seitsikko

milloin hävinnyt?

Luin vain otsikon lehdestä. Siinä mainittiin, että pitäisikö seitsikon viiva palauttaa. En tiennyt sen pois olevankaan, paitsi Amerikassa. Minä olen aina laittanut viivan seitsikkoon, siis kun käsin merkitsen. Tietokoneellahan ei viivaa näy olevan!

10

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös se ollu 04 kun joku talipää suuressa viisauressaan sai muut höynäytettyy siihen poikkiviivan poistoon .
      Tässä näkyy millaisten onkelmien parissa viisaat askartelee.

• irf

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

• bessie*
        irf kirjoitti:

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

Sellainen hämärä mielikuva minulla, että olisin äänestyslipusta tai kopin seinältä tai jostain lukenut ohjeita tästä asiasta. Voihan varmuuden vuoksi laittaa poikkiviivan.
        Jos olisin ehdokas, niin en ehkä huolisi numeroa, jossa on ykköstä tai seiskaa.

• kun sen opettelee

tarkistin tässä hiljan lapsenlapseni laskutehtäviä ja heille opetetaan 7 ilman väliviivaa. Se on ihan ok - samoin Z oli ennen väliviivan kanssa.

• ----------

Joopati, Englannissakin on jo iät ja ajat kirjoitettu ihan erilailla kuin täällä meillä turvemailla.
      Seiskan viivankin vei jo viimeinen kapina mukanaan.

• ...

Kansainvälinen käytäntö, eivät luule erikoismerkiksi ulkomailla.

=DW=

• ...

Ai niin, koneluku, senkin pitää onnistua.

=DW=

• kattokaas,mä vaadin

ÖHÖM,,,,

Seittoseen pitää panna poikkiviiva käsinkirjoitettaessa, muuten menee ykkönen ja seittonen sekasi,
      senverran huono on suomalaisten käsiala, kuten miunki,

• 77777777777

"Käsin kirjoitettaessa numeroon seitsemän voidaan merkitä vaakasuora poikkiviiva. Opetushallituksen nykyisten oikeinkirjoitusohjeiden mukaan poikkiviiva ei kuitenkaan kuulu seitsemään. Perustelu on, että numerot tulee kirjoittaa siten, että kynää ei tarvitse nostaa paperista."

Kertoo Wikipedia.

• 10 yhteen

Miten kirjoittaa sitten vaikkapa kymmenen siten, ettei nosta kynää paperista? Ei onnistu ainakaan minulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      20
      2605
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      98
      2499
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1354
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1261
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      121
      1238
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      289
      1184
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      18
      984
    8. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      959
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      12
      957
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      877
    Aihe