etsin collieya astuttajaksi

tilanne päällä

löytyisikö lahden kalliolasta soopelinväristä pitkäkarvaista uroscollieta astuttamaan mustan pitkäkarvaisen ei rekisteröidyn collietytön?koirani on koulutettu,rokotettu ja erittäin tottelevainen ja hyväluonteinen 6-vuotias.

15

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI!

      6-vuotias on aivan liian vanha ensisynnyttäjäksi.

      • älä vaan astuta

        Pyydän koiran takia.... Jos varsinkin on ensisynnyttäjä.


      • tilanne päällä
        älä vaan astuta kirjoitti:

        Pyydän koiran takia.... Jos varsinkin on ensisynnyttäjä.

        se on vaan niin ihana koira,täydellinen ja uskollinen luonne.että haluaisin että mulla olisi sen pentu kun siitä aika jättää..se olisi varmasti hyvä emo,niin hyvin se paimentaa perheen lapsia.kyse on siis vain tavallisesta maalla vapaasti olleesta perhekoirasta.


      • :))
        tilanne päällä kirjoitti:

        se on vaan niin ihana koira,täydellinen ja uskollinen luonne.että haluaisin että mulla olisi sen pentu kun siitä aika jättää..se olisi varmasti hyvä emo,niin hyvin se paimentaa perheen lapsia.kyse on siis vain tavallisesta maalla vapaasti olleesta perhekoirasta.

        Ikävä kyllä olette aivan liian myöhään liikenteessä. Collielle neljä vuotta on melko turvallinen raja, jolloin voi vielä nartun ensi kertaa pennuttaa. Ei enää sen jälkeen, koska silloin leikitään nartun ja pentujen hengellä. Astuttamista ennen narttu pitäisi myös olla ainakin silmätarkistettu enintään tuloksella lievä CRD ja lonkat kuvattu tuloksella A tai B. Sama koskee puolisoa. Lisäksi pennuttajalla tulee olla erittäin hyvä tietotaso tiineydestä, synnytyksestä ja pentujen hoidosta sekä sosiaalistamisesta, tai vähintään nämä asiat erinomaisesti osaava luotettava tuttu tukena uroksen etsinnästä luovutukseen asti.

        Toivottavasti löydätte joskus yhtä ihanan collien joltain luotettavalta kasvattajalta, vaikka itsekin täydellisen collien omistajan tiedän, että se voi välillä tuntua mahdottomalta ajatukselta :)


      • tilanne päällä
        :)) kirjoitti:

        Ikävä kyllä olette aivan liian myöhään liikenteessä. Collielle neljä vuotta on melko turvallinen raja, jolloin voi vielä nartun ensi kertaa pennuttaa. Ei enää sen jälkeen, koska silloin leikitään nartun ja pentujen hengellä. Astuttamista ennen narttu pitäisi myös olla ainakin silmätarkistettu enintään tuloksella lievä CRD ja lonkat kuvattu tuloksella A tai B. Sama koskee puolisoa. Lisäksi pennuttajalla tulee olla erittäin hyvä tietotaso tiineydestä, synnytyksestä ja pentujen hoidosta sekä sosiaalistamisesta, tai vähintään nämä asiat erinomaisesti osaava luotettava tuttu tukena uroksen etsinnästä luovutukseen asti.

        Toivottavasti löydätte joskus yhtä ihanan collien joltain luotettavalta kasvattajalta, vaikka itsekin täydellisen collien omistajan tiedän, että se voi välillä tuntua mahdottomalta ajatukselta :)

        mihin perustuu tuo neljän vuoden ikä?sehän on koira parhaimmassa iässä.mulla ollut aikaisemmin norjanharmaa hirvikoira joka pyöräytti,valitettavasti,vahinkopennut tuossa iässä ja sai 11pentua,kaikki meni hyvin.samoin siskon tosi isokokoinen koira,en muista rotua,joka on lisäksi huomattavasti lyhytikäisempi koira,semmonen kiharakarvainen,vasikankokoinen joku paimenkoira sekin.


      • Collienomistaja
        tilanne päällä kirjoitti:

        se on vaan niin ihana koira,täydellinen ja uskollinen luonne.että haluaisin että mulla olisi sen pentu kun siitä aika jättää..se olisi varmasti hyvä emo,niin hyvin se paimentaa perheen lapsia.kyse on siis vain tavallisesta maalla vapaasti olleesta perhekoirasta.

        Todellakin koira on liian vanha ensisynnyttäjäksi ja kai olet tietysti käynyt kuvauksissa? Silmät, lonkat ja kyynäret? Et maininnut niistä mitään.
        Aika huonot perustelut on teettää koiralla pennut ainoastaan sen takia että se on vain uskollinen ja ihana ym. koira. Älä todellakaan tuota koirallesi turhaa kärsimystä teettämällä pentue..!


    • 44444

      No samalla tavalla se maalaiskoira ansaitsee hyvää kohtelua ja se on liian vanha ensisynnyttäjä . No toisaalta pääset koirasta eroon kun se kuolee synnytykseen .

      Sillä et paimenkoira "hoitaa" lapsia ei ole mitään tekemistä sen omien pentujen hoidon kanssa .

      • Kymysys2

        lainaus ylempää: se on vaan niin ihana koira,täydellinen ja uskollinen luonne.

        Tuo niin uskollinen ja iloinen kumppani, miksi haluat tuottaa hänelle kärsimystä ja asettaa koiran terveyden uhatuksi?
        Liian vanha on liian vanha. Järki käteen nyt .


    • 11+20

      Eiköhän aloittaja kovasydämmisenä ja omaa etuaan tavoitellen astuta narttunsa . Kaikki on ei koiristaan välitä :(

      • tilanne päällä

        tosi huvittavaa toi "koiraihmisten"provosoiva kirjoittelu että ei muka välitä koirastaan jos haluaisi sille pentuja,parhaimpien mielestä jopa haluaa päästä siitä eroon.koira itse on asiasta ihan eri mieltä,suorastaan epätoivoisesti haluaisi kaikkien kulmakunnan uroiden seuraan.eikös se paremminkin ole koiran terveydelle hyväksi saada edes yhdet pennut elämänsä aikana.entäs ne kaikki ihmiset jotka saavat ensim."pentunsa nelikymppisenä,kuuluvatko hekin tuohon sarjaan?taitaa olla oma ahneus pelissä ettei tulisi uusia pentuja samoille markkinoille.


      • colllie
        tilanne päällä kirjoitti:

        tosi huvittavaa toi "koiraihmisten"provosoiva kirjoittelu että ei muka välitä koirastaan jos haluaisi sille pentuja,parhaimpien mielestä jopa haluaa päästä siitä eroon.koira itse on asiasta ihan eri mieltä,suorastaan epätoivoisesti haluaisi kaikkien kulmakunnan uroiden seuraan.eikös se paremminkin ole koiran terveydelle hyväksi saada edes yhdet pennut elämänsä aikana.entäs ne kaikki ihmiset jotka saavat ensim."pentunsa nelikymppisenä,kuuluvatko hekin tuohon sarjaan?taitaa olla oma ahneus pelissä ettei tulisi uusia pentuja samoille markkinoille.

        Nyt taisi sinulta mennä ihan täysin provoilun puolelle...

        Koira toimii vaistojensa varassa, se ei tiedä mikä sille ja sen hyvinvoinnille todella on parasta. Himoitseehan koira suklaatakin, mutta se, että koira haluaa syödä pyödälle unohtuneen suklaalevyn ei tarkoita sitä, että siitä olisi koiran hyvinvoinnille hyötyä. Koira haluaa sitä suklaata, kuten kiimainen narttu urosten seuraan, mutta ei se ymmärrä ettei siitä välttämättä sille ole muuta kuin haittaa.

        "eikös se paremminkin ole koiran terveydelle hyväksi saada edes yhdet pennut elämänsä aikana"
        Ei ole, ei varsinkaan yli-ikäiselle ensisynnyttäjälle.


    • Samaa sanon kuin muutkin, valitettavasti olet herännyt ajatukseen liian myöhään...
      Noin vanhanen koiran astuttaminen ensimmäistä kertaa on nartun hengellä leikkimistä. Komplikaatioiden riski on erittäin suuri tuonikäisellä ensisynnyttäjällä.
      Olen pahoillani puolestasi, ymmärrän toiveesi, mutta älä vaaranna upeaa koiraasi sen takia.

      • tilanne päällä

        ok.kyllä se nyt tälläkertaa ainakin meni ohi.kiitos kaikista asiallisista kommenteista.kysyn kuitenkin vielä eläinlääkärin mielipiteen.harmi vaan todellakin että koirani mahtavat geenit menee hukkaan mutta toivottavasti sillä on vielä useita hyviä vuosia jäljellä kanssamme.


    • joku vaan

      eikös se paremminkin ole koiran terveydelle hyväksi saada edes yhdet pennut elämänsä aikana.

      Heh, hyvä, että joku edelleen uskoo tähän urbaaniin legendaan... =)

      • sgsgd

        Kyllä minunkin isäni olisi kovasti pennuttamassa kolmivuotiastani, ehkäisee kuulemma kohtusyöpää ja kaikkea muuta niin hienoa.

        Minä tiedän paremmin. Koiralla on huonot lonkat, enkä halua sille pentuja jotka kärsisivät samoista ongelmista kuin se. Sen sijaan harkitsen koirani streriloimista, jottei sen tarvitsisi stressata suvunjatkamisestaan. Olen ehkä vähän myöhässä, mutta kuulemma sterilointi ehkäisee esim. nartuille tyypillisiä syöpiä. Lisäksi, mehän hukkuisimme koiriin, jos kaikilla nartuilla teetätettäisiin vähintään kerran elämänsä aikana yksi 5-pentuinen pentue......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe