"On hyvä olla paikallinen ja tuntea asiakkaansa. On hyvä tarjota asiakkaalle juuri hänelle sopiva palvelu." -Olen nyt yrittänyt asioida paikallisessa, em. palvelulupauksen julkisesti luvanneen yrityksen kanssa jo 5 vuoden ajan. Nyt riitti, vien kaikki 12 puhelintani sekä 18 Soneran liittymääni vast' edes Jyväskylään huoltoon tai päivitettäväksi.
Paikallinen puhelinvaruste, yritin 5 vuotta kanssanne toimia ja joka kerta sain huonoa asiakaskohtelua, synkkää naamaa, viipyneitä huoltoja ja tietämättömyyttä.
Esim. teillä puhelin huollossa 2 viikkoa ilman sijaispuhelintarjontaa ja sille ei tapahtunut mitään...vein jyväskylään ja sen huolto kesti yhden tunnin? Missä vika?
Puhelimet
27
942
Vastaukset
- Kuin myös
Oikeassapa olet, taannoin puhelimestani hajosi kaiutin, luvattiin viikon päästä, kävin kysymässä, luvattiin kahden viikon päästä, kävin kysymässä, ei oo, pyysin sitä kaiutinta että vaihdan itse, sanottiin että pitäisi olla kymmenen kaiutinta että kannattaisi tilata. Ajoinpa sitten Jyväskylään, Midareen jopa löytyi, huolto kysyi montako laitetaan! Vaihto kesti n.10 minuuttia, hinta muistaakseni 8 euroa. Tulipahan samalla reissulla hoidettua monta muutakin asiaa Jyväskylässä, että se siitä ,osta omalta paikkakunnaltasi!! Ennenkuin joku näsäviisas ehtii vastata, kysymys oli Nokian ihan peruspuhelimesta.
- entinen Kyläseppä
Tämä ei ole näsäviisaan vastaus. Kertomanne mukainen tilanne syntyy kun ei ole paikkakunnalla kilpailua riittävästi ja yrittäjä luulee olevansa koko maailman napa.
Ihan oikeesti hyvä kun annatte tietoa ongelmista asioiden hoidosta paikkakunnallanne.
Ehkä paikallisen yrittäjän kannattaisi pysähtyä miettimään missä mennään ennenkuin on myöhäistä.
Tässäkin pitää paikkansa vanha sananlasku, ei savua ilman tulta.
Eikös se kauppa ole siinä vanhan "monopoolin" paikalla vai mitä.- Tyhjä näyteikkuna
Sillä tavallahan sitä kilpailua ja palvelua paikkakunnalle saadaan, kun haukutaan julkisesti omat yeittäjät ja käydään muualla asioimassa. Ainakin liikehuoneistokilpailua syntyy, kuten Jämsässä nyt on hyvin nähtävissä.
- kuin myös
Tyhjä näyteikkuna kirjoitti:
Sillä tavallahan sitä kilpailua ja palvelua paikkakunnalle saadaan, kun haukutaan julkisesti omat yeittäjät ja käydään muualla asioimassa. Ainakin liikehuoneistokilpailua syntyy, kuten Jämsässä nyt on hyvin nähtävissä.
itse yrittäjää en aikonutkaan mollata, ihan asiallinen palvelu, hän ken minua palveli, olisi pitänyt palvella, on sellainen pukinpartainen kloppi, erittäin töykeä, lienee jonkinlainen huoltomies.
- puhelinneito
Höh, ainahan siellä hyvää palvelua on saanut. Se tumma mies siellä on aivan ihana.
- 566
Ei tunnu vieläkään osa Jämsän kauppiaista ymmärtävän sitä, että ei niiltä ole pakko ostaa yhtään mitään.
- Raaka peli
Ei tunnu kaikki asiakkaatkaan ymmärtävän, että ihminen se on kauppiaskin. Parempi että ne natkuttavat asiakkaat ajelevt muitten paikkakuntien kauppiaitten harmiksi.
- Raaka peli
vaan Jämsän kauppiaita kohtaan asiakkaitten puolelta. Jos ei kauppiaan tyyli ala asiakasta miellyttämään, niin sitten mennään vaikka Jyväskylään tekemään kaupat sellaisen kauppiaan kanssa, joka osaa asiakaspalvelun. Makso mitä makso, mutta rahoja ei vastenmieliselle kauppiaalle jätetä.
- Kylmää faktaa
No sun rahoilla tuskin minkäänlaista kioskia pidetään pystyssä.
- Vaihdetaan kauppias
Kylmää faktaa kirjoitti:
No sun rahoilla tuskin minkäänlaista kioskia pidetään pystyssä.
Todella ihanaa, kun on tämä vapaa tiedonvälitys, missä voi nimettömänä levittää oikeaa ja hyödyllistä tietoa huonosti palvelevista jämsäläisistä kauppiaista koko seutukunnan tietoon. Eiköhän ko. ala kauppiasta asiakkaitten parempi palvelu kiinnostamaan, kun useampi sata asiakasta ryhtyy levittämään negatiivista sanomaa huonoista asiakaspalvelijoista nimien kanssa.
Tänä päivänä on todellakin ostajan markkinat ja asiakas vaihtaa surutta kauppaa, kuin ennenvanhaan mustalainen hevosta. Huonon asiakaspalvelun kauppiaat alkavat kohta olla jopa jämsässä katoavaa kansanperinnettä. Aina löytyy tilalle toinen kauppias, joka osaa sen homman paremmin, kuin huono kauppias.
Vanhasta "viinakaupasta" olen kuullut vuodesta toiseen pelkästään negatiivista palatetta. Jotain ihme häikkäähän siinä ko. firmassa on, kun se eräs tietokoneyrittäkin joutui häipymään siitä saman katon alta. Nyt kun hänellä on toimipiste Nesteen Portissa, ei tarvitse olla toisten kynittävänä. Oikean ratkaisun teki, kun maisemaa vaihtoi. Samat asiakkaat hänellä pysyivät, vaikka toimipiste vaihtui.
- Jari/Puhelinvaruste
Näinhän se on, kaikkia ei palvella täydellisesti, vaikka haluaisi. Meillä Puhelinvarusteella ei ole ollut useampaan vuoteen enään Nokian takuuhuoltoa, mikä vaikeuttaa n. 60- 100 Nokian mallin varaosien hankintaa, muut merkit ja mallit, kuitenkin koitamme pitää omassa varastossamme meneviämpiä osia, viikottain tulee tapauksia, jossa emme voi asiakasta auttaa sillä hetkellä, asiakkaan ongelmassa, oli se 5€ osa tai 230€ näyttö. Kun sitä yksittäisen osan kuluja kukaan ei halua maksaa. Tiedän että huoltomme viive on ollut, suurimmaksi osaksi varaosista riipuen viivästynyt. Mutta haluamme palvella paikallisesti asiakkaitamme, palvelulupauksemme mukaisesti. Pahoittelen, kun kaikkia emme ole voineet palvella.
T.Nuorempi tumma puhelinkauppias- puhelinrikki
Paskaa puhut.
- 1 uskollinen asiakas
"Huonon asiakaspalvelun kauppiaat alkavat kohta olla jopa jämsässä katoavaa kansanperinnettä."
Kaikenlaiset kauppiaat alkavat olla kohta Jämsässä katoavaa kansanperinnettä. Vain unohdettu parkkikyttä hiippailee yksinäisenä Forumin arvokkaalla parkkipaikalla. - Näkemisiin
Meidän perhe oli vakituisia asiakkaita kauan, liian kauan. Meillä halu kasvoi kaikenlaisiin uusiin alan liikkeestä saataviin laitteisiin, vaan ko. liikkeessä palvelu senkun huonontui.
Kunnes lopuksi tulimme niin huijatuiksi, että mittamme täyttyi. Selityksiä, katteettomia lupausia, milloin mikäkin johtui mistäkin, kunnes puhuivat itsensä pussiin, eivät olleetkaan itse hoitaneet asioita, koimme, etteivät tarvitse meidän eurojamme jatkossa. Hyvä niin, ei tarvitse meidänkään tuntea huonoa omaatuntoa, jos hankimme ko. alan tuotteita, milloin mistäkin, muualtakin kuin Jämsästä.
Mutta mieluiten täältä,vaan rajansa kaikella, enään en alistu alaarvoiseen palveluun. Eli palveluun, joka menee tyyliin: Joo, nyt tuli noi asiakkaat, jotka on aina tehnyt hankintoja takuuvarmasti, ostaa ne nytkin, ei niitä tarvi hyvin palvella.
Kyllä se vaan on niin, että täällä Jämsässä menestyy liikkeet joista saa hyvää palvelua, vaikkei hinnat olisikaan aina ne halvemmat.
Tajutkaa hyvät yrittäjät jo, hyvällä palvelulla täällä pelataan, muuten lähtee nokka kohti isompia kyliä. - Puljun
Omistajaukko on ollut iät ja ajat jotenkin vastenmielinen tyyppi asiakkaan näkökulmasta. Ei tuommoinen henkilö sovi asiakaspalveluun ollenkaan. Kyllä aika hoitaa homman ja asiakkaat siirtyvät paremman palvelun piiriin. Joulumyynti tuon niljakkeen vielä tällä kertaa pelastaa, mutta sen jälkeen mahtaa olla hiljaista.
- Tietopalvelukse oli?
Se toimipisteen vaihtaneen Pertin toimipiste on Jämsän Nesteellä, josta mä
ainakin oon saanu kaikkee matkapuhelimiin liittyvää. vois varmaan kysyä
sieltä, jos tarvii jotain luureihin tai liittymiin liittyvää - pTs number one
Tietopalvelu Sissonen häipyi tuon nihilistin puljusta samasta liiketilasta Jämsän Nesteelle, kun ei halunnut jäädä siihen "vanhaan viinakauppaan" enempää kynittäväksi. Voin suositella Pertti Sissosen palveluja. Olen niihin turvautunut jo 10 vuotta ja käytän niitä edelleenkin, vaikka Pertti toimipisteensä Jämsän Porttiin muuttikin.
- Niku Hietanen
Henkilökohtaisesti olen hyvin pahoillani, mikäli en ole pystynyt palvelemaan sillä tavoin, että liikkeestä olisi voinut poistua hymyssä suin. Se on aina kuitenkin tavoite. Olen ollut nyt noin 7 vuotta toimenkuvassa, jossa analysoidaan vikatilanteita suorassa asiakaskontaktissa. Todellisuus ikävä kyllä on se, että koska kyseessä on asiakkaan hankkiman laitteen tai palvelun ongelmatilanteet, kaikkia ei vain voi miellyttää.
Jos laite ei miellytä ja vaatimuksena on, että pitää antaa uusi hyllystä tilalle välittömästi, ymmärtää varmaan jokainen sen, että tällaista vaatimusta ei ole mahdollista toteuttaa. Olisihan se mukavaa jos voisi näin pitää asiakkaan tyytyväisenä, mutta yrityksen pääidea on kuitenkin toimia taloudellisesti kannattavana. Perusajatuksena on siis se, että tehdään ja palvellaan niin hyvin kuin näiden realiteettien vallitessa voidaan. Ja näin se pääasiassa onkin mennyt ihan hienosti.
Koska näitä viestejä lukiessa rivien välistä paistaa selvä epätietoisuus monesta seikasta, selitän tässä nyt kuinka yleensä toimitaan, kun asiakas saapuu viallisen puhelimen kanssa, ja muutenkin huoltotoiminnasta.
Ensimmäisenä on tarkoitus selvittää vika. Vian analysointi on muutakin kuin vain "tässä on jotain vikaa" tai "tää ei vaan toimi". Se on itseasiassa virheenkorjausprosessin tärkein vaihe. Ylipäänsä voi sanoa että korjaus on yleensä yhtä hyvä kuin viankuvaus. Jos lähetän (tähän palaan myöhemmin) huoltoon laitteen jossa on kuvauksena "tässä on jotain vikaa", huolto vastaa kuvainnollisesti "jotain korjattu".
Tämä on melko usein tilanteena sellainen, että valmiiksi viallisesta laitteesta ärsyyntynyt asiakas tietenkin tuntee itsensä suunnilleen suuresta rikoksesta epäillyksi poliisin ristikuulustelussa. Mutta se on välttämätöntä, koska haluan että sinun laitteesi toimisi oikein. Luit oikein. Haluan että se kädessäsi pitämä puhelin toimii. Voisin olla välittämättä ja tehdä helpoimman kautta vikakuvauksen "Tässä on jotain vikaa", kääräistä puhelimen pakettiin ja lähettää eteenpäin. Tiedän vain kokemuksesta että se ei auta sinua ollenkaan.
Okei. Vika on nyt analysoitu tai jopa toistettu siten, että itsekin havaitsen saman ongelman. Seuraavaksi aivoni raksuttavat suunnattomalla innolla mahdollista ratkaisua kyseiseen ongelmaan. Haluanhan mieluummin ratkaista ongelmasi tässä ja nyt, vaikkei periaatteessa se tuotakaan senttiäkään yrityksemme kassaan, varsinkin jos olet ostanut laitteesi jostain muualta kuin meidän myymälästämme. Mikäli mahdollista, että vikaan on jokin ratkaisu, saatan pyytää kokeilemaan esimerkiksi asetusten muuttamisen jälkeen pari päivää, ilmeneekö vika uudestaan.
Siksikö että en jaksa kääräistä puhelintasi pakettiin ja lähettää sitä huoltoon? Vai olisiko kenties siksi, että yritän säästää sinut siltä vaivalta, että puhelimesi on huollossa viikon ja kenties samalla se tyhjenee siellä kokonaan, kun yrität itse pärjäillä jollain varakapulalla. Minulle oma puhelin on aika lailla tärkeä kapistus, päivittäinen elämä olisi aika hankalaa ilman sitä. Oletan että sinäkin tarvitset omaasi ja yritän näinollen korjata asian heti.- Niku Hietanen
Ja yleensä onnistunkin siinä. Veikkaisin näppituntumalta että 70-80 prosenttia asiakkaista, joilla on jokin ongelma puhelimensa kanssa, saa ongelmaansa ratkaisun välittömästi. Se on yksinkertaista matematiikkaa, joka johtaa omasta (ja kollegoiden) syvällisestä perehtymisestä näiden laitteiden maailmaan ja tietenkin aikamoisesta läjästä kokemusta. Yleensä se ratkaisu on vieläpä ilmainen, olit sitten ostanut puhelimesi meiltä tai Gigantista. Minä kutsuisin tuota jo ihan käsittämättömän hyväksi palveluksi.
Noh, seuraava vaihe, eli korjaus: Jos laitteessa on takuu ja takuuehdot täyttyvät, lähetetään laite kyseisen laitteen huoltoon. Koska me emme ole minkään merkin takuuhuolto. Suomennettuna: Emme voi veloittaa laitteen huollosta koituvia kustannuksia miltään muulta taholta kuin asiakkaalta. Sitten tulee vastaan ehkä se suurin yleisen kiistan ja kalabaliikin aihe:
Takuuehtojen täyttyminen. Laitevalmistaja (esimerkiksi Apple, Nokia, Samsung) on määrittänyt heidän valtuuttamilleen huoltoliikkeille tietyt asiat, joiden mukaan he tarkistavat täyttyykö takuuehdot (Takuuehdot löytyvät joko laitteen myyntipakkauksesta tai laitevalmistajan nettisivuilta). Jos takuuehdot eivät täyty, huoltoliike ei voi laskuttaa laitevalmistajaa huoltotoimenpiteestä. Silloin huoltoliikkeelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin laskuttaa huoltotyöstä asiakasta. Mitä me voidaan tehdä asialle? Tietenkin vikaa analysoidessa tarkistetaan päällisin puolin että takuuehdot täyttyvät. Jos laite vaikuttaa siltä että se on joko
A. mekaanisesti vaurioitunut, eli kuoret tai muu puhelimen osa on vioittunut näkyvästi
B. kastunut, eli hapettumaa tai nestejäämiä havaittavissa tai oireet viittaavat siihen
Mitä teen? Toki minä sanon sen sinulle. Teen juuri sinulle noin 40-50 euron arvoisen palveluksen, jälleen ilmaiseksi. Sen verran takuuhuollot veloittavat sinulta saman asian havaitsemisesta. Yleensä tässä vaiheessa kuitenkin harva kiittelee moisesta palvelusta, pikemminkin päinvastoin. En tee sitä kiusallani tai ilkeyttäni. Haluan vain että tiedät, että huolto veloittaa työnsä sinulta, jos laite ei täytä takuuehtoja.
En väitä tai syytä että olet käyttänyt puhelintasi kylpyankkana tai frisbeenä, enkä tee päätöstä siitä, täyttyykö takuuehdot. Mutta koska olen huoltanut ja toimittanut huoltoon tuhansia puhelimia, on minulla aika hyvä kokemus siitä, milloin ne täyttyvät ja milloin ei. Siksi annan sinulle oman arvioni asiasta ja saat itse päättää mitä asialle tehdään. Minä en voi takuuehdoille mitään (ovat muuten lähestulkoon samanlaiset kaikilla laitevalmistajilla). En vaan voi. Olet ne itse hyväksynyt ostaessasi laitteen, nyt siihen asiaan on jokseenkin myöhäistä vaikuttaa.
Ok. No jospa tilanne on se, että ei ole takuuta, tai vika on takuun ulkopuolella, esimerkiksi puhelin pudonnut ja kuori haljennut. Meiltä löytyy hyllystä isoon osaan (pyöreästi 200 malliin) tämän vuosituhannen puolella julkaistuihin Nokia-malleihin niitä yleisimmin tarvittavia varaosia. Kuoria, näyttöjä, näppäimistöjä ym. Näistä huolloista n.90% tehdään joko heti, tai saman päivän aikana. Mutta koska jokaiseen malliin on saatavilla 30-60 eri varaosanimikettä, ei niitä kaikkia voi löytyä paikan päältä. - Niku Hietanen
Niku Hietanen kirjoitti:
Ja yleensä onnistunkin siinä. Veikkaisin näppituntumalta että 70-80 prosenttia asiakkaista, joilla on jokin ongelma puhelimensa kanssa, saa ongelmaansa ratkaisun välittömästi. Se on yksinkertaista matematiikkaa, joka johtaa omasta (ja kollegoiden) syvällisestä perehtymisestä näiden laitteiden maailmaan ja tietenkin aikamoisesta läjästä kokemusta. Yleensä se ratkaisu on vieläpä ilmainen, olit sitten ostanut puhelimesi meiltä tai Gigantista. Minä kutsuisin tuota jo ihan käsittämättömän hyväksi palveluksi.
Noh, seuraava vaihe, eli korjaus: Jos laitteessa on takuu ja takuuehdot täyttyvät, lähetetään laite kyseisen laitteen huoltoon. Koska me emme ole minkään merkin takuuhuolto. Suomennettuna: Emme voi veloittaa laitteen huollosta koituvia kustannuksia miltään muulta taholta kuin asiakkaalta. Sitten tulee vastaan ehkä se suurin yleisen kiistan ja kalabaliikin aihe:
Takuuehtojen täyttyminen. Laitevalmistaja (esimerkiksi Apple, Nokia, Samsung) on määrittänyt heidän valtuuttamilleen huoltoliikkeille tietyt asiat, joiden mukaan he tarkistavat täyttyykö takuuehdot (Takuuehdot löytyvät joko laitteen myyntipakkauksesta tai laitevalmistajan nettisivuilta). Jos takuuehdot eivät täyty, huoltoliike ei voi laskuttaa laitevalmistajaa huoltotoimenpiteestä. Silloin huoltoliikkeelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin laskuttaa huoltotyöstä asiakasta. Mitä me voidaan tehdä asialle? Tietenkin vikaa analysoidessa tarkistetaan päällisin puolin että takuuehdot täyttyvät. Jos laite vaikuttaa siltä että se on joko
A. mekaanisesti vaurioitunut, eli kuoret tai muu puhelimen osa on vioittunut näkyvästi
B. kastunut, eli hapettumaa tai nestejäämiä havaittavissa tai oireet viittaavat siihen
Mitä teen? Toki minä sanon sen sinulle. Teen juuri sinulle noin 40-50 euron arvoisen palveluksen, jälleen ilmaiseksi. Sen verran takuuhuollot veloittavat sinulta saman asian havaitsemisesta. Yleensä tässä vaiheessa kuitenkin harva kiittelee moisesta palvelusta, pikemminkin päinvastoin. En tee sitä kiusallani tai ilkeyttäni. Haluan vain että tiedät, että huolto veloittaa työnsä sinulta, jos laite ei täytä takuuehtoja.
En väitä tai syytä että olet käyttänyt puhelintasi kylpyankkana tai frisbeenä, enkä tee päätöstä siitä, täyttyykö takuuehdot. Mutta koska olen huoltanut ja toimittanut huoltoon tuhansia puhelimia, on minulla aika hyvä kokemus siitä, milloin ne täyttyvät ja milloin ei. Siksi annan sinulle oman arvioni asiasta ja saat itse päättää mitä asialle tehdään. Minä en voi takuuehdoille mitään (ovat muuten lähestulkoon samanlaiset kaikilla laitevalmistajilla). En vaan voi. Olet ne itse hyväksynyt ostaessasi laitteen, nyt siihen asiaan on jokseenkin myöhäistä vaikuttaa.
Ok. No jospa tilanne on se, että ei ole takuuta, tai vika on takuun ulkopuolella, esimerkiksi puhelin pudonnut ja kuori haljennut. Meiltä löytyy hyllystä isoon osaan (pyöreästi 200 malliin) tämän vuosituhannen puolella julkaistuihin Nokia-malleihin niitä yleisimmin tarvittavia varaosia. Kuoria, näyttöjä, näppäimistöjä ym. Näistä huolloista n.90% tehdään joko heti, tai saman päivän aikana. Mutta koska jokaiseen malliin on saatavilla 30-60 eri varaosanimikettä, ei niitä kaikkia voi löytyä paikan päältä.Kun meiltä loppui Nokia-takuuhuolto reilu pari vuotta takaperin, oli varaosien hankinta pitkään vaikeaa ja käytännössä muutamaa osaa ei ole kannattanut lähteä tilaamaan suurten toimituskulujen takia ja toimitusaikakin lähenteli kuukautta monen välikäden vuoksi. Asiaan on nyt onneksi tullut muutos, koska
saimme nopean ja luotettavan varaosatoimittajan ja täten nämä varaosaongelmat ovat sittemmin helpottaneet.
Olen monesti ehdottanut asiakkaalle tuota aiemmin ketjussa mainittavaa Midarea, mikäli asiakkaalla on ollut kiire saada puhelimensa korjattua emmekä ole itse voineet heti auttaa. Olen myöskin maininnut jos varaosia ei ole ja huoltoa joutuu odottamaan. Omasta tai jostain muusta syystä viivästyneistä huolloista olemme myöskin antaneet hyvitystä hinnanalennuksen muodossa.
Käsitelläänpä sitten se seuraava kuuma peruna: Kuinka moni tietää, että laitteen mahdollisista vioista ja niiden korjaamisesta on ensisijaisesti vastuussa laitteen myyjä? Siis ei laitevalmistaja, ei huoltoliike, ei toinen jälleenmyyjä. Jos olet ostanut puhelimesi toisesta liikkeestä, emme ole käytännössä minkäänlaisessa tuotevastuussa laitteestasi. Meidän ei tarvitse vastaanottaa sitä huollettavaksi eikä antaa lainalaitetta huollon ajaksi. Me kuitenkin otamme ja huolehdimme muualta ostetun laitteesi huoltoon pientä korvausta vastaan siitä huolimatta.
Haluammehan palvella sinua siitä huolimatta, että olet ostanut laitteen jostain muualta. Tuo pieni korvaus on pakko veloittaa, koska puhelimia saattaa parhaillaan lähteä huoltoon yli kymmenen päivässä ja aina huoltokirjaukset, vika-analyysit ja puhelinten pakkaukset on pois muusta työajasta, jota taas ei mikään taho korvaa yritykselle. Jos joudun levittämään käteni etten voi tehdä mitään, kun muualta ostettu puhelin on käynyt samoista vioista huollossa, se todellakin tarkoittaa että kaikki mitä voin tehdä, on tehty ja on aika sopia laitteen myyjän kanssa jatkotoimenpiteistä. Varmasti kaikki tämän ymmärtävät, ettemme me voi purkaa jonkun toisen jälleenmyyjän tekemää kauppaa.
Tässä näitä muutamia vuosien varrella ja tässäkin ketjussa vastaan tulleita epäkohtia hieman avattuna. Jos on jotain muuta mieltä askarruttavaa, niin ainahan voi kysyä lisää. Minä henkilökohtaisesti toivon jatkossakin saavani palvella teitä rakkaat asiakkaat. Saan päivittäin kiitosta palvelusta ja omastakin mielestäni koen paljon hyviä asiakaskohtaamisia, joten en usko että asiat ovat ihan huonosti. Ymmärrän kyllä jos se oma kapula pistää ärsyttämään vikoineen päivineen. Ymmärrän että se kiehuttaa vielä lisää tuoda sitä tällaiselle
besserwisser-pitkätukalle joka kyselee ja tivaa kaikenlaista. Mutta yritän vain parhaani mukaan sen minkä osaan. Muistetaan että virheitä sattuu joskus itse kullekin. Allekirjoitan kyllä että kaikki ei aina ole mennyt kuin strömsössä omalta osaltani. Virheistä olen pahoillani. Yritetään seuraavalla kerralla hoitaa homma sitten fiksummin. =)
Tästä tuli nyt aika monta viestiä asiaa. Mutta tätä on hankala referoida siten, ettei siitä tulisi väärinymmärryksiä Kiitos ja anteeksi.
Terveisin Pukinpartainen Kloppi (hyvä nimimerkki muuten :)) - Yks vaan...
Niku Hietanen kirjoitti:
Kun meiltä loppui Nokia-takuuhuolto reilu pari vuotta takaperin, oli varaosien hankinta pitkään vaikeaa ja käytännössä muutamaa osaa ei ole kannattanut lähteä tilaamaan suurten toimituskulujen takia ja toimitusaikakin lähenteli kuukautta monen välikäden vuoksi. Asiaan on nyt onneksi tullut muutos, koska
saimme nopean ja luotettavan varaosatoimittajan ja täten nämä varaosaongelmat ovat sittemmin helpottaneet.
Olen monesti ehdottanut asiakkaalle tuota aiemmin ketjussa mainittavaa Midarea, mikäli asiakkaalla on ollut kiire saada puhelimensa korjattua emmekä ole itse voineet heti auttaa. Olen myöskin maininnut jos varaosia ei ole ja huoltoa joutuu odottamaan. Omasta tai jostain muusta syystä viivästyneistä huolloista olemme myöskin antaneet hyvitystä hinnanalennuksen muodossa.
Käsitelläänpä sitten se seuraava kuuma peruna: Kuinka moni tietää, että laitteen mahdollisista vioista ja niiden korjaamisesta on ensisijaisesti vastuussa laitteen myyjä? Siis ei laitevalmistaja, ei huoltoliike, ei toinen jälleenmyyjä. Jos olet ostanut puhelimesi toisesta liikkeestä, emme ole käytännössä minkäänlaisessa tuotevastuussa laitteestasi. Meidän ei tarvitse vastaanottaa sitä huollettavaksi eikä antaa lainalaitetta huollon ajaksi. Me kuitenkin otamme ja huolehdimme muualta ostetun laitteesi huoltoon pientä korvausta vastaan siitä huolimatta.
Haluammehan palvella sinua siitä huolimatta, että olet ostanut laitteen jostain muualta. Tuo pieni korvaus on pakko veloittaa, koska puhelimia saattaa parhaillaan lähteä huoltoon yli kymmenen päivässä ja aina huoltokirjaukset, vika-analyysit ja puhelinten pakkaukset on pois muusta työajasta, jota taas ei mikään taho korvaa yritykselle. Jos joudun levittämään käteni etten voi tehdä mitään, kun muualta ostettu puhelin on käynyt samoista vioista huollossa, se todellakin tarkoittaa että kaikki mitä voin tehdä, on tehty ja on aika sopia laitteen myyjän kanssa jatkotoimenpiteistä. Varmasti kaikki tämän ymmärtävät, ettemme me voi purkaa jonkun toisen jälleenmyyjän tekemää kauppaa.
Tässä näitä muutamia vuosien varrella ja tässäkin ketjussa vastaan tulleita epäkohtia hieman avattuna. Jos on jotain muuta mieltä askarruttavaa, niin ainahan voi kysyä lisää. Minä henkilökohtaisesti toivon jatkossakin saavani palvella teitä rakkaat asiakkaat. Saan päivittäin kiitosta palvelusta ja omastakin mielestäni koen paljon hyviä asiakaskohtaamisia, joten en usko että asiat ovat ihan huonosti. Ymmärrän kyllä jos se oma kapula pistää ärsyttämään vikoineen päivineen. Ymmärrän että se kiehuttaa vielä lisää tuoda sitä tällaiselle
besserwisser-pitkätukalle joka kyselee ja tivaa kaikenlaista. Mutta yritän vain parhaani mukaan sen minkä osaan. Muistetaan että virheitä sattuu joskus itse kullekin. Allekirjoitan kyllä että kaikki ei aina ole mennyt kuin strömsössä omalta osaltani. Virheistä olen pahoillani. Yritetään seuraavalla kerralla hoitaa homma sitten fiksummin. =)
Tästä tuli nyt aika monta viestiä asiaa. Mutta tätä on hankala referoida siten, ettei siitä tulisi väärinymmärryksiä Kiitos ja anteeksi.
Terveisin Pukinpartainen Kloppi (hyvä nimimerkki muuten :))Hyvä Niku Pukinparta-Kloppi! Pirä pintas!!!
- Koskenpäältä
Ei ole helppoa Rassilan Eskolla ja pojilla painia isojen kaupunkien tarjonnan kanssa. Meitin kaikkien tarvis varmaan muuttaa joko Jyppilaan tai Tapparaan, ja mielellään korttelin päähän puhelinkorjausliikkeestä. Kyllä kait se Virkkunen auttaakin siinä asiassa.
- Nummisuutarin Esko
Sen Rassilan Eskon pitää muuttaa sitä omaa tyyliään paljon ihmisläheisempään ja ystävällisempään suuntaan. Ei niitä muita myyjiä kait niinkään asiakkaat moiti.
- Kiitos kaikille
Joopa joo, kukas se luonteelleen mitään voi.
Jurot kauppiaat ovat olleet pitkään Jämsässä perinteenä, ei niitä Hepos Villejä ja Seunavaaran Eskoja ihan joka kehdossa kasva.
Ne miehet olivat aloittaneet tyhjältä pöydältä paljainkäsin kauppiaan uransa.
Tietysti kaikki kauppiaat parhaansa yrittävät asiakaspalvelussa.
Kyllä asiakkaillakin joskus on ylirelistisia odotuksia omasta vinkelistään asioita katsoessaan.
Jämsässä joskus kauppiaana toimiessani tuli tutuksi määrätyt kitiäiset jotka luulivat omistavansa koko maailman ja kaikkien olevan polvillaan kun herrat saapuvat tinkimään ostoksiaan.
Kannattaisikohan katsella peileihin vähän tiskin molemmilla puolilla, ei savua ilman tulta vai mitä.
Itse joskus asioineena useaan otteeseen kyseisessä liikkeessä molempien vanhempien herrojen kanssa sain kyllä asiantunteevaa ja hyvää palvelua, en kylläkään ole mikään nykyaikaisten super puhelimien ihailija tai käyttäjä.
Aloittelin jo vuonna -81 arpilla soittelun ja tietysti on myönnettävä että kehitys on hiukan kulkenut eteenpäin sen ajan jälkeen. - ähäkutti
Niin se vaan on, että asiakkaat kauppiaan elättää. Jos ei kauppiaan tyyli miellytä asiakasta, niin ei muuta kuin jaloilla äänestämään ja rahat toiselle kauppiaalle.
- Eläkepaappa
Juuri noin. Jos ei kauppias miellytä, niin mitä sitä tänne tulee itkemään? Itsekin yrittäjänä toimineena tiedän, että sitä on jos jonkinlaista huismannia, jotka käyvät koittamassa kepillä jäätä meniskö jokin puliveivaus läpi. Ja kun ei satu menemään., niin sitten aletaan möykätä suu vaahdossa muka huonosti kohdeltuna asiakkaana.
- alvari tuohitorvi
Katsokaapa hyvää esimerkkiä Seo Sievänen, maksaa enemmän veroja kuin kukaan muu Jämsässä.
On siinä esimerkiä riittävästi, ei Simonkaan palvelu kaikkia miellytä, mutta jos varaosaa ei muualta löydy niin haetaan Simolta.
Ennenvanhaan kun teitä nörttejä ei ollut vielä edes suuniteltu syntyväksi niin Simolta sain varaosia 24h vuorokaudessa, kunhan tiesi määrätyn soittosysteemin, ei vastannut yöllä rahan vippaajille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453