Yksin Dubaihin 15.1.2013?

aurinko!!

Olen varannut lennot 2 viikoksi Dubaihin..mutta vielä mietin menenkö. Olisin menossa yksin. Kerran olen aiemmin käynyt. En vain millään löydä hyvää ja halpaa hotellia keskustan alueelta! Onko ketään muita menossa yksin 15.1-29.1? Olen nuorehko nainen. Ajattelin, et olisin löytänyt tätä kautta matkaseuraakin!

23

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ähläm van sähläm

      Mitä tarkoitat keskustalla? Savoy Park, Savoy Crest, Arabian Courtyard, Majestic, Landmarkit, Flora Grand, Belvedere Court...

      • aurinko!!

        Tarkoitan lähinnä sitä Sheik sayed roadin aluetta. Lyhyt matka joka paikkaan. Mutta tjaah..kattoo nyt ees meenkö yksin..ehkä voi olla tylsää, kun on arabimaa!


      • ähläm van sähläm
        aurinko!! kirjoitti:

        Tarkoitan lähinnä sitä Sheik sayed roadin aluetta. Lyhyt matka joka paikkaan. Mutta tjaah..kattoo nyt ees meenkö yksin..ehkä voi olla tylsää, kun on arabimaa!

        Jos etsit biletyspaikkaa, Dubai on sitten väärä valinta.

        SZR:n varrella esmes Grand Midwest on kohtuuhintane hotla.


      • aurinko!!
        ähläm van sähläm kirjoitti:

        Jos etsit biletyspaikkaa, Dubai on sitten väärä valinta.

        SZR:n varrella esmes Grand Midwest on kohtuuhintane hotla.

        http://www.dubainight.com. Tässäpä tätä, biletystä löytyy enemmän kuin ehtii käydä!!


    • abraseikkailija

      Katsele hintoja vaikka booking.comista ja vertaa arvosteluita tripadvisorista. Äärikommenteista ei kannata välittää (varsinkin britit nirsoja öykkäreitä), sen sijaan siitä mikä on arvostelujen yleinen vaikutelma.

    • Nuorekaspari

      Meilläkin lento 15.1 lufthansalla klo19.15 Münchenin kautta Dubaihin
      Lähinnä shoppailemme ja nautitaan elämästä.

    • aurinko!!

      eikö ketään muuta yksinäistä nuorta ihmistä ole lähdössä tuolloin? Kertokaa joku hyvä ja halpa hotelli. Voiko HotelsCombined.comiin luottaa? Onko kellään kokemuksia? ..kiitti jos vastailette :)

      • tyttö 60 v.

        Olin mieheni kanssa 3v. sitten Dubaissa. Kuljin aika paljon yksinkin, kun mieheni sai ilmastoidusta taxista kehkoputkentulehduksen ja oli hotellilla. Se maa on MIESTEN ja autojen maa. Yksin en lähtisi sinne lomalle. Pukeutumissäännöt on tarkat! Yksin jos olet ja jotain kähmintää tulee miesten taholta sanoisin, että voi olla orpo olo. Tämä mielipiteeni on tällainen varovaisempi näkökulma.


      • Paljon matkustanut

        Kaikki myyntifirmat voivat myydä hyvää ja huonoa. Ne ovat myyntiorganisaatioita, eivät pyhäkouluja.
        Meillä on käynyt paras tsäkä Travellinkin kautta hotelleissa, ovat olleet hyvillä paikoilla, ja siistejä. Halvimmat lennot olemme löytäneet Momondon kautta.
        Itse pidän travellinkin hakukoneesta, koska siellä tuntuu olevan hyvä hotellihaku sen suhteen että hakukoneen "kaupungin keskus" "city center" on ainakin meillä ollut aina kaupungin keskus, turistin kannalta, ihan oikeastikin.
        Voi olla vain pelkkää tuuria.


      • Aurinko!!
        tyttö 60 v. kirjoitti:

        Olin mieheni kanssa 3v. sitten Dubaissa. Kuljin aika paljon yksinkin, kun mieheni sai ilmastoidusta taxista kehkoputkentulehduksen ja oli hotellilla. Se maa on MIESTEN ja autojen maa. Yksin en lähtisi sinne lomalle. Pukeutumissäännöt on tarkat! Yksin jos olet ja jotain kähmintää tulee miesten taholta sanoisin, että voi olla orpo olo. Tämä mielipiteeni on tällainen varovaisempi näkökulma.

        Joo toki on autojen maa ja miestenkin mutta ei siellä saa miehet edes lähestyä naista esim.julkisissa kulkuvälineissä! Näin huomasin, kun kävin siellä viime helmikuussa. Kukaan ei ahdistellut tms. toisin kuin Egyptissä..sinne hullujen maahan en enää jalallani astu!


      • ähläm van sähläm
        Aurinko!! kirjoitti:

        Joo toki on autojen maa ja miestenkin mutta ei siellä saa miehet edes lähestyä naista esim.julkisissa kulkuvälineissä! Näin huomasin, kun kävin siellä viime helmikuussa. Kukaan ei ahdistellut tms. toisin kuin Egyptissä..sinne hullujen maahan en enää jalallani astu!

        Dubai on yksi maailman turvallisimmasta matkakohteista! Myös yksinäiselle naismatkustajalle. Tottakai kaukoidän vierastyöläiset tuijottavat esmes metrossa, mutta entä sitten? Ainoastaan Deiraa ja osaa Bur Dubaista ym. vierastyöläisten hämärimpiä kaupunginosia kannattaa välttää yöaikaan, mutta eihän niihin normituristilla ole mitään asiaakaan yöllä.


    • aurinkoarmas..

      Mitä on halpa hotelli? Mikä on hyvä hotelli? Hyviä ja halpoja hotelleja ei ole olemassakaan, joudut majoittumaan vaikkapa ensin hyvässä hotellissa ja lopun lomasta halvassa hotellissa. Booking.com on ainaskin ok varaussaitti.

    • aurinko!!

      Sinne siis!! Ja meen myös Abu Dhabiin, aika hyvä setti Finnmatkojen lento ja 1vko niiden hotellissa. 2 viikko Abu Dhabissa 4 tähden hotellissa ja loppuloma halvemmassa hotellissa. Kilroyn kautta varasin myös. Mites muut Dubain matkaajat..? toi lento ainakin ihan täynnä..sain viimeisen paikan ;)

    • Ihana Dubai

      Olen ollut yksin naishenkilönä (30 ja risat) Dubaissa kaksi kertaa ja turvallisempaa paikkaa saa hakea. En ymmärrä mitä tuo joku nainen tuolla ketjussa horisee. (tyttö 60-v). Kukaan ei kähmi (kuten Pohjois-Afrikassa) ja varmasti sinua tuijotetaan, mutta ei siihen kuole. Saat olla fyysisesti todella rauhassa, jos niin haluat.

      • aurinko!!

        Moi! kivaa, et joku kirjoittelee ja rohkaisee :) siksi valitsin Dubain, koska tiedän saavani olla siellä rauhassa. Juttuseura ei tietenkään ole pahitteeksi silloin tällöin. MItä teit siellä yksin ollessa? Muutakuin otit aurinkoa? Mä en yksin mene esim.vesipuistoon. Yökerhoihin ajattelin kyllä uskaltaa ainakin pari kertaa..


    • Veera & Pena

      Matkaoppaan Jannen matkalla oli hotelli Citymax. Kuulemma hyvä ja keskeinen sijainti. Kyseiselle matkalle me emme päässeet koska kaikki paikat oli myyty (yritimme tänään mutta ei onnistunut).

      Myyköhän joku muu matkatoimisto sitä hotellia?

      Jos ei muuta niin pääset samaan hotellin asumaan kun Janne :D

      tsekkaa hotellitiedot tuosta linkistä: http://www.citymaxhotels.com/en/
      tai jannen sivuilla www.janneworld.com

      Veera

    • 4xdubai

      Kuka molopää tuo janne on?! Eikä citymax kovin kummonen hotelli ole. Tai itse asiassa noida citymaxeja on useampi, ns. budget- eli halpishotelleja. Pysyn kaukana sellaisesta hotlasta jossa paljon suomalaisia! Mutta jos joku välttämättä haluaa citymaxiin, tsekatkaa booking.com.

    • Ihana Dubai

      Moi!

      Itse en pidä yökerhoista, joten niistä en osaa sanoa mitään:( Matkustan muutenkin aina yksinäni (Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Qatarissa, Japanissa jne.), joten yksinmatkustaminen on mulle helppoa ja se ainoa oikea tapa reissata:)

      Rannalla kävin Jumeiran Beach Parkissa. Siellä on maanantait naisten päiviä, jossei halua miehiin törmätä. Itse sain olla rauhassa ihan tavallisena päivänä.

      Ostoskeskuksia riittää ja niissä aika kuluu mukavasti. Ibn Battuta Mall ihan metrolinjan Jebel Ali -päässä on mun lemppari. Siellä on hienosti sisustettu Tunisia, Egypti, Persia jne. aiheiset osastot erikseen, mutta kaupat on ihan tavislänsimaalaisia. Tietysti Dubai Mallissa aika vierähtää, samoin Mall of the Emiratesissa, jossa voi käydä katsomassa Ski Dubaita lasin takaa, jossei laskettelemaan/Snow Parkiin kävelemään (-3 C) halua mennä.

      Kävin ihailemassa suihkulähde-esitystä (iltaisin hämärän tultua 30 minsan välein) Burj Khalifan edessä Dubai Mallin ulkopuolella, Desert Safarilla aavikolla (mukana ranskalaisia ja jenkkejä), Souq Madinat Jumeirahissa katselemassa Burj Al Arabia iltavalaistuksessa (sieltä saa myös alkoholia terassibaareista).
      Ylös Burj Khalifaan kannattaa ehdottomasti mennä ja ostaa lippu etukäteen netistä ja sellaiseen aikaan, että näkee sekä valoisaan aikaan, että hämärän tultua.

      Dubai museo on must, koska siellä näkee, millaista maassa oli ennen öljyhuumaa (sisäänpääsy huimat 3 dirhamia). Dubai Creekin rantaa on mukava kävellä ja käydä myös Bastakiyassa, joka on pieni alue vanhaa Dubaita. Vieressä on Grand Moskeija, jota voi katsella ulkoapäin. Dubai Creekin rannalla on tekstiilisouq, jonka rannalta pääsee 1 dirhamin hintaan Creekin yli Deiran souqeille, jossa on kultaa, parfyymeja, vaatteita, matkamuistoja jne.

      Zabeel Parkissa voi käydä istuksimassa.
      Dubai Marinassa on kiva kävellä ja katsella pilvenpiirtäjiä ja käydä terassilla (muistaakseni alkoholia ei siellä tarjoilla) ja siellä on myös ostoskeskus "kävelykadun" päässä.

      Olin myös Abu Dhabissa pari päivää, jossa on kiva Marina Mall, aivan upea Sheikh Zayed Grand -moskeija, jossa länsimaalainen nainenkin laitetaan pistämään musta abaya päällensä:) Bussilla pääsee Al Ghubaiba-asemalta Abu Dhabiin todella halvalla 15-20 dirhamia suuntaansa ja bussit ovat tosi hyväkuntoisia.

      Kyllä tekemistä piisaa:)
      Antoisaa matkaa sulle!

      • aurinko!!

        Kiitos paljon ideoista! Rannalla tulee varmasti oltua melkein joka päivä.. :)


    • Karppa668

      ei kannata mennä oon kuullu että dubai on islamilainen maa..
      luin iltalehdestä et ne tekee terrotiiskuja paljon länsimaisia vastaan...

      • abrakadarakabra

        Lehdistö huijaa yksinkertasia ihmisiä.


    • Jumeirah beach

      Ihana Dubai -nimimerkki tuossa jo kirjoittikin paljon vinkkejä jotka olisin itsekin tänne kirjoittanut. Dubaissa todellakin riittää tekemistä ja nähtävää!
      Naisena Dubaissa on turvallista liikkua. Saa olla rauhassa! Omalla käytöksellään voi vaikuttaa paljon. Esimerkiksi Espanjassa tulevat aivan iholle, mutta Dubaissa saan olla rauhassa.

      • marjapa

        Ihana Dubai ja Jumeirah Beach -nimimerkit; juuri noin koin Dubain viime keväänä olin reissussa 20-vuotiaan tyttäreni kanssa ja aika paljon kuljin yksikseni, kun tytär loikoili altaalla. Aivan samoja vinkkejä ja mielipiteitä olisin laittanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe