Mikä sulake kyseessä?

trfytgyujikoö

Joo elikkäs mun yleismittarissa on ohjekirjan mukaan 200mA resettable fuse. Ja se lukee myös niissä mittarin mittajohtojen sisäänmenoissa. Mitä tuo resettable fuse tarkoittaa, eikö se muka ole tavallinen lasiputkisulake? Ja ohjekirjassa on myös maininta F250V-200mA eli nopea sulake. Yleismittari on Mastechin: http://www.netab.fi/images/MS-8264.jpg

17

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nollattavissa?

      Minullakin tuon näköinen mittari. Mastech MS8264. Näkyy sinä lukevan resettable ja sulakkeen symboli COM ja mA-liittimien välissä. Mutta mitähän tosiaan tarkoittanee?

    • Nollattavissa?

      Oletko katsonut mittarin sisältä, että se on lasiputkisulake? Jos se onkin joku fiksumpi vekotin? Ei viitsisi itse alkaa aukomaan mittaria, jos olet jo katsonut.

    • fuse.

      Itsestään palautuva sulake, eli kun virta katkee niin sulake palautuu itsestään.

      • edrfyuyghijik

        Eli tuo on siis semmoinen sulake, jota ei tarvitse vaihtaa? Ns. "rikkoutumaton".


      • S. U. Lake

        Ei välttämättä itsestään palautuva.
        Automatic resettable tai self resettable olisi itsestään palautuva.
        Pelkkä resettabe fuse = nollattava sulake, eli siinä on palautusnappi.


      • Nollattavissa?
        S. U. Lake kirjoitti:

        Ei välttämättä itsestään palautuva.
        Automatic resettable tai self resettable olisi itsestään palautuva.
        Pelkkä resettabe fuse = nollattava sulake, eli siinä on palautusnappi.

        Ei ole painonappia. Ellei sitten mittarin sisällä, mutta mitä järkeä siinä olisi?


      • S. U. Lake

      • S. U. Lake kirjoitti:

        Toinen mahdollisuus olisi puolijohteista tehty ylivirtasuoja. Esim sellainen, minkä vastus kasvaa suureksi ylivirran vaikutuksesta, eli joku PTC-vastus.
        Eli vaikka tuollainen:
        http://www.digikey.com/us/en/ph/Bel/PPTC.html
        http://www.bourns.com/designkits.aspx?name=ptcmultifuseproducts

        On tavallinen lasiputkisulake joka palaa jos ylittää 200mA rajan virtamittauksessa, herkimmällä virtaalueella. Mittarissa usein myös 10 A alue jossa ei sulakesuojausta käytä tätä isoimmilla virroilla.


      • palautettava...
        Nollattavissa? kirjoitti:

        Ei ole painonappia. Ellei sitten mittarin sisällä, mutta mitä järkeä siinä olisi?

        Mitä järkeä missä? Siinä, että sulake on palautettava, vai siinä että se on mittarin sisällä? Järki on se, ettei sitä tarvitse vaihtaa ts. sinulla ei tarvitse olla uutta sulaketta, vaan voit palauttaa lauenneen takaisin käyttöön. Onhan se kätevämpää, vaikka mittarin sisällä sijaitsisikin.


      • henriksoni9791
        palautettava... kirjoitti:

        Mitä järkeä missä? Siinä, että sulake on palautettava, vai siinä että se on mittarin sisällä? Järki on se, ettei sitä tarvitse vaihtaa ts. sinulla ei tarvitse olla uutta sulaketta, vaan voit palauttaa lauenneen takaisin käyttöön. Onhan se kätevämpää, vaikka mittarin sisällä sijaitsisikin.

        voit kokeilla tinalangasta montakierrosta sulakkeen ympäri.


    • 18+3
      • henrik ijäs

        resetable sulake joka ei toimi?


    • henrik ijäs

      t v vikakorjaus vähän hanakalempaa

      • henriksoni9791

        yelisin auttaa viet huolttoon ja tvn puhistja ulkoa.sisältä ja ulkoa
        64 bit
        windows7


      • henriksoni9791
        henriksoni9791 kirjoitti:

        yelisin auttaa viet huolttoon ja tvn puhistja ulkoa.sisältä ja ulkoa
        64 bit
        windows7

        vitun xpt hankkisivat windows7 tai windows8 käyttäjöärjestelämät


      • hnrik iojäs
        henriksoni9791 kirjoitti:

        vitun xpt hankkisivat windows7 tai windows8 käyttäjöärjestelämät

        xp on paska kun windows7 64 bit ajaa saman asian


      • henriksoni9891
        hnrik iojäs kirjoitti:

        xp on paska kun windows7 64 bit ajaa saman asian

        mulla fujitsu siemens v6545 kone ja ostettu 100euron windows7 english
        päivitys halopaa windows8 järjestelmään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe