Microgynon/Yasmin

sade

Onko kokemuksia em. pillereistä? Entä Yasminista? Yks lääkäri määräs mulle noita Yasmin pillereitä, söin niitä vajaan vuoden. Sitten menin toiselle lääkärille ja se kauhistui. Aiheuttavat kuulemma veritulppia. Lisäksi se on niin uusi tuote ettei ole kokemuksia pidemmältä ajalta. Hän meinas ettei pidetä mua koekaniinina ja vaihdettiin Microgynoniin!

2

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siili

Muutaman vuoden kokemus on Yasminista ja ainoa sivuvaikutus on ollut rintojen kipeytyminen. Alkuun arkuutta oli juuri ennen taukoa, mutta nykyään heti vuodon jälkeenkin rinnoissa on muutamia arkoja kohtia. Tällä palstalla moni on kertonut samoista ongelmista.

Enää en pysty esimerkiksi juoksemaan arkuuden vuoksi ja vaihdan takaisin Harmonetiin, jota joskus käytin ongelmitta. Paljon on ollut puhetta siitä, että tällainen pitkäaikainen mastopatia saattaa johtaa pysyviin muutoksiin ja jopa pahanlaatuisiin kasvaimiin.

• enska

Onpa lekuris kummallinen, jos yasminin käytössä olis kauhistelun aihetta, ei ne olis markkinoilla. Kaikissa pillereissä on veritulpan mahdollisuus jonka riskiä lisää tupakointi. Mutta tupakoimattomalle veritulppa on niin harvinainen ettei sitä kuulu pelätä sen enempää ku tampoonien kans toksista oireyhtymää..
      Ite oon käyttäny 4 eri pillerimerkkiä ennen yasminia ja luulin etten koskaan enää vois käyttää mitään pillereitä kun kaikki edellä mainituista johti rajuihin sivuvaikutuksiin. 20 kiloa ylipainoa, masennusta, itkukohtauksia ja kaikki tämä johti lopulta haluttomuuteen. Olin niin epäluuloinen kun aloitin yasminilla että pelkäsin pelkästään sen epäluulon aiheuttavan noita oireita. Yli vuoden oon yasminia syönyt eikä mitään oireilua ole tapahtunut. Oon ehkä vähän hoikistunu =). Lääkärit määrääkin yasminia yhä enemmän sen tähden että oireet on kaikista pillerimerkeistä vähäisimmät. Että näin. Muista kuitenkin ajatella näitäkin asioita maalaisjärjellä, erilaiset kehot reagoivat eri lääkeaineisiin eri tavalla. Mikä sopii sulle, ei välttämättä sovi sulle ja toisinpäin. Onnea oikeen nappulan etsintään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      278
      5819
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      37
      3386
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2617
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      221
      2102
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      74
      1624
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1047
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      981
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      124
      847
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      845
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      798
    Aihe