Ensimmäistä kertaa filippiineille! Apua reitin suunnitteluun

apua-kaipaava

Hei!

Olen menossa ensimmäistä kertaa filippiineille ja haluiaisin kuulla kokemuksia muiden matkoista. Minne kannattaisi mennä ja mitä nähdä, missä on upeimmat rannat ja hienoimmat maisemat? Olemme suunnittelemassa reittiä, ja olisi mahtavaa kuulla muiden kokemuksia! En haluaisi ihan "turistirysään", mutta en kuitenkaan ihan keskelle köyhyyttä tai levottomuuksia. Uskaltaako siellä lentää saaresta toiseen, vai ovatko paikalliset lentoyhtiöt epäluotettavia?

16

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua-tarvitseva

      ajattelin boracayta ja palawania!

    • jesusofsuburbia

      Boracay on hieno paikka, mutta juurikin se turistirysä, ja hinnat korkeammat kun muualla. Palawan,Coron suuntaa mä suosittelisin, samoin Camiguin erittäin hieno mesta. Jos Manila on se mihin ekaks lennätte, Puerto Galera vois olla ensimmäinen määränpää. Lentoyhtiöistä sen verran, että esim Cebu Pacific, Seair ja Airphilexpress lentää ihan samanlaisella kalustolla kuin muuallakin lennetään, eli Airbus 319/320 kalustolla.

    • gghjghghg

      mitä sillä kaluston merkillä on merkitystä turvallisuuden kannalta, ei mitään. kaikki sisäisesti filippiineillä operoivat lentoyhtiöt ovat mustalla listalla.

    • jesusof,,,,,

      Niin ovat euroopassa, mitä sitten ?? meinaatko et on parempi mennä kävellen / bussilla / laivalla. Itelle plussa ja mulle miinus :) Aloittajalle vinkkinä lukea esim tämä ketju läpi : http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=7736.0 voi möys esittää kysymyksiä, eikä heti kaadeta kuraa niskaan, niinkun täällä.

      • gghjghghg

        En meinaa, mutta aloittaja kysyy onko : Uskaltaako siellä lentää saaresta toiseen, vai ovatko paikalliset lentoyhtiöt epäluotettavia?

        Siihen ei riitä vastaukseksi : Airbus 319/320 kalustoa.

        Miten se takaa turvallisuuden?

        "Niin ovat euroopassa, mitä sitten ??"

        Aivan, mielummin kannattaa uskoa vaikka mambomaan kansan yhteisön raporttia?


        "voi möys esittää kysymyksiä, eikä heti kaadeta kuraa niskaan, niinkun täällä."

        Pallontallaajat tuskin takaavat turvallisuutta lennettäessä?

        Aloittajalle vastaukseksi toki voi lentää, ja pakkokin on lentää, jos haluaa tiettyihin paikkoihin nopsasti, se onko se turvallista on aivan eri kysymys, ja siinä ei ole lentokoneen kalustolla mitään tekemistä, vaan kunnolla.


      • gghjghgh
        gghjghghg kirjoitti:

        En meinaa, mutta aloittaja kysyy onko : Uskaltaako siellä lentää saaresta toiseen, vai ovatko paikalliset lentoyhtiöt epäluotettavia?

        Siihen ei riitä vastaukseksi : Airbus 319/320 kalustoa.

        Miten se takaa turvallisuuden?

        "Niin ovat euroopassa, mitä sitten ??"

        Aivan, mielummin kannattaa uskoa vaikka mambomaan kansan yhteisön raporttia?


        "voi möys esittää kysymyksiä, eikä heti kaadeta kuraa niskaan, niinkun täällä."

        Pallontallaajat tuskin takaavat turvallisuutta lennettäessä?

        Aloittajalle vastaukseksi toki voi lentää, ja pakkokin on lentää, jos haluaa tiettyihin paikkoihin nopsasti, se onko se turvallista on aivan eri kysymys, ja siinä ei ole lentokoneen kalustolla mitään tekemistä, vaan kunnolla.

        auts yhyy, sain miinuksia jesusofsuburbialta, muista vetää selain tyhjäksi ja proxyn kautta, niin saat laitettua enemmän miinuksia :D


    • Mabuhay1

      Mabuhay!
      Kun oot eka kertaa käymässä, pitää miettiä mitä sieltä haluaa.
      Itse ensimmäistä kertaa maassa kävin viime keväänä huhti-toukokuussa 3 viikkoa filippiiniläisen perheen vieraana pahimpaan helleaikaan.
      Tuo 36ºC helle saattaa olla pohjoismaalaiselle aikamoinen rasite juuri Suomen kevään aikaan.
      Onneksi oli ilmastointi!
      Mutta se oli se, mitä minä siltä reissulta odotin ja se myös toteutui.
      Pyörittiin "kulmilla" Ocean Park, Jollibeet, mallit ja Intramura,(=vanha museovaruskunta Espanjan miehityksen ajalta), kokattiin kotona paikallisia ruokia jne.
      En siis mennyt sinne pelkästään turistina enkä vastaisuudessakaan mene.
      Mutta kyllä se totuus on että pian Metro Manila oli nähty!

      Metro(polis)Manila tulee sanasta "kaupunki" eli se on pienten ja isompien kaupunkien rypäs ja kun sieltä poistuu alkaa se trooppinen viidakko joka on seuraavan matkan projekti..
      Reissaaminen on siellä yllättävän kallista että tommonen vähimmäisbudjetti on 2000-4000 euroa. Muuten mikään ei onnistu: lennot resortit, jne. kuluttaa.
      Fanaattisena Euroopan autoilijana matkailuauto ei olis paha idea...Liikenne on siellä pahimmillaan aika kaaottista mutta ruuhkien takia aika hidasta eli ihan "härmä" kuskinakin siellä pärjää, no, kartanlukija pitää olla paikallinen!
      Tietenkin pitää muistaa että se on saarien valtio, eli auton vuokraaminen on järkevää vain Luzonissa.
      Seuraavan reissun suunnittelemme niin että menään jollekin saarelle ja uidaan ja sukelletaan, ja nautitaan trooppisesta paratiisista!
      Siitähän Filippiineissä on ainoastaan kysymys turistin näkökulmasta: lämpö meri ja upeat rannat!
      Muut palstalaiset kyllä kertovat niistä paikoista enemmän minne mennä!
      Upea maa myös asua jos sulla on siellä laadukas asunto jossa ilmastointi toimii.
      Karu totuus on että köyhillä ei siihen maahan ole mitään asiaa, jos ei bunkkaa taivasalla ja on isompi porukka matkalla(ja yksi maksaa lol)!!!

      • jeejeejeeee

        Tuota matkabudjettia vähän ihmettelen 4k € kuulostaa aika paljolta. Jos ajatellaan vaikka 21päivää ja 2k € olis budjetti, niin se tekis 5k php / päivä , Toki kulumaan saa vaikka kuinkapaljon rahaa, mutta ok hotellin / resortin saa 1-2 k / vrk ja safkoihin vaikka 1k / vrk ,, olis 3k yhteensä päivässä . Lentoja tarvii noin 3-4, jos ei halua koko lomaa koneessa istua. Esim Manilasta Puerto Princesa Cityyn, maksaa abaut 2k , sieltä matka jatkuu vaikkapa Cebuun, 2k , viimeseksi jättäis vaikka Boracayn, Cebusta Caticlaniin taas sama 2k lentolippuun,,,,,


      • jeejeejeeee
        jeejeejeeee kirjoitti:

        Tuota matkabudjettia vähän ihmettelen 4k € kuulostaa aika paljolta. Jos ajatellaan vaikka 21päivää ja 2k € olis budjetti, niin se tekis 5k php / päivä , Toki kulumaan saa vaikka kuinkapaljon rahaa, mutta ok hotellin / resortin saa 1-2 k / vrk ja safkoihin vaikka 1k / vrk ,, olis 3k yhteensä päivässä . Lentoja tarvii noin 3-4, jos ei halua koko lomaa koneessa istua. Esim Manilasta Puerto Princesa Cityyn, maksaa abaut 2k , sieltä matka jatkuu vaikkapa Cebuun, 2k , viimeseksi jättäis vaikka Boracayn, Cebusta Caticlaniin taas sama 2k lentolippuun,,,,,

        Mutta, jos on iskenyt paikallisen mimmin ja haluaa tehdä vaikutuksen vanhempiin raahaamalla koko sukua perässään koko loman ajan, tuo 4k€ on ihan liian vähän. Kiitokset miinuksista, laitan varoiksi itselleni vielä yhden :D Muutenkin näyttäis olevan tässä topicissa tuo miinusten antaminen pääasia, ei niinkään keskustelu.


    • Koskas lähdet ? Minä lähden helmikuussa ja olen kolme viikkoa voit tulla messiin olen lomaillut siellä joka vuosi viidetoista vuoden ajan !

    • reggi1

      jos haluat rantaan mennä jossa ei ole niin paljon turistia ja paljon ihmisiä.. kannata mennä bohol, Panglao Beach yksi hienoimmista rannoista kannata käydä siellä tai no kaikki ranta bohollissa on hieno ja rauhallista... bohollissa on paljon myös nähtävyyksiä. olen itse käynyt boholissa. siellä on paljon rennompi mennä kun johonkin boracay at palawan jossa on paljon turisti.. filippiinissä on paljon nähtävää... sitä voin sanoo.. koska olen itse syntynyt filippiinissä.. :D

    • 1+19

      Moi:) Miten kannattaa mennä filippiineille?
      ensimmäistä kertaa olen sinne menossa.
      Tarvitseeko sinne menopaluu lipun että pääsee maahan?

    • CDO rules

      Jäin vuonna 2008 Bangkokiin enkä päässyt Thai Airwaysin Manilan lennolle juuri syystä että mulla oli vain menolippu Filsuihin. Mutta muutamalla viimereissulla ei passivirkailija ole ollut yhtään kiinnostunut paluulennosta. Hieman aikaansa jäljessä oleva sääntö jos ylipäätään on voimassa enään?

      Moi:) Miten kannattaa mennä filippiineille?

      Lueppa mun juttutässä samassa osiossa!


      Tuosta lentoturvallisuudesta senverran että vaikkakin kaikki Filippiiniläiset lentoyhtiöt ovatten mustalla listalla on kuitenkin todettava että esim. Indonesiassa se vasta rötisköillä lennettään. Ainut kerta mun noin 100 Filsulennon sarjassa jolloin miusta lennettiin aivan limiittien ylärajoilla oli v. 2009 jolloin CP lentoni Cagayan de Oroon sai lähtöluvan taifuunin keskellä Manilassa. Satoi,.tuuli ja salamoi siihenmalliin että Karpaasinkin naama aika kalpea ja luulin A 319 hajoavan liitoksistaan, ihmiset voivat todella pahoin,.kunnes pääsimme pilvien yläpuolelle ja alkoi kabiinin siivous jätöksistä..

      Jos matkustat Filsuissa se meinaa että myös lennät. Olen kokeillut muutamaa laivareissua ja voin sanoa että eivät ole vielä koskaan lähteneet ajoissa ja turvallisuuspuutteet vieläkin silmiinpistävimpiä kuin muualla. Halpaa,..näkee paljon,.tapaa ihmisiä,.mutta aikataulut täytyy unohtaa.

      Turistirysiä valtän viimeiseen asti,..vaikkakin Sinulogiin tarkoitus piipahtaa Tammikuussa. Boracay oli aika pettymys,.Puerto Gallerakin. Osaavat olla kalliita ja täynnä Japskeja ja Korealaisia. Bohol,.Camiguin,.Mindanao,.esim Surigao,..Dipolog and Dakak,.Davao ja Samal,..siinä muutamia suosikkikohteitani:)

      Hyvää matkaa:)

    • jeejeeeejee

      Kyllä edelleen kysytään paluulippua, ensin Kuala Lumpurissa tänään chekatessa ja uudestaan Clarkin kentällä immigrationissa.

    • zxcvdasre

      Ilmeisesti viisumin saa hankittua paikanpäältä suhteellisen kivuttomasti?

    • jeejeejeee

      Saa hankittua, 21 päiväähän saa visa on arrivalina, riippuu toki mihin päin päin oot menossa. Manilasta saa jo kentältä haluaessaan tuon 38päivän pidennyksen , ja varmaan monella muullakin kentällä, Clarkissa ei saa, joten jatko pitää hakea immigrationista, mutta helppo juttu, kopio passin maahantuloleimoista, tietosivusta ja 3030php rahaa 15minuutissa hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe