Mitä kissanhiekkaa käytätte talouksissa missä on useampi kissa?
Tuntuu että näitä markettien "halppishiekkoja" joutuu ainakin vaihtamaan muutaman päivän välein.
Kissanhiekka
7
326
Vastaukset
- 6+1
Meillä on käytössä Golden Gray Odour, hajustamaton mikrohiekka joka paakkuuntuu tiukoiksi pieniksi paakuiksi. 15kg säkki kestää kahdella kissalla meillä arviolta n. puolitoista kuukautta.
- Minn85.
Meillä on kolme kissaa ja käytetään Rainbow'n paakkuuntumatonta. Meillä on kaksi isoa katollista kissanvessaa, vetävät yhteensä kolme säkkiä hiekkaa. Viikon välein vaihdetaan, kakkat kerätään päivittäin pois. Eikä meillä ainakaan kissanpissa ala haista aikaisemmin. Ja itse olen siitä ihan varma, varsinkin nyt raskaana ollessa hajuaisti sen verran terävöitynyt..
- pinkki4
Osta eläinkaupasta kunnon paakkuuntuvaa hiekkaa, jota ei tarvitse koskaan vaihtaa, vain paakut kerätään pois. Niitä löytyy lavendelin ja vaivantalkin tuoksuisia. Lisätään aina uutta kun alkaa vähenemään ja tuksu on hyvä edelleen. Eläinlääkäri oli sitä mieltä, että ei kannata ostaa niitä halpoja, tulevat loppupeleissä kalliimmaksi, kun joutuu vaihtamaan, kun eivät paakkuunnu riittävästi vaan osa pissaa jää hiekan sekaan murusina.
- Seita2
Ökö plus 40L on todella riittoisa, sitoo hajua loistavasti, on kompostoituva ja riittoisa. Sitä saa myös pienemmässä säkissä, mutta tuo 40L riittänyt jopa melkein puoli vuotta kahdelle kisulle, koska sitä ei tarvitse vaihtaa kokonaan kuin ihan harvoin. Iso säkki maksaa 25-35€ paikasta riippuen, mutta on tosiaan riittoisa.
- EverClean
Meillä on kaks maatiaiskissa poikaa ja hiekkana käytän niillä Ever Cleania laventelin tuoksusena, oon kokeillu muitaki Evereita, mut mielestäni toi Lavender on paras. En kylläkää oo kokeillu montaakaan muuta kissanhiekkaa, mutta oon kokeillu Lindo Cattia ja Rainbowin kristallihiekkaa... Siitä kristallihiekasta en tykänny alkuunkaan: pölisi niin, että otti henkeen ja se pöly jäi ns. leijumaan ilmaan. Lindio Cat puolestaan oli ihan ok, mutta kun oli ollut vähän aikaa ja kastunut siitä tuli niinku sellasta "sementtiä" joka tarttu kissan tassuihin... Eli Ever Clean on mun mielestä ylivoimasesti paras, vaik onki aika hinnakasta
- 10+7
Ever Clean on kyllä hyvä paakkuuntuva kissanhiekka. Se on riittoisaa ja pitää hajut sisällään. Myös tosi helppo pitää puhtaana. Ainoa ongelma siinä on, että hiekka leviää ympäri kämppää.
Tämän takia vaihdoin Tigerino Crystals -silikaattiseen kissanhiekkaan. On ollut tosi hyvä, koska kissanhiekkaa ei leviä niin paljon ympäriinsä. Muidenkin merkkien "kristallihiekoista" on ollut hyviä kokemuksia. meillä ja tuttavapiireissä lämmityspuupelletti on paljon käytetty kuivike; kotimainen, kompostoitava, edullinen, eikä sahanpurut kuluta lattian pintaa niinkuin hiekka.
Riittävän paksu kerros pitää kyllä hajutkin sisällään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726348- 1385772
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4863654Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1202059- 391361
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4021345- 731173
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471034Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56950