Ikärajoja?

Ikärajoja(ko)?

Minkä ikäiset koiranomistajat voivat tulla koirapuistoihin? Onko 14-16v liian nuori? Vaikka koira olisi kunnolla koulutettu yms. En tarkoita että koirapuistoon pitäisi päästää alle 10, ehkä jopa 12 vuotiaita. Mielestäni liian heikkoja fyysisesti pitämään koiraa kurissa. ( En tarkoita mitään väkivaltaisesti, vaan että saa sitten otettua koiransa kiinni yms jos tulee rähinä)

Mitä te pidätte sopivana ikärajana?

Anteeksi sekava teksti.

2

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekkegrekk

Ei taida olla niin iästä kiinni kuin siitä koirasta ja koiranomistajan taidoista. Jotkuthan aikuisetkaan kun eivät näköjään saa sitä viisikiloista koiraa siirtymään keskeltä kävelytietä. Olettaisin että jos koirille tulee tappelu ja lapsen koira aiheuttaa muille vahinkoa, on vastuu kuitenkin vanhemmilla kun ovat koiran luovuttaneet alaikäiselle (15-vuotias on jo rikosoikeudellisesti vastuussa, joten en tiedä miten se vaikuttaa). Kyllähän osaava 10-vuotiaskin voi saada pikkukoiran syliin ja pois tilanteesta paremmin kuin pienikokoinen aikuinen tanskandogin.

Itseäni kyllä huolettaa olla puistossa jos sinne tulee alle 15-vuotias lapsi keskikokoisen tai ison koiran kanssa, ihan jo sen vuoksi että lapsen ei voi olettaa osaavan toimia oikein yllättävissä tai väkivaltaisissa tilanteissa, eikä sitä voimaa tai taitoa välttämättä ole tarpeeksi hallitsemaan sen kokoista eläintä.

• kyllä teini ikäinen voi jo tulla :) Taidoistahan se on kiinni, ei niinkään iästä kuten edellinen kirjoittaja sanoi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe