Minulla on nyt sellainen tilanne

ei käynnisty

Että WV Jetta 1.6 bensa(vm. 89) on ollu viikon ulkona sään armoilla ja nyt kun sitä sähköllä lämmittänyt, niin näyttää tehneen sellaisen tempun, että ei suostu akun käyttöajan puitteissa käynnistymään. Onko jollakin kokemusta siitä, että onko tällainen käyttäytyminen miten yleistä, että ei suostu käynnistymään tällaisella ilmalla muutamalla käynnistyskerralla?

Olen hieman ärtynyt tilanteesta ja ajattelin, että josko naapurilta vois kysyä apua, sillä tavalla, että laittas rinnan -( tai sarjaan) kytkennällä akut kiinni ja näin tämän toisen auton virtaa käyttäisin auton käynnistämiseen. Nyt tässä vaan tulee se kysymys esiin, että riittääkö sekään toisen akun sähkömäärä WV Jetta 1.6 bensa(vm. 89):n käynnistämiseen tällaisella ilmalla ilman, että on lämmittänyt ensin autoa?
Kuinka kauan on tällaista autoa lämmitettävä? Riittääkö muutama tunti vai pitääkö odottaa ihan montakin tuntia?

4

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo-o1

      Taitaa ryypyn toiminnassa olla jotain häikkää, itselläni oli saman ikänen volkkari kaasuttimella, ja lähti -25 pakkasessa ilman lämmitystäkin käyntiin, kun ei ollut mahollisuutta saada lämmitykseen yöksi. taikka sitten sulla on siinä käsikäyttöinen ryyppy :) ja akku oli perus 60ah akku.

      Eli todellakin pitäisi lähteä käyntiin ilman sahaamista.

    • Rinnan akut

      ”sarjaan kytkennällä akut kiinni” Näin kun kytket akut, niin tuhoat kaiken elektroniikan autostasi, jännite nousee tällöin n. 25 volttiin. AKUT RINNAN niin ei tule vahinkoja, ja jännite on tällöin12,5V.

      • digi-info

        Teoriassa voisi nousta jopa 28,8 volttiin ... Käytännössä 26 tietämillä... 12,8 x2 yleisesti ... Mutta voi mennä päälle 26 jos ei ole mitään kuormaa ku kytkee kiinni.
        Akkujen kanssa leikkiminen ei ole mitään turvallista muutenka, rinnan kytkeminen ei ole hyväksi ja VAIKKA AKUSSA OIS JÄNNITE niin se ei välttämättä luovuta virtaa jos se on tullut tiensä päähän tai jäätyny joskus. Eli päälle päin kaikki näyttää ok, mutta ei vaan anna potkua starrraamiseen. Kattoisin polttoaineen suodattimen kyllä ihan ensitöikseni.

        Kirjoitus on vanha mutta perusasioita muistuttaakseni kun taas tulee talvi ja kylmät.


    • ryyppy tai vir.jakaj

      Haiseeko bensiini:saa liikaa polttoainetta . Tuolloin on automaattorikastin rikki, sen kalvo tai sinulla voi olla esim virranjakajassa pyörijä rikki, virranjakajan kansi halki, kondensaattori lyö läpi.
      Katso myös, ettei mitkään sytytysjohdot ole irti, poikki tai hankauksessa.
      Omistan itse 1988 vuoden jetan, ja se on toiminut. Nuo edellämainitut asiat kannattaa katsoa. Katso myös yleensä ottaen kaikki ne johdot jotka ovat kaasuttimen ympärillä, jotta ne ovat kiinni eikä ole hapettumaa.

      Tulpat pitää myös aika ajoin vaihtaa. Laita bosch tai Beru. Itsellä taitaa olla 1 kärkiset, jotka toimivat. Kerran tarjottiin 3 kärkisiä, vaan vein ne takaisin, kun oli jälkikäyntiä. Eli lämpöarvo ei sopinut.
      Se sinun autosi on vakaata tekniikkaa, joten pitäisi olla idioottivarma, kunhan sähkö ei vuoda ja on oikeata bensaa tankissa. 98 okt pistän itse. Käy paremmin ja on sähäkkä auto. 75 hv:n moottorilla kulkee helposti 160 km tunnissa, ja se on paljon tarvittavan yli. 4 vaihteista autoa ajettaessa pitää vaihtaa sopivissa paikoissa. 120 km nopeuden jälkeen ikäänkuin tulee uusi voima kehiin, ja sillä ei jalkoihin jää.

      Mutta mitäpä sitä turhaa revittämään ja omani on helmi, joka on päivittäisessä ajossa. Yli 20 vuotta vanha auto, ja kääntää katseita - ei ruosteisuuden vaan siistiyden takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe