Koiranpentua vietiin Tampereella kuin vierasta sikaa

Ihmisiin kyllästynyt

Mikä saa sinut ottamaan koiran? Hoidatko ja kohteletko sitä hyvin? Kun olet ulkona, annatko koiran haistella paikkoja pitkällä hihnalla vai vaaditko koiraa kävelemään rinnallasi 20cm hinnan pituudella? Käskytätkö koiraasi, etkä anna sen edes katsoa muita koiria?
Pidätkö koirallasi vedonestopantaa jatkuvasti? Oletko katsonut koirasi silmiä? Etkö huomaa, ettei se ehkä ihan maailman onnellisin ole ulkoillessasi kanssasi?

Näitä koiranomistajia näkee nykyisin niin paljon, etten voi käsittää mitä siellä päässä oikein liikkuu. Miksi otatte koiran, jos ulkoiluttaminen on pakollinen paha ja että jopa palveluskoirien kuonon ympärille laitetaan vedonestoliinat, koirille jotka kouluttamalla saa kulkemaan nätisti paikassa kuin paikassa. Tiesitkö, että liina muuttaa koiran niskan asentoa ja pitkässä juoksussa niska vaurioituu ja koirallesi aiheutuu tästä kipuja?

Tänään klo 15,30 nuori tyttö vei juuri luovutettua rottweilerin pentua Tampereella Sammonkadulla. Tyttö käveli vauhdilla, hihna lyhyenä ja pentu pyöri perässä. Tyttö ei kertaakaan katsonut, miten pentu pärjää.
Miten helvetissä tällainen ihminen on ostanut koiran tai että hänelle on myyty koira? Jos ei ole ymmärrystä siitä, minkälaisella tempolla koiranpentua kuljetetaan ulkona???? Heti näki myös tunnetilan, joka ei ollut sellainen kuin oikealla lemminkinhankkijalla on pennun tullessa kotiin.

Älkää hyvät ihmiset ostako koiria lapsillenne vain sen takia: "että meidän Janica tahtoo..."
Perehtykää edes siihen, minkälainen kaulapanta, liikunnan tarve, turkinhoito, vakuutukset, eläinlääkärin kulut, johdonmukainen huolenpito.
Ne minihihnat, kapeimmat kaulapannat - huh. miettikää itse, jos kaulan ympärillä on kengännauhat ja nauhoista vedetään kovasti. Tuntuisiko se hyvältä???

Mikä ihmisiä vaivaa, että voi kuvitella kohtelevansa eläimiä miten sattuu????
Hemmetin taliaivot.
Jos tämä tulee uudelleen vastaan, puutun asiaan. Eläinsuojeluun ilmoitin jo.

4

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi älynjättiläinen

Olisko ollut hei ihan aikuisten oikeesti ollut oikea tapa ensin puhutella sitä pimua.
      Eikä ilmoitella eläinsuojeluun "Näin kun rotikanpentuu kohdeltiin kadulla huonosti, ei, en tiedä nimee, en osoitetta.....tossa se kulki mun edellä ja riuhtoi sellaista pentä pentuu........kyllä mä katoin vinoon ja päätin sitten soittaa teille...."

Voi veddu, ihmisiä, jotka itkevät NETISSÄ asioista, mutteivat sitten puutu niihin paikanpäällä ja juu, TUOTA puhelinsoittoa viranomaisille EI LASKETA puuttumiseksi !!!!!

• edellinen

Ja yllä, minulla on varaa sanoa.
      Olen itse juopolta naapurilta hakenut erittäin korkeastikoulutetun sakemannin pois, kun äijä kännipäissään äkseerasi sitä pihalla. Olin silloin 16-v.
      Totesin kylmästi äijälle, että jos näen vielä kerrankin pahoinpitelevän koiraa, niin se on viimeinen kerta kun koira on sillä.

Loppui muuten siihen. Kotio kun koiran vein, sanoi vaimo, että hyvä kun puutuit asiaan, se tekee tuota aina kännipäissään kun ei hakkaa minua tai anoppiaan......ja koira meni tyytyväisenä vaimon matkaan.
      Äijä on ollut mananmajoilla jo tovin samoin kun koirakin, mutten ole ikinä katunut sitä, että menin väliin.....en ikinä.

Korkeastikoulutetulla tarkoitan sitten viisastelijoillesitä, että ko.koira oli poliisikoulutettu. Se siis todellakin totteli käskyjä vaikka tuolta humalaiselta idiootilta.

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!

Älkää itkekö netissä !!!!!!!!

• JepJep

Tuskin tytölle siitä mitään aiheutuu, jotenkin minua vaan kuvottaa tämä meno, ensinnäkin ollaan heti soittamassa jonnekin, milloin melusta, milloin lapsista, jo koiristakin.
      Ja vikkaa on niin soittajissa kun väärintekijöissä. Pentu ei tosiaan paljoa viisastu perässä hinaamisesta, ja ei se koiratuntemusta ulkoiluttajalta osoita. Liian paljon koiria, liian monella omistajlla.

Se koira-ajokortti joutaisi jo tulla. Maksullisena.

• Tai "kerran tein jotain yhen elukan takia", niin se on sitten se ihan ainut ja oikea tapa toimia vai?

Jos ei varmasti tiedä miten toimia tai oma turvallisuus saattaa vaarantua niin aivan oikeinhan se on soittaa viranomaiselle ja kysyä. Aika mahdoton tehtävä joka kerta selvittää kasvattajaakaan ja sitä kautta saada eläin pois kyseenalasesta paikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      20
      3774
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      24
      3169
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      2375
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2149
    5. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      22
      1990
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1642
    7. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      41
      1621
    8. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      32
      1512
    9. Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta

Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava
      Luterilaisuus
      502
      1463
    10. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1424
    Aihe