Kysy romaneista

petskotulloo

Elikkäs jos mieltäsi painaa joku kysymys liittyen romanikulttuuriin tai "sääntöihin" voit esittää ne tässä aiheessa! Vastailen parhaani mukaan.

Muutkin linjoilla olevat romanit ovat vapaita vastaamaan. Eikun kyselemään vaan ->


Trollit sunmuut jätetään sitten huomioimatta. :)

49

2864

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselijä10000

      Miksi teidän naisille pitäisi kustantaa täydentävästä toimeentulotuesta yhtäkään senttiä hamerahaa, kun kerran vaatekustannukset SISÄLTYVÄT jo toimeentulotuen perusosaan? Sitä perusosan vaaterahaahan teiltä ei oteta pois, vaan te saatte sen joka ikinen kuukausi, mutta vaaditte ja saatte SEN LISÄKSI tämän hamerahan

    • kyselijä10000

      Miten toimisi sellainen yhteiskunta, joka koostuisi vain romaneista?

      • TOSI ON

        No hyvin koska meillä tätä älliä piisaa vaikka ei niin kouluja ole käytykkään.Moni asia olisi paljon paremmin,minä ainakin ajaisin kaikkien etuja että jokahinen saisi isot sosiaaliset evut olemalla aina röissä..


    • kyselijä10000

      Miksi ette ole hyödyntäneet sitä, että Suomessa on ainakin 100 vuoden ajan voinut käydä ilmaiseksi koulua?

      • kyselijä10000

        Miksi romanit ovat yliedustettuina vankiloissa?


      • petskottulloo
        kyselijä10000 kirjoitti:

        Miksi romanit ovat yliedustettuina vankiloissa?

        "Miksi teidän naisille pitäisi kustantaa täydentävästä toimeentulotuesta yhtäkään senttiä hamerahaa, kun kerran vaatekustannukset SISÄLTYVÄT jo toimeentulotuen perusosaan? Sitä perusosan vaaterahaahan teiltä ei oteta pois, vaan te saatte sen joka ikinen kuukausi, mutta vaaditte ja saatte SEN LISÄKSI tämän hamerahan"

        - Mulla ei oo kyllä omakohtaista kokemusta noista sosiaalituista olenkaan enkä siten tiedä että miten ne toimii, mutta veikkasinpa että moni on niin ahne että haluaa hyödyntää kaikki saatavilla olevat oljenkorret. Mutta sillä hameella joutuu oleskelemaan joka päivä, ja se menee likaiseksi ja rikki todella helposti. Eli oletan että nainen haluaa sinne vaatekaappiin useammankin hamekappaleen.

        "Miten toimisi sellainen yhteiskunta, joka koostuisi vain romaneista?"

        - Ottaen huomioon suurimman osan romaniväestön tavoista niin pakko vastata että erittäin huonosti :/

        "Miksi ette ole hyödyntäneet sitä, että Suomessa on ainakin 100 vuoden ajan voinut käydä ilmaiseksi koulua?"

        - Hmmh... No, ainakin mua on kiusattu ihan ala-asteelta asti ja se on jatkunut tänne yläasteelle. Kokemusta on sekä fyysisestä sekä henkisestä kiusaamisesta. Ei siinä kauheesti huvita siellä koulussa käydä kun tietää mitä siellä on vastassa. Muista sitten en tiedä, toi on pelkästään mun kokemus. Mutta ehdottomasti ne koulut pitäis käydä ja hankkia koulutus ja sitä kautta ammatti! Harmi vaan ku liian harva romaninuori niin tekee.


      • kyselijä10000
        petskottulloo kirjoitti:

        "Miksi teidän naisille pitäisi kustantaa täydentävästä toimeentulotuesta yhtäkään senttiä hamerahaa, kun kerran vaatekustannukset SISÄLTYVÄT jo toimeentulotuen perusosaan? Sitä perusosan vaaterahaahan teiltä ei oteta pois, vaan te saatte sen joka ikinen kuukausi, mutta vaaditte ja saatte SEN LISÄKSI tämän hamerahan"

        - Mulla ei oo kyllä omakohtaista kokemusta noista sosiaalituista olenkaan enkä siten tiedä että miten ne toimii, mutta veikkasinpa että moni on niin ahne että haluaa hyödyntää kaikki saatavilla olevat oljenkorret. Mutta sillä hameella joutuu oleskelemaan joka päivä, ja se menee likaiseksi ja rikki todella helposti. Eli oletan että nainen haluaa sinne vaatekaappiin useammankin hamekappaleen.

        "Miten toimisi sellainen yhteiskunta, joka koostuisi vain romaneista?"

        - Ottaen huomioon suurimman osan romaniväestön tavoista niin pakko vastata että erittäin huonosti :/

        "Miksi ette ole hyödyntäneet sitä, että Suomessa on ainakin 100 vuoden ajan voinut käydä ilmaiseksi koulua?"

        - Hmmh... No, ainakin mua on kiusattu ihan ala-asteelta asti ja se on jatkunut tänne yläasteelle. Kokemusta on sekä fyysisestä sekä henkisestä kiusaamisesta. Ei siinä kauheesti huvita siellä koulussa käydä kun tietää mitä siellä on vastassa. Muista sitten en tiedä, toi on pelkästään mun kokemus. Mutta ehdottomasti ne koulut pitäis käydä ja hankkia koulutus ja sitä kautta ammatti! Harmi vaan ku liian harva romaninuori niin tekee.

        Kiitos aloittajalle rehellisen tuntuisista vastauksista. Sinulla näyttää olevan realistinen kuva kansanne tilanteesta, näethän sen sisältä päin. Itse epäilet, että te ette pärjäisi omana yhteiskuntananne.

        Olet siis vasta yläasteella. Koita jaksaa käydä kouluasi, vaikka sinua kiusattaisiinkin. Kiusaaminen on täysin väärin. Kehottaisin sinua kertomaan asiasta koulun henkilökunnalle. Heidän velvollisuutensa on tehdä kaikkensa kiusaamisen lopettamiseksi.

        Sinä sentään satsaat kouluun ja näet tulevaisuutesi kannalta tärkeänä hankkia koulutusta ja ammatti. Tsemppiä sinulle


    • ....................

      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.

      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:

      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.

      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää

      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.

      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.

      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.

      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.

      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.

    • No kysynpä sitten

      Miten käyttäytyä, jos menee romanin kotiin vieraisille? Esim. otetaanko kengät pois ja jätetään eteiseen (niin kuin valtaväestön kotiin mennessä) ja muita tämän kaltaisia juttuja? Olen tutustunut yhteen romaniin, ja on ollut puhetta vierailusta hänen luonaan. En tahdo kuitenkaan loukata häntä ja perhettään millään tavalla käyttäytymällä vahingossa jotenkin loukkaavasti.

      • sekaan vaan

        ole oma itsesi kyllä me otetaan kengät pois se on hyvä tapa


    • sampsu1

      onko romaneilla jokin oma kieli?

      • moi14

        Minäkin osaan sitten vastata :)


      • moi14

        ''onko romaneilla jokin oma kieli?''

        - Kyllä romaneilla on oma kieli

        petskottulloo vastaa tuon ''Miten käyttäytyä, jos menee romanin kotiin vieraisille? Esim. otetaanko kengät pois ja jätetään eteiseen (niin kuin valtaväestön kotiin mennessä) ja muita tämän kaltaisia juttuja? Olen tutustunut yhteen romaniin, ja on ollut puhetta vierailusta hänen luonaan. En tahdo kuitenkaan loukata häntä ja perhettään millään tavalla käyttäytymällä vahingossa jotenkin loukkaavasti.'' kysymyksen.


      • tosi on

        No ohan meillä ihan omat kielet suussa,nyt vaan pitäs harjata se oikein hyvin ja mennä nukkumaan...


    • moroo13

      Täytyykö romani naisten pitää niitä isoja hameita päällään aina?

      • Anonyymi

        Kyllä. Jos vaikka yöllä tekee mieli hommata nauraa


    • petskottulloo

      "Miten käyttäytyä, jos menee romanin kotiin vieraisille? Esim. otetaanko kengät pois ja jätetään eteiseen (niin kuin valtaväestön kotiin mennessä) ja muita tämän kaltaisia juttuja? Olen tutustunut yhteen romaniin, ja on ollut puhetta vierailusta hänen luonaan. En tahdo kuitenkaan loukata häntä ja perhettään millään tavalla käyttäytymällä vahingossa jotenkin loukkaavasti."


      - Hyvä kysymys! Ja joo jätät kengät sinne eteiseen , ja muutkin ulkovaatteet ihan sinne minne ne kuuluukin. Jos suuseksiä oot harrastanu (ottavana osapuolena) niin keittiöön älä mene, älä kuitenkaan ilmoita tästä ainakaan niille vanhemmille. Eikä myöskään vessassa tarpeillaan voi käydä, kädet voi pestä tietenkin. Vanhemmille ihmisille puhu kunnioittavasti äläkä kiroile! Jos satut sellaseen tilanteeseen että sinua vanhempi tulee esim. olohuoneeseen eikä sohvalla ole vaapaata istumapaikkaa, päästä hänet istumaan. (varmaan ihan valtaväestöön kuuluvatkin toimii näin) Jos sulle tulee vielä kysyttävää aiheeseen liittyen niin pistä vaan uutta kommenttia!


      Nää hommat saattaa kuullostaa teidän muiden korviin oudoilta, mut romaneille nämä on tärkeitä.


      "Täytyykö romani naisten pitää niitä isoja hameita päällään aina?"

      - Aamusta iltaan. Mutta kyllä ainakin kuumina kesäpäivinä naiset saattaa ottaa ne pois ja oleskella pelkästään makuuhuoneessa.

      • kjvhbmj

        Höpöhöpö, ei valkolaisilta tietenkään odoteta mustalaistapojen noudattamista. Se nyt vielä puuttus. Riittää kun käyttäytyy ihmisiksi.
        Itsellänikin mustalaisia kavereina ja kun käyn heillä kylässä niin tosiaankin käyn vessassa jos on hätä yms.


      • No kysynpä sitten
        kjvhbmj kirjoitti:

        Höpöhöpö, ei valkolaisilta tietenkään odoteta mustalaistapojen noudattamista. Se nyt vielä puuttus. Riittää kun käyttäytyy ihmisiksi.
        Itsellänikin mustalaisia kavereina ja kun käyn heillä kylässä niin tosiaankin käyn vessassa jos on hätä yms.

        Eli riittää periaatteessa, kun käyttäytyy niin kuin omien isovanhempien luona tai muitten vanhusten, eli siistit vaatteet ja puheet ja kaikin puolin asiallinen käytös... Siksi vain tuosta kenkien pois jättämisestä kysyin, kun esim. joissain maissa on epäkohteliasta tai jotenkin liian "tuttavallista" käytöstä jos riisuu kengät pois vieraissa, enkä tosiaan tiedä romanien tapoja näissä asioissa. Tulin vaan aatelleeksi sitten, kun en jotenkin osaa kuvitella romaninaista sukkasillaan, ehkä tyhmää, mutta joo tulipahan vain mieleen. :D Tiedän kyllä että teillä on aina tosi puhdasta kotona, joten ei siis sopisi siksikään likaisilla ulkokengillä tulla sisälle... Pitipähän kuitenkin kysyä varalta. No kai ne ystäväni ja perheensä ymmärtää etten tahallani tee mitään epäkohteliasta, jos jotain väärää teen. :)


      • WoeIsMe
        No kysynpä sitten kirjoitti:

        Eli riittää periaatteessa, kun käyttäytyy niin kuin omien isovanhempien luona tai muitten vanhusten, eli siistit vaatteet ja puheet ja kaikin puolin asiallinen käytös... Siksi vain tuosta kenkien pois jättämisestä kysyin, kun esim. joissain maissa on epäkohteliasta tai jotenkin liian "tuttavallista" käytöstä jos riisuu kengät pois vieraissa, enkä tosiaan tiedä romanien tapoja näissä asioissa. Tulin vaan aatelleeksi sitten, kun en jotenkin osaa kuvitella romaninaista sukkasillaan, ehkä tyhmää, mutta joo tulipahan vain mieleen. :D Tiedän kyllä että teillä on aina tosi puhdasta kotona, joten ei siis sopisi siksikään likaisilla ulkokengillä tulla sisälle... Pitipähän kuitenkin kysyä varalta. No kai ne ystäväni ja perheensä ymmärtää etten tahallani tee mitään epäkohteliasta, jos jotain väärää teen. :)

        Eihän sulta voikkaan odottaa täyttä tietämystä romanitavoista ottaen huomioon ettet ole edes romani. Että ei ne sua piinapenkkii pistä jos vahingossa teet jotain väärin :D


    • kysyjä

      Siis käyttääkö romaninaiset alushousuja niitten runsaitten hameittensa alla?

      • vastaajaa

        kyllä käyttävät


      • ghjk2

        voi hyvää päivää=D!


    • luettua

      Mitä tarkoittaa kaajeen räkli?

      • vastaajaa

        kaajeet = ei-romanit

        kaaleet = romanit

        räkli tai rakli = tyttö, joka ei ole romani

        Kaajeen räkli tarkoittaa usein valkolaistyttöä, mutta voi myös tarkoittaa esimerkiksi somalityttöä.


    • kyselejiä

      Romanithan ovat tunnettuja musikaalisesta lahjakkaudestaan. Kysymykseni kuuluukin että harrasttavatko jotkut romanit myös metallia, hiphoppia, poppia yms. Kun olen vain kuullut iskelmälauluja heidän laulavan

      • petskottulloo

        "Romanithan ovat tunnettuja musikaalisesta lahjakkaudestaan. Kysymykseni kuuluukin että harrasttavatko jotkut romanit myös metallia, hiphoppia, poppia yms. Kun olen vain kuullut iskelmälauluja heidän laulavan"

        - Juu onhan niitäkin. Monia romaniräppäreitä löytyy, joku taisi linkittääkin jo Bullen. Raskaamman osaston puolelta meitä edustaa Jani Stefanovic, miehellä on monta bändiä, tietääkseni suurimalla osalla myös levytyssoppari.

        Mitä poppiin tulee, ainakin Robin Berg on coveroinnut Jessica Simpsonin When you told me you loved me kappaleen ja tehnyt siintä nopeatempoisemman. Youtubesta löytyy.


    • ole oma itsesi
    • hevosjeen

      elkää hyvät ihmiset henjatko täällä kaajeille kaikkia asioita

    • punasipuliz

      sipuli on kaaleiden päämauste suolan kera ja onhan sipuli terveellistä.

      • KarahvissaSipuli

        Mä oon kansaa miettiny tota että mitä tarkotatte tolla sipulilla! Moni keskustelu alkaa täällä esim. "vasikka nimeltä sipuli" tai "kuka tuntee sipulin?" Kuka tai mikä on sipuli? Valaiskaa tyhmää valkolaista! :)


    • O.L

      Miksi ei Romani Markus Allanin vanhempaa levytuotantoa ole saatavilla kun esim. Taisto Tammelta löytyy tupla CD .
      Olen joskus kuulut Allanin vanhempia esityksiä radiosta .Hyviä ovat.
      Välittäkää terveiseni Amadeus Lunberille että laulaisi mielummin Olavi Virran esityksiä niin levymenestys olisi taattu .Näin teki aikoinaan Topi Sorsakoski.
      Tango Romaneska Amadeuksen esittämänä on paras kuulemani esitys kappaleesta Olavi Virran jälkeen. Hyvää Joulun odotusta.

    • Tarutiu

      Luin tuon kirjoituksen tuosta aiheesta, miten menetellään, jos menee kylään romaneitten luokse. Mua hiukan kiusaa sellainen ajatus, että miksi ihmeessä valkolaisen ihmisen pitäisi jotenkin erityisesti "osata" olla romanien kanssa, ihmisiähän me kaikki ollaan ja todella kun on vaan oma itsensä niin sehän riittää.

      Ihan kuin muka valkolaiset ei noudattais käytöstapoja. Hei halojaa.

      Ensinnäkin, ei valkolaisetkaan puhu esim. seksiasioista ihan noin vain ja yleisesti missä seurassa tahansa. Ei todellakaan, kaikkein vähiten vanhojen ihmisten tai omien vanhempien läsnä ollessa. Kyllä ne niin intiimeja juttuja on, että vain hyvät ystävät ja samanikäiset niistä voivat puhua mutta harvemmin edes hekään. Monille on tosi korkea kynnys puhua mitään sinne päin viittaavaa.

      Tai raskaus- ja synnytysasioista, niistä ei yleensä puhuta kuin naisten kesken, miehet jätetään niistä jutuista ulkopuolelle. Ne harvemmin niitä haluaa kuullakaan. Eikä naisetkaan niistä puhu kuin ihan ystävien ja hyvien tuttujen kesken, ei tulis kuuloonkaan ruveta puhumaan synnyttämisistä vieraille ihmisille.

      Raha-asioista ei yleensä myöskään puhuta, esim. että mitä joku juttu ihan tarkalleen ottaen maksoi tai ainakaan, millä rahalla se on hankittu. Palkan määrä on henkilökohtainen asia, sitä ei juurikaan edes kysytä eikä sitä mielellään kerrota. Tämä asia on joskus voinut aiheuttaa hämmennystä venäläisten ystävien kanssa, jotka voivat ihan suoraan kysyä, paljonko saat palkkaa tai mitä joku maksoi. Toisten rahoista kyselemistä pidetään epäkohteliaana. No onhan niitä moukkia sitten, jotka kehuskelee rahoillaan, mutta niinpä heitä sitten pidetäänkin moukkina.

      No vessa-asia ei ihan noin tiukka ole meillä, mutta ei siitäkään mitään numeroa yleensä tehdä. Ja kylässä varsinkin yritetään käydä vessassa niin, ettei ainakaan sieltä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ja ollaan muutenkin huomaamattomasti.

      Toisen kotia kunnioitetaan. Ollaan siististi ja hyvin. Esim. pariskuntien keskinäisiä välienselvittelyjä ei kuulu tehdä toisten ihmisten kotona.

      Tässä vain joitakin, eli on meillä valtaväestölläkin käyttäytymissääntöjä, joiden mukaan eletään. Niitä vain harvemmin tulee edes ajatelleeksi, niitä vain noudatetaan.

      Huonosti käyttäytyviä ihmisiä on tietysti myös olemassa, niitä on sekä teissä että meissä.

      Olen jostain lukenut, että romanit voi tarjota valkolaisvierailleen kahvia kertakäyttöastioista sen takia, että ne voi sitten samantien heittää pois. Koska astiat muuttuu jotenkin likaisiksi sen jälkeen jos niitä on joku valkolainen käyttänyt. Olen kuullut noista puhtaussäännöistä, aika monimutkaisilta kuulostaa, mutta jotenkin jopa ymmärränm mutta ihmettelen, miksi niitä ei voi jo nykyaikaistaa ainakin joltain osin. Jos ne perustuu Vanhan Testamentin esiintuomiin Jumalan antamiin puhtaussäännöksiin juutalaisille, niillä on oma kontekstinsa, juutalaisethan eli vaelluksessa erämaassa, jossa olot olivat epähygieeniset ja tietoisuus siitä, miten hygienian noudattaminen vaikutti ihmisen elämään ja terveyteen, oli aika olematonta tuolloin. Jumala kuitenkin halusi juutalaisen kansan säilyvän ja kasvavan. Omassa "laumassa" bakteerikantakin on omanlaisensa ja kosketus vieraaseen laumaan saattoi olla kohtalokasta, ellei noudattanut erityistä puhtautta. Mutta onko tuollainen sääntö oleellinen nykyaikana ja Suomessa? Tuo vaikuttaa taikauskolta. Ja miten ihmeessä romanit voivat juoda vaikka kahvilassa samoista kahvikupeista, kuin kaikki muutkin? Hämmentää kahviaan lusikalla, joka on voinut käydä vaikka lattialla ennen joutumistaan pesukoneeseen? Kertakäyttökupin saaminen käteen romanikodissa voi tuntua valkolaisesta loukkaavalta.

      Olen minä ollutkin romanikodissa vieraana, mutta siitä on tosi kauan, olin ihan lapsi vielä silloin. Olin isän kanssa hänen kaverinsa perheen luona, kaveri oli siis romanimies. Kyllä me siellä ainakin syötiin ja juotiin samoista astioista, ei kertakäyttöastioita silloin edes ollut olemassa.

    • Anonyymi

      Saanko opetella romanikielen?
      ( Motiivi ei ole se että haluan tietää salaisia keskusteluja mutta se että se on niin kaunis kieli )

      • Anonyymi

        Romanikieli on hyvin hieno ja kaunis kieli. Se olisi niin mahtavaa osata sitä =)


      • Anonyymi

        No se onko kieli hieno vai ruma on subjektiivista. Mielestäni romanikieli on hyvin kauniin kuuloinen


    • Anonyymi

      Onko oikeasti totta, että nuori ei saa käydä edes vessassa vanhempien läsnäollessa? Koskeeko tämä myös hampaiden pesua?

      Onko teillä omaa nimipäiväkalenteria? Sen olen käsittänyt, että syötte samoja ruokia ja juhlitte samoja pyhiä.

    • Anonyymi

      Noissa puhtaussäännöissä on omituisuuksia. Pitkät hameet toimivat varsinkin loskassa ja rappukäytävissä luuttuna. Ei kuitenkaan näytä haittaavan. Ovenkahvoista voi tarttua vaikka mitä kun niin moni käyttää kerrostaloissa. Sekään ei tunnu haittaavan. Nuoremmat ja vieraat käyvät kerrostalon yleisessä vessassa jatkuvasti, vaikka siellä käy myös talon nistit ja juopot. Monesti on oksennusta, ulostetta, verta, virtsaa. Sekään ei näytä haittaavan. Jotain saattaa joku putsata vähän, mutta tuolla jos missä taudit leviävät. Sen sijaan nämä puhtaussäännöt keskittyvät pieniin asioihin pikkutarkasti, joissa taudit on hyvin epätodennäköistä saada. Sanoisin, että kyse on uskomuksesta kun mistään puhtaudesta.

    • Anonyymi

      Miksi niin moni jeeno on homoseksuaali?

    • Anonyymi

      Miksi kulttuurinne vastustaa opiskeluja?
      Mistä johtuu rikollisuuden huomattava määrä tilastoissa?
      Muissa maissa ei ole suurta hametta käytössä, miksi täällä on?

    • Vaikka Romaanien tyttömyys on suurta niin ei kuitenkaan 100%.
      Eli mikä on Romaani miesten ja naisten yleisin ammatti?

      • Anonyymi

        90% työttömiä js loput eläkkeellä.


      • Anonyymi

        MIE OON RAVI HEVOS ASIAN TUNTIJA !!! VARMAAN TIIJÄ ENEMMÄN HEVOS ASIJOITA KU KUKAAN VALKOLAINEN JOKA TÄÄLLÄ UHOO!!!! ET TURHA SANOO ETTÄ MEILÄ EI OO AMMTTIJA TAI OPPIJA!!!!!


    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe