roskiksen paikka

joku vaan

Naapuriksi sattui niin vittumainen opettaja ettei paremmasta väliä.
Vaatii mm. kahden metrin suojaetäisyyttä roskikselle.
Kysynkin teiltä hyvät veljet, saako roskiksen laittaa tontin rajalle (omalle puolelle tietysti) vaikkei naapuri siitä tykkääkkään?

8

2894

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IVT490

Kun ei ole "kiinteä" niin saa laittaa mihin vaan. Ei naapurilla ole siihen mitään sanomista sama koskee myös kompostia.

• Virallinen valvoja

Paikallisissa rakennusjärjestyksissä on kuntakohtaisia eroja, joten voi olla, että joissain kunnissa kompostien ja roskisten paikat on määrätty. Mikäli näin on myös kysyjän kunnassa, on naapuri vaatimuksissaan vahvoilla. Kysy rakennusvalvonnasta. Netissä tuskin kukaan voi tietää asuinkuntasi säädöksiä.

• joku vaan
        Virallinen valvoja kirjoitti:

Paikallisissa rakennusjärjestyksissä on kuntakohtaisia eroja, joten voi olla, että joissain kunnissa kompostien ja roskisten paikat on määrätty. Mikäli näin on myös kysyjän kunnassa, on naapuri vaatimuksissaan vahvoilla. Kysy rakennusvalvonnasta. Netissä tuskin kukaan voi tietää asuinkuntasi säädöksiä.

Soitin siis rahennusvalvontaan ja he kertoivat seuraavaa. Roskis täytyy sijoittaa korkeutensa verran irti rajasta. Toinen ehto on 8m suojaetäisyys naapurin tuuletukseen käytettävästä ikkunasta. Muita ehtoja ei ainakaan Hesassa tuolle ollut.

• Jeeeep

Miellä sama homma, Naapurin roskis rajallamme,. Samaan aikaan yrittävät evätä kaikin mahdollisin keinoin toisen rakennuksen rakentamisen ihan kiusalla.

• Anonyymi

Mikkelissä naapuri kantaa roskia kaupungin puolelle jatkuvasti eikä kukaan mahda mitään, kyllä rotat lisääntyy , mutta hän ei välitä.

• Irto pönttö

Voi olla tontilla missä tahansa. Rakennus ja terveysmääräysten mukaan. Jos siinä on joku aitaus/katos niin tilanne muuttuu.

• ikkunan edessä

Sähkölaitos rakensi muuntamon tontin rajasta noin 6 metriä, suoraan keittiön ikkunan eteen, Eivät ilmoittaneet etukäteen muuntamon paikasta. Voiko valittaa johonkin vai voiko. sähkölaitos tehdä mitä vaan. muuntamon leveys on noin 3 metriä.

• yhyy..

Ainahan valittaa voi, mutta olet valituksinesi myöhässä. Olisit valittanut silloin, kun rakennuslupahakemus muuntamolle oli vireillä. Turha itkeä, kun pissat on jo housussa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1732
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      913
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      105
      705
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      654
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      628
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      51
      575
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      562
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      18
      549
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    Aihe