Tietääkö kukaan onko pääkaupunkiseudulla yhtään oppilaitosta jossa voisi kouluttautua hierojaksi?
Hierojakoulutus
18
20890
Vastaukset
- enna
minäkin olen ajatellut tuota koulutusta.
kertoisiko joku myös mitä maksaa ja kuinka kauan kestää? millasia opiskelut yleensä? - timi
pasilas mun mielestä jossain on en kyl nyt muista nimeä, mutta kirjoittelen ku muistan
- maiju
Olisiko se tämä?
Sijaitsee Pasilassa.
http://www.suomenurheiluhierojaopisto.fi/yhteystiedot.php- jake
Suosittelen suhtautumaan kriittisellä varauksella kyseisen opinahjon tarjontaan; opetusohjelmaansa ovat liittäneet myös "vyöhyketerapian käytännönpainoitteiset luennot".
Ei todellakaan herätä luottamusta terveydenhuollon ammattilaisen näkökulmasta katsottuna, jos urheiluhierojan koulutus sisältää okkultismia. Opetushallituksen olisi syytä herätä tehtäviinsä. - nimetön
jake kirjoitti:
Suosittelen suhtautumaan kriittisellä varauksella kyseisen opinahjon tarjontaan; opetusohjelmaansa ovat liittäneet myös "vyöhyketerapian käytännönpainoitteiset luennot".
Ei todellakaan herätä luottamusta terveydenhuollon ammattilaisen näkökulmasta katsottuna, jos urheiluhierojan koulutus sisältää okkultismia. Opetushallituksen olisi syytä herätä tehtäviinsä.Ok-kul-tis-mi-a?? Haloo! Johan vyöhyketerapiaa käytetään sairaaloissakin.
- tupu
nimetön kirjoitti:
Ok-kul-tis-mi-a?? Haloo! Johan vyöhyketerapiaa käytetään sairaaloissakin.
Joo, minäkin olen kuullut, että jossain länsisuomessa eräällä synnytysosastolla puuhastelee joku höppänä täti, joka tyrkyttää "hoitojaan" odottaville äideille. Ymmärtääkseni sairaalan henkilökunnalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kyllä huuhaa on huuhaata vaikka sen pukisi kuinka viralliseen kaapuun.
Vyöhyketerapia on todellakin uskomuspuoskarointia, sillä ei ole mitään tekemistä lääketieteen kanssa. Okkultismi on tässä ihan oikea sana. - piitu
jake kirjoitti:
Ei todellakaan herätä luottamusta terveydenhuollon ammattilaisen näkökulmasta katsottuna, jos urheiluhierojan koulutus sisältää okkultismia. Opetushallituksen olisi syytä herätä tehtäviinsä.Joo no tuo vyöhyketerapia on ihan vapaaehtoinen juttu, eli ei ole pakollisena opinnoissa,vaan vapaasti valittavissa.
Olin itsekin menossa Pasilaan vielä keväällä, kunnes bongasin Hieronta-Akatemian (sörnäisissä) ja nyt olen onnellinen opiskelija. Syyt miksi tämä mieluummin kuin Pasila: Hinta reippaasti halvempi (yli tuhat euroa siis), koulutus kestää puoli vuotta ja lisäksi koululla on runsaasti erikoistumisvaihtoehtoja (eläinhieronta ym). Opettajat ovat mukavia&ammattitaitoisia (en tosin epäile etteikö Pasilassakin) ja ilmapiiri muutenkin kohdallaan. Ja pasilastahan valmistuu urheiluhierojaksi, täällä voit valita klassisen tai urheilun (tosin urheiluhierojan kuuluu osata klassinenkin).
Nämä ovat ainoat Helsingissä, mutta Tampereella ainakin on joku hieronta-akatemia tai vastaava.. - piitu
piitu kirjoitti:
Joo no tuo vyöhyketerapia on ihan vapaaehtoinen juttu, eli ei ole pakollisena opinnoissa,vaan vapaasti valittavissa.
Olin itsekin menossa Pasilaan vielä keväällä, kunnes bongasin Hieronta-Akatemian (sörnäisissä) ja nyt olen onnellinen opiskelija. Syyt miksi tämä mieluummin kuin Pasila: Hinta reippaasti halvempi (yli tuhat euroa siis), koulutus kestää puoli vuotta ja lisäksi koululla on runsaasti erikoistumisvaihtoehtoja (eläinhieronta ym). Opettajat ovat mukavia&ammattitaitoisia (en tosin epäile etteikö Pasilassakin) ja ilmapiiri muutenkin kohdallaan. Ja pasilastahan valmistuu urheiluhierojaksi, täällä voit valita klassisen tai urheilun (tosin urheiluhierojan kuuluu osata klassinenkin).
Nämä ovat ainoat Helsingissä, mutta Tampereella ainakin on joku hieronta-akatemia tai vastaava..Hinnoista vielä:
Vallila maksaa reilun kaksituhatta euroa, Pasila kolme ja puolituhatta (plus kirjat päälle, Vallilassa ne kuuluvat hintaan). - lissu
piitu kirjoitti:
Joo no tuo vyöhyketerapia on ihan vapaaehtoinen juttu, eli ei ole pakollisena opinnoissa,vaan vapaasti valittavissa.
Nämä ovat ainoat Helsingissä, mutta Tampereella ainakin on joku hieronta-akatemia tai vastaava..Kerrottiinko sinulle Piitu missään vaiheessa Hieronta-Akatemiaan mennessäsi, että heidän kurssinsa ei tähtää koulutetun hierojan tutkintoon?
Kerrottiinko sinulle, että Hieronta-Akatemiasta ei oikeasti valmistu mihinkään ammattiin?
Ymmärrätkö vieläkään, mikä ero on koulutetulla hierojalla ja "hierontaterapeutilla"? - piitu
lissu kirjoitti:
Kerrottiinko sinulle Piitu missään vaiheessa Hieronta-Akatemiaan mennessäsi, että heidän kurssinsa ei tähtää koulutetun hierojan tutkintoon?
Kerrottiinko sinulle, että Hieronta-Akatemiasta ei oikeasti valmistu mihinkään ammattiin?
Ymmärrätkö vieläkään, mikä ero on koulutetulla hierojalla ja "hierontaterapeutilla"?Itse asiassa asiasta oli puhetta heti ensimmäisellä tunnilla. Asia ei olekaan niinkuin luulet! Hieronta-Akatemian tutkintomaksu ei sisällä koulutetun "laillistetun" hierojan tutkintoa, mutta sen voi suorittaa itsenäisesti heti koulusta valmistuttuaan.
Ymmärrän kyllä mitä eroa koulutetulla hierojalla ja hierontaterapeutilla on. Itse tähtään ensimmäiseen.
Ja monellako tunnilla sinä olitkaan siellä HAssa ollut? - Sipe
piitu kirjoitti:
Itse asiassa asiasta oli puhetta heti ensimmäisellä tunnilla. Asia ei olekaan niinkuin luulet! Hieronta-Akatemian tutkintomaksu ei sisällä koulutetun "laillistetun" hierojan tutkintoa, mutta sen voi suorittaa itsenäisesti heti koulusta valmistuttuaan.
Ymmärrän kyllä mitä eroa koulutetulla hierojalla ja hierontaterapeutilla on. Itse tähtään ensimmäiseen.
Ja monellako tunnilla sinä olitkaan siellä HAssa ollut?Hieronta-akatemiassa voi kyllä opiskelun jälkeen yrittää suorittaa näyttötutkinnon, mutta siihen tarvittava tiedon määrä saattaa jäädä lyhyen koulutuksen puitteissa vajaaksi. Täydentävänä koulutuksena esim. fysioterapeuteille akatemia tarjoaa varmaan ihan ok koulutusta.
Urheiluhierojaopistossa toiminta tähtää tutkinnon suorittamiseen.
ilman tutkintoa ei voi käyttää nimikettä "koulutettu hieroja" eikä saa ALV-vapautta verotuksessa.
Varmaan molemmissa Stadin kouluissa hyvät ja huonot puolensa. Itse luotan toisen tarjoamiin palveluihin enemmän, voitte varmaan arvata, kumman. - Nimetön
piitu kirjoitti:
Nämä ovat ainoat Helsingissä, mutta Tampereella ainakin on joku hieronta-akatemia tai vastaava..niin että saisin hakupaperit sinne
- kirsi
piitu kirjoitti:
Nämä ovat ainoat Helsingissä, mutta Tampereella ainakin on joku hieronta-akatemia tai vastaava..Moi!
Huomasin kommenttis, kun etsin tietoa hierontaopinahjoista;)...oli mukava kuulla, et oot viihtyny hieronta-akatemiassa...oon kahen vaiheilla lähettääkö hakemusta vai ei...Voisitko kertoa vielä, et kuuluuko koulu opintotuen piiriin?..ovatko kirjalliset etätehtävät aikaaviepiä ja tentit laajoja?...mietin tässä, et jääkö sitä aikaa sit muuhun, jos työn ohessa opiskelee:)...
Jep, mut löysin kyllä vielä hesasta Hesote ( hesan sosiaali ja terveysalan oppilaitos), josta valmistuu vuodessa hierojaksi ja hinta 780 50 egee...mahtaako sulla siitä olla tietoa?
Iloista opiskelua:) - miljamaariaa
tupu kirjoitti:
Joo, minäkin olen kuullut, että jossain länsisuomessa eräällä synnytysosastolla puuhastelee joku höppänä täti, joka tyrkyttää "hoitojaan" odottaville äideille. Ymmärtääkseni sairaalan henkilökunnalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kyllä huuhaa on huuhaata vaikka sen pukisi kuinka viralliseen kaapuun.
Vyöhyketerapia on todellakin uskomuspuoskarointia, sillä ei ole mitään tekemistä lääketieteen kanssa. Okkultismi on tässä ihan oikea sana.hih, vai on vyöhyketerapia okkultismia...
Kyllä vain kuulkaas minäkin saan tehdä työssäni vyöhyketerapiahoitoja ja ihan psyk.sh työssä työajalla...
- Aroma
Itse lähden helsinkiin yksityiselle.
- tohinatiina
heip. itse oon menossa hieronta-akatemiaan ja tähtään KOULUTETUKSI hierojaksi, eli aion suorittaa hierojan näyttötutkinnon koulusta päästyäni. Itse olen kuullut positiivista palautetta koulusta, myös ihan asiakkaana käyviltä. :)
- Koulutettu hieroja
tohinatiina kirjoitti:
heip. itse oon menossa hieronta-akatemiaan ja tähtään KOULUTETUKSI hierojaksi, eli aion suorittaa hierojan näyttötutkinnon koulusta päästyäni. Itse olen kuullut positiivista palautetta koulusta, myös ihan asiakkaana käyviltä. :)
Itse suosittelisin kyllä KOULUTETUKSI hierojaksi tähtääville ihan mainittuun ammattitutkintoon valmistavaa koulutusta. Toki tuon ammattitutkinnon voi käydä yrittämässä kuka tahansa vaikka ilman mitään pohjakoulutusta... tosin toistaiseksi ei ole kukaan kouluja käymätön läpi päässyt. Jokainen voi itse miettiä mitä eroa mahtaa koulutuksissa olla, jos toinen kestää 6kk ja toinen 10-12kk ja tähtää nimenomaan tuon suojatun ammattinimikkeen käyttöön oikeuttavan näytön läpäisyvaatimusten omaksumiseen.
Näyttöön valmistavaan koulutukseen kuuluu mm. esimerkiksi noin 600 tuntia asiakaslähtöistä hoitotyötä (lue: 600 tuntia hierotaan maksavia oikeita asiakkaita). Lisäksi käydään läpi näyttöön vaadittavan portfolion tekoa (mm. lait tulee tuntea samoin kuin alan eettiset pelisäännöt) sekä muita hierojan työtä tukevia aiheita kuten venyttelyä, teippausta ja fysikaalisten hoitojen perusteita.
Tällä määrällä pääsee jo hyvin alkuun perushoidollisen rutiinin saavuttamisessa ENNEN näyttöön osallistumista, jotta näytön mahdollisesti läpäistyään (toistaiseksi koulun, jossa itse tutkinnon suoritin, parikymmenvuotisen historian aikana on yksi näyttöön lähtenyt reputtanut sen - ja sekään ei johtunut hieronnallisista taidoista vaan kommunikaatio-ongelmista) voi aloittaa ammatin harjoittamisen sujuvasti ilman että tarvitsee enää valmistuneena harjoitella ensimmäisten asiakkaiden kanssa.
Toki se hinta voi tuntua kovalta, varsinkin PK-seudulla (esim. Lohjalla maksanee noin 750€ tutkintomaksu), mutta ota huomioon että sillä hinnalla saat sitten liki tuplasti pidemmän koulutuksen ja varmuuden siitä, että jos opit opetettavat asiat edes suurimmaksi osaksi niin näytön läpäisy on lähes varmaa.
- tietoa?
Hei! Kuinka kauan siis hierojaksi menee?Aijon mennä peruskoulun jälkeen ammattikouluun tekniikan alalle. Voinko kuitenkin tai onko kannattavaa hankkia hierojan koulutus myös ja voiko työtä tehdä esim. pari tuntia päivässä tai viikonloppuisin?Kiitos vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954