Otsikkoon viitaten nyt tietoa tyyppivioista ko. primerassa. Sen verran tiedän että multi-linkin kuluminen (kaikissahan nivelet kuluu), mutta onko se kallis paukku jos menee? Siiten se tärkein raiskaako ruoste vai ei? Onko tiettyjä paikkoja mistä kannattaa ruostetta etsiä ennen ostoa (ns. knoppi paikat) Milloin muuten vaihtui koneet ruiskuksi ja oliko ne monipisteruiskuja? Vielä että onko jakopään hihna vai ketju? Muutenkin entisiltä tai nykyisiltä omistajilta kommentteja ko. autosta. kiitos
Tyyppi ongelmat 93-96 primera
2
719
Vastaukset
- primera
Ruostuu aika hyvin takaoven kohdalta siitä kulmasta mistä alkaa nousta lokarikaari. ja takapyörän edestä helmakoteloon heittää kaikki kurat kun ruostuu puhki. Samat paikat näkyy olevan kaikissa samanikäisissä primuissa, mitä oon parkkipaikoilla katellu. Jakopäässä on ketju, joka on hyvä, ellei rallata kuten mulla... mun vm.93 on jo monipisteruisku (1,6 litranen). Jonkun verran talvella keskuslukitus reistailee. Startti "jää päälle" kylmänä huutamaan. Jarrut mielellään kitisee ja jää laahamaan jos satuloita ei herkistele riittävästi. Lämmityslaitteen nappuloissa ei talvella pala valot, kannattaa opetella nappuloiden toiminnot ulkoa.. Näistä pikkuvioista huolimatta hyvä auto kaikin puolin, kivaa ajettava vanhanakin ja aika taloudellinen. Omallani keskikulutus sekalaisella ajolla n. 6 litraa satasella. Koneet kestäviä ja luotettavia.
- Vielä kerran
Linkki reilut 60e/kpl motonetillä. Ei ole vaikea vaihtaa itse. Monilla kestää yli 200tkm, lisäksi pieni natina satunnaisesti ei vielä tarkoita että linkki olisi lähellekkään loppu. Epäilen, että monelle vaihdettu "merkkihuollon" kehotuksesta ihan turhaa uuteen.
Ruostetta tulee takalokasuojan / takakynnyksen väliseen saumaan. Takavalojen alla oleva sauma ruosteherkkä. Nämä kohdat lähes aina korjattu tai korjauksen tarpeessa vanhemmissa P10 primeroissa.
Takaluukun syvennykset voivat ruostua, jos ei pestä huolella. Takapyöräkotelon seinämät kannattaa koputella läpi, kuten kaikissa autoissa.
Kromatuilla rivoilla varustetuissa autoissa olen nähnyt ruostetta kahvojen lähistöllä.
Jos asiallisesti massattu ja auto pidetty puhtaan säännöllisesti niin primera ei ole mitenkään kova ruostumaan. Nuo pari saumapaikaa kannattaa tsekata. P11 korissa ilmeisesti nämä rakenteet paranneltu.
Lisäys edelliseen kirjoitukseen. 2,0 on sanottu, että laturi- ja starttiviat harvinaisempia kuin 1,6:ssa. Kummatkin muuten erittäin lujalla ja luotettavalla tekniikalla. Kone on tosiaan käljyllä ja käytännössä ei tarvitse koskaan vaihtaa.
2,0 aina ruiskuja, vanhemmat 1-piste, uudemmat ja GT aina 4-piste. Kummatkin ruiskut pelaavat luotettavasti ja eroa ei käytännössä ole. 1,6 aluksi kaasareita myöhemmin 4-piste ruiskuja.
Itse suosittelen 2,0 paremman suorituskyvyn takia, ainut asia missä en tinkisi primeraa ostaessa. Käyttöautona erittäin huoleton peli ympäri vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981020- 64881
- 61774
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648