Hyvää isän päivää!

Kiitos isä vuosista näistä
joka hetkestä, myös tästä päivästä.
Kiitos kun ymmärrät ja kuuntelet
ja joskus oikeaan suuntaan ohjailet.
Välillä on ehkä vaikeaa,
mutta se ei haittaa;

kohta taas yhdessä nauretaan.
Vaikka onkin välimatka pitkä
oot aina silti ajatuksissa, sydämessä
ei parempaa isää olla voikkaan
ja tänään on siitä aika taas muistuttaa.


Minä Muistelen Sinua

http://www.youtube.com/watch?v=xrRcCHaoXS4

13

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isävihaajat.

      Isät lasten asialla ry:n kannaottoa ei julkaistu Helsingin Sanomissa.

      Isät Lasten Asialla ry tarjosi alla olevaa kirjoitusta Helsingin Sanomien mp-osastolle, HS ei julkaissut sitä.

      Suomen kodeissa vietetään isänpäivää marraskuun toisena sunnuntaina. Isänpäivä ei ole juhlapäivä isän kotona ilman yhteyttä omaan lapseen. Isänpäivä on erilainen myös niiden lasten kodeissa, joissa lapsi on vieraannutettu isästään.

      Vieraannuttaminen rikkoo lapsen suhteen hänen toiseen vanhempaansa ja usein myös tämän sukuun. Käytännössä tämä saavutetaan eri keinojen yhdistelmällä. Lapselle syötetään vääriä mieli- ja muistikuvia toisesta vanhemmasta. Lasta ohjataan jakamaan vieraannuttavan vanhemman kielteinen mielikuva toisesta vanhemmasta kontrolloimalla ja palkitsemalla haluttua käytöstä. Keskeisin keino on pyrkiä estämään tapaamiset ja kontaktit toisen vanhemman kanssa. Jos kontakteja ei voi estää, ne pyritään sallimaan mahdollisimman epäsuotuisissa olosuhteissa. Lapsi oppii nopeasti, että toista vanhempaa ei saa ikävöidä eikä tapaamisista saa iloita. Näin lapsi saadaan luopumaan tapaamisoikeudestaan lopulta ”omasta” tahdostaan. Tämä on henkistä väkivaltaa lasta kohtaan.

      Mitä isästään vieraannutettu lapsi miettii isänpäivänä? Onko tämä päivä muiden joukossa? Koetaanko ikävää, jota ei saa näyttää? Mietitäänkö kenties soittamista isälle, mutta ei uskalleta? Koetaanko vihaa poissaolevaa isää kohtaan? Emme tiedä vastauksia. Tiedämme kuitenkin, että lapsemme ovat aina sydämissämme huolimatta siitä, saammeko tavata heitä vai emme.

      Moni vieraannutettu isä viettää tämänkin isänpäivän ilman lapsiaan. Liian moni taas joutuu miettimään, saako enää ensi vuonna juhlia isyyttään yhdessä lastensa kanssa.

      Yksikään kasvatusopas ei kerro, että lapsen tapaamiset toisen vanhemman kanssa olisi syytä perusteetta estää, kun tulee ero. Lapsen oikeutta tulla vieraannutetuksi ei löydy YK:n lapsen oikeuksien sopimuksesta. Näistäkin voisi päätellä, etteivät tapaamisten perusteeton estäminen ja vieraannuttaminen ole lapsen edun mukaista toimintaa. Miksei vieraannuttavaa toimintaa vieläkään ole selkeästi kielletty laissa?
      -------------------

      • Kyllä mielestäni pitäisi lapsella olla oikeus molempiin vanhempiin, siitäkin huolimatta vaikka vanhemmat ovat eronneet. Tuntuu väärältä että joko jompi kumpi vanhemmista saisivat päättää saako lapsi tavata toisen vanhemman vai ei, tai joku viranomainen, sijaishuollon lasta hoitava.

        Minun omasta mielestäni oikea tapa on se että lapsi itse päättää asian haluaako vai eikö halua tavata ja olisi myös kunnioitettava lapsen omaa päätöstä siitä että joko haluaa tavata molempia vanhempiaan tai vain toista vanhempaansa, ilman niin että lasta manipuloidaan tuolla mainitulla tavalla.

        "Lapselle syötetään vääriä mieli- ja muistikuvia toisesta vanhemmasta. Lasta ohjataan jakamaan vieraannuttavan vanhemman kielteinen mielikuva toisesta vanhemmasta kontrolloimalla ja palkitsemalla haluttua käytöstä."

        Koska jokainen lapsi osaa itse tehdä valintansa.Sitten se että lapsen valintaa on hyväksyttävä, kunnioitettava molempien osapuolien, niin vanhemmissa, viranomaisen kuin sijaishuollon hoitavan.

        Tällaisten tapausten vuoksi olisi ehdottomasti kuunneltava lasta ja kunnioitettava lapsen omaa tahtoaan ja päätöstään tehdä omia päätöksiä omassa elämässään, jotka vaikuttavat koko lapsen elämän vaiheen läpi aikuisuuteen on iso vaikutus ja merkitys tasapainoiseen elämään.

        Näin minä annoin lasten itse tehdä valintansa ja lapset tekivät valintansa ihan itse niin ettei kumpikaan meistä vanhemmista manipuloineet lapsiamme vaikka olimme eronneet. Lapset eivät halua tavata toista vanhempaansa ja syy siihen on se (itse kertoivat syyn) että tämä toinen vanhempi on alkoholisoitunut eli juo paljon ja tuolloin jos kyseinen vanhempi oli selvinpäin ja lapset tapasivat vanhempaansa luonaan, niin tämä ei sitten muistanutkaan esim. kahta päivää aikaisempaa tapaamistaan lastensa kanssa, nyt sitten tavattuaan kaupassa lastensa kanssa, näin kävi usein joten sen seurauksena lapset sitten vain päättivät etteivät enään halua tavata.

        Joten sen kautta lapsille jäi ns. vain sellainen katkeruus siitä että miksi tämä vanhempi ei voisi olla juomatta jotta heidät muistaisi, eli haluisisivat sisimmässään molemmat vanhemmat tavata, vaan lapset ovat hyväksyneet asiat sellaisina kuin ne nyt ovat koska tietävät etteivät he pysty tilannetta muuttamaan muuksi kuin mitä se nyt on.


    • Hyvää isänpäivää teillekin, jotka ette jostain syystä saa nyt viettää tätä lastenne seurassa, mutta kaipaatte heitä joka tapauksessa!

      Toivotaan, että yhteys lapsiin järjestyy tavalla tai toisella!
      Jaksamista!

      • Luultua tärkeämpiä?

        Kavereiden puute on yksi tärkeimpiä syitä syrjäytymiseen

        Tämän voisi tulkita esimerkiksi siten, että avioerot, huostaanotot ja sijoittamiset perhekoteihin aikaansaavat lapsissa ja nuorissa pelkoa, koska he menettävät isän, tai äidin, sisaret, sukulaiset, ystävät ja keverit, joutuvat muuttamman pois kodistaan toiselle paikkakunnalle, toiseen kouluun jne.

        Herää kysymys, onko nykyinen lastensuojelu terrorismia ja sadismia?

        Yle Uutiset kavereiden puute 25.5.2011.

        http://yle.fi/uutiset/ystavat_ovat_nuorille_luultua_tarkeampia/2618173
        -------


      • Isättömät lapset.
        Luultua tärkeämpiä? kirjoitti:

        Kavereiden puute on yksi tärkeimpiä syitä syrjäytymiseen

        Tämän voisi tulkita esimerkiksi siten, että avioerot, huostaanotot ja sijoittamiset perhekoteihin aikaansaavat lapsissa ja nuorissa pelkoa, koska he menettävät isän, tai äidin, sisaret, sukulaiset, ystävät ja keverit, joutuvat muuttamman pois kodistaan toiselle paikkakunnalle, toiseen kouluun jne.

        Herää kysymys, onko nykyinen lastensuojelu terrorismia ja sadismia?

        Yle Uutiset kavereiden puute 25.5.2011.

        http://yle.fi/uutiset/ystavat_ovat_nuorille_luultua_tarkeampia/2618173
        -------

        Isät ovat taistelleet vuosia "lastensuojelijoita" vastaan.

        Isät vaativat tapaamisoikeuden rikkomusta rangaistavaksi,
        Joka runti yli kaksi lasta menettää isänsä.

        Parissa vuosikymmenessä erolasten määrä on kivunnut puoleen miljoonaan,

        Helsingin uutiset 12.3.2012.

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/98079-isat-vaativat-tapaamisoikeuden-rikkomisesta-rangaistava
        ---------------


      • Herätys etäisät

        Tarttukaa puhelimeen ja soittakaa lapsillenne älkääkä ruikuttako kun itse ette ole pitäneet lapsiinne yhteyttä.
        Etäisän tehtävä on olla lapselle läsnä pitämällä yhteyttä Isänpäivänäkin!


      • Renttuisä.
        Herätys etäisät kirjoitti:

        Tarttukaa puhelimeen ja soittakaa lapsillenne älkääkä ruikuttako kun itse ette ole pitäneet lapsiinne yhteyttä.
        Etäisän tehtävä on olla lapselle läsnä pitämällä yhteyttä Isänpäivänäkin!

        Lähi-isänä olen huolehtinut kolmesta lapsestani 17 vuotta.
        Lasten äiti löysi elimensä miehen ja suunnitteli uusperheen perustamista, ukasi syyttää minua sosiaaliviranomaisille alkoholistiksi, vainoharhaiseksi juopoksi rentuksi ja tyttäreni seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

        Ilmoitin hänelle, että siinä tapauksessa nosta syytteen valehtelusta, josta voi seurata kahden vuoden vankeustuomio, äiti pelkäsi joutuvansa vankilaan ja peruutti kaikki uhkauksensa.

        Lapset helusivat jatkaa äidin mielestä tylsää perhe-lämää tämän isärentun kanssa.

        Kaikilla lapsillani on ammatti ja vakituinen työpaikka yhdellä lapsista on kaksi lastenlasta.

        Kävin poikieni kanssa isänpäivälounaalla eilen.

        Tyttreni 27v soitti eilen ja lähetti Isänpäiväkortin jossa hän kirjoitti.

        Monia lämpimiä ajatuksia ja iloisia onnentoivotuksia Isänpäivänä.

        Tälläisiä renttuja ja ruikuttajia me isät ollaan, eikä huolehdita lapsistamme.
        ---------


      • annalasteni
        Herätys etäisät kirjoitti:

        Tarttukaa puhelimeen ja soittakaa lapsillenne älkääkä ruikuttako kun itse ette ole pitäneet lapsiinne yhteyttä.
        Etäisän tehtävä on olla lapselle läsnä pitämällä yhteyttä Isänpäivänäkin!

        yhteystiedot niin soitan heti..viranomaisilta kun ei heru ja lapset vieraannutettu. Perätön lausuma tuomioistuimessa Raision kaupungissa.


    • pp1950

      Hieno isäinpäivä oli.Nuoret oli laittanut kahfipöydän koreaksi ennen,kun heräsin.Oli valintaa täytekakusta,leivoksiin ja pullaan,puhumattakaan lahjojen paljoudesta.
      Myöskin lasten äiti vietti kanssamme koko päivän ja eikä hänkään ollut unohtanut minua isänä.

      Katselin tänäin Porvoon sivua ja huomasin miten siellä jälleen on alettu minua asiattomasti mollaamaan ja kyseessä varmasti sama henkilö kuka täälläkin on käymässä yksityishenkilöstä levittelemään valheellista tietoa.

      Tällaista muummuassa henkilö kirjoittaa."Perttivaan1" Nyt harmittaa!! Isänpäivä meni jo ja kaverini antoi itselleen lahjakortin thaihierontaan.

      • 52143

        No jollakin on kova kiire yrittää poistattaa asiallista viestiä jossa kerrotaan ihanasta isäinpäivästä lasten kanssa.


      • Toimii =)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe