chihupentu pissii sänkyyn?!

huohh

eli siis meidän 7kk chihupoika pissii meidän sänkyyn joka päivä? sisäsiisti muuten, eli siis ei pissi enää muuten sisälle? tänään sängyssä katselin töllöö ku koira tuli vieree, nuuhkas vähän mytyssä olevaa peittoa, nosti jalkaa ja lirautti sitten siihen?! siis miksi ja miten tuon tavan sais pois, ei oo kiva pestä joka päivä peittoja ja lakanoita..huoh! olisiko sellanen uroksen merkkailusuoja avuksi?

7

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääkkä x 2

Chihupoika on selkeästi teidän perheen pomo, joka merkkaa sängyn. Lähtisin liikkeelle siitä, että koira ei saa enää koskaan tulla sänkyyn. Lisäksi sinä päätät, milloin koira saa huomiota. Koira ei määräile sinua ja vaadi huomiota.

Chihupoikanne on varmaan aika lellitty. Itse tein ensimmäisen pikku koirani kanssa saman virheen. Kun vähensin huomiota ja huomioin vain omasta aloitteesta, päästiin alkavista ongelmista eroon. Teidän koira on onneksi vielä nuori. :)

• 2+20

Pallit pois vaan.

• asdfg4

Se kusi kun ei tule sieltä palleista niin ei oo takuita että merkkailu siltikään loppuis.

• mun chihu myos

Mun narttu chihu reilu 6 kk joka on nayttanyt olevan taysin sisasiisti kunnes yks paiva oli itse hypanny sankyyn, jonne se ei ole ikina tullut ennen, ja kakannut ja pissannut sinne. Oli kylla yllatys :D sina paivana ukkosti tosi rankasti, mutta en tieda oisiko silla ollut vaikutusta asiaan. Sisasiisteys on jatkunut taas normaalisti tuon tapahtuman jalkeen.

• ENTISET PISSITYTÖT

Meillä myös noin 6 kk iässä chi-tytöt ovat lorotelleet sänkyyn. He joutuivat jäähylle sängystä muutamaksi viikoksi ja ovat nyt taas palanneet kiltteinä tyttöinä sänkyyn. Mitään muuta rutiinimuutosta ei tarvinnut tehdä.

• chihumix

meillä alkoi just n. puolvuotiaana chihumixipoika merkkailemaan sisälle joka paikkaan. pikkukoirilla aika usein auttaa "elintilan" eli asunnon rajaaminen. eli siis esim koira vain yhdessä huoneessa kun ei olla kotona tai yöllä ja pikkuhiljaa isontaa aluetta sitä mukaa kun pissiminen loppuu. toinen vaihtoehto on just sängyssä olemisen kieltäminen siihen asti että pissiminen loppuu. meillä viimeisenä keinona jästipää-murkkuikäiselle auttoi narttujen juoksupöksyt. jalassa siis aina sisällä sen aikaa että merkkailu loppuu. ei se koirakaan niin jästipää ole että housuun pissisi..:) mut sitten kanssa pitää omistajan olla tarkka siitä et koira pääsee tarpeeksi ulos, ettei hätäänsä housuun laske..

• huohh

kiiitos paljon kaikille vastauksista, eiköhän nyt saada tuo huono tapa pois :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe