seitsikko

milloin hävinnyt?

Luin vain otsikon lehdestä. Siinä mainittiin, että pitäisikö seitsikon viiva palauttaa. En tiennyt sen pois olevankaan, paitsi Amerikassa. Minä olen aina laittanut viivan seitsikkoon, siis kun käsin merkitsen. Tietokoneellahan ei viivaa näy olevan!

10

80

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös se ollu 04 kun joku talipää suuressa viisauressaan sai muut höynäytettyy siihen poikkiviivan poistoon .
      Tässä näkyy millaisten onkelmien parissa viisaat askartelee.

• irf

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

• bessie*
        irf kirjoitti:

Vaalien jälkeen oli kuulemma tuon takia ongelmia ja hylättyjä lappuja tuli, koska virkailijat eivät tienneet tarkoitettiinko ykköstä vai seiskaa.

Sellainen hämärä mielikuva minulla, että olisin äänestyslipusta tai kopin seinältä tai jostain lukenut ohjeita tästä asiasta. Voihan varmuuden vuoksi laittaa poikkiviivan.
        Jos olisin ehdokas, niin en ehkä huolisi numeroa, jossa on ykköstä tai seiskaa.

• kun sen opettelee

tarkistin tässä hiljan lapsenlapseni laskutehtäviä ja heille opetetaan 7 ilman väliviivaa. Se on ihan ok - samoin Z oli ennen väliviivan kanssa.

• ----------

Joopati, Englannissakin on jo iät ja ajat kirjoitettu ihan erilailla kuin täällä meillä turvemailla.
      Seiskan viivankin vei jo viimeinen kapina mukanaan.

• ...

Kansainvälinen käytäntö, eivät luule erikoismerkiksi ulkomailla.

=DW=

• ...

Ai niin, koneluku, senkin pitää onnistua.

=DW=

• kattokaas,mä vaadin

ÖHÖM,,,,

Seittoseen pitää panna poikkiviiva käsinkirjoitettaessa, muuten menee ykkönen ja seittonen sekasi,
      senverran huono on suomalaisten käsiala, kuten miunki,

• 77777777777

"Käsin kirjoitettaessa numeroon seitsemän voidaan merkitä vaakasuora poikkiviiva. Opetushallituksen nykyisten oikeinkirjoitusohjeiden mukaan poikkiviiva ei kuitenkaan kuulu seitsemään. Perustelu on, että numerot tulee kirjoittaa siten, että kynää ei tarvitse nostaa paperista."

Kertoo Wikipedia.

• 10 yhteen

Miten kirjoittaa sitten vaikkapa kymmenen siten, ettei nosta kynää paperista? Ei onnistu ainakaan minulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      46
      3057
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2914
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      47
      2779
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2618
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2518
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2500
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2271
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2168
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2068
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2062
    Aihe