Luinpa sitten J.S.Meresmaan teoksen Mifongin perintö.
Ei ollu ihan mun juttu.
Juoni laukkaa valtavaa vauhtia eteenpäin.
Kielellisesti vähän liikaa kökköyksiä, mm. "ollut ollut" -ilmaisu pariin kertaan ekojen lukujen aikana.
Samoin kaikki kummalliset teennäiset nimet, jotka kaikki alkoivat A-kirjaimella. Meresmaa itse jossain sanonut, että ei tykkää lukea tylsää kotimaista proosaa, jossa kaikka tapahtuu jossain Lopella. Tuli mieleen, et jos tästä hänen kirjastaan muuttaisi kaikki nimet supisuomalaisiksi, mitä jäisi jäljelle...
En taatusti lue yhtään enempää tätä sarjaa.
Olenko ainoa, joka miettii, että miten tällaisia edes kustannetaan....
Mifongin perintö
2
226
Vastaukset
- ropottti
Mä olen lukenut ton kirjan ja pidin siitä kyllä. Millä tavalla "ollut ollut" on kökkö ilmaisu? Eiks se ole ihan normaali pluskvamperfekti? :)
Sitäkin mä mietin, et miten jos noiden henkiläiden nimet muuttais vaikka Tarjaks ja Tapioks, niin miten siitä sen suomalaisemman sais? Tää on kuitenkin fantasiamaailma. En nyt ihan tajunnu....
Mut ei kaikki kirjat oo kaikille. Musta tää oli hyvää fantsua! - luin ja tykkäsin
Oot sä varmaan ainoa. Mä luin tän jo monta kuukautta sitten ja tykkäsin. Enkä oo ainoa, hyviä arvioita blogeissa ja lehdissä. Ei kaikki kirjat oo kaikkia varten, ihan normaalii, ettei kaikki diggaa, mut ei se, että sä et diggaa, tarkota, että kirja olis huono. Se ei vaan ollut sun juttus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2232955Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell101665Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.51347- 1031216
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1251177- 751117
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531032Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922