Koiranpentua vietiin Tampereella kuin vierasta sikaa

Ihmisiin kyllästynyt

Mikä saa sinut ottamaan koiran? Hoidatko ja kohteletko sitä hyvin? Kun olet ulkona, annatko koiran haistella paikkoja pitkällä hihnalla vai vaaditko koiraa kävelemään rinnallasi 20cm hinnan pituudella? Käskytätkö koiraasi, etkä anna sen edes katsoa muita koiria?
Pidätkö koirallasi vedonestopantaa jatkuvasti? Oletko katsonut koirasi silmiä? Etkö huomaa, ettei se ehkä ihan maailman onnellisin ole ulkoillessasi kanssasi?

Näitä koiranomistajia näkee nykyisin niin paljon, etten voi käsittää mitä siellä päässä oikein liikkuu. Miksi otatte koiran, jos ulkoiluttaminen on pakollinen paha ja että jopa palveluskoirien kuonon ympärille laitetaan vedonestoliinat, koirille jotka kouluttamalla saa kulkemaan nätisti paikassa kuin paikassa. Tiesitkö, että liina muuttaa koiran niskan asentoa ja pitkässä juoksussa niska vaurioituu ja koirallesi aiheutuu tästä kipuja?

Tänään klo 15,30 nuori tyttö vei juuri luovutettua rottweilerin pentua Tampereella Sammonkadulla. Tyttö käveli vauhdilla, hihna lyhyenä ja pentu pyöri perässä. Tyttö ei kertaakaan katsonut, miten pentu pärjää.
Miten helvetissä tällainen ihminen on ostanut koiran tai että hänelle on myyty koira? Jos ei ole ymmärrystä siitä, minkälaisella tempolla koiranpentua kuljetetaan ulkona???? Heti näki myös tunnetilan, joka ei ollut sellainen kuin oikealla lemminkinhankkijalla on pennun tullessa kotiin.

Älkää hyvät ihmiset ostako koiria lapsillenne vain sen takia: "että meidän Janica tahtoo..."
Perehtykää edes siihen, minkälainen kaulapanta, liikunnan tarve, turkinhoito, vakuutukset, eläinlääkärin kulut, johdonmukainen huolenpito.
Ne minihihnat, kapeimmat kaulapannat - huh. miettikää itse, jos kaulan ympärillä on kengännauhat ja nauhoista vedetään kovasti. Tuntuisiko se hyvältä???

Mikä ihmisiä vaivaa, että voi kuvitella kohtelevansa eläimiä miten sattuu????
Hemmetin taliaivot.
Jos tämä tulee uudelleen vastaan, puutun asiaan. Eläinsuojeluun ilmoitin jo.

4

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi älynjättiläinen

Olisko ollut hei ihan aikuisten oikeesti ollut oikea tapa ensin puhutella sitä pimua.
      Eikä ilmoitella eläinsuojeluun "Näin kun rotikanpentuu kohdeltiin kadulla huonosti, ei, en tiedä nimee, en osoitetta.....tossa se kulki mun edellä ja riuhtoi sellaista pentä pentuu........kyllä mä katoin vinoon ja päätin sitten soittaa teille...."

Voi veddu, ihmisiä, jotka itkevät NETISSÄ asioista, mutteivat sitten puutu niihin paikanpäällä ja juu, TUOTA puhelinsoittoa viranomaisille EI LASKETA puuttumiseksi !!!!!

• edellinen

Ja yllä, minulla on varaa sanoa.
      Olen itse juopolta naapurilta hakenut erittäin korkeastikoulutetun sakemannin pois, kun äijä kännipäissään äkseerasi sitä pihalla. Olin silloin 16-v.
      Totesin kylmästi äijälle, että jos näen vielä kerrankin pahoinpitelevän koiraa, niin se on viimeinen kerta kun koira on sillä.

Loppui muuten siihen. Kotio kun koiran vein, sanoi vaimo, että hyvä kun puutuit asiaan, se tekee tuota aina kännipäissään kun ei hakkaa minua tai anoppiaan......ja koira meni tyytyväisenä vaimon matkaan.
      Äijä on ollut mananmajoilla jo tovin samoin kun koirakin, mutten ole ikinä katunut sitä, että menin väliin.....en ikinä.

Korkeastikoulutetulla tarkoitan sitten viisastelijoillesitä, että ko.koira oli poliisikoulutettu. Se siis todellakin totteli käskyjä vaikka tuolta humalaiselta idiootilta.

TEHKÄÄ SIIS JOTAIN!

Älkää itkekö netissä !!!!!!!!

• JepJep

Tuskin tytölle siitä mitään aiheutuu, jotenkin minua vaan kuvottaa tämä meno, ensinnäkin ollaan heti soittamassa jonnekin, milloin melusta, milloin lapsista, jo koiristakin.
      Ja vikkaa on niin soittajissa kun väärintekijöissä. Pentu ei tosiaan paljoa viisastu perässä hinaamisesta, ja ei se koiratuntemusta ulkoiluttajalta osoita. Liian paljon koiria, liian monella omistajlla.

Se koira-ajokortti joutaisi jo tulla. Maksullisena.

• Tai "kerran tein jotain yhen elukan takia", niin se on sitten se ihan ainut ja oikea tapa toimia vai?

Jos ei varmasti tiedä miten toimia tai oma turvallisuus saattaa vaarantua niin aivan oikeinhan se on soittaa viranomaiselle ja kysyä. Aika mahdoton tehtävä joka kerta selvittää kasvattajaakaan ja sitä kautta saada eläin pois kyseenalasesta paikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2746
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      989
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      78
      888
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      102
      832
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe