Kiinteäpolttovälinen objektiivi Nikoniin

Objektiivi hakusessa

Onko ne ei-zoomattavat ees nimeltään kiinteäpolttovälisiä? Anyways, varmaan nyt tajusitte mistä puhun.
Runkona on Nikon D3100 ja haluisin siihen nyt jonkun kiinteän linssin zoomin kaveriksi.
Valovoimaa saisi olla, jotta sisällä(/hämärässä) voisi kuvata ilman salamaa ja jalustaa.

NIKON 35MM 1.8G AF-S DX olen katsellut ja arvosteluissa on ainakin kyseistä objektiivia kehuttu.

Mitä linssiä itse suosittelette?

5

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Objektiivi hakusessa

      Niin ja noista vähäisistä kriteereistä unohtu se, että linssissä sais olla automaattinen tarkennus ja mieluusti aika hiljainen sellainen.

    • 35 f/1.8

      juu no ostat vain tuon - ei siin mitään

    • Osta pois!

      Nimenomaan 35 mm on croppikamerassa (APS-C-kennoisessa eli nikonilaisittain DX) kuvakulmaltaan ns. normaaliobjektiivi (ei laajakulma eikä tele vaan kirkko keskellä kylää, ts. "luonnollinen" kuvakulma).

      Katselemasi ja kehutuksi havaitsemasi lasi on juuri se, joka kuuluu itseoikeutetusti jokaisen croppinikonistin arsenaaliin. Paremmin et voi kahtasataa euroa kamerakaupassa käyttää. Se on hinta/laatusuhteeltaan Nikonin lasitavaran helmi.

      Itselläni on kaksi zoomia ja juuri tuo 35-millinen kiinteäpolttovälinen ("prime").

    • Osta pois!

      >Valovoimaa saisi olla, jotta sisällä(/hämärässä) voisi
      >kuvata ilman salamaa ja jalustaa.

      Suosittelen silti teleskooppista monopod-jalustaa. Ei maksa montakaan kymppiä ja vakauttaa laukaistessa kummasti kameraa, vaikka ei olisi ulosvedettynäkään vaan pelkästään roikkumassa kiinni kamerassa, kokoontyönnettynä!

      Katselin juuri ihan tyytyväisenä läpi Helsingin Messukeskuksessa toissapäivänä räpsimäni satakunta otosta. Runkona D3100 ja objektiivina – mikäpäs muu kuin juuri AF-S NIKKOR 35 mm 1:1.8G DX.

      Laukussani olisi ollut mukana tehokkaanpuoleinen erillissalama, mutta laukussa se sai pysyäkin enkä uhallakaan käyttänyt edes kameran omaa yhdysrakenteista salamaa.

      Muutamat vähemmän onnistuneet kuvat tuossa joukossa menevät omaan piikkiini, objektiivista ei homma ollut niissäkään kiinni!

    • mitä vailla?

      " haluisin siihen nyt jonkun kiinteän linssin"
      "Mitä linssiä itse suosittelette? "


      Noilla spekseillä mikä tahansa kiinteäpolttovälinen käy.

      Osta vaikka nikkor 200/2.
      Se on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe