytoja kirjoitti:

        Montako sytokuuria Lusiina on saanut? Ei siinä tilassa posittivinen asenne auta,sen saa rakentaa kun hoidot ovat ohi.
        Kun ihminen saa rankkoja sytostatteja ei silloin jaksa muuta tehdä kuin yrittää jaksaa elämään seuraavaan kertaan.

        Taas kerran Lusiina kirjoittaa asiasta mistä hänellä ei ole mitään kokemusta eikä tietoa.Ikävää meille syöpäpotilaille,kun saa tälläistä palautetta.Me olemme kaikki tsemmpaajia ja meitä pitää kunnioittaa ja tukea!

        Syöpis kertoi omasta kokemuksestaan ja hienoa että hän kohdallaan kaikki meni aika hyvin,loppujen lopuksi,olihan siinä omat surunssakin,kuten meillä kaikilla.Toisilla enemän ja toisilla vähemän.

        Tarkoitin että ei siinä sytoja saadessa kerkiä muuta tekemään kun rakentaa elämäänsä seuraavaan kuurin asti,muuhun ei voimat riitä.

        Toipumiseen menee noin 2 vuotta,ennekuin keho on palautunut ennalleen.


      • Lusiina 5
        Sytot sattuu kirjoitti:

        Tarkoitin että ei siinä sytoja saadessa kerkiä muuta tekemään kun rakentaa elämäänsä seuraavaan kuurin asti,muuhun ei voimat riitä.

        Toipumiseen menee noin 2 vuotta,ennekuin keho on palautunut ennalleen.

        Anteeksi vaan mutta kukin syöpäpotilas on yksilö, kunkin syöpä on erilainen, kokemukset erilaiset, asennoituminen erilaista ja hyvä niin. Jos joku kykenee samaan kuin nimim. Syöpis, se on hieno asia ja hänen tapansa olla kokea ja elää.


      • Olla kiltti muille
        Sytot sattuu kirjoitti:

        Tarkoitin että ei siinä sytoja saadessa kerkiä muuta tekemään kun rakentaa elämäänsä seuraavaan kuurin asti,muuhun ei voimat riitä.

        Toipumiseen menee noin 2 vuotta,ennekuin keho on palautunut ennalleen.

        En ole vieläkään saanut mieletäni pois näitä kauheita myrkkyjä ja mitä ne toivat tullessan,ajattelin joskus että pahoille ihmisille pitäisi antaa tälläisiä,että oppisivat elämään oikein.Mutta ne ovat liian kalliita,siihen tarkoitukseen ja menisivät hukkaan,ehkä tulevaisuudessa keksitään jotain vastaavaa.


      • Täyttä potaskaa lusi
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Positiiivinne on asenteesi, kypsän aikuisen kirjoitusta.Ei muuta kuin elämässä eteenpäin, läheisten kanssa.

        "Kypsän aikuisen kirjoitusta"? Jokainen syöpää sairastava kokee ja tuntee hoitonsa erilailla.Hoidot ovat erilaisia,joillakin rankemat ja toisilla helpommat.Ei ole kysymys kypsyydestä vaan kokonaisuudesta.Sen ymmärtää jokainen ihminen joka sairastaa syöpää,joka sitä ei sairasta ei myöskään ymärrä.

        Koen itseni mollatuksi kun Lusiina näin kirjoittaa,ei ole sen eka kerta,joten tämänkin sen kirjoittaman jutun voi jättää omaan arvoonsa.


      • Tosiasioita
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta kukin syöpäpotilas on yksilö, kunkin syöpä on erilainen, kokemukset erilaiset, asennoituminen erilaista ja hyvä niin. Jos joku kykenee samaan kuin nimim. Syöpis, se on hieno asia ja hänen tapansa olla kokea ja elää.

        Ei tarvitse pyydellä anteeksi,mutta kanattiko tuota kirjoittaa.Ja jos ei itse ole edes syöpää sairastanut on sitäkin suurempi syy olla arvostelemetta meitä,kun ei ole paras eikä kukaan huono.Ei mitään eroa meissä ole.Sairastamme syöpää,se yhdistää meidät.

        Kirjoitat Lusiina usein että et arvostele syöpäpotilaita,et ilkeile yms.Oliko tämä joku tuki kirjoitus meille,jotka sitä sairastavat?


      • Nyt riitti
        Tosiasioita kirjoitti:

        Ei tarvitse pyydellä anteeksi,mutta kanattiko tuota kirjoittaa.Ja jos ei itse ole edes syöpää sairastanut on sitäkin suurempi syy olla arvostelemetta meitä,kun ei ole paras eikä kukaan huono.Ei mitään eroa meissä ole.Sairastamme syöpää,se yhdistää meidät.

        Kirjoitat Lusiina usein että et arvostele syöpäpotilaita,et ilkeile yms.Oliko tämä joku tuki kirjoitus meille,jotka sitä sairastavat?

        Anteeksi mutta tämä ei ole Lusiina -palsta, voisitkos kirjoittaa asioista asioina eikä jatkuvast toisen nikkiä ojentaen, kiitos.Jatkossa pyrimme siihen. Me muut palstalaiset emme enää jaksda tätä irvixstelyä ja tappelua joten................


      • yks synkkä ja tollo!
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Positiiivinne on asenteesi, kypsän aikuisen kirjoitusta.Ei muuta kuin elämässä eteenpäin, läheisten kanssa.

        Just näin,sä tiiät! Mitä sä Lusiina tiiät?Me muut ei olla kypsii eikä positiivisii!


    • Kovia kokennut

      Aivan se oli hänen tarinansa ja hyvä näin.Olen lukenut muitakin syöpiksen kirjoituksia ja aina ei ole hänekään elämä ollut helppoa syövän kanssa.

      Mitä ylempänä luki,siinä on mitä yleensä syöpäpotilaat käyvät läpi hoitojensa yhteydessä.Siihen ei asennoituminen auta,sen tietää vain syöpäpotilas itse.

      Kukaan ihminen joka ei ole syöpää sairastanut,ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään.Näin se vain on.

      Ja tästä asiasta ei Lusiina syöpää sairastamaton voisi olla komentoimatta koko asiaa.Kun ei tosiaankaan tiedä mitään.Eikä muiden puolesta voi "puhua"!

      • Lusiina 5

        Nimenomaan, muiden puolesta ei voi puhua, voi kuitenkin yrittää asettua sairastuneen asemaan. Enkä sanoisi "ei yhtään mitään", jotain aavistusta voi olla mutta täysin ei voi ymmärtää eikä samaa kokea.


      • Ei auta vika sana
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Nimenomaan, muiden puolesta ei voi puhua, voi kuitenkin yrittää asettua sairastuneen asemaan. Enkä sanoisi "ei yhtään mitään", jotain aavistusta voi olla mutta täysin ei voi ymmärtää eikä samaa kokea.

        Lusiina hyvä,yritä ymmärtää,vain itse syöpäpotilas tämän asian tietää.

        Aikoinani kun olin töissä verisyöpää sairastavien syöpäpotilaiden osastolla,yritin ymmärtää ja asettua heidän asemaan.Kun sain oman syöpäni,silloin ymärsin.Siinä ero.


      • Lusiina 5
        Ei auta vika sana kirjoitti:

        Lusiina hyvä,yritä ymmärtää,vain itse syöpäpotilas tämän asian tietää.

        Aikoinani kun olin töissä verisyöpää sairastavien syöpäpotilaiden osastolla,yritin ymmärtää ja asettua heidän asemaan.Kun sain oman syöpäni,silloin ymärsin.Siinä ero.

        Sinä et silti ymmärrä kuin omaa syöpääsi. Se että itse olet sairastunut ei tee sinusta täydellisesti toisen ihmisen syöpäkokemusta ymmärtävää kuitenkaan. Lähempänä olet kuin sairastamaton mutta et täydellisesti samaa kokenut koska jokainen ihminen on erilainen. Kukin kokee syövän eri tavalla. "Ei auta vika sana" -hyvä.


      • +10 pistettä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Sinä et silti ymmärrä kuin omaa syöpääsi. Se että itse olet sairastunut ei tee sinusta täydellisesti toisen ihmisen syöpäkokemusta ymmärtävää kuitenkaan. Lähempänä olet kuin sairastamaton mutta et täydellisesti samaa kokenut koska jokainen ihminen on erilainen. Kukin kokee syövän eri tavalla. "Ei auta vika sana" -hyvä.

        Onneksi olkoon Lusiina rakas, olet se ainut joka kaiken ymmärtää ja osaa.Sinunlaisiasi ei ole kuin1 ja se olet SINÄ:)

        Kun luin Claudian kirjoituksen niin....


      • Lusiina 5
        +10 pistettä kirjoitti:

        Onneksi olkoon Lusiina rakas, olet se ainut joka kaiken ymmärtää ja osaa.Sinunlaisiasi ei ole kuin1 ja se olet SINÄ:)

        Kun luin Claudian kirjoituksen niin....

        Hyi yök, mie en ole sinun rakas!

        "Sinunlaisiasi ei ole kuin1 ja se olet SINÄ:) "
        No niin pittääki. Minua on yks ja sinua yks, mitäs ihmeellistä siinä on?


      • Me Hanipuppelit
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Hyi yök, mie en ole sinun rakas!

        "Sinunlaisiasi ei ole kuin1 ja se olet SINÄ:) "
        No niin pittääki. Minua on yks ja sinua yks, mitäs ihmeellistä siinä on?

        Tais kolahtaa ja vittuilu alkoi,kuten aina:((( Sun yks Hanipuppelis...

        Miksi tämä ihminen edes sotkee itsensä tälläiseen ketjuun,onhan Lusiinalla nuo pieru juttunsa ja "omaisen" syöpä jutut,keskittyy vain arvoisa rouva niihin ja jättää meidät rauhaan,please!


      • Lusiina 5
        Me Hanipuppelit kirjoitti:

        Tais kolahtaa ja vittuilu alkoi,kuten aina:((( Sun yks Hanipuppelis...

        Miksi tämä ihminen edes sotkee itsensä tälläiseen ketjuun,onhan Lusiinalla nuo pieru juttunsa ja "omaisen" syöpä jutut,keskittyy vain arvoisa rouva niihin ja jättää meidät rauhaan,please!

        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.....mikä vittuilu? En kyllä tuos viimetteessä viestissäni näe vittuilusta haisuakaan. Hanipuppeli ei ole synonyymi sanalle rakas :)).

        Alunpitäin vastasin mukavalle kirjoittajalle Syöpis. Sen jälkeen seuraava viesti :

        "Taas kerran Lusiina kirjoittaa asiasta mistä hänellä ei ole mitään kokemusta "

        ja sit mää vastasin siihen jne.

        Te Hanipuppelit voisitte jättää MINUT rauhaan ni mie jätän teidät.


      • Me joilla on syöpä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Sinä et silti ymmärrä kuin omaa syöpääsi. Se että itse olet sairastunut ei tee sinusta täydellisesti toisen ihmisen syöpäkokemusta ymmärtävää kuitenkaan. Lähempänä olet kuin sairastamaton mutta et täydellisesti samaa kokenut koska jokainen ihminen on erilainen. Kukin kokee syövän eri tavalla. "Ei auta vika sana" -hyvä.

        Miksi kirjoitat toisesta,kun ei edes tunne ihmistä,etkä tiedä tästä yhtään mitään.

        Miten voit kirjoittaa että jokainen on erilainen,syöpää sairastvat ihmiset ovat aikalailla samanlaisia,kun on itse syövästä kyse.


      • Lusiina 5
        Me joilla on syöpä kirjoitti:

        Miksi kirjoitat toisesta,kun ei edes tunne ihmistä,etkä tiedä tästä yhtään mitään.

        Miten voit kirjoittaa että jokainen on erilainen,syöpää sairastvat ihmiset ovat aikalailla samanlaisia,kun on itse syövästä kyse.

        Tuosta olemme kyllä eri mieltä. Minä näen tuon asian ihan eri tavalla. Minusta jokainen ihminen on ainutlaatuinen kokonaisuus. Jokaisella on erilainen perimä, ympäristö on muovannut omanlaisekseen, elämänkokemukset jne. kun sitten siihen tulee syöpä, kukin ottaa sen omalla laillaan omaa taustaansa vasten. Tässä ei taida olla oikeaa eikä väärää käsitystä. Siis kukaan ei ole sen oikeammassa tai vääremmmässä kuin toinenkaan.


      • syöpäpotilas nyt
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Tuosta olemme kyllä eri mieltä. Minä näen tuon asian ihan eri tavalla. Minusta jokainen ihminen on ainutlaatuinen kokonaisuus. Jokaisella on erilainen perimä, ympäristö on muovannut omanlaisekseen, elämänkokemukset jne. kun sitten siihen tulee syöpä, kukin ottaa sen omalla laillaan omaa taustaansa vasten. Tässä ei taida olla oikeaa eikä väärää käsitystä. Siis kukaan ei ole sen oikeammassa tai vääremmmässä kuin toinenkaan.

        Terve ihminen ei tiedä sitä mitä syöpää sairastava tietää.Näin se vain on.Asiaa on tutkittu ja tulos on tämä.


      • Miksi ei tajua???
        syöpäpotilas nyt kirjoitti:

        Terve ihminen ei tiedä sitä mitä syöpää sairastava tietää.Näin se vain on.Asiaa on tutkittu ja tulos on tämä.

        Tottakai näet erilailla,koska et ole syöpää sairastanut.Noi muut asiat mitkä kirjoitit,eivät vaikuta millään lailla,kun saa syövän.Jos luet esim.mitä syöpäpotilaat itse ovat kirjoittaneet.Kumosit heidän kaikkien kokemukset.PISTE!


      • Lusiina 5
        syöpäpotilas nyt kirjoitti:

        Terve ihminen ei tiedä sitä mitä syöpää sairastava tietää.Näin se vain on.Asiaa on tutkittu ja tulos on tämä.

        No miksi ette tuo sitä "tietämystänne tänne palstalaisten yhteiseen hyvään?Syöpä on kuitenkin meidän kaikkien niin itse potilaiden kuin läheistenkin asia.


      • Lusiina 5
        Miksi ei tajua??? kirjoitti:

        Tottakai näet erilailla,koska et ole syöpää sairastanut.Noi muut asiat mitkä kirjoitit,eivät vaikuta millään lailla,kun saa syövän.Jos luet esim.mitä syöpäpotilaat itse ovat kirjoittaneet.Kumosit heidän kaikkien kokemukset.PISTE!

        Keskustelupalstalla voi esittäää myös eriäviä mielipiteitä tsemppien ja halien lisäksi.


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Keskustelupalstalla voi esittäää myös eriäviä mielipiteitä tsemppien ja halien lisäksi.

        Joidenkin on vaikea keskustella mielipidetasolla. Eriävä mielipide otetaan siksi helposti henkilökohtaisena loukkauksena vaikka sitä ei sellaiseksi tarkoiteta. Tämän palstan ongelmat on saattaneet alkaa jostain sellaisesta. Minusta toi tsemppi ja halijuttu on ihan positiivinen. Se on hänen tapansa osoittaa lämmintä kannustusta.


      • 2+18
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No miksi ette tuo sitä "tietämystänne tänne palstalaisten yhteiseen hyvään?Syöpä on kuitenkin meidän kaikkien niin itse potilaiden kuin läheistenkin asia.

        Onhan tässä moni syöpäpotilas kertonut tietämyksistään kun ovat sairastaneet syövän ja saanneet hoidot,miltä se tuntuu ja miten se muuttaa ihmistä ja ajatuksia.Ja faktaakin on tuotu esille.Et näitä asioita voi kumota.Vain toinen ihminen joka on saman asian läpikäynyt ymmärtää.

        Lähimäiset voivat yrittää auttaa,mutta eivät pysty koskaan itse kokemaan asiaa.


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Joidenkin on vaikea keskustella mielipidetasolla. Eriävä mielipide otetaan siksi helposti henkilökohtaisena loukkauksena vaikka sitä ei sellaiseksi tarkoiteta. Tämän palstan ongelmat on saattaneet alkaa jostain sellaisesta. Minusta toi tsemppi ja halijuttu on ihan positiivinen. Se on hänen tapansa osoittaa lämmintä kannustusta.

        No juu mutta eikö keskustelu parhaimmillaan synny juuri siitä että ihmiset esittävät erilaisia mielipiteitä ja kannanottoja ja käsityksiä, eikös ser juuri ole sitä hedelmällistä. Ei tsempissä ja halissa mitään vikaa ole mutta siitä on vaikeaa jatkaa muuta kuin toivottaa hyvät jatkot, siis jos pelkästään tsemppaillaan.Mut tää on taas mun mielipide. Ehkä olen tavallista räväkämpi persoona siinä mielessä että minua kiinnostaa tietää ihmisten ajatukset ja mielipiteet ja tuon niintä kernaasti esiin itsekin, ehkä meilläpäin on semmonen tapana. ollaan ehkä turhan suoria?


      • Lusiina 5
        2+18 kirjoitti:

        Onhan tässä moni syöpäpotilas kertonut tietämyksistään kun ovat sairastaneet syövän ja saanneet hoidot,miltä se tuntuu ja miten se muuttaa ihmistä ja ajatuksia.Ja faktaakin on tuotu esille.Et näitä asioita voi kumota.Vain toinen ihminen joka on saman asian läpikäynyt ymmärtää.

        Lähimäiset voivat yrittää auttaa,mutta eivät pysty koskaan itse kokemaan asiaa.

        "Lähimäiset voivat yrittää auttaa,mutta eivät pysty koskaan itse kokemaan asiaa."

        no näin onkin ja olen siinä samaa mieltä ollut lukemattomia kertoja aiemminkin. Meillä on siitä yhteinen ymmärryt mutta miksi tuot sitä yhä uudelleen esille. En osaa siihen anää tätä kummemmin vastata. Toisaalta et voi syöpää omia, se on meidän kaikkien yhtien asia.


      • Lusiina 5
        Miksi ei tajua??? kirjoitti:

        Tottakai näet erilailla,koska et ole syöpää sairastanut.Noi muut asiat mitkä kirjoitit,eivät vaikuta millään lailla,kun saa syövän.Jos luet esim.mitä syöpäpotilaat itse ovat kirjoittaneet.Kumosit heidän kaikkien kokemukset.PISTE!

        "Kumosit heidän kaikkien kokemukset.PISTE!"

        Mistäs ihmeestä löydät aina kaikki syytökset joita en kyllä omikseni tunne ollenkaan ;). Ei kai toisten kokmeuksia voi kumota, nehän ovat täysin yksilöllisiä ja kunkin omia, kuten olen täällä esiin tuonut. Yksi kokee yhdellä lailla ja toinen toisella lailla, kukin juuri omalle itselleen tyypillisenä?


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        "Kumosit heidän kaikkien kokemukset.PISTE!"

        Mistäs ihmeestä löydät aina kaikki syytökset joita en kyllä omikseni tunne ollenkaan ;). Ei kai toisten kokmeuksia voi kumota, nehän ovat täysin yksilöllisiä ja kunkin omia, kuten olen täällä esiin tuonut. Yksi kokee yhdellä lailla ja toinen toisella lailla, kukin juuri omalle itselleen tyypillisenä?

        Ainii ja tuo piste on aika huvittava :))


      • :((((( paha mieli
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ainii ja tuo piste on aika huvittava :))

        Huvittava? Taas pilkkaat ja painat alas toista.Syöpä ei ole huvittavaa,anna ihmisten kirjoittaa,äläkä aloita nälvimistäsi heti.


      • Totuuden nimissä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No juu mutta eikö keskustelu parhaimmillaan synny juuri siitä että ihmiset esittävät erilaisia mielipiteitä ja kannanottoja ja käsityksiä, eikös ser juuri ole sitä hedelmällistä. Ei tsempissä ja halissa mitään vikaa ole mutta siitä on vaikeaa jatkaa muuta kuin toivottaa hyvät jatkot, siis jos pelkästään tsemppaillaan.Mut tää on taas mun mielipide. Ehkä olen tavallista räväkämpi persoona siinä mielessä että minua kiinnostaa tietää ihmisten ajatukset ja mielipiteet ja tuon niintä kernaasti esiin itsekin, ehkä meilläpäin on semmonen tapana. ollaan ehkä turhan suoria?

        Räväkkyys kyllä häviää ihan varmasti, syövän myötä.Pelko päällimäisenä,miten tässä käy.Myös mielipiteet ja ajatukset. Sen ymmärtää sitten vasta,kun näin käy.


      • hulvaton nastaa...
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Nimenomaan, muiden puolesta ei voi puhua, voi kuitenkin yrittää asettua sairastuneen asemaan. Enkä sanoisi "ei yhtään mitään", jotain aavistusta voi olla mutta täysin ei voi ymmärtää eikä samaa kokea.

        Mut sä puhut,meille muille tolloielle,hanipuppeleille,synkille, muutama nimi mitä oot meille antanu ja miks?


      • yks yök yök!
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Hyi yök, mie en ole sinun rakas!

        "Sinunlaisiasi ei ole kuin1 ja se olet SINÄ:) "
        No niin pittääki. Minua on yks ja sinua yks, mitäs ihmeellistä siinä on?

        Positivisen ja kypsän Lusiina vastaus!


      • Huvittavaa on on
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ainii ja tuo piste on aika huvittava :))

        Joo tosi nastaa:))) Sähän et koskaan ilku? Ethä? Vaan aina asiaa!Piti vielä lisätä tähä.


      • Me myös
        syöpäpotilas nyt kirjoitti:

        Terve ihminen ei tiedä sitä mitä syöpää sairastava tietää.Näin se vain on.Asiaa on tutkittu ja tulos on tämä.

        Näin sano mun mieskin mulle, kun sain syövän,sanoi että haluu tsempata mua ja olla tukena koko reissun,mut ei voi tietää miltä sytot tuntuu ja mitä mun päässä liikkuu!Ja oli tosi ihana!


      • Kuinka sinä koit syö
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Sinä et silti ymmärrä kuin omaa syöpääsi. Se että itse olet sairastunut ei tee sinusta täydellisesti toisen ihmisen syöpäkokemusta ymmärtävää kuitenkaan. Lähempänä olet kuin sairastamaton mutta et täydellisesti samaa kokenut koska jokainen ihminen on erilainen. Kukin kokee syövän eri tavalla. "Ei auta vika sana" -hyvä.

        Älytön ja ilkee vastaus,miksi viittii tollasta edes kirjottaa? No,jokaisella on ihan oma tyylinsä,toisella parempi ja toisella huonompi.

        Kuinka sinä koit syöpäsi?Olis mukavaa tietää.


    • Kyllä se elämä muuttui kun diagnoosini sain.

      Kun katselin äsken niitä valoluvia ennen ja jälkeen, olen aivan erinäköinenkin. Kasvonpiirteeni olivat ennen hoitoja pehmeät ja nyt johtuuko iästä ehkä, piirteeni ovat karut ja alavatsassa on pussi.
      Se ilmenee siten, jos menen konttausasentoon niin esille nousee rumapussi, onko raskauksista vai siitä kun kaikki myös poissa. Ennen olin myös alavatsasta kiinteä ja nyt vatsa roikkuu tai se nahka.
      Ensimmäisen kerran kun sen huomasin, oikein inhoitti. Kun kysyin asiaa puoliskoltani, ei hän ole asiaa taas huomannut.
      Nyt jo naurattaa koko pussi, mutta käytössä on täällä se jumppapallo. Se on todella loistava juttu ja suosittelen sitä muille. Musiikkia kun laittaa päälle ja pallon päälle jumppaa tulee hyvä olo.

      • Elämä muuttuu

        Myös minun elämäni muuttui!


      • rs2012
        Elämä muuttuu kirjoitti:

        Myös minun elämäni muuttui!

        Oma elämäni muuttui täysin kun sairastuin toista kertaa.Psykoloogini syöpäyhdityksessä sanoi että tätä ei ymärrä muut kuin he jotka ovat syövän sairastaneet.

        On kulunut melkein vuosi kun sain rinta syöpäni jossa selvisi että olen BRCA mutation kantaja. Elämäni on aika ylös alasin:(


      • Lusiina 5
        rs2012 kirjoitti:

        Oma elämäni muuttui täysin kun sairastuin toista kertaa.Psykoloogini syöpäyhdityksessä sanoi että tätä ei ymärrä muut kuin he jotka ovat syövän sairastaneet.

        On kulunut melkein vuosi kun sain rinta syöpäni jossa selvisi että olen BRCA mutation kantaja. Elämäni on aika ylös alasin:(

        No sitähän ei olekaan kysymys että ymmärtäisi, silti voi ottaa osaa ja yrittää ymmärtää. myös syöpäpotilaan läheisenä. Ilman irsihampaita ja ritelyä.


      • -ra
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No sitähän ei olekaan kysymys että ymmärtäisi, silti voi ottaa osaa ja yrittää ymmärtää. myös syöpäpotilaan läheisenä. Ilman irsihampaita ja ritelyä.

        Oikeassa olet


      • 15+17
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No sitähän ei olekaan kysymys että ymmärtäisi, silti voi ottaa osaa ja yrittää ymmärtää. myös syöpäpotilaan läheisenä. Ilman irsihampaita ja ritelyä.

        No siitähän juuri on kysymys, että kun syöpää sairastamaton ei ymmärrä, hän saattaa kirjoittaa sellaista, mikä tuntuu pahalta syöpäpotilaista. "Yrittää ymmärtää" ei riitä.

        Sama koskee masennuspotilaita. Ei tulisi mieleenikään mennä antamaan neuvoja ja "piristämään" masennukseen sairastuneita, koska en tiedä, muuta kuin omaiseni kautta, mitä todellinen masennus on.

        Tällaisille sairaiden palstoille kirjoittaessa täytyy olla empattinen ja ottaa monta asiaa huomioon, muilla palstoilla esim. politiikka yms. voi sitten purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan.


      • Voi kun tajuis vihdo
        15+17 kirjoitti:

        No siitähän juuri on kysymys, että kun syöpää sairastamaton ei ymmärrä, hän saattaa kirjoittaa sellaista, mikä tuntuu pahalta syöpäpotilaista. "Yrittää ymmärtää" ei riitä.

        Sama koskee masennuspotilaita. Ei tulisi mieleenikään mennä antamaan neuvoja ja "piristämään" masennukseen sairastuneita, koska en tiedä, muuta kuin omaiseni kautta, mitä todellinen masennus on.

        Tällaisille sairaiden palstoille kirjoittaessa täytyy olla empattinen ja ottaa monta asiaa huomioon, muilla palstoilla esim. politiikka yms. voi sitten purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan.

        Juuri näin se on.Ja tuntuu tosi pahalta potilaasta, kun joku väittää asioita,joista luulee tietävänsä,mutta ei ymärrä silti.Syöpä on kova asia kun siihen sairastuu,ja siihen liittyy yleensä masennustakin,ja silloin sitä kaipaa empaatisuutta,eikä mitään väittelyä yms,aivan kuten kirjoitat.


      • Lusiina 5
        Voi kun tajuis vihdo kirjoitti:

        Juuri näin se on.Ja tuntuu tosi pahalta potilaasta, kun joku väittää asioita,joista luulee tietävänsä,mutta ei ymärrä silti.Syöpä on kova asia kun siihen sairastuu,ja siihen liittyy yleensä masennustakin,ja silloin sitä kaipaa empaatisuutta,eikä mitään väittelyä yms,aivan kuten kirjoitat.

        No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

        Koskaan et pääse siihen että jokainen ymmärtäisi sinua täysin syöpäpotilaana, siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?


      • Ne rajat...
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

        Koskaan et pääse siihen että jokainen ymmärtäisi sinua täysin syöpäpotilaana, siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?

        Miksi aloitat huorittelun täällä,ole kiltti ja jätä syöpäpotilaat rauhaan jo,hyvä ihminen,Lusiina häpeä,aikuinen ihminen. Hyi!

        Voisitko mennä riitelemään muualle.Kiitos.


      • Hyvä esimerkki!
        15+17 kirjoitti:

        No siitähän juuri on kysymys, että kun syöpää sairastamaton ei ymmärrä, hän saattaa kirjoittaa sellaista, mikä tuntuu pahalta syöpäpotilaista. "Yrittää ymmärtää" ei riitä.

        Sama koskee masennuspotilaita. Ei tulisi mieleenikään mennä antamaan neuvoja ja "piristämään" masennukseen sairastuneita, koska en tiedä, muuta kuin omaiseni kautta, mitä todellinen masennus on.

        Tällaisille sairaiden palstoille kirjoittaessa täytyy olla empattinen ja ottaa monta asiaa huomioon, muilla palstoilla esim. politiikka yms. voi sitten purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan.

        Hyvä ehdotus toi politiikka palsta,sielä voi tosiaan purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan,miksi Lusiina ei siirry näille terveiden ihmisten palstoille?

        Miksi pitää olla syöpää sairastavien kimpussa ja kiusata heikompia?On rumaa lyödä lyötyä! Asiasta on huomauteltu tuon tuosta,nätisti ja rumasti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2013 Lusiinalle uudella palstallan!


      • Kysyn vaan
        Hyvä esimerkki! kirjoitti:

        Hyvä ehdotus toi politiikka palsta,sielä voi tosiaan purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan,miksi Lusiina ei siirry näille terveiden ihmisten palstoille?

        Miksi pitää olla syöpää sairastavien kimpussa ja kiusata heikompia?On rumaa lyödä lyötyä! Asiasta on huomauteltu tuon tuosta,nätisti ja rumasti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2013 Lusiinalle uudella palstallan!

        Juu, pääasiassa rumasti. Lusiina kuitenkin hengähtää tästä palstasta ja vetovastuu on nyt minulla, ihan ystävällisesti.


      • oonenoo
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Juu, pääasiassa rumasti. Lusiina kuitenkin hengähtää tästä palstasta ja vetovastuu on nyt minulla, ihan ystävällisesti.

        Siis voimme lisätä Lusiinan nimimerkkeihin kiusaaminen on rumaa, ikimuori,hännätön heikki ym. lisäksi Kysyn vaan ;DDDD, että oot fiksu;DDDD.


      • Kysyn vaan
        oonenoo kirjoitti:

        Siis voimme lisätä Lusiinan nimimerkkeihin kiusaaminen on rumaa, ikimuori,hännätön heikki ym. lisäksi Kysyn vaan ;DDDD, että oot fiksu;DDDD.

        No ole sinä vain eno ja luule mitä lystäät :)))))))))))))))).


      • Mitä kykyä mjilloin
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

        Koskaan et pääse siihen että jokainen ymmärtäisi sinua täysin syöpäpotilaana, siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?

        Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan ???!!!

        Etsii rouva nyt sitä oikeaa palstaansa ja ottaa HH mukaansa ja muutkin nikkinsä mukaansa:)


      • Mieti tota Lusiina
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

        Koskaan et pääse siihen että jokainen ymmärtäisi sinua täysin syöpäpotilaana, siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?

        "siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?"

        Ei tajuta millään,eipä olla nii fiksuja ku sä oot.Ollaan täysin tolloja,kiitti siitä nimestä!

        Näin vois jatkaa loputtomiin,mee jonnekin terveitten ihmisten pastalle,ja yritä pysytellä sielä,tollottele terveitä.Mä vähä luulen että oot sitä jo tehnykki,ja lähtö on ollu nopee....Kun kattelee noita sun plussia ja miinuksii täällä,mitä ne sulle sanoo,mä tajuun kyl,vaikka oon tollot!


      • Kannatan kovasti
        15+17 kirjoitti:

        No siitähän juuri on kysymys, että kun syöpää sairastamaton ei ymmärrä, hän saattaa kirjoittaa sellaista, mikä tuntuu pahalta syöpäpotilaista. "Yrittää ymmärtää" ei riitä.

        Sama koskee masennuspotilaita. Ei tulisi mieleenikään mennä antamaan neuvoja ja "piristämään" masennukseen sairastuneita, koska en tiedä, muuta kuin omaiseni kautta, mitä todellinen masennus on.

        Tällaisille sairaiden palstoille kirjoittaessa täytyy olla empattinen ja ottaa monta asiaa huomioon, muilla palstoilla esim. politiikka yms. voi sitten purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan.

        Ton kun tajuis,niin kaikki ois hyvin tälläkin palstalla.


      • 16*2
        15+17 kirjoitti:

        No siitähän juuri on kysymys, että kun syöpää sairastamaton ei ymmärrä, hän saattaa kirjoittaa sellaista, mikä tuntuu pahalta syöpäpotilaista. "Yrittää ymmärtää" ei riitä.

        Sama koskee masennuspotilaita. Ei tulisi mieleenikään mennä antamaan neuvoja ja "piristämään" masennukseen sairastuneita, koska en tiedä, muuta kuin omaiseni kautta, mitä todellinen masennus on.

        Tällaisille sairaiden palstoille kirjoittaessa täytyy olla empattinen ja ottaa monta asiaa huomioon, muilla palstoilla esim. politiikka yms. voi sitten purkaa väittelynhaluaan tai turhaumiaan.

        Oikein kirjoitat,miksi ihmeessä jonkun pitää,purkaa väittelunhaluaan ja turhaumiaan syöpäpotilaiden palstalla,on aivan totta että täytyy olla empaatinen ja ottaa tosiaan monta asiaa huomioon,ennenkuin sen aloittaa.Asia on erittäin outo,miksi juuri tämä palsta.esimerkki oli erittäin hyvä,polittikka palsta olisi yksi hyvä terveelle ihmiselle.

        Syöpäpotilaan elämä on niin erilaista kuin terveen ihmisen.Miksi siitä pitää hastaa riitaa.Terveenä ihmisenä,nauti siitä,kinastelu sairaan syöpäpotlaan kanssa on mautonta. nykyajan sytot ovat vahvoja ja niiden myötä on erittäin herkkä ja eikä pysy skarppaamaan kaikkea muuta mitä ympärillä tapahtuu,siihen ei voimat vain riitä.On paljon asioita joista ei edes "puhuta",se on mitä nämä myrkyt tekee syöpäsairaan elimistölle.Siitä ei terve ihminen ymärrä mitään,miltä se tuntuu.


      • Miksi tämän teit?
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No onkos sitten syöpäpotilan oikeus esimerkiksi huoritella ja häntäkö pitää sitten ymmärtämästä päästyäänkin ymmärtää vaikka käytös olisi kuinka häiriökäyttäytymistä ja vaikka siitä kärisisi koko palsta, hei haloo!

        Koskaan et pääse siihen että jokainen ymmärtäisi sinua täysin syöpäpotilaana, siistä on turha alkaa itkemään. Ja itseppähän haluatte nämä riitaketjut, kirjoittaisitte ystävällisesti aiheeta aiheena. Vai onko ematiakykyä mjilloinkaan olutkaan ennen syöpääkään?

        KYLLÄ toinen syöpäpotilas YMMÄRTÄÄ toista syöpäpotilasta täysin.Tätä ET voi kumota,kun ET ikävä kyllä tiedä!

        Emme halua riidellä,me haluamme auttaa toisamme,jos siihen olisi täälä mahdolisuus,mutta siihen ei sitä joku meille suo:(

        Nyt palsta on niin pilalla että ei tänne kukaan uskalla/haluu mitään edes kirjoittaa,kun kaikki kumotaan,ja vain se näin tekee,eikä edes syöpää oo itte sairastanut.

        Miksi otit tämän ilon meiltä pois??? Koska ET YMÄRRÄ!


      • Lusiina 5
        Miksi tämän teit? kirjoitti:

        KYLLÄ toinen syöpäpotilas YMMÄRTÄÄ toista syöpäpotilasta täysin.Tätä ET voi kumota,kun ET ikävä kyllä tiedä!

        Emme halua riidellä,me haluamme auttaa toisamme,jos siihen olisi täälä mahdolisuus,mutta siihen ei sitä joku meille suo:(

        Nyt palsta on niin pilalla että ei tänne kukaan uskalla/haluu mitään edes kirjoittaa,kun kaikki kumotaan,ja vain se näin tekee,eikä edes syöpää oo itte sairastanut.

        Miksi otit tämän ilon meiltä pois??? Koska ET YMÄRRÄ!

        "Emme halua riidellä,me haluamme auttaa toisamme,jos siihen olisi täälä mahdolisuus,mutta siihen ei sitä joku meille suo:("

        Kokkeileppa aloittaa semmonen ystävällinen toisille syöpäpotilaille tarkoitettu viesti sen sijaan että syyät mulle sontaa joka viestissä.

        ONNISTUUKO?


      • rs2012
        Lusiina 5 kirjoitti:

        "Emme halua riidellä,me haluamme auttaa toisamme,jos siihen olisi täälä mahdolisuus,mutta siihen ei sitä joku meille suo:("

        Kokkeileppa aloittaa semmonen ystävällinen toisille syöpäpotilaille tarkoitettu viesti sen sijaan että syyät mulle sontaa joka viestissä.

        ONNISTUUKO?

        Kysymys käsittääkseni on syöpä potilaista,ja mitä palstalle on tapahtunut.Minne kaikki syöpää sairastavat/sairastaneet ovat hävinneet.Vain toinen syöpä potilas todellakin ymmärtää toista samaa sairautta sairastavaa.Miksi sitä on niin vaikeaa ymmärtää?

        Emme halua kinata,vaan vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.Sitä on vaikeaa tehdä ihmisen kanssa joka ei ole samoja asioita kokenut!

        Ihminen joka ei ole saanut näitä kaikkia hoitoja mitä syöpäpotilaalle annetaan,ei voi jakaa ajatuksia niiden kanssa jotka ne on läpikäynnyt.

        Luin sanan "tietotaito" se kertoo paljon,eikä siitä tarvitse aloittaa mitään kinaamista.Asiat asioina.Ei ilkkumisia eikä nimittelyitä.

        Sonnan syytäminen?Ihmeelisiä sanoja käytät.Olisko nyt vain niin että syöpäpotilaat haluavat jutella toisten syöpäpotilaiden kanssa.Eikä mitään muuta! Ja siihen ei taida enään olla mahdollisuutta täälä.


    • ......

      Aloitus on kaiketi googlen kääntäjällä käännetty, sen verran sekaaa tekstiä se on.

      Olisi mukavaa jos laitettaisiin linkki siihen alkuperäiseen lähteeseen, kiitos.

      • ed.

        Anteeksi typo; sen verran sekavaa.....


    • Kemo hjärna

      Löysin alkuperäisen,se on kylläkin ruotsin kielellä,mutta suomi kaksikielisenä maana sen pitäisi onnistustua.

      Cancerbehandling , såsom kemoterapi , strålbehandling och kirurgi , kan få folk att tappa håret , känner illamående, kräks, har diarré , känna smärta i olika delar av sin kropp , utveckla hudproblem och har en förlust av aptit och matsmältningsproblem. Tillsammans med kroppsliga förändringar , personer so...m genomgår cancerbehandling ibland upplever beteendeförändringar som påverkar deras personlighet
      hjärnfunktioner
      Människor som genomgår kemoterapi ibland utveckla " kemo hjärna ", som får dem att ha problem med koncentration, minne , kognitiv tänkande och andra funktioner hjärnan . Dessutom kan vissa människor har svårt att fokusera på dagliga sysslor eller projekt arbete , multitasking eller avslutande meningar , enligt American Cancer Society .
      Moods
      Före, under och efter cancerbehandling , vissa människor känner ilska, rädsla eller frustration , som kan orsaka dem att dra sig tillbaka från sociala situationer , surra ut på andra runt dem eller ha snabba förändringar i humör .
      Relationer
      Cytostatika kan få folk att känna sig hopplös , hjälplös och ensam i världen , Enligt American Cancer Society . Dessa känslor , tillsammans med andra , ibland kan få dem att utveckla ansträngda relationer med sina vänner och familj .
      fysiska, emotionella ändringar
      Under strålbehandling och kemoterapi , människor känner fysisk och mental trötthet, vilket kan få dem att har mindre energi och känner dig nedstämd . De kan också ha problem att sova , vilket kan få dem att känna sig rastlös eller bli lätt irriterad .
      Sexualitet
      Cancerbehandling kan göra att vissa män att bli impotenta och en del kvinnor att känna smärta eller torrhet i slidan under sex , enligt National Cancer Institute . Sexualitet förändringar kan orsaka män och kvinnor att antingen känner en brist på intresse för sex eller att bli mer känslomässigt och sexuellt ansluten till sin partner .

      "Kemo hjärna",siitä ainakin itse kärsin.Kun kaikki asiat unohtaa koko ajan,siitä syntyy stressiä arkipäivään.

      • Lusiina 5

        Ja mistähän lähteestä tämä oli

        Kuka henkilö – kirjoittaja, tekijä tai suullinen tietolähde
        Milloin – julkaisuvuosi
        Mitä – lähteen nimi tai otsikko
        Missä – tiedot julkaisusta, painoksesta, julkaisupaikasta ja
        kustantajasta, julkaisusarjasta, Internet-osoitteesta jne.


      • Lähde esiin

        קאַנסערבעהאַנדלינג, סåסאָם קעמאָטעראַפּי, סטרåלבעהאַנדלינג och קירורגי, קענען פאַ פאָלק אַטט טאַפּפּאַ הåרעט, קאַנער יללאַמåענדע, קרäקס, האַר דיאַררé, קäננאַ סמäרטאַ איך אָליקאַ דעלאַר פון זינד קראַפּ, וטוועקקלאַ הודפּראָבלעם och האַר ען פöרלוסט פון אַפּטיט och מאַצמäלטנינגספּראָבלעם. טיללסאַממאַנס מיט קראָפּפּסליגאַ פöרäנדרינגאַר, פּערסאָנער אַזוי ... ב גענאָמגåר קאַנסערבעהאַנדלינג יבלאַנד ופּפּלעווער בעטעענדעפöרäנדרינגאַר ווי פּåווערקאַר דעראַס פּערסאָנליגהעט
        הדזשäרנפונקטיאָנער
        מäנניסקאָר ווי גענאָמגåר קעמאָטעראַפּי יבלאַנד וטוועקקלאַ "קעמאָ הדזשäרנאַ", ווי געץ דעם אַטט המגיד פּראָבלעם מיט קאָנסענטראַטיאָן, מיננע, קאָגניטיוו טäנקאַנדע och אַנדראַ פונקטיאָנער הדזשäרנאַן. דעססוטאָם קענען וויססאַ מäנניסקאָר האַר סווåרט אַטט פאָקוסעראַ אויף דאַגליגאַ סיססלאָר אָדער פּראָדזשעקט אַרבעטע, מאַלטיטאַסקינג אָדער אַווסלוטאַנדע מענינגאַר, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט.
        שטימונגען
        פאָר, אונטער och עפטער קאַנסערבעהאַנדלינג, וויססאַ מäנניסקאָר קאַנער ילסקאַ, רäדסלאַ אָדער פראַסטריישאַן, ווי קענען אָרסאַקאַ דעם אַטט דראַ סיג טיללבאַקאַ פראַן סאָסיאַלאַ סיטואַטיאָנער, סורראַ ווי אויף אַנדראַ רונט דעם אָדער המגיד סנאַבבאַ פöרäנדרינגאַר איך הומאָר.
        רעלאַטיאָנער
        סיטאָסטאַטיקאַ קענען פאַ פאָלק אַטט קäננאַ סיג האָפּפּלöס, הדזשäלפּלöס och ענסאַם איך ווäרלדען, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט. דעססאַ קäנסלאָר, טיללסאַממאַנס מיט אַנדראַ, יבלאַנד קענען פאַ דעם אַטט וטוועקקלאַ אַנסטרäנגדאַ רעלאַטיאָנער מיט סינאַ ווäננער och פאַמילדזש.
        פיסיסקאַ, עמאָטיאָנעללאַ äנדרינגאַר
        אונטער סטרåלבעהאַנדלינג och קעמאָטעראַפּי, מäנניסקאָר קאַנער פיסיסק och גייַסטיק טרöטטהעט, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט האַר מינדרע ענערגי och קאַנער גראָבן נעדסטäמד. דע קענען אָקקסå המגיד פּראָבלעם אַטט סאָוואַ, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט קäננאַ סיג ראַסטלöס אָדער בלי לäטט ירריטעראַד.
        סעקסואַליטעט
        קאַנסערבעהאַנדלינג קענען גאָראַ אַטט וויססאַ מענטש אַטט בלי ימפּאָטענטאַ och ען דעל קוויננאָר אַטט קäננאַ סמäרטאַ אָדער טאָררהעט איך סלידאַן אונטער געשלעכט, ענליגט נאַציאָנאַלער קאַנסער אינסטיטוט. סעקסואַליטעט פöרäנדרינגאַר קענען אָרסאַקאַ מענטש och קוויננאָר אַטט אַנטינגען קאַנער ען בריסט אויף ינטרעססע פֿאַר געשלעכט אָדער אַטט בלי מער קäנסלאָמäססיגט och סעקסועללט אַנסלוטען ביז זינד שוטעף.

        Tää kiäli on niinku lukis piä alaspäi.


      • Sytot syö ihmistä
        Lähde esiin kirjoitti:

        קאַנסערבעהאַנדלינג, סåסאָם קעמאָטעראַפּי, סטרåלבעהאַנדלינג och קירורגי, קענען פאַ פאָלק אַטט טאַפּפּאַ הåרעט, קאַנער יללאַמåענדע, קרäקס, האַר דיאַררé, קäננאַ סמäרטאַ איך אָליקאַ דעלאַר פון זינד קראַפּ, וטוועקקלאַ הודפּראָבלעם och האַר ען פöרלוסט פון אַפּטיט och מאַצמäלטנינגספּראָבלעם. טיללסאַממאַנס מיט קראָפּפּסליגאַ פöרäנדרינגאַר, פּערסאָנער אַזוי ... ב גענאָמגåר קאַנסערבעהאַנדלינג יבלאַנד ופּפּלעווער בעטעענדעפöרäנדרינגאַר ווי פּåווערקאַר דעראַס פּערסאָנליגהעט
        הדזשäרנפונקטיאָנער
        מäנניסקאָר ווי גענאָמגåר קעמאָטעראַפּי יבלאַנד וטוועקקלאַ "קעמאָ הדזשäרנאַ", ווי געץ דעם אַטט המגיד פּראָבלעם מיט קאָנסענטראַטיאָן, מיננע, קאָגניטיוו טäנקאַנדע och אַנדראַ פונקטיאָנער הדזשäרנאַן. דעססוטאָם קענען וויססאַ מäנניסקאָר האַר סווåרט אַטט פאָקוסעראַ אויף דאַגליגאַ סיססלאָר אָדער פּראָדזשעקט אַרבעטע, מאַלטיטאַסקינג אָדער אַווסלוטאַנדע מענינגאַר, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט.
        שטימונגען
        פאָר, אונטער och עפטער קאַנסערבעהאַנדלינג, וויססאַ מäנניסקאָר קאַנער ילסקאַ, רäדסלאַ אָדער פראַסטריישאַן, ווי קענען אָרסאַקאַ דעם אַטט דראַ סיג טיללבאַקאַ פראַן סאָסיאַלאַ סיטואַטיאָנער, סורראַ ווי אויף אַנדראַ רונט דעם אָדער המגיד סנאַבבאַ פöרäנדרינגאַר איך הומאָר.
        רעלאַטיאָנער
        סיטאָסטאַטיקאַ קענען פאַ פאָלק אַטט קäננאַ סיג האָפּפּלöס, הדזשäלפּלöס och ענסאַם איך ווäרלדען, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט. דעססאַ קäנסלאָר, טיללסאַממאַנס מיט אַנדראַ, יבלאַנד קענען פאַ דעם אַטט וטוועקקלאַ אַנסטרäנגדאַ רעלאַטיאָנער מיט סינאַ ווäננער och פאַמילדזש.
        פיסיסקאַ, עמאָטיאָנעללאַ äנדרינגאַר
        אונטער סטרåלבעהאַנדלינג och קעמאָטעראַפּי, מäנניסקאָר קאַנער פיסיסק och גייַסטיק טרöטטהעט, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט האַר מינדרע ענערגי och קאַנער גראָבן נעדסטäמד. דע קענען אָקקסå המגיד פּראָבלעם אַטט סאָוואַ, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט קäננאַ סיג ראַסטלöס אָדער בלי לäטט ירריטעראַד.
        סעקסואַליטעט
        קאַנסערבעהאַנדלינג קענען גאָראַ אַטט וויססאַ מענטש אַטט בלי ימפּאָטענטאַ och ען דעל קוויננאָר אַטט קäננאַ סמäרטאַ אָדער טאָררהעט איך סלידאַן אונטער געשלעכט, ענליגט נאַציאָנאַלער קאַנסער אינסטיטוט. סעקסואַליטעט פöרäנדרינגאַר קענען אָרסאַקאַ מענטש och קוויננאָר אַטט אַנטינגען קאַנער ען בריסט אויף ינטרעססע פֿאַר געשלעכט אָדער אַטט בלי מער קäנסלאָמäססיגט och סעקסועללט אַנסלוטען ביז זינד שוטעף.

        Tää kiäli on niinku lukis piä alaspäi.

        Tulikohan asiaan selvyytä?Muistan omat hoitoni ja ne ovat vahvasti vieläkin mielesäni vaikka aikaa on kulunnut ja toivon että ei koskaan tarvitse niitä enään käydä läpi.Se oli niin rankkaa ja tuskallista.


      • Ei ole helppoa

        Tämän kaiken Lusiina kumosi,ja millä perusteilla,koska on paras,omasta mielestään.

        Ei voi olla helppoa olla paras aina,ja siinä sivussa,kiusata ja morkata sairaita ihmisiä,etsiä kinaamista joka aiheesta,joka ei itseä mielytä,ei niillä eväillä pitkälle pääse,ja se on huomattu hyvinkin selvästi täällä.


      • Sie oot parhas tiell
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ja mistähän lähteestä tämä oli

        Kuka henkilö – kirjoittaja, tekijä tai suullinen tietolähde
        Milloin – julkaisuvuosi
        Mitä – lähteen nimi tai otsikko
        Missä – tiedot julkaisusta, painoksesta, julkaisupaikasta ja
        kustantajasta, julkaisusarjasta, Internet-osoitteesta jne.

        Kysyn vaan=Lusiina,voinekko kiäntää tän jottee myö muuthki tajjuisimme.Siähän "talar" svenska, muut "pratar":) Mie en kehtoo sitä tehhä,enkä ossaakaan.Uattelin ku oot kiel immeisii:)


      • Ei ithe ossaa
        Lähde esiin kirjoitti:

        קאַנסערבעהאַנדלינג, סåסאָם קעמאָטעראַפּי, סטרåלבעהאַנדלינג och קירורגי, קענען פאַ פאָלק אַטט טאַפּפּאַ הåרעט, קאַנער יללאַמåענדע, קרäקס, האַר דיאַררé, קäננאַ סמäרטאַ איך אָליקאַ דעלאַר פון זינד קראַפּ, וטוועקקלאַ הודפּראָבלעם och האַר ען פöרלוסט פון אַפּטיט och מאַצמäלטנינגספּראָבלעם. טיללסאַממאַנס מיט קראָפּפּסליגאַ פöרäנדרינגאַר, פּערסאָנער אַזוי ... ב גענאָמגåר קאַנסערבעהאַנדלינג יבלאַנד ופּפּלעווער בעטעענדעפöרäנדרינגאַר ווי פּåווערקאַר דעראַס פּערסאָנליגהעט
        הדזשäרנפונקטיאָנער
        מäנניסקאָר ווי גענאָמגåר קעמאָטעראַפּי יבלאַנד וטוועקקלאַ "קעמאָ הדזשäרנאַ", ווי געץ דעם אַטט המגיד פּראָבלעם מיט קאָנסענטראַטיאָן, מיננע, קאָגניטיוו טäנקאַנדע och אַנדראַ פונקטיאָנער הדזשäרנאַן. דעססוטאָם קענען וויססאַ מäנניסקאָר האַר סווåרט אַטט פאָקוסעראַ אויף דאַגליגאַ סיססלאָר אָדער פּראָדזשעקט אַרבעטע, מאַלטיטאַסקינג אָדער אַווסלוטאַנדע מענינגאַר, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט.
        שטימונגען
        פאָר, אונטער och עפטער קאַנסערבעהאַנדלינג, וויססאַ מäנניסקאָר קאַנער ילסקאַ, רäדסלאַ אָדער פראַסטריישאַן, ווי קענען אָרסאַקאַ דעם אַטט דראַ סיג טיללבאַקאַ פראַן סאָסיאַלאַ סיטואַטיאָנער, סורראַ ווי אויף אַנדראַ רונט דעם אָדער המגיד סנאַבבאַ פöרäנדרינגאַר איך הומאָר.
        רעלאַטיאָנער
        סיטאָסטאַטיקאַ קענען פאַ פאָלק אַטט קäננאַ סיג האָפּפּלöס, הדזשäלפּלöס och ענסאַם איך ווäרלדען, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט. דעססאַ קäנסלאָר, טיללסאַממאַנס מיט אַנדראַ, יבלאַנד קענען פאַ דעם אַטט וטוועקקלאַ אַנסטרäנגדאַ רעלאַטיאָנער מיט סינאַ ווäננער och פאַמילדזש.
        פיסיסקאַ, עמאָטיאָנעללאַ äנדרינגאַר
        אונטער סטרåלבעהאַנדלינג och קעמאָטעראַפּי, מäנניסקאָר קאַנער פיסיסק och גייַסטיק טרöטטהעט, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט האַר מינדרע ענערגי och קאַנער גראָבן נעדסטäמד. דע קענען אָקקסå המגיד פּראָבלעם אַטט סאָוואַ, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט קäננאַ סיג ראַסטלöס אָדער בלי לäטט ירריטעראַד.
        סעקסואַליטעט
        קאַנסערבעהאַנדלינג קענען גאָראַ אַטט וויססאַ מענטש אַטט בלי ימפּאָטענטאַ och ען דעל קוויננאָר אַטט קäננאַ סמäרטאַ אָדער טאָררהעט איך סלידאַן אונטער געשלעכט, ענליגט נאַציאָנאַלער קאַנסער אינסטיטוט. סעקסואַליטעט פöרäנדרינגאַר קענען אָרסאַקאַ מענטש och קוויננאָר אַטט אַנטינגען קאַנער ען בריסט אויף ינטרעססע פֿאַר געשלעכט אָדער אַטט בלי מער קäנסלאָמäססיגט och סעקסועללט אַנסלוטען ביז זינד שוטעף.

        Tää kiäli on niinku lukis piä alaspäi.

        Ja "kysyn vaan" mittee täs huostetaan?


      • Mä oon paras tässäkk
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ja mistähän lähteestä tämä oli

        Kuka henkilö – kirjoittaja, tekijä tai suullinen tietolähde
        Milloin – julkaisuvuosi
        Mitä – lähteen nimi tai otsikko
        Missä – tiedot julkaisusta, painoksesta, julkaisupaikasta ja
        kustantajasta, julkaisusarjasta, Internet-osoitteesta jne.

        No tossahan ne lukee,suomi kaksikielisenä maana,jos vähäki kieliä osaa niin tajuu mitä tos artikelis lukee.Kun on niin pirun tarkkana muitte kirjotuksist nii tää on helppo nakki.Sanakirja kännyyn ja sillee. Siin oos tekemist täks illaks ja käytä googlee avuks :) sitte muita arvostelee,arvon ROUVVA :=)


      • Älämölönen
        Mä oon paras tässäkk kirjoitti:

        No tossahan ne lukee,suomi kaksikielisenä maana,jos vähäki kieliä osaa niin tajuu mitä tos artikelis lukee.Kun on niin pirun tarkkana muitte kirjotuksist nii tää on helppo nakki.Sanakirja kännyyn ja sillee. Siin oos tekemist täks illaks ja käytä googlee avuks :) sitte muita arvostelee,arvon ROUVVA :=)

        Mie olen ehta neiti ;)


      • Naitu neiti
        Mä oon paras tässäkk kirjoitti:

        No tossahan ne lukee,suomi kaksikielisenä maana,jos vähäki kieliä osaa niin tajuu mitä tos artikelis lukee.Kun on niin pirun tarkkana muitte kirjotuksist nii tää on helppo nakki.Sanakirja kännyyn ja sillee. Siin oos tekemist täks illaks ja käytä googlee avuks :) sitte muita arvostelee,arvon ROUVVA :=)

        onks se toisten arvosteluu jos ilmoittaa tunnistavansa tietyn henkilön kirjoitusvirheiden perusteella? Siis täs tapaukses kiusaajan, joka kirjoittaa sekä rekatulla että tekkaamattomalla nikillä tehden samanmoiset virheet. Ja sen perusteella tunnistus.


      • Älämölönen
        Lähde esiin kirjoitti:

        קאַנסערבעהאַנדלינג, סåסאָם קעמאָטעראַפּי, סטרåלבעהאַנדלינג och קירורגי, קענען פאַ פאָלק אַטט טאַפּפּאַ הåרעט, קאַנער יללאַמåענדע, קרäקס, האַר דיאַררé, קäננאַ סמäרטאַ איך אָליקאַ דעלאַר פון זינד קראַפּ, וטוועקקלאַ הודפּראָבלעם och האַר ען פöרלוסט פון אַפּטיט och מאַצמäלטנינגספּראָבלעם. טיללסאַממאַנס מיט קראָפּפּסליגאַ פöרäנדרינגאַר, פּערסאָנער אַזוי ... ב גענאָמגåר קאַנסערבעהאַנדלינג יבלאַנד ופּפּלעווער בעטעענדעפöרäנדרינגאַר ווי פּåווערקאַר דעראַס פּערסאָנליגהעט
        הדזשäרנפונקטיאָנער
        מäנניסקאָר ווי גענאָמגåר קעמאָטעראַפּי יבלאַנד וטוועקקלאַ "קעמאָ הדזשäרנאַ", ווי געץ דעם אַטט המגיד פּראָבלעם מיט קאָנסענטראַטיאָן, מיננע, קאָגניטיוו טäנקאַנדע och אַנדראַ פונקטיאָנער הדזשäרנאַן. דעססוטאָם קענען וויססאַ מäנניסקאָר האַר סווåרט אַטט פאָקוסעראַ אויף דאַגליגאַ סיססלאָר אָדער פּראָדזשעקט אַרבעטע, מאַלטיטאַסקינג אָדער אַווסלוטאַנדע מענינגאַר, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט.
        שטימונגען
        פאָר, אונטער och עפטער קאַנסערבעהאַנדלינג, וויססאַ מäנניסקאָר קאַנער ילסקאַ, רäדסלאַ אָדער פראַסטריישאַן, ווי קענען אָרסאַקאַ דעם אַטט דראַ סיג טיללבאַקאַ פראַן סאָסיאַלאַ סיטואַטיאָנער, סורראַ ווי אויף אַנדראַ רונט דעם אָדער המגיד סנאַבבאַ פöרäנדרינגאַר איך הומאָר.
        רעלאַטיאָנער
        סיטאָסטאַטיקאַ קענען פאַ פאָלק אַטט קäננאַ סיג האָפּפּלöס, הדזשäלפּלöס och ענסאַם איך ווäרלדען, ענליגט אמעריקאנער קאַנסער געזעלשאַפט. דעססאַ קäנסלאָר, טיללסאַממאַנס מיט אַנדראַ, יבלאַנד קענען פאַ דעם אַטט וטוועקקלאַ אַנסטרäנגדאַ רעלאַטיאָנער מיט סינאַ ווäננער och פאַמילדזש.
        פיסיסקאַ, עמאָטיאָנעללאַ äנדרינגאַר
        אונטער סטרåלבעהאַנדלינג och קעמאָטעראַפּי, מäנניסקאָר קאַנער פיסיסק och גייַסטיק טרöטטהעט, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט האַר מינדרע ענערגי och קאַנער גראָבן נעדסטäמד. דע קענען אָקקסå המגיד פּראָבלעם אַטט סאָוואַ, ווילקעט קענען פאַ דעם אַטט קäננאַ סיג ראַסטלöס אָדער בלי לäטט ירריטעראַד.
        סעקסואַליטעט
        קאַנסערבעהאַנדלינג קענען גאָראַ אַטט וויססאַ מענטש אַטט בלי ימפּאָטענטאַ och ען דעל קוויננאָר אַטט קäננאַ סמäרטאַ אָדער טאָררהעט איך סלידאַן אונטער געשלעכט, ענליגט נאַציאָנאַלער קאַנסער אינסטיטוט. סעקסואַליטעט פöרäנדרינגאַר קענען אָרסאַקאַ מענטש och קוויננאָר אַטט אַנטינגען קאַנער ען בריסט אויף ינטרעססע פֿאַר געשלעכט אָדער אַטט בלי מער קäנסלאָמäססיגט och סעקסועללט אַנסלוטען ביז זינד שוטעף.

        Tää kiäli on niinku lukis piä alaspäi.

        Noin niin kuin Lusiinaks aika paljon saatu plussia :).


      • H.H..
        Ei ithe ossaa kirjoitti:

        Ja "kysyn vaan" mittee täs huostetaan?

        Kato googlesta:) Yllätyt!


      • Etsivä löytää
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ja mistähän lähteestä tämä oli

        Kuka henkilö – kirjoittaja, tekijä tai suullinen tietolähde
        Milloin – julkaisuvuosi
        Mitä – lähteen nimi tai otsikko
        Missä – tiedot julkaisusta, painoksesta, julkaisupaikasta ja
        kustantajasta, julkaisusarjasta, Internet-osoitteesta jne.

        American Cancer Society! Sieltä kun alkaa etsimään.....


      • Tosi älykäs
        Älämölönen kirjoitti:

        Noin niin kuin Lusiinaks aika paljon saatu plussia :).

        Hyvin viisas komentti :( ja kanatti kirjoittaa.....


    • Vietetään isänpäivää

      Tekstissähän ne ovat esillä.Ei muuta kuin googlaamaan:) Miksi epäillä tälläistä tekstiä?Tai kysyt näitä asioita omalta onkologiltasi,jos kielitaito ei riitä.

      Hyvää isänpäivää:)

      ps.kantsii myös miettiä omien kirjoituksien todenperäisyyttä?!?

      • Lusiina 5

        Eipä näy muuta kuin kopsut toissijaisesta lähteestä. En eppäile vaan olisin kiinnostunut alkuperästä ;). Ja ei mullole ommaa onkologia.

        Kiitos samon siukke mukavoo issäinpäivää myös! Onko siun isä viel hengiss? Miun ei, hää on nukkunt pois jo kauan sitten.

        Kaikk miun kirjoiutksaein on totta.Niitä ei sen suhteen tarvihe miettiä.


      • Googlen käyttäjä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Eipä näy muuta kuin kopsut toissijaisesta lähteestä. En eppäile vaan olisin kiinnostunut alkuperästä ;). Ja ei mullole ommaa onkologia.

        Kiitos samon siukke mukavoo issäinpäivää myös! Onko siun isä viel hengiss? Miun ei, hää on nukkunt pois jo kauan sitten.

        Kaikk miun kirjoiutksaein on totta.Niitä ei sen suhteen tarvihe miettiä.

        Tiedätkö miten google toimii,jos et ota selvää:) Siinä kuluu aikasi paremin kuin ilkeillä täällä.Toivoa aina voi ja siinä on hyvä elää.

        Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä.

        Eikö miehesi ole isä?Eikö häntä juhlisteta tänään,jos ei sekin ymmäretään!


      • Lusiina
        Googlen käyttäjä kirjoitti:

        Tiedätkö miten google toimii,jos et ota selvää:) Siinä kuluu aikasi paremin kuin ilkeillä täällä.Toivoa aina voi ja siinä on hyvä elää.

        Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä.

        Eikö miehesi ole isä?Eikö häntä juhlisteta tänään,jos ei sekin ymmäretään!

        Tiedän miten google toimii mut jos haen luotettavaa tieteeseen perustuvaa lähdettä en googleta vaan etsin ihan muista paikoista ;).

        "Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä."

        Eri mieltä eri mieltä.........................minun mielestäni on paljon hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua asioihin joista EI ole perillä kuin niihin joista jo ON :)).

        Isänpäivä on kaupallinen juhla, meil ei tarvitse sitä erikseen juhlistaa. Se taas et onkos miehelläni lapsia ei olenkaan kuulu sinulle eikä tälle palstalle ;)

        Mitse siun issäinpäiväs, oisko aihetta mennä juhlistamaan?


      • Kiitokset etukäteen
        Lusiina kirjoitti:

        Tiedän miten google toimii mut jos haen luotettavaa tieteeseen perustuvaa lähdettä en googleta vaan etsin ihan muista paikoista ;).

        "Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä."

        Eri mieltä eri mieltä.........................minun mielestäni on paljon hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua asioihin joista EI ole perillä kuin niihin joista jo ON :)).

        Isänpäivä on kaupallinen juhla, meil ei tarvitse sitä erikseen juhlistaa. Se taas et onkos miehelläni lapsia ei olenkaan kuulu sinulle eikä tälle palstalle ;)

        Mitse siun issäinpäiväs, oisko aihetta mennä juhlistamaan?

        Jos jättäisit nämä syöpäpotilaiden ketjut väliin,niin kiitämme etukäteen.


      • Lusiina 5
        Kiitokset etukäteen kirjoitti:

        Jos jättäisit nämä syöpäpotilaiden ketjut väliin,niin kiitämme etukäteen.

        Okei, sovitaan siili. minä en tule teidän ketjuihinne ja te lopetatte minulle räksytysen, herjaamisen ja ilkeilyn okei?


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Okei, sovitaan siili. minä en tule teidän ketjuihinne ja te lopetatte minulle räksytysen, herjaamisen ja ilkeilyn okei?

        .hups, ei siili vaan diili


      • Miksei tajuu asiaa
        Lusiina 5 kirjoitti:

        .hups, ei siili vaan diili

        Sekopää mikä sekopää:(((


      • Haluis tietää
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Eipä näy muuta kuin kopsut toissijaisesta lähteestä. En eppäile vaan olisin kiinnostunut alkuperästä ;). Ja ei mullole ommaa onkologia.

        Kiitos samon siukke mukavoo issäinpäivää myös! Onko siun isä viel hengiss? Miun ei, hää on nukkunt pois jo kauan sitten.

        Kaikk miun kirjoiutksaein on totta.Niitä ei sen suhteen tarvihe miettiä.

        Kaikki on totta mitä mäkin kirjoitan.Miksi Lusiina muutit kertomustasi tästä lähimäisestäsi? Kirjottelit monella ei nimimerkillä asiasta,miksi? Se Hännätön Heikki oli aika kummalinen,ei nyt tiiä oikeen mihinkä uskois?


      • Kysyn vaan?
        Lusiina kirjoitti:

        Tiedän miten google toimii mut jos haen luotettavaa tieteeseen perustuvaa lähdettä en googleta vaan etsin ihan muista paikoista ;).

        "Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä."

        Eri mieltä eri mieltä.........................minun mielestäni on paljon hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua asioihin joista EI ole perillä kuin niihin joista jo ON :)).

        Isänpäivä on kaupallinen juhla, meil ei tarvitse sitä erikseen juhlistaa. Se taas et onkos miehelläni lapsia ei olenkaan kuulu sinulle eikä tälle palstalle ;)

        Mitse siun issäinpäiväs, oisko aihetta mennä juhlistamaan?

        "Eri mieltä eri mieltä.........................minun mielestäni on paljon hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua asioihin joista EI ole perillä kuin niihin joista jo ON :))."


      • Outoa on
        Lusiina kirjoitti:

        Tiedän miten google toimii mut jos haen luotettavaa tieteeseen perustuvaa lähdettä en googleta vaan etsin ihan muista paikoista ;).

        "Ei kannata sotkeutua asioihin joista ei ole perillä."

        Eri mieltä eri mieltä.........................minun mielestäni on paljon hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua asioihin joista EI ole perillä kuin niihin joista jo ON :)).

        Isänpäivä on kaupallinen juhla, meil ei tarvitse sitä erikseen juhlistaa. Se taas et onkos miehelläni lapsia ei olenkaan kuulu sinulle eikä tälle palstalle ;)

        Mitse siun issäinpäiväs, oisko aihetta mennä juhlistamaan?

        Jos on hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua jne....niin eiköhän tämä aihe oo ihan väärä hauskuutta pitämään... sairaiden ihmisten kustanuksella.Ei kuulosta hyvältä.


      • Lusiina 5
        Outoa on kirjoitti:

        Jos on hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sotkeutua jne....niin eiköhän tämä aihe oo ihan väärä hauskuutta pitämään... sairaiden ihmisten kustanuksella.Ei kuulosta hyvältä.

        No siitähän tässä onkin kysymys että sairaiden ihmisten KUSTANYKSELLA. Sinä se aina osaat pureutua asian ytimeen.


    • En ole se

      Lusiinalta 5 tullut aika monta kommenttia tässä aloituksessa! Onpa hänellä kova tarve kirjoittaa ei-syöpää sairastamattomana. Vielä murteessa kirjoitettu kommentti.

      • Ei kiinosta ei

        jos jaksaa noita lukea niin mikäs siinä,itse ohitan ja nopeasti,turhamaisia


    • Lämmin hali heille!

      Olen ex-syöpäpotilas. Muistan, että v.2010 hoitohuuruissa, siis solusalpaajatiputuksien jälkeen olin semmoisessa fiiliksessä, että koin epämiellyttäväksi ja suhtauduin epäluuloisesti kaikkiin.Milloin löytyi oikea verisuoni kämmenellä tiputukselle. Jollekin joutui laittamaan solisluun päälle porttikanyyli.Tuossa hengessä oli erittäin raskasta elää, ei jaksa tehdä oikeastaan mitään fyysisesti. Silloinen huono fiilis oli erittäin vallitseva kauan sitten jossain syöpäpotilaat-aloituksessa.
      Itseoloni oli todella heikko, kiukuttelin suotta läheisilleni. Seksi ei maistunut.
      Mutta kun tietää, että ajan kanssa paranee, niin hiljaa... hyvää tulee. Tietoisuus omasta itsestä kasvaa. Eräs hyvä esimerkki löytyy: Syöpis-kirjoittajalta,kroonikolta taas aamun-virkku, toipuneelta taas MTJ ja hiljaa jaksava Lysu10. Heille aina lämpimät halit!

    • näinhän se on

      Tuohon malliin minullakin oli kun sain sytoni,mieli heilahteli,olin kiukkuinen,kiukku tuli ja pinna paloi.Ovat ihan normaaleja olotiloja syöpäpotilaille,sain tietää jälkeenpäin.Jos olisin tienyt ennen sytotstaatti kuurejani,olisi ehkä ollut parempi,en tiedä,sillä ei silloin jaksanut muuta tehdä kun kerätä voimia seuraavaan kertaan.

      Syöpää sairastamatta Lusiina olisi tehnyt viisasti jos olisi suonnut tämän ketjun syöpäpotilaille:(

      Olisi todella mukavaa lukea muiden kokemuksia, kukaan ei ole yksin tässä asiassa.

      Meidän syöpäsairaiden nyt ja entisten,elämä jatkuu kaikesta huolimatta.Suuret halit heille!

    • Ei ole olenkaan

      Kävin kuuntelemassa erästä onkoloogia joka kertoi juuri näistä asioista,mitä ihminen käy läpi kun sairastuu syöpään,ja miten heidän lähimäiset asian kokevat,ja ihan samaaa sain kuulla mitä täältä luin.

      Ihmettelen kovasti miksi ketjuun ilmestyi tämä "ihminen" ja rupesi tenttaamaan ja arvostelemaan syöpäpotilaita ja läheisiä?

      • Lusiina 5

        Näitä "ihmisiä" jotka halusi tietää lähteestä tarkemmin, oli kaksi.


      • Ei mikään pakko tuli
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näitä "ihmisiä" jotka halusi tietää lähteestä tarkemmin, oli kaksi.

        Lusiina,kerrot jostain??? jolla on, ja ei ole, syöpää,jos olisi niin että on,niin voisitko mitenkään ajatella käyttäväsi enemän aikaasi tähän "hahmoon" niin ei tarvitse täällä vetkuilla.


      • Lusiina 5
        Ei mikään pakko tuli kirjoitti:

        Lusiina,kerrot jostain??? jolla on, ja ei ole, syöpää,jos olisi niin että on,niin voisitko mitenkään ajatella käyttäväsi enemän aikaasi tähän "hahmoon" niin ei tarvitse täällä vetkuilla.

        "Hahmo" ei tarvitse enemmän aikaani tällä hetkellä. Joten ninnannunnan, siisn mieles kiva "vetkuilla" täällä ;)


      • Provo-Korri on out
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näitä "ihmisiä" jotka halusi tietää lähteestä tarkemmin, oli kaksi.

        Miksi tämä ihminen haastaa riitaa,tekee sitä vaikka lupaa ensin että pysyy poissa,ja kohta on jo ilkeilemässsä???

        Sitten kehtaa vielä kirjoittaa että ei koskaan kirjoita mitään pahaa syöpäpotilaista.Tässä sen näkee.

        Provosoi,provosoi,provosoi ja PROVOSOI!


      • Hassua hassua
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näitä "ihmisiä" jotka halusi tietää lähteestä tarkemmin, oli kaksi.

        Oli oli:) jopa 3 :)


      • Kaksi eri
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näitä "ihmisiä" jotka halusi tietää lähteestä tarkemmin, oli kaksi.

        Joo kun käyttää eri nikkejä näin käyn,Jopa 2 !


      • Lusiina 5
        Kaksi eri kirjoitti:

        Joo kun käyttää eri nikkejä näin käyn,Jopa 2 !

        Ei sitten muuta aihetta syöpäpotilaiden ilot ja surut palstalla löydy?


    • Ketjun pilaaja L

      Tämäkin ketju joka oli mielenkiintoinen,sen pilasi Lusiina,kuten kaikki muutkin syöpääsairastavien ketjut.Kuvitelmilla ei voi kumota totuutta.

      Haaveita pitää ihmisellä olla,mutta niillä on oltava rajansa!

      Tänne on kaiketi turha kirjoittaa yhtään mitään,kun tämä ihminen pilaa kaiken,jatkuvasti:((( Siitä saamme me syöpäpotilaat kärsiä ja Lusiina yksinään nauttia.

      • Todisteita on

        Ketjussa on asiallisesti kerottu mitä sytostaatit saavat aikasekseen kun niitä annetaan syöpää sairastaville ihmisille.Ja itse syöpäpotilaat ovat vastaillet asiallisesti,että ovat nämä asiat läpikäynneet.Miltä se on tuntunut ja kuinka elämä on syövän myötä muuttunut.

        Paitsi yksi henkilö,hän EI ole syöpää sairastanut,kumosi kaiken! Todella hieno,ei voi kuin SUURESTI ihmetellä.

        Muissa ketjuissa tämä sama ihminen kirjoittaa,ettei KOSKAAN kirjoita mitään väärää syöpää sairastavista ihmisistä.

        Pyydänkin jo tässä,että ANTAA JO OLLA ....vaikka jo tiedämme,että tulee jotain söpertään tähänkin.


      • siis
        Todisteita on kirjoitti:

        Ketjussa on asiallisesti kerottu mitä sytostaatit saavat aikasekseen kun niitä annetaan syöpää sairastaville ihmisille.Ja itse syöpäpotilaat ovat vastaillet asiallisesti,että ovat nämä asiat läpikäynneet.Miltä se on tuntunut ja kuinka elämä on syövän myötä muuttunut.

        Paitsi yksi henkilö,hän EI ole syöpää sairastanut,kumosi kaiken! Todella hieno,ei voi kuin SUURESTI ihmetellä.

        Muissa ketjuissa tämä sama ihminen kirjoittaa,ettei KOSKAAN kirjoita mitään väärää syöpää sairastavista ihmisistä.

        Pyydänkin jo tässä,että ANTAA JO OLLA ....vaikka jo tiedämme,että tulee jotain söpertään tähänkin.

        Riitelyssä usein sanotaan pahasti puolin ja toisin, kun suututaan. En väitä, että Lusiina olisi puhdas pulmunen, mutta voisit tulla edes vähän vastaan, kun hän yrittää ystävällisesti vastata. Hän myös ehdotti, että olisitte eri ketjussa. Miksi se ei sinulle sovi?


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Riitelyssä usein sanotaan pahasti puolin ja toisin, kun suututaan. En väitä, että Lusiina olisi puhdas pulmunen, mutta voisit tulla edes vähän vastaan, kun hän yrittää ystävällisesti vastata. Hän myös ehdotti, että olisitte eri ketjussa. Miksi se ei sinulle sovi?

        Mitä, enkös minä olekkaan puhdas Pulmunen ..............:)?

        Ei vainkaan, kiitos "sovittelijalle" :)

        Oikeasti: kiistelyyn tarvitaan aina vähintään se kaksi ja en väitäkkään että olisin se "puhdas Pulmunen" mutta en myöskään se "pahis" jollaisena minut halutaan täällä palstalla jonkun toimesta esiin tuoda.

        Ehdottaisinkin sovintoa, aloitetaan puhtaalta pöydältä. Voin tulla siinä mielessä vastaan että en esim tuubita, jos se ärsyttää. Tai kuten jo aiemmin ehdotin, en tule tiettyjen kirjoittajien ketjuihin (tosin se on hieman vaikeaa kun ei kirjoiteta aina samalla nikillä).

        Vastineeksi toivon että minulle annettaisiin rauha kirjoittaa asioista asioina. Pakko ei ole lukea, eikä edes pakko vastata, voisi jättää vaikka huomiotta niin halutessaan. Palstalla kuitenkin tulee saada rauha jotta sitä voitaisiin käyttää siihen mihin se on tarkoitettu. Vanhojen ketjujen nostaminen ylös ilkeilytarkoituksessa juuri Luusiinalle osoitettuina ei myöskään palvele sovussa pysymistä.

        Kykenemmekö tähän? Minä olisin valmis sopimaan.


      • Pakon paikka
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Mitä, enkös minä olekkaan puhdas Pulmunen ..............:)?

        Ei vainkaan, kiitos "sovittelijalle" :)

        Oikeasti: kiistelyyn tarvitaan aina vähintään se kaksi ja en väitäkkään että olisin se "puhdas Pulmunen" mutta en myöskään se "pahis" jollaisena minut halutaan täällä palstalla jonkun toimesta esiin tuoda.

        Ehdottaisinkin sovintoa, aloitetaan puhtaalta pöydältä. Voin tulla siinä mielessä vastaan että en esim tuubita, jos se ärsyttää. Tai kuten jo aiemmin ehdotin, en tule tiettyjen kirjoittajien ketjuihin (tosin se on hieman vaikeaa kun ei kirjoiteta aina samalla nikillä).

        Vastineeksi toivon että minulle annettaisiin rauha kirjoittaa asioista asioina. Pakko ei ole lukea, eikä edes pakko vastata, voisi jättää vaikka huomiotta niin halutessaan. Palstalla kuitenkin tulee saada rauha jotta sitä voitaisiin käyttää siihen mihin se on tarkoitettu. Vanhojen ketjujen nostaminen ylös ilkeilytarkoituksessa juuri Luusiinalle osoitettuina ei myöskään palvele sovussa pysymistä.

        Kykenemmekö tähän? Minä olisin valmis sopimaan.

        Anna syöpäpotilaiden kirjoitta yhdessä ketjuss rauhassa,onko liikaa pyydetty.Meillä on omat jutumme ja sinulla omat.Näin se vain on ja se pitää myös sinun hyväksyä.Ihan pakko.


      • Lusiina 5
        Pakon paikka kirjoitti:

        Anna syöpäpotilaiden kirjoitta yhdessä ketjuss rauhassa,onko liikaa pyydetty.Meillä on omat jutumme ja sinulla omat.Näin se vain on ja se pitää myös sinun hyväksyä.Ihan pakko.

        No hän on hyvä vaan :). Mut pakko täälle ei ole mikään.


      • On ihmeelistä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No hän on hyvä vaan :). Mut pakko täälle ei ole mikään.

        Sun huorittelut tässä ketjussa on tosi masentavaa,miksi sellaista tänne kirjoittelet?Tämä ketju on syöpää sairastavien,miksi ET sitä ymärrä?Olet myös tehnyt "siilisi" pidä siitä nyt kiinni!

        Antaisitko yhden ketjun olla meidän,onhan täällä tilaa kirjoitella.Meillä on omat kokemuksemme,ja niitä et pysty muuttamaan.Et vain voi!

        Tuo hymiö oli taas sitä sun ikävää provoisointia.


      • Toivotonta on tämä
        siis kirjoitti:

        Riitelyssä usein sanotaan pahasti puolin ja toisin, kun suututaan. En väitä, että Lusiina olisi puhdas pulmunen, mutta voisit tulla edes vähän vastaan, kun hän yrittää ystävällisesti vastata. Hän myös ehdotti, että olisitte eri ketjussa. Miksi se ei sinulle sovi?

        No miksi ehdottaa ja sitten jatkaa ilkeilyään täällä? En ymärrä?Olen ihan samaa mieltä että eri ketjut,mutta Lusiinalle se ei sovikkaan???


      • olla rehellinen
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Mitä, enkös minä olekkaan puhdas Pulmunen ..............:)?

        Ei vainkaan, kiitos "sovittelijalle" :)

        Oikeasti: kiistelyyn tarvitaan aina vähintään se kaksi ja en väitäkkään että olisin se "puhdas Pulmunen" mutta en myöskään se "pahis" jollaisena minut halutaan täällä palstalla jonkun toimesta esiin tuoda.

        Ehdottaisinkin sovintoa, aloitetaan puhtaalta pöydältä. Voin tulla siinä mielessä vastaan että en esim tuubita, jos se ärsyttää. Tai kuten jo aiemmin ehdotin, en tule tiettyjen kirjoittajien ketjuihin (tosin se on hieman vaikeaa kun ei kirjoiteta aina samalla nikillä).

        Vastineeksi toivon että minulle annettaisiin rauha kirjoittaa asioista asioina. Pakko ei ole lukea, eikä edes pakko vastata, voisi jättää vaikka huomiotta niin halutessaan. Palstalla kuitenkin tulee saada rauha jotta sitä voitaisiin käyttää siihen mihin se on tarkoitettu. Vanhojen ketjujen nostaminen ylös ilkeilytarkoituksessa juuri Luusiinalle osoitettuina ei myöskään palvele sovussa pysymistä.

        Kykenemmekö tähän? Minä olisin valmis sopimaan.

        "Vanhojen ketjujen nostaminen ylös ilkeilytarkoituksessa juuri Luusiinalle osoitettuina ei myöskään palvele sovussa pysymistä."

        Jokainenhan vastaa omista kirjoituksistaan.Pitää ensin miettiä vähän mitä kirjoittaa,ettei tarvitse sitten jälkikäteen muita syytellä,omista kirjoituksistaan.


    • PISTE!

      Luin ketjun ja totesin että Lusiina on taas paras:)Tietää asiat paljon paremin kuin joku tollo syöpäpotilas.Piste:)

    • eräs meistä

      Lusiinan kimpussa ollaan taas

      • Älämölönen

        Aina vaan ..................................... Varmaan semmoset joilla ei ole muuta aihetta tällä palstalla kirjoittaa


    • rs2012

      Onhan tässä ketjussa aihetta vaikka kuinka paljon,melkin koko ketju täynnä,mutta kinaamiseksi on meni?!Toi "huorittelu" osu silmään pahasti,miksi se tänne piti vetää.

      Syöpäpotilaat kertovat mikä oli tilanne kun saivat hoitonsa ja kaikki sen kokivat samalla tavoin.Vain yksi joka on syöpää sairastamaton kyseenalaisti kaikki kertomukset,miksi?

      Sytostaateja ja syöpiä on erilaisia,toiset pääsevät helpomalla ja toiset ovat tosi kovilla.Mikä meillä on yhteistä on tämä tieto että on sairastanut syöpään ja miten tässä käy? Sitä ei kukaan tiedä alussa.Yllätyksiä tulee ja niille ei syöpäpoitlas eikä onkoloogi voi mitään.Mitä itse syöpäptilaan syvimissä ajatuksissa on,sitä ei voi tietää kukaan muu,kuin itse syöpäpotilas.Ei ihminen joka ei ola tätä kokennut.Yhteistä meille on hätä ja huoli.Ja kuinka kaikki päättyy?Huoli tulevaisuudesta ja kamala pelko,selviikö vai ei.Hengähtää voi ehkä kun on käynnyt kaikki kontrollit läpi,5 vuotta siinä menee yleensä.Jos edes silloin!

      Asiaa on ihan turha yrittää kumota,sitä on tutkittu paljon.Syöpä sotkee,sattuu ja tekee ihmisen elämästä yhden helvetin,kunnes on saanut terveen paperit,jos saa koskaan.

      • Älämölönen

        Noni, tulit ulos "kaapista"


        "huorittelu"

        Juu, miksihän piti vetää? Sopinee miettiä.


        "Syöpä sotkee,sattuu ja tekee ihmisen elämästä yhden helvetin,kunnes on saanut terveen paperit,jos saa koskaan."

        Eihän kukaan ole muuta väittänytkään.

        Mietin.................................. mitäs olen sinulle tehnyt niin pahaa että aikuisen ja asiallisena ihmisenä kannat moista kaunaa jotta jokaisessa viestissä pitää henkilökohtaisestio solvata. Olis kiva viikmeinkin se tietää.


      • Miks terve ihminen?
        Älämölönen kirjoitti:

        Noni, tulit ulos "kaapista"


        "huorittelu"

        Juu, miksihän piti vetää? Sopinee miettiä.


        "Syöpä sotkee,sattuu ja tekee ihmisen elämästä yhden helvetin,kunnes on saanut terveen paperit,jos saa koskaan."

        Eihän kukaan ole muuta väittänytkään.

        Mietin.................................. mitäs olen sinulle tehnyt niin pahaa että aikuisen ja asiallisena ihmisenä kannat moista kaunaa jotta jokaisessa viestissä pitää henkilökohtaisestio solvata. Olis kiva viikmeinkin se tietää.

        Jos nyt meet ihan ittees,sä kirjottelet teet omii sääntöjäs,kuka saa kirjotella ja minne,ja mill nimimerkillä.Jankut solvaat ja riitelet,et tuu toimeen kenkään kans tääl.Sä suoraan sanottuna roikut tän "rs2012" perseessä kiin, luin sen tieoja ja on asunnu ruattissa ties kuin kauan ja sil on ollu 2 syöpää ja nyt on tää BRCA tullu esille.Jos sä itte oisit saman läpi käynny,niin oisko susta reiluu ja nastaa sun touhus?Pilkkaat sen kirjotuksii ja sitte väänät jutut toiste päin,asut itte maassa, mikä on kakskieline,mut et osaa ku yhtä? Sul ei oo varaa soittaa poskees tääl kellekää syöpäpotilalle,kun et tiiä mistä on kyse.Lopeta ärsyttämine,jos sul ei oo muut tekmist ku roikkuu aamust iltaan sairaiden ihmisten kimpuss,ei oo kaik kohallaa,mee selitään noita stoorejas muualle.Tosi outo hobby terveel ihmisll.Viikmeinkin!!!


      • Älämölönen
        Miks terve ihminen? kirjoitti:

        Jos nyt meet ihan ittees,sä kirjottelet teet omii sääntöjäs,kuka saa kirjotella ja minne,ja mill nimimerkillä.Jankut solvaat ja riitelet,et tuu toimeen kenkään kans tääl.Sä suoraan sanottuna roikut tän "rs2012" perseessä kiin, luin sen tieoja ja on asunnu ruattissa ties kuin kauan ja sil on ollu 2 syöpää ja nyt on tää BRCA tullu esille.Jos sä itte oisit saman läpi käynny,niin oisko susta reiluu ja nastaa sun touhus?Pilkkaat sen kirjotuksii ja sitte väänät jutut toiste päin,asut itte maassa, mikä on kakskieline,mut et osaa ku yhtä? Sul ei oo varaa soittaa poskees tääl kellekää syöpäpotilalle,kun et tiiä mistä on kyse.Lopeta ärsyttämine,jos sul ei oo muut tekmist ku roikkuu aamust iltaan sairaiden ihmisten kimpuss,ei oo kaik kohallaa,mee selitään noita stoorejas muualle.Tosi outo hobby terveel ihmisll.Viikmeinkin!!!

        Sorry mut toi on ohan pashapuhetta. Eiköhän noi asiat ole ihan toisinpäin.
        Itse asiassa en edes kiinnittänyt huomiota koko rs 2012 nikkiin ennen kuin hupomasin yhtäläisyydet kiusaajakirjoitusten kanssa ja luojan kiitos ne ovat kaikkien luettaviassa, et kuka kiusaa ja kuka roikkuu perskarvoissa ja kenen.


      • Anna olla jo
        Älämölönen kirjoitti:

        Sorry mut toi on ohan pashapuhetta. Eiköhän noi asiat ole ihan toisinpäin.
        Itse asiassa en edes kiinnittänyt huomiota koko rs 2012 nikkiin ennen kuin hupomasin yhtäläisyydet kiusaajakirjoitusten kanssa ja luojan kiitos ne ovat kaikkien luettaviassa, et kuka kiusaa ja kuka roikkuu perskarvoissa ja kenen.

        Älämölönen10.2.2013 05:16 -1 Avaa
        Sulje

        Noin niin kuin Lusiinaks aika paljon saatu plussia :).

        Miks jatkaa heti aamusta,anna Lusiina olla jo!


      • Älämölönen
        Anna olla jo kirjoitti:

        Älämölönen10.2.2013 05:16 -1 Avaa
        Sulje

        Noin niin kuin Lusiinaks aika paljon saatu plussia :).

        Miks jatkaa heti aamusta,anna Lusiina olla jo!

        nii, anna Lusiinan jo olla rauhas.


      • yks putos pois
        Älämölönen kirjoitti:

        Noni, tulit ulos "kaapista"


        "huorittelu"

        Juu, miksihän piti vetää? Sopinee miettiä.


        "Syöpä sotkee,sattuu ja tekee ihmisen elämästä yhden helvetin,kunnes on saanut terveen paperit,jos saa koskaan."

        Eihän kukaan ole muuta väittänytkään.

        Mietin.................................. mitäs olen sinulle tehnyt niin pahaa että aikuisen ja asiallisena ihmisenä kannat moista kaunaa jotta jokaisessa viestissä pitää henkilökohtaisestio solvata. Olis kiva viikmeinkin se tietää.

        Jippii lusiina,sait" jahdattua" taas yhden syöpäpotilaan pois palstalta.

        Ei kukaan jaksa tollasta jahtaamista mitä sä teet,"piikittelet" ja ilkeilet loputomiin,tää oli ketju missä syöpäpotlaat kerto miltä tuntu kun sai hoidot,jaksoit kinata ja väittää ihan muuta ja sit käänsit asiat ja teit ittestäs "uhrin" tosi martyyrin.Kissan viiikset susta ja sun ivailusta,on niin monia syto aivoja joita jaksat kiusata,kunnes ne lähtee pois! OOT SUURI RAUKKIS!


    • eräs meistä

      Omituista miksi kiusata toisia

      • Outo huvi terveellä

        LUSIINA onTERVE ihminen ja kiusaa syöpä syöpäpotilaita,se on omituista.Eri nikeillä aamusta iltaan.


      • eräs meistä

        Samaa mieltä


    • eräs meistä

      Ihme pisteiden laittoa,toisille laitetaan kymmenittäin ja toisille 0

    • 13*10

      Toisista tykätään toisista ei.Ei oo mikään ihme.

    • Syöpis

      Minun on otettava huomioon tietyt asiat. Syksyisen päivitystä.

      Vielä on otettava huomioon ruokailussa sapuskavälit, pöperön määrä ja rasvaisuus.
      Nämä tuntuvat suolen toiminnassa, samoin kuin juodun kahvin määrä.
      Runsas aamu- ja päiväkahvimäärävaihtui aamuteehen ja nykyisiin, kahteen päiväkahviin silloin kun uskallan.

      On otettava huomioon se, että suolen sauma on aivan sulkijassa kiinni.
      "Katkaisu" ei toimi entiseen malliin.

      On otettava huomioon, että salilla, napakammilla raudoilla kyykyissä ja maastavedoissa ei pakoputken loppupää ole entisensä.
      Tehoja on ollut leikattava pois.
      Lainaus aloituksesta. "voi aiheuttaa joillekin miehille tulee voimattomia" pitää paikkansa mutta mielestäni tehon katoaminen johtuu pitkästä huiliajasta.
      Esimerkiksi maastaveto on palautunut vasta 160kg:n tasoon entisen 180kg:n asemesta. Heikolta tuntuu.

      Mutta opiskelijatytön sanoin: Voi jumpe! On se vaan hienoo, että tollannen vanhakin vielä viitsii.

      Sen verran olen saanut puhtia treeneihin, että jatkoin korvaustestojen käyttöä jo vuosi sitten. 50mg/vrk korvaa punttilavalle valunutta testomäärää.
      Olen havainnut sen hyödylliseksi vanhan ukon elämänsisällön kannalta.
      Tiukkapipot voivat vapaasti paheksua!

      Salilla kulkee kohtuullisesti eikä vaimokaan ole moittinut minua flegmaattiseksi eikä välinpitämättömäksi.
      Karmeat välikuukaudet ovat pysyvästi syöpyneet mieleeni.

      Otan myös huomioon sen, että elokuun tähystystulos ei ole etukäteen varma, suuntaan eikä toiseen.
      Syksyn menemiset on kuitenkin valmisteltava ennen sitä.
      Tämä on ainoa tällä hetkellä häiritsevä asia koko revohkassa.

      Pitkä tilitys kaiken sortin asioista!

      • Lusiina 5

        Pidetään peukkuja jotta syksyn suunnitelmanne toteutuvat. Tuntuis jotta ainakaan ei kannata jättää suunnittelematta?


      • KBT oppilas

        Joo Syöpis,mun isällä on sama syöpä kuin sulla.Sen myötä toiset asiat muuttu elämässä pysyvästi,paluuta niihin ei ole.No isäni on jo yli 80v ja käy vieläkin treenamassa jossain eläkäis teamissä,tai jumpaamassa ja pitää kuntoansa näin yllä,ja kävelee kovasti.

        Kaikki nuo ikävät asiat mitä oot kirjoitellut,on läpikäyty,ja ruoka valio on aika kova.Suuhun ei voi laittaa mitä vain,tai nielaista,kun voi tapahtua onnetomuuksia.Pussi vatsalla mies köpöttelee eteenpäin elämässään,matkustelee ja elää uutta elämäänsä,mihin on oppinut elämään.Meidän suvun syövistä ei paljon puhuta,niitä on niin paljon,eikä kaikilla kantti kestä.Se puhuu joka uskaltaa.

        Tää syöpäpotilaan elämä on vähän kuin arpapeliä,huomisesta ei tiedä mitään,eikä eilistä kantsi muistella.Eletään tässä ja nyt!


    • eräs meistä

      Haaveita ja toiveita on hyvä olla,huomisesta kun kukaan ei tiedä, niin eitarvitse etukäteen surra.

    • Ei ole helppoa

      Näinhän se on! "Chemo aivot" sain minäkin!

    • Tietotaito !

      Tässähän on paljon asiaa,ja kaikki on aivan totta! Moni syöpää sairastava on varmasti käynnyt läpi näitä tuntemuksia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      296
      3058
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      217
      1930
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1251
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1188
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe