Miten toi yle-vero oikein hoidetaan, vuokralainen vai vuokranantaja?
Jos sen maksaa vuokranantaja niin voiko vuoktamkorotuksen perusteena olla yle-vero?
Ja käykö vero vähennyksiin?
Yle-vero
12
295
Vastaukset
- vero......
Sehän peritään tuloverotuksessa, aivan kuten kirkollisvero. Ei tuolla ole mitään tekemistä asumismuodon kanssa. Kaikkia veroja ei ole pakko maksaa www.eroakirkosta.fi
- Ab-surdi
Yle-vero on henkilökohtainen, ei asuntokohtainen. Kuvittele jos omistat viisi vuokra-asuntoa, joku joutuisi maksamaan kaikista veron. Vaikka kokoomus noita veroja lisäileekin jatkuvasti niin kauhea ajatus silti...
- on tää maailma ihmee
On toikin vähän väärin jos vuokraisäntä asuu ulkomailla eikä katsele edes siellä suomitelkkaria niin verot menee eläkkeestä/vuokratulosta. Samantienhän voisivat määtätä autoveron vaikkei ole autoa muita veroja....
- Pelle Pelkäävä
Niin tai vaikkei ole eläkkeellä, niin joutuu maksamaan eläketurvamaksuja. Ja sairasvakuutusmaksuja vaikkei ole kuin vähän nuhaa eikä tarvitse lääkäriä nyt.
- Veronmaksaja5
Hei,
Yle-vero on henkilökohtainen vero, jonka jokainen yli 18-vuotias maksaa tulojensa perusteella. Eli vuokralainen maksaa omista tuloistaan oman yle-veronsa ja vuokranantaja omansa. - Kaikkea sitä näkee
*huutonaurua* :D :D :D
- Vielä ehtii...
Vielä ehtii...
www.eroakirkosta.fi- raikka5
Juu, mutta eivät yritykset voi, kun pitää tätäkin piiliveroa maksella ja jatkossa kanssa YLE-veroa, Suomi kun on himo verotusyhteiskunta
- Hohhoijjakkaa
Voiko autoveron ja kirkollisveronki laittaa vuokrankorotukseen? Entä koiraveron?
Oikeasti... mistä ihmeestä tuon ÄO-tason vuokranantajia sikiää? Ilmeisesti taas joku Lähiö-Lasse perinyt tätivainaan 20 neliöisen yksiön jostain Kalliosta... - verottaja123
Tuolla oli hyvin kerrottu mikä se on ja paljonko sitä piti maksaa http://www.yle-vero.me/verolaskin/
- 2013
kaksi päivää aikaa..
- titityy..
Vuokralainen ja vuokran-antaja maksaa kummatkin OMAN yleveron. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374