Keltakuumerokotus??? Ja Malarialääkkeen hinta?

jeertette

Ootteko ottaneet Gambiaan matkustaessa tuon keltakuumerokotuksen?
Entä paljonko rokotus suunnilleen maksaa?
Missä hinnoissa on malarialääkitys?

29

7192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palajon

      Aika sika kallis, keltakuumerokotuksesta en tiiä kun en oo vielä ottanut, mutta malariakuuri maksoi 120 euroa

      • kekekeravalta

        Malarianestoon olen käyttänyt Malronea, kahden viikon matkaa varten maksoi n.100 e.
        Lariam on puolta halvempi, mutta ei sopinut mínulle, tuli kaikenlaisia sivuvaikutuksia liiaksi.
        Doximycin kolmas vaihtoehto, mutta voi herkistää kovasti auringonvalolle, halpa muistaakseni,ystäväni sai pahoja iho-oireita ja joutui lopettamaan kesken matkan.
        Keltakuumerokotteen hintaa en muista.


      • tämmöstä kertoo
        kekekeravalta kirjoitti:

        Malarianestoon olen käyttänyt Malronea, kahden viikon matkaa varten maksoi n.100 e.
        Lariam on puolta halvempi, mutta ei sopinut mínulle, tuli kaikenlaisia sivuvaikutuksia liiaksi.
        Doximycin kolmas vaihtoehto, mutta voi herkistää kovasti auringonvalolle, halpa muistaakseni,ystäväni sai pahoja iho-oireita ja joutui lopettamaan kesken matkan.
        Keltakuumerokotteen hintaa en muista.

        Malarone on 61 euroa 12 tablettia, mutta reissuun tarvinnee 2 pakkausta

        Varmaan tuolta voi tarkistaa muidenkin normaalihinnat

        http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/14505-MALARONE

        Keltakuumerokote näyttäis olevan 41€

        http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/21513-STAMARIL


      • sirdien
        kekekeravalta kirjoitti:

        Malarianestoon olen käyttänyt Malronea, kahden viikon matkaa varten maksoi n.100 e.
        Lariam on puolta halvempi, mutta ei sopinut mínulle, tuli kaikenlaisia sivuvaikutuksia liiaksi.
        Doximycin kolmas vaihtoehto, mutta voi herkistää kovasti auringonvalolle, halpa muistaakseni,ystäväni sai pahoja iho-oireita ja joutui lopettamaan kesken matkan.
        Keltakuumerokotteen hintaa en muista.

        Doximycin sama antibiootti jota käytetään kehkoputkentulehdukseen. Mulla ollut käytössä vuodesta 2004 lähtien, eikä iho- tai muita ongelmia, tosin en grillaa itseäni auringossa koska olen punapää ;)). Kuuri on pitkä, koko reissunajan 4 vkoa reissun jälkeen. Hinta n. 30e. Niin ja joillakin doximycin saattaa nostaa maksa-arvoja.


    • 1-2-3

      Mielestäni keltakuumerokote maksoi lähes 50€? En ole aivan varma, siitä on niin monta vuotta kun otimme ne. Malarianestolääkkeitä emme ole käyttäneet.

    • matkaan pian taas

      Lariam jotain 45€ ja parempi koska tarvii ottaa vaan 1 tabletti viikossa.
      Keltakuume kans jotain alle 50€ ja on pakollinen se keltakuumetodistus.

    • minä vain

      Keniassa ollessani (3 viikkoa) Lääkäri suositteli jotain antibioottia malarian estoon (ehkä doxitin) Tabletti otettiin joka päivä ja myös matkan jälkeen muutaman viikon ajan. Oli selvästi halvin vaihtoehto ja lääkäri sanoi, että sopii nimenomaan tuon pituiselle reissulle (vaimo oli 3kk:tta siellä vaihdossa ja söi lariamia) Antibiootti ehkäisi samalla myös tehokkaasti sairauksia, eikä minulla ollut koko kolmen viikon aikana mitään ongelmia esim vatsan kanssa. Siitä en ole täysin varma, sopiiko tuo antibiootti Gambian alueelle, koska ilmeisesti hieman eri malariakanta kuin Afrikan itärannikolla. Kannattanee kuitenkin kysyä lääkäriltä.

    • kanunteh

      Keltakuume oli juuri tuon 41 e ainakin viime tammikuussa. Ja sehän on pakollinen rokote Gambiaan matkaavilla, todistus rokotuksesta pitää esittää siellä. Passin väliin vaan.
      Malaronea pitää parin viikon reissulla olla todellakin 2 pakkausta ja hinta yli 100 euroa.

      • lääkäri ei antanut

        Onkos se ihan pakollinen kun rokote.fi vain suosittelee?

        Ite kävin hakemassa malarialääkityksen, mutta lääkäri tulkitsi niin ettei keltakuumerokotusta tarvitse kun menee suoraan suomesta?


      • Aisha
        lääkäri ei antanut kirjoitti:

        Onkos se ihan pakollinen kun rokote.fi vain suosittelee?

        Ite kävin hakemassa malarialääkityksen, mutta lääkäri tulkitsi niin ettei keltakuumerokotusta tarvitse kun menee suoraan suomesta?

        Keltakuumerokote pitäisi olla jos käy Senegalin puolella ja palaa takaisin Gambiaan.
        Minä olen käynyt Senegalin puolella Gambiasta, muttei kummallakaan kerralla ole kysytty takaisin palatessa keltakuumerokotetta.


      • kerttukaarina
        Aisha kirjoitti:

        Keltakuumerokote pitäisi olla jos käy Senegalin puolella ja palaa takaisin Gambiaan.
        Minä olen käynyt Senegalin puolella Gambiasta, muttei kummallakaan kerralla ole kysytty takaisin palatessa keltakuumerokotetta.

        Kävimme viime talvena Gambiasta Senegalin puolelle ja palatessamme kysyttiin keltakuumerokotus todistusta, olihan meillä sellaiset. Aika harvinaista kai on, että sitä kysellään, mutta näin kävi meille.


    • 657+8958843

      Toi Doximycin taitaa olla edullisin vaihtoehto, noin vuosi sitten paketti maksoi 25 euroa, riittää just ja just kahden viikon matkaan, kun tabletteja on syötävä vielä kuukausi matkan jälkeen. Ilman estolääkitystä en itse Gambiaan lähtisi.

      Keltakuumerokotus ei ole Gambiaan pakollinen. Ei se tainnut kovin kallis olla, muistaaksi rokote maksoi jotain 40 euron luokkaa. Arvauskeskuksessa hoitaja pistää ilmaiseksi.

    • tietoa1

      27,50 on keltakuumerokotus, pistettynä ja todistuksineen kunnallisilla rokotusasemilla Suomessa. Tieto viime viikolta (Tre), pitänee kutinsa tälläkin viikolla. Pakollinen se ei Gambiaan mennessä ole.
      Lariam 8 tablettia n. 44,-, riittää Malarian ehkäisyyn max kolmen viikon matkalle. Itselleni, lapsilleni tai lukuisille matkaseuralaisilleni ei ole ko. valmisteesta mitään sivuoireita tullut (mikä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö muille voi tulla).

    • hks1

      Itse ostin marraskuussa tuon keltakuumerokotuksen (Stamaril) ja kyllä se sillon maksoi neljän kympin hujakoilla, terkkarissa pistettynä. Me olemme ottaneet Malarone-kuurin. Hintaa siis n.120€. Meillä rokotushoitaja sanoi, että tuota Doximycinia ei suositella Gambiaan matkatessa, syytä en muista, mutta sanoi senkin.. Itse en riskeeraisi mitään, en tuon keltakuume- enkä malarialääkityksen kanssa.

      • Hki50

        Helsingin Mehiläisessä (Ympyrätalo) maksoi keltakuumerokote 51 € nyt joulukuussa 2013.. Ilmeisesti on siis halvempi kunnallisessa terveydenhuollossa.


    • Rumbabor vaihtoehto

      Keltakuumerokotuksen (Stamaril) viitehinta on 43 €, eli sen ympärillä pyöritään, vähän riippuen apteekista. Terveyskeksusessa pistetään (vähintään 10 vrk ennen matkaa), muistakaa pyytää WHO:n hyväksymä keltakuumerokotuskortti leimoineen ja tarvittavine merkintöineen. Rokote voimassa 10 vuotta, jonka jälkeen mahdollista tehostaa.

      Sen lisäksi kannattaa keskustella mahdollisesta jäykkäkouristus- tai poliorokotuksen tarpeesta. Jäykkäkouristusrokote pitäisi tehostaa 10 vuoden välein (5 vuoden, jos tartuntavaara arvioidaan merkittäväksi). Polioa on myös esiintynyt lähiaikoina Afrikassa, joten se tulee myös pitää ajantasalla.
      Sen lisäksi A- ja B-hepatiitit kuntoon (esim twinrix, 51 € viitehinta/per kerta, tarvitaan kolme annosta).

      Tämän lisäksi malarialääkkeeksi Gambiaan sopii Lariam (meflokiini) tai Malarone (atovakoni proguaniili). Lariamin viitehinta 43€/8 tablettia (riittää yksi pakkaus kahden viikon reissulle) ja Malaronen hinta 62€/12 tablettia (tarvitaan kaksi pakkausta kahden viikon reissulle => 120€). Sen lisäksi Malaronelle on tullut rinnakkaisvalmiste Rumbabor, joka on halvempi kuin Malarone (24 tablettia/80€, riittää kahdelle viikolle).

      • Rumbabor vaihtoehto

        Lisäys edelliseen: doksisykliini vaihtoehto vain erityistapauksissa (lariam tai malarone ei sovi). Altistaa auringonvalolle ja aiheuttaa vatsaoireita.


    • 28x...

      Gambiaan matkatessanne Teidän tulee ottaa huomioon seuraavat rokotukset sekä niiden voimassaoloajat. Niiden huomiotta jättäminen voi vaarantaa terveytenne sekä sairaustapauksissa vakuutusyhtiönne voi kieltäytyä maksamasta korvauksia jos matkustajasuosituksia ei ole noudatettu:

      - keltakuume,
      - A- hepatiittisuoja,
      - jäykkäkouristus,
      - kurkkumätä,
      - polio,
      - tuhkarokko,
      - sikotauti,
      - vihurirokko,
      - B- hepatiitti,
      - lavantauti,
      - meningokokki,
      - malarian estolääkitys erityisen tärkeää.

      Lisäksi Teidän on varustauduttava käsideseillä, hiilitableteilla, erilaisilla löysän vatsan kurissapitämispillereillä, rauhoittavilla mielialalääkkeillä sekä lisäksi on muistettava ottaa mukaan henkilökohtainen lääkitys. Muistakaa myös kondomit, jättikoko. Lentomatkoilla tukisukat ehkäisevät veritulppia yms jalkojen verenkiertohäiriöitä.

      • tapsa4

        Mainio tyyppi tuo 28x. Siinä on hemmo jokaa osaa heittää läppää asiasta kun asiasta. Toivottavasti kukaan ei häntä ota tosissaan.


    • LMK

      Käytiin viikolla ottamassa rokotuksia. Keltakuumerokotus tarvittava rokotuspassi maksoi yht. 56€

    • Eewertti

      Tässäpä eilen apteekista haettuna, tarkkat hinnat. Malarialääke Malarone 2 x 12 tabl maksoi 124.85 ja keltakuumepiikki Stamaril 43.90 !
      Tammikuun 10 pv pistetään piikki ja matkaan lähdetään 24.1.

    • kkkkkkkk2

      Kuten tuolla jo edellä mainitsi joku fiksusti, Malaronelle on tullut rinnakkaisvalmiste Rumbabor… On halvempi. Hinnat vaihtelevat apteekkikohtaisesti, mutta rumbabor 24 tabuu maksoi ainakin mulla 80€

      • jiiipeee

        Just äsken kävin apteekista hakemassa malaria lääkkeen,ehdottivat Malaronen tilalle rinnakkais Rumbabor lääkkeen ja hinnaksi tuli 2x12 eli 2 pakettia yht.97,99€ Rumbabor 10€ paketilta halvempi kuin Malarone


    • xxcc

      Doximycin 50kpl pkt n. 24€.

    • jukk1

      Gambiaan ei keltakuumerokotetta tarvitse.Senegaliin on pakollinen!

    • 28x...

      Jos nyt arvoisat Gambian matkaajat ryhdytte laskemaan kuinka paljon lääkkeenne tulevat maksamaan niin kauhistuisitte. Huomioon täytyy ottaa myös lääkäreillä käynteihin käytetty aika. Uskon että lääkkeet tulevat maksamaan sen saman kuin lomamatkanne eli sen 500 euroa. Sillä kai sinne nykyisin pariksi viikoksi pääsee.

      • 4321

        Rauhotuhhan nyt 28x joku vielä ottaa sinut tosissaan.


      • 28x...
        4321 kirjoitti:

        Rauhotuhhan nyt 28x joku vielä ottaa sinut tosissaan.

        Juu juu mutku ei leguri myönnä mitään rauhoittavaa, soiski kivaa ettei tarttis koko aikaa seinille hyppiä mut se leguri sano et hypi vaa se o hyvä asia ku se sit pitää mielen virkeänä ja kropan notkeana.
        Sitä tarvitaan koska olen aivan kohta matkalla Pattayalle. Siellä oon kuiteski joka päivä ainaski vähän känishä tai silleen ja tolleen ja riekun ja nipistelen niitä tyttöjä takapuolesta siellä sitten. Et mä luulen et varkulla en jaksa kirjoitella mitään tänne sitte et koittakaa kestää. Mä luulen kyl et kuolette tylsyyteen täällä sinä aikana.

        Ystävällisin terveisin


    • Gambiaanmatkaava

      Mulla maksoi tammikuussa A-hepatiittirokote, keltakuumerokote ja malarialääkkeet (Lariam) yht. 123e. Lariamista ei oo tullut mitään oireita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2555
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1619
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1525
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1383
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1229
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      319
      973
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      954
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      900
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      80
      873
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      845
    Aihe