Luinpa sitten J.S.Meresmaan teoksen Mifongin perintö.
Ei ollu ihan mun juttu.
Juoni laukkaa valtavaa vauhtia eteenpäin.
Kielellisesti vähän liikaa kökköyksiä, mm. "ollut ollut" -ilmaisu pariin kertaan ekojen lukujen aikana.
Samoin kaikki kummalliset teennäiset nimet, jotka kaikki alkoivat A-kirjaimella. Meresmaa itse jossain sanonut, että ei tykkää lukea tylsää kotimaista proosaa, jossa kaikka tapahtuu jossain Lopella. Tuli mieleen, et jos tästä hänen kirjastaan muuttaisi kaikki nimet supisuomalaisiksi, mitä jäisi jäljelle...
En taatusti lue yhtään enempää tätä sarjaa.
Olenko ainoa, joka miettii, että miten tällaisia edes kustannetaan....
Mifongin perintö
2
177
Vastaukset
- ropottti
Mä olen lukenut ton kirjan ja pidin siitä kyllä. Millä tavalla "ollut ollut" on kökkö ilmaisu? Eiks se ole ihan normaali pluskvamperfekti? :)
Sitäkin mä mietin, et miten jos noiden henkiläiden nimet muuttais vaikka Tarjaks ja Tapioks, niin miten siitä sen suomalaisemman sais? Tää on kuitenkin fantasiamaailma. En nyt ihan tajunnu....
Mut ei kaikki kirjat oo kaikille. Musta tää oli hyvää fantsua! - luin ja tykkäsin
Oot sä varmaan ainoa. Mä luin tän jo monta kuukautta sitten ja tykkäsin. Enkä oo ainoa, hyviä arvioita blogeissa ja lehdissä. Ei kaikki kirjat oo kaikkia varten, ihan normaalii, ettei kaikki diggaa, mut ei se, että sä et diggaa, tarkota, että kirja olis huono. Se ei vaan ollut sun juttus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1822668- 1952207
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1772006Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1261854- 1691836
Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise321705Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,721337Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791305Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1721250Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801201