Joo elikkäs mun yleismittarissa on ohjekirjan mukaan 200mA resettable fuse. Ja se lukee myös niissä mittarin mittajohtojen sisäänmenoissa. Mitä tuo resettable fuse tarkoittaa, eikö se muka ole tavallinen lasiputkisulake? Ja ohjekirjassa on myös maininta F250V-200mA eli nopea sulake. Yleismittari on Mastechin: http://www.netab.fi/images/MS-8264.jpg
Mikä sulake kyseessä?
17
1417
Vastaukset
- Nollattavissa?
Minullakin tuon näköinen mittari. Mastech MS8264. Näkyy sinä lukevan resettable ja sulakkeen symboli COM ja mA-liittimien välissä. Mutta mitähän tosiaan tarkoittanee?
- Nollattavissa?
Oletko katsonut mittarin sisältä, että se on lasiputkisulake? Jos se onkin joku fiksumpi vekotin? Ei viitsisi itse alkaa aukomaan mittaria, jos olet jo katsonut.
- fuse.
Itsestään palautuva sulake, eli kun virta katkee niin sulake palautuu itsestään.
- edrfyuyghijik
Eli tuo on siis semmoinen sulake, jota ei tarvitse vaihtaa? Ns. "rikkoutumaton".
- S. U. Lake
Ei välttämättä itsestään palautuva.
Automatic resettable tai self resettable olisi itsestään palautuva.
Pelkkä resettabe fuse = nollattava sulake, eli siinä on palautusnappi. - Nollattavissa?
S. U. Lake kirjoitti:
Ei välttämättä itsestään palautuva.
Automatic resettable tai self resettable olisi itsestään palautuva.
Pelkkä resettabe fuse = nollattava sulake, eli siinä on palautusnappi.Ei ole painonappia. Ellei sitten mittarin sisällä, mutta mitä järkeä siinä olisi?
- S. U. Lake
Nollattavissa? kirjoitti:
Ei ole painonappia. Ellei sitten mittarin sisällä, mutta mitä järkeä siinä olisi?
Toinen mahdollisuus olisi puolijohteista tehty ylivirtasuoja. Esim sellainen, minkä vastus kasvaa suureksi ylivirran vaikutuksesta, eli joku PTC-vastus.
Eli vaikka tuollainen:
http://www.digikey.com/us/en/ph/Bel/PPTC.html
http://www.bourns.com/designkits.aspx?name=ptcmultifuseproducts S. U. Lake kirjoitti:
Toinen mahdollisuus olisi puolijohteista tehty ylivirtasuoja. Esim sellainen, minkä vastus kasvaa suureksi ylivirran vaikutuksesta, eli joku PTC-vastus.
Eli vaikka tuollainen:
http://www.digikey.com/us/en/ph/Bel/PPTC.html
http://www.bourns.com/designkits.aspx?name=ptcmultifuseproductsOn tavallinen lasiputkisulake joka palaa jos ylittää 200mA rajan virtamittauksessa, herkimmällä virtaalueella. Mittarissa usein myös 10 A alue jossa ei sulakesuojausta käytä tätä isoimmilla virroilla.
- palautettava...
Nollattavissa? kirjoitti:
Ei ole painonappia. Ellei sitten mittarin sisällä, mutta mitä järkeä siinä olisi?
Mitä järkeä missä? Siinä, että sulake on palautettava, vai siinä että se on mittarin sisällä? Järki on se, ettei sitä tarvitse vaihtaa ts. sinulla ei tarvitse olla uutta sulaketta, vaan voit palauttaa lauenneen takaisin käyttöön. Onhan se kätevämpää, vaikka mittarin sisällä sijaitsisikin.
- henriksoni9791
palautettava... kirjoitti:
Mitä järkeä missä? Siinä, että sulake on palautettava, vai siinä että se on mittarin sisällä? Järki on se, ettei sitä tarvitse vaihtaa ts. sinulla ei tarvitse olla uutta sulaketta, vaan voit palauttaa lauenneen takaisin käyttöön. Onhan se kätevämpää, vaikka mittarin sisällä sijaitsisikin.
voit kokeilla tinalangasta montakierrosta sulakkeen ympäri.
- 18+3
Oletko kurkannu jo mittarin sisään. Onko siellä joku tämän näköinen kikkula.
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~fi_fi/elfa/init.do?item=60-270-23&toc=20505- henrik ijäs
resetable sulake joka ei toimi?
- henrik ijäs
t v vikakorjaus vähän hanakalempaa
- henriksoni9791
yelisin auttaa viet huolttoon ja tvn puhistja ulkoa.sisältä ja ulkoa
64 bit
windows7 - henriksoni9791
henriksoni9791 kirjoitti:
yelisin auttaa viet huolttoon ja tvn puhistja ulkoa.sisältä ja ulkoa
64 bit
windows7vitun xpt hankkisivat windows7 tai windows8 käyttäjöärjestelämät
- hnrik iojäs
henriksoni9791 kirjoitti:
vitun xpt hankkisivat windows7 tai windows8 käyttäjöärjestelämät
xp on paska kun windows7 64 bit ajaa saman asian
- henriksoni9891
hnrik iojäs kirjoitti:
xp on paska kun windows7 64 bit ajaa saman asian
mulla fujitsu siemens v6545 kone ja ostettu 100euron windows7 english
päivitys halopaa windows8 järjestelmään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116948- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 80679
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483