Missä niitä huonosti käyttäytyviä romaneita on?

Ei ole näkynyt

Koko ikäni eli 45 vuoden ajan olen asunut pk-seudulla, Vantaa, Espoo ja Helsinki. En minä juurikaan muista että olisin nähnyt huonosti käyttäytyviä romaneita. Siis sellaista mitä aina väitetään. Ihan tavallisesti ovat käyttäytyneet, ei minulla eikä kenelläkään tutulla ole mitään ongelmia ole ollut.

Minulle on opetettu että kun kunnioitat toisia ihmisiä niin he kunnioittavat sinua. Sillä ei ole väliä mikä on ihmisen yhteiskunnallinen asema, niin ylhäistä kuin alhaista pitään kunnioittaa eikä olla ylimielinen ja röyhkeä.Tällä ohjeella olen pärjännyt kaikenlaisten ihmisten kanssa, myös romanien. Ei se sen vaikeampaa ole.

Varmasti niitä jossain on mutta aivan samalla tavalla on meitä valkolaisia. Jokainen vastaa vain omista teoistaan, ei muiden.

45

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija.....

      minä olen myös asunut, V, E ja H. Minä taas olen nähnyt.

    • Whitepower7

      Kannattais varmaan joskus jalkautua sieltä bunkkerista jonnekin ostarin kulmille, katsomaan "hevosmarkkinoita" joita tuo vähä-älyisten lauma pitää kauhean metelin säestämänä.

      • Ei ole näkynyt

        Missä niitä ostareita oikein on? Nyt asun Espoon keskuksessa, sitä ennen Kalliossa. Romanitko siellä vain mekastaa, valkolaiset ovat hyvin hillittyjä ja hyvätapaisia?


      • Silminnäkijä.
        Ei ole näkynyt kirjoitti:

        Missä niitä ostareita oikein on? Nyt asun Espoon keskuksessa, sitä ennen Kalliossa. Romanitko siellä vain mekastaa, valkolaiset ovat hyvin hillittyjä ja hyvätapaisia?

        Juuri äsken kaupassa, mustakliskakarat juoksee ilman kenkiä pitkin kauppaa, yks syö irtikarkkeja, seuraava vetää nakkeja naamaansa hyllyjen välissä, rikkki revitystä, maksamattomasta paketista, ja helvetillinen huuto vielä kaiken lisäks, koko ajan. Kannattaa avata silmänsä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Valkolaiset eivät käyttäydy noin, ei ikinä!


      • tosikko
        Silminnäkijä. kirjoitti:

        Juuri äsken kaupassa, mustakliskakarat juoksee ilman kenkiä pitkin kauppaa, yks syö irtikarkkeja, seuraava vetää nakkeja naamaansa hyllyjen välissä, rikkki revitystä, maksamattomasta paketista, ja helvetillinen huuto vielä kaiken lisäks, koko ajan. Kannattaa avata silmänsä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Valkolaiset eivät käyttäydy noin, ei ikinä!

        silminnäkijälle kerro kaupan nimi niin tarkistetaan ja jos valehtelet niin ajellaan porukalla ja puhellaan.


      • Ompas kauheeta
        Silminnäkijä. kirjoitti:

        Juuri äsken kaupassa, mustakliskakarat juoksee ilman kenkiä pitkin kauppaa, yks syö irtikarkkeja, seuraava vetää nakkeja naamaansa hyllyjen välissä, rikkki revitystä, maksamattomasta paketista, ja helvetillinen huuto vielä kaiken lisäks, koko ajan. Kannattaa avata silmänsä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Valkolaiset eivät käyttäydy noin, ei ikinä!

        Nuothan ohittavat vauvan murhaaja valkolaisetkin,käytös tavoilla, Vai mitä, mieltä on silminnäkijä?


      • Ei ole näkynyt
        Silminnäkijä. kirjoitti:

        Juuri äsken kaupassa, mustakliskakarat juoksee ilman kenkiä pitkin kauppaa, yks syö irtikarkkeja, seuraava vetää nakkeja naamaansa hyllyjen välissä, rikkki revitystä, maksamattomasta paketista, ja helvetillinen huuto vielä kaiken lisäks, koko ajan. Kannattaa avata silmänsä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Valkolaiset eivät käyttäydy noin, ei ikinä!

        Kerro hyvä mies missä tälläistä oikein tapahtuu? Ihan aikuisen oikeasti, miksi minä en tuollaista ole nähnyt, en ole sokea enkä kuuro.


      • silminnäkijä
        tosikko kirjoitti:

        silminnäkijälle kerro kaupan nimi niin tarkistetaan ja jos valehtelet niin ajellaan porukalla ja puhellaan.

        s-market merikarvia


      • silminnäkijä
        Ompas kauheeta kirjoitti:

        Nuothan ohittavat vauvan murhaaja valkolaisetkin,käytös tavoilla, Vai mitä, mieltä on silminnäkijä?

        Ompaas kauhee on siis sitämieltä, että tuo on juuri sitä oikeaa romanikulttuuria, ja juuri noin kuuluu esiintyä?? Sopii siinä sitten ihmetellä, miksi valtaväestö suhtautuu nuivasti laumaan "elukoita"!


      • Kauhija silminnäkijä
        silminnäkijä kirjoitti:

        Ompaas kauhee on siis sitämieltä, että tuo on juuri sitä oikeaa romanikulttuuria, ja juuri noin kuuluu esiintyä?? Sopii siinä sitten ihmetellä, miksi valtaväestö suhtautuu nuivasti laumaan "elukoita"!

        On siis sitämieltä että vauvanmurhat kuuluu siihen oikeaa suomaliskultuuriin, ja se on hyväksyttävää toimintaa. Kauhistelen ja syvästi inhoan elukkamaista näkökannastasi


      • Silminnäkijä.
        Kauhija silminnäkijä kirjoitti:

        On siis sitämieltä että vauvanmurhat kuuluu siihen oikeaa suomaliskultuuriin, ja se on hyväksyttävää toimintaa. Kauhistelen ja syvästi inhoan elukkamaista näkökannastasi

        Tyypillinen mustalaisen asenne, tehdään vaikka mitä, että joku muu olisi syyllinen, tai syyllisempi. EN nähnyt kaupassa yhtään lapsen/aikuisen tappoa, tai murhaa, vaan vasastelevia mustalaiskakaroita, sekä heidän yhtälailla rikollisia vanhempiaan.
        No, nämä lienee pitkänValten sukuja, liekö peräti Hemmin tytär?? Sen sakin jos tuntee, tietää, ettei mitään tapoja kertakaikkiaan ole.


      • Yks romani
        Silminnäkijä. kirjoitti:

        Juuri äsken kaupassa, mustakliskakarat juoksee ilman kenkiä pitkin kauppaa, yks syö irtikarkkeja, seuraava vetää nakkeja naamaansa hyllyjen välissä, rikkki revitystä, maksamattomasta paketista, ja helvetillinen huuto vielä kaiken lisäks, koko ajan. Kannattaa avata silmänsä, että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Valkolaiset eivät käyttäydy noin, ei ikinä!

        Jos tämän kirjoittaja kirjoittaisi positiivisesti romaneista, niin kyllä valkopäät arvostelisi hänen kirjoitusvirheitään, mutta kun kirjoittajana on valkolainen, niin eipä sitä arvostella lainkaan. Menehän valkkis takaisin kouluun opiskelemaan Suomen kielen kielioppia. On niin paljon virheitä sun teksitssäsi, että naurattaa ...


      • Yks romani
        Yks romani kirjoitti:

        Jos tämän kirjoittaja kirjoittaisi positiivisesti romaneista, niin kyllä valkopäät arvostelisi hänen kirjoitusvirheitään, mutta kun kirjoittajana on valkolainen, niin eipä sitä arvostella lainkaan. Menehän valkkis takaisin kouluun opiskelemaan Suomen kielen kielioppia. On niin paljon virheitä sun teksitssäsi, että naurattaa ...

        No, pääsihän se painovirhe minunkin kirjoitukseeni: tekstissäsi. Mutta naurattaa silti tuo sun provoilusi...


      • ärsy2
        silminnäkijä kirjoitti:

        s-market merikarvia

        ihan selvä provo silmin näkijältä.sitä vaan ärsytti että joku valtaväestöstä kirjoitti omia positiivisiä mielipiteitää romaneista.oli ihan pakko keksii tähän väliin tämmöne juttu.ja tiedoksi sulle silminnäkijä.merikarvia ei kuulu pääkaupunki seutuun.


    • bunkkeri action

      Poliisi on edelleen vaitonainen Nurmijärven Klaukkalan vauvasurmista. Tutkinnanjohtaja Tero Muurman Keski-Uudenmaan poliisista kertoo, että tutkinnassa on edelleen runsaasti avoimia kysymyksiä.

      Epäiltyjen kuulusteluja on jatkettu, mutta niiden antia Muurman ei vielä valota.

      - Hyvin työläästä tutkinnasta on kyse. Töitä tehdään kovasti koko ajan sen eteen, että saataisiin asia selvitettyä.

      Enempää hän ei voi tutkinnallisista syistä kertoa.

      Poliisi löysi lokakuun alkupuolella kaksi vauvaa kuolleina Klaukkalasta. Toinen vauva löytyi yksityisasunnosta, toinen joutomaalta muutaman kilometrin päästä Klaukkalan keskustasta.

      Mies ja nainen ovat yhä vangittuna epäiltynä kahdesta taposta. Poliisi ei ole kertonut, ovatko epäillyt tai kumpikaan heistä vauvojen vanhempia.


      STT

    • made in finland

      Suomalaiskiekkoilija törttöili urakalla - löi kännipäissään poliisia!


      Raatihuoneen ja kirkon tornit sekä aurinkopaneeleja Klagenfurtin keskustassa.

      Juhani Niiranen / HS




      Julkaistu: 11.11.2012 16:23




      Itävaltalaisen Kleine Zeitung-lehden mukaan suomalainen mieskiekkoilija riehui itsensä Klagenfurtin poliisin säilöön myöhään perjantai-iltana.
      Kleine Zeitungin mukaan kyseessä on suomalainen kiekkopelaaja, joka oli ollut alkuillasta muun joukkueen kanssa juhlimassa klagenfurtilaisella jäähallilla. Myöhemmin hän oli jatkanut matkaansa ystävänsä asunnolle.

      Vahvasti alkoholin vaikutuksen alaisena hän yritti kuitenkin epähuomiossa sisään ystävänsä naapurin asuntoon. Suomalaismies oli hakannut makuu- ja olohuoneen ikkunoita ja yrittänyt sisään myös yhdestä asunnon ovista.

      Sisällä ollut naisasukas soitti poliisin paikalle. Virkavallan saavuttua riehuja oli kieltäytynyt antamasta henkilöpapereitaan ja alkanut solvaamaan poliisia. Sen jälkeen suomalaismies oli käynyt poliisiin käsiksi ja lyönyt häntä kasvoihin.

      Tapahtuman jälkeen poliisi otti suomalaisen talteen. Hänen verestä mitattiin 1,4 promillen lukemat. Poliisi on nostanut tapauksesta rikossyytteen törkeän pahoinpitelyn ja pidätyksen vastustamisen johdosta.
      IS

    • maybe or not

      Jos ne on linnassa?

    • fsgjkrsdyit

      Paskasakkia niin kauan kunhan lorvivat muiden rahoilla koko ikänsä. Vitoittaa kun kävelevät muiden maksamissa juhlakuteissaan ja koruissaan kuin olisivat itse ne hankkineet. Jos minä päättäisin niin ne tonkisivat kaatopaikkoja kuten muissakin sivistys maissa- sanoi mooses mitä hyvänsä.

      • Ei ole näkynyt

        Paskasakiksi sanotaan sellaisia jotka yleistävät. Jos jotkut romanit elävätkin yhteiskunnan tuilla niin eivät kaikki. Ei kaikki valkolaisetkaan ole ahkeria ja työssäkäyviä, viina maistuu ja tuilla eletään.


      • EräsJokaHeräs

        Mua sitten ottaa päähän tällänen yleistäminen, mistä ihmeen takapajulasta te ootte kotoisin kun ette oo vielä huomannu että mekin opiskellaan ja hankitaan elantomme siinä missä muutkin, minä ainakin lähen joka ikinen arkipäivä töihin ja omalla työlläni oon kaiken sen hankkinut mitä minä omistankaan, lainoja pankkiin lyhentelen siinä missä muutkin ihmiset! ai niin, ja olen romaninainen :)

        Siinä asiassa oon samaa mieltä sun kanssas että sellaset jotka on ns. "loisia" maassamme saisivat tonkia niitä kaatopaikkoja, ja näitähän meillä riittää, uskallan väittää että suomessa ei ole sallaista kaupunkia missä ei näy katukuvassa räkäposkella kulkevia spurkuja ihan joka kansakunnasta. He elävät sossun luukulta, heille maksetaan kaikkinainen asuminen ja eläminen ja rahan minkä saavat käteensä niin ryyppäävät. Sitten on näitä jotka asuvat valtion hotellissa kuin viiden tähden hotelli-ravintolassa ihan joka kansakunnasta myöskin, eikä heillä ole meininkiäkään tehdä parannusta vaan ikänsä ovat rikollisia ja kierre jatkuu.


    • sorosmanne

      kusikko tule hakemaan sun rahat mun lompsasta mutta ota vaan omas tunnut olevan ökyrikas kun puhut meillä kaikilla olevan sun rahojas, ps kaatopaikkoja ei suomessa saa tonkia.

    • oooboyyys

      Itkua, tappeluita ja pussailua – tätä ovat juhlat työkaverien kanssa


      Niklas Meltio




      Julkaistu: 9.11.2012 17:44




      Jos firman juhlissa on juomaa tarjolla, niissä näkyy elämän koko kirjo.
      Pöydillä tanssiminen, itkut ja tappelut sekä julkinenkin seksi ovat osa monen työyhteisön juhlaa.

      – Jos juhlissa tarjoillaan alkoholia, illan kulun voi ennustaa. Näin sanoo Ukemix järjestyksenvalvonnan Itä-Suomen aluepäällikkö Henry Korpinurmi Taloussanomille.

      Järjestyksenvalvoja näkee monet pikkujoulut ja hänestä ne ovat maineensa veroiset. Tahdin määrää alkoholi.

      Samaa sanoo lehden haastattelema ravintolanjohtaja Markku Valkamo helsinkiläisestä Primula ravintoloihin kuuluvasta Bakersistä. Hänen mukaansa "ilmainen juoma näyttää menevän päähän enemmän kuin omalla rahalla ostettu".

      Yritykset ovat kuitenkin niukentaneet tarjoiluaan. Piikki auki -juhlia on yhä vähemmän. Turun Osuuskaupan hotellien ja ravintoloiden toimialajohtaja Mikko Eskelinen sanoo, että tilaaja tietää paitsi budjettinsa myös sen, miten homma pysyy hanskassa.


      "Yleensä ainakin joku intoutuu strippaamaan"


      Puheet pikkujoulusuhteista eivät ole tuulesta temmattuja, sanoo Korpinurmi. Hänestä niistä on tullut jopa ikään kuin hyväksyttävää. Juhlissa parisuhteet ja sormukset eivät paljon paina.

      – On yllättävänkin yleistä, että pikkujoulussa pussaillaan työkaverin kanssa ja vaihdetaan muutakin kuin helliä sanoja, Korpinurmi kertoo.

      Moni haluaa tanssia, pöydilläkin. Korpinurmen mielestä se on osa hauskanpitoa, jota ei rajoiteta, jos se sopii paikan omistajalle. Ja tanssiessa tulee kuuma.

      – Kyllä yleensä aina joku senkin suorituksen tekee, Korpinurmi sanoo.

      Vaatteet jäävät helposti myös juhlissa, jossa on mahdollisuus saunomiseen. Loppuillasta on usein vain kimppasaunoja.

      Korpinurmi kuvaa, että juhlien alussa miehillä on solmiot suorassa ja naisilla jalat yhdessä. Pikkutunneilla kravatit on heitetty pois, eikä istuta, vaan ennemminkin maataan pöydillä – tai niiden alla.

      – Yhdyntöjä nähdään hyvinkin julkisissa tiloissa. Ne ovat vähintään joka vuoden ihme.


      Naiset heittävät juomat, tukistavat ja tappelevat

      Jos työpaikalla on kiireistä ja kireää, tunteet puretaan pikkujouluissa.

      – En ole ollut pikkujouluissa, joissa ei olisi vuodatettu kyyneleitä, Korpinurmi sanoo.

      Käsirysytkään eivät ole tavattomia. Korpinurmen mukaan kaksi kolmasosaa tappeluista on naisten välisiä. Usein tilanne alkaa, kun suukovun jälkeen yksi heittää juomansa toisen kasvoille. Toinen voi vastata samalla mitalla tai tukistaa. Sitten ehkä jo painitaan.
      Lue lisää aiheesta: Tyoelama
      IS/Taloussanomat

    • sattuuko totuus?

      Olen valtaväestöön kuuluva. Töissä olen käynyt yli 30 vuotta, sillä jo opiskellessanikin kävin töissä. Kun on työpaikka, on myös pikkujoulut. Minun työhistoriallani olen siis nähnyt ja kokenut yli 30 pikkujoulujuhlaa työkavereitteni kanssa.

      Alkoholia on ollut tarjolla joka juhlissa. Siitä huolimatta minun kokemissani pikkujoulujuhlissa ei ole koskaan strippailtu tai harrastettu julkista seksiä. Joissakin juhlissa joku on juonut selvästi liikaa, mutta kun juhlia on ollut 30 ja juhlijoita keskimäärin ehkä 50, niin kovin huolestuttavia "öykkäröintiprosentteja" en kyllä näistä luvuista saa.

      Olisikohan niin, ette te mielellänne kuvittelette, että valtaväestöstä suurimmalla osalla olisi kaikenlaisia vakavia ongelmia. Te ette käy töissä, joten joudutte kuvittelemaan jotkut firman pikkujoulutkin. Öykkäröinti ylittää aina uutiskynnyksen. Se suurin osa maltillisesti juhlivia ei pääse otsikoihin.

      Tämän ketjun piti käsitellä kysymystä, missä ne huonosti käyttäytyvät teikäläiset luuhaavat. Teikäläiset ovat yliedustettuina vankiloissa. Pelkästään jo se kertoo todellisen tilanteen.

    • sattuuko totuus?

      1) Isovanhempani olivat köyhiä mökin asukkaita. Ryhmään X kuuluva joukkio oli tullut ja pyytänyt heiltä ruokaa nälkäisille lapsilleen. Hyväsydämiset isovanhempani olivat kutsuneet joukkion syömään mökkiinsä. Vierailun jälkeen kävi ilmi, että osa joukkion jäsenistä oli mennyt mökin vintille ja varastanut tavaraa sieltä.

      Näin joukkio näytti, miten he kunnioittivat toisiä köyhiä, jotka auttoivat heitä jakamalla omaa vähäänsä.

      2) Noin 12-vuotiaana kuljin kaupungin kadulla keskellä päivää, kun vastaan tuli ryhmään X kuuluvia miehiä ison koiran kanssa. Vaikka en ollut koskaan edes nähnyt näitä miehiä tätä ennen enkä reagoinut heihin mitenkään, he usuttivat koiransa minun kimppuuni. Koira ehti purra minua ennen kuin pääsin karkuun.

      Näin nämä miehet näyttivät, miten he kunnioittivat vastaantulevaa lasta.

      3) Noin 20-vuotiaana istuin ravintolassa alkuillasta toisen nuoren naisen kanssa. Ravintola oli puolityhjä ja me istuimme juttelemassa toistemme kanssa pöydän ääressä. Pöytämme viereen tuli kolme ryhmään X kuuluvaa miestä, jotka alkoivat lupaa kysymättä istua pöytäämme. Kielsimme heitä istumasta pöytäämme. Kiellostamme huolimatta he istuivat pöytäämme ja alkoivat erittäin epämiellyttävällä tavalla puhua meille törkeyksiä. Nousin ystävättäreni kanssa ja vaihdoimme eri pöytään. Miehet seurasivat meitä ja istuivat taas pöytäämme vastoin kieltoamme ja jatkoivat törkeää kielenkäyttöään. Lopulta jouduimme pyytämään ravintolan henkilökuntaa apuun. Miehet poistettiin ravintolasta asiattoman käytöksen takia.

      Näin nämä miehet näyttivät, miten he ovat sosiaalisia ja omaavat hyvät käytöstavat.

      4) Naapurustooni muutti ryhmään X kuuluva perhe. Perhe häiriköi jatkuvasti kaikkia muita asukkaita ryyppäämällä, rellestämällä ja metelöimällä. He roskaavat, likaavat, tyhjäkäyttävät autojaan, rikkovat ja jos heille kauniisti yrittää sanoa asioista, he uhkaavat ympäristöään.

      Näin tämä perhe näyttää, miten he ovat kunnon kansalaisia, jotka osaavat ottaa muut ihmiset huomioon.

      Yhtäkään positiivista kokemusta ryhmästä x minulla ei ole

    • sattuu sua

      Nelivuotias pikkupoika koki kauhunhetkiä, kun hänen isäpuolensa tuli humalassa kotiin. 35-vuotias isäpuoli uhkasi tappaa pojan ja vetää tämän alas viemäristä.
      Keski-Suomen käräjäoikeus katsoi, että pojalla oli perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen turvallisuutensa olevan vakavassa vaarassa.

      35-vuotias isäpuoli sai laittomasta uhkauksesta 60 päivän ehdollisen vankeusrangaistuksen.

      Rikos tapahtui perheen yhteisessä asunnossa Jyväskylässä viime vuoden lokakuussa. Isäpuolella ja nelivuotiaan äidillä oli ollut riitaa ennen sunnuntain vastaisen aamuyön tapahtumia. Isäpuoli tuli sisään asuntoon väkisin repäisemällä oven turvaketjun auki.

      Kärsijän rooliin riidassa joutui viaton nelivuotias. Raivostunut 35-vuotias huusi ja metelöi niin, että poika heräsi.

      Tilanne paheni pojan mentyä vessaan. Isäpuoli rikkoi vessan oven nyrkillä lyömällä, minkä jälkeen alkoi uhkailu.

      Poika sai kuulla useita tappo- ja pahoinpitelyuhkauksia isäpuolensa suusta.

      Kun poika istui itkien vessanpöntöllä, isäpuoli jatkoi rankimman kautta. Hän uhkasi tappaa nelivuotiaan ja vetää tämän viemäriin, ellei tämä ole hiljaa. Tilanne päättyi, kun äiti pakeni asunnosta pojan kanssa.

      Poliisi otti miehen kiinni varhain aamulla. Esitutkinnassa isäpuoli tunnusti tekonsa. Hän myönsi uhkailleensa poikaa niin, että tällä oli syytä pelätä.

      Äiti ei vaatinut avopuolisolleen rangaistusta, mutta yleinen edunvalvoja esitti syyttämispyynnön. Perhe asuu edelleen yhdessä.

      Terho Vuorinen, Jyväskylä

      • Jotain rajaa

        "Äiti ei vaatinut avopuolisolleen rangaistusta, mutta yleinen edunvalvoja esitti syyttämispyynnön. Perhe asuu edelleen yhdessä."

        Jumalauta mikä nainen, ei piittaa lapsestaan vaan asuu edelleen miehen kanssa. Tuollaiselta pitää ottaa lapsi huostaan!


    • Tumma Mies

      Olen Romani mies käyn töissä ja opiskelen. Teille rasisteille ei kelpaa mikään vaikka jokainen Romani olisi töissä niin silti löytäisitte jotain sanomista. Mutta ymmärrän myös teitä, johonkinhan se sisäinen pahaolo on purettava. Jotenkin säälittää nämä yhteiskunnan "tukipilarit" rukoilen että, löytäisitte rauhan itsenne kanssa.

    • phyyyyyi

      Varsinaisuomalaista miestä epäillään luvattoman maankaatopaikan ylläpidosta Pöytyällä.

      Esitutkinnan mukaan noin puolentoista hehtaarin tontille on siirretty noin 25000 kuutiota betonilietettä ja -jätettä vuosina 2000–2010.

      Ely-keskuksen lausunnon mukaan tällaisen jätemäärän sijoittaminen alueelle aiheuttaa huomattavan ympäristöriskin, koska haitallisia aineita voi joutua maaperään ja pohjavesiin.

      Esitutkinnan yhteydessä viisikymppisen yrittäjän ja hänen yhtiönsä omaisuutta on asetettu hukkaamiskieltoon 700000 euron edestä oikeudessa mahdollisesti todettavan rikoshyödyn ja ympäristövahinkojen korjaamiseksi.

      Jätettä on toimitettu paikalle ainakin kolmesta eri yrityksestä. Poliisi on kuullut kunkin edustajaa epäiltynä osallisuudesta rikokseen.

      Juttu siirtyy syyteharkintaan.

    • uuno kaurapuuro

      PULIUKKO - on suomalainen ja ainutlaatuinen , tätä lajia ei esiinny missään muualla maailmassa, vaan hän on suomalainen uniikki.

      PULIÄMMÄT, ovat myös saaneet viime vuosikymmeninä erittäin paljon saastetta aikaan , varsinkin pääkaupunki seudulla

    • Traveller

      Et ilmeisesti ole koskaan käynnyt ulkomailla kun tuollaista skeidaa kirjoittelet.

    • seseonnnii

      on näitä menninkäisiä muuallakin-tosin kaikki suomalaisii

    • totuus julki nyt

      Olisikohan niin, ette te mielellänne kuvittelette, että valtaväestöstä suurimmalla osalla olisi kaikenlaisia vakavia ongelmia. Te ette käy töissä, joten joudutte kuvittelemaan jotkut firman pikkujoulutkin. Öykkäröinti ylittää aina uutiskynnyksen. Se suurin osa maltillisesti juhlivia ei pääse otsikoihin.

      Tämän ketjun piti käsitellä kysymystä, missä ne huonosti käyttäytyvät teikäläiset luuhaavat. Teikäläiset ovat yliedustettuina vankiloissa. Pelkästään jo se kertoo todellisen tilanteen.

    • Tumma Nainen

      Hei eikö olisi aika kolkkoa jos maailma olis yhtä pitkää viivaa ja me kaikki askellettas sitä viivaa pitkin?.Mitä me silloin tehtäs?.Kai se luoja tietää mitä se on tehnyt..Meissä kaaleissa niinkuin, suomalaisissa on monenlaista astelijaa ja se joka yleistää että me kaaleet oltas kaikki samanlaisia,niin hän varmaan kokee jotain alemmuus kompleksia itsestään ja koittaa ylentää itseään toisia morkkaamalla.Uskon että enempi valtaväestössä on niitä sosiaalisen etujen käyttäjiä kuin meissä kaaleissa.Minäkin käyn töissä ja niin varmaan käy moni muukin kaalein mies ja nainen.Katsokaas kortisto lukuja kuka ne täyttää,ei ainakaan kaaleet.Me ollaan hienoa kansaa ja meillä kunnioitetaan vanhuksia ja annamme heille oman arvonsa sekä hoidamme ne itse,emme ole heitä laittamassa laitoshoitoon..Ottakaa valtaväestö meiltä oppia niin pärjäättä paremmin.

    • rainerii ja leffii

      Ainoastaan tyypillinen vähälyinen manne voi suoltaa tällaista tekstiä. Heh, ei oo kaaleet kortistossa koska pääsevät eläkkeelle jo 18 vuotiaana syynä usein mielenterveysongelmat, no sitä se sukurutsaus teettää.

      • Tumma Nainen

        Hei sínähän se taisitkin olla pitelemässä jaloista kiinni kun ne rutsas ,ettet vaan sattus olemaan sen lopputulos.Kai sää itekkin väijyit siellä eteisessä kun se psykiatri sisään huuteli..Ethän muuten vois näistä asioista tietääkkään!.....Nauraaa heheheh


    • totta tämäkin

      Teikäläiset ovat yliedustettuina vankiloissa. Pelkästään jo se kertoo todellisen tilanteen.

      Nyt pitäisi tietysti ymmärtää, mitä sanalla "yliedustettuina" merkitsee....

    • ???????????????????

      Teikäläiset ovat yliedustettuina vankiloissa. Pelkästään jo se kertoo todellisen tilanteen.

      Nyt pitäisi tietysti ymmärtää, mitä sanalla "yliedustettuina" merki

      • Toppo Blomerus

        Suomessa on 33 vankilaa ja leiriä jossa on edustettuna noin 350 kpl Suomen Romania .mitä tulee kertalaisuuteen se pitänee paikansa että näistä Romani vangeista syyllistyy rikokseen useammin kuin kerran..,iMitä taas tulee samassa sos katekoriassa elävistä Suomalaisista rikollisuutta ei ole yhtään enepään niin Romaneissa kuin Suomalaisisakaan. Tiedot Okeuspoliittinen- instituutti...Huom. Suomen lain mukaan viranomaiset eivät saa rekistöidä mm: Vankeja etnisen taustan mukaan.Kysynkin mihin sinun tietosi perustuu ????? Taasko siihen kuuluisaan sanontaan "minä luulen " Tai ennakkoluuloosi. PS: Luulo ei ole tiedon väärti...


    • 17sanaa

      Valkoiset finnjävlet on yliedustettuina ruotsissa kaikessa pahassa vaikka sanovat kylpevän rahassa.. sano nahassa

    • Rauhoittukaa molemmat, niin kaajeet ja kaaleet!!!

      Helkkari vie meidän ikuinen väittely ei lopu koskaan, ja miksiköhän ei?

      Kaaleet väittää ja kaajeet tulee perässä!

      Saatanan saatana, jos minä oon ainut joka nimimerkillä täällä puhuu, niin sanon:

      Romanit, jos te pidätte rasismena sanoa ``mustalaisiksi, manneiksi ja ties muuksi,

      Niin miksi se herne on aina nenässä!!!

      Samaa rasissmia on sanoa Suomalaista Suoleksi plus kymmenen muuta.

      Vittu mitään järkeä

    • Anonyymi

      Missähän mannet käy töissä? Itse en ole koskaan nähnyt yhtään mannea töissä missään. Ei ole kaupan kassalla, ei ole siivoamassa, eikä näy rakennuksilla eikä näy pankissa. Missä ne oikein työskentelee? Koko suku keräilee marjoja pusikossa niinkö?

    • Anonyymi

      Miksi mustalaiset ovat yliedustettuina maamme vankiloissa. Harva valkolainen on ollut vankilassa mutta yhtä harva mustalainen ei. Osaatteko kertoa mistä tuo yliedustus johtuu?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe