Kertokaa maistraatissa vihkimisestä! Tarviiko aika varata paljon aikaisemmin yms.? Ollaan oltu yhdessä jo 11 vuotta ja siitä avoliitossa noin 8 vuotta. Yhdessä ollaan ajateltu viettää loppuelämämme mutta ei vaan olla "keritty" naimisiin. En viihdy juhlien keskipisteenä, niin jotenkaan se ei ole houkutellut. Onhan niitä vaihtoehtoja muitakin kuin suuret juhlat. Oma yhteinen asunto ostettiin kuutisen vuotta sitten. Miehen veli ja isä ovat hulttioita joille mieheni ei haluaisi perintöään jättää jos jotain sattuisi, siksi olemme tehneet testamentin joten sekin puoli on hoidossa. Mutta kuitenkin, naimisiin meno houkuttaisi!
maistraatti
3
1609
Vastaukset
- Topi
Kannattaa kysyä maistraatista tuosta ajanvaraamisesta. Esteiden tutkintaan menee kuitenkin viikko, joten sitä nopeammin ette naimisiin pääse. Luulisin, että viikkoa aikaisemmin saa ajan varattua - varsinkin, jos kellonajalla ei ole väliä.
- Meri
Maistraatista vihkimisajan saa varmasti vaikka seuraavalle päivälle jos myös päiväajat käyvät. Jos haluatte jonkun tietyn päivän ja tietyn ajan niin kannattaa varmasti kysellä heti.
Muistakaa, että lakisääteinen esteidentutkinta vie sen 7 päivää, eli jos nyt viette hakemuksen maistraattiin pääsette naimisiin aikaisintaan viikon kuluttua.
Testamentti kyllä takaa perimyksen sinänsä, mutta jos miehesi on testamentannut omaisuutensa sinulle avopuolisona, maksat perinnöstä kolminkertaisen veron aviopuolisoon verrattuna. Eli kyllä naimisiin meno kannattaa ihan senkin takia jos kuitenkin eletään yhdessä. - vihitty
Kannattaa ainakin kuukautta aiemmin kysellä aikoja, riippuu tietenkin missäpäin asuu. Me kyseltiin kuukautta aiemmin ja oli tasan kaksi aikaa, joko aamulla tai sitten iltapäivällä. Onneksi saatiin tuo iltapäivä!
Juhlahuone, missä vihkiminen tapahtuu, on sisustettu kauniiksi, ei laisinkaan mikään kolkko toimistohuone!
Itse vihkiminen tapahtuu nopeasti, n. 5min, mutta voitte tietenkin keskustella ajanvarauksen yhteydessä toiveista, esim. esittääkö joku laulun tms. Ja myös siitä, kun itse kaava on lyhyt, haluatteko lisätä vielä itse siihen jotakin.
Käy kurkkaamassa sivuilla www.maistraatti.fi
Sieltä löytyy tarvitsemaasi tietoa! Onnea jo etukäteen!=)
p.s. esteidentutkintaan menee 7 vrk, ilman sitä vihkimistä ei voi toimittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2785819Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432627"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni124847Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10798