kokemuksia? Varustamo/laiva-vertailuja? Reitti-vertailuja? Mistä varata? Matkatoimiston kautta/itse?
Kanarian risteily joitain vuosia sitten tehty - nyt kiinnostaisi Välimeri
Välimeren risteilyt
44
14184
Vastaukset
- songeri
Unohda rupulaivat kuten Kristina. Pääset paljon halvemmalla oikealla loistoristeilijällä. Unohda myös Italialaiset varustamot ja tutustu esim. Royal Caribbeanin risteilyihin Välimerellä. Eri reittejä on paljon ja voit lähteä risteilylle esim. Roomasta (Civitaveckiasta), Barcelonasta tai Venetsiasta. Välimerellä risteilee myös niitä Suomessa rakennettuja maailman suurimpia laivoja.
Risteilyn voit varata itse netistä suoraan varustamon sivuilta tai melkein mistä tahansa matkatoimistosta. Risteilyhinta on sama kummassakin mutta matkatoimisto saattaa ottaa esim. 20 euron palvelumaksun varauksesta.
Kannattaa muuten huomioida hintoja vertaillessa että Royal Caribeanin hintoihin sisältyy myös tipit laivan henkilökunnalle. Monen muun varustamon hintoihin nämä eivät sisälly.- Matkaaja.
Unohda tuokin ja katso, mitä Sea Cloudit tarjoavat. Taatusti unohtumaton elämys.
Mutta reitin joudut kyllä valitsemaan itse, sillä ne ovat satamiltaa sen verran erilaisia. - Välimerelle
Kristinalle ei missään nimessä, en halua niin pieneen purkkiin ja heillä on hinnat ihan järkyt.
Miksi ei Italialaiselle varustamolle??
Kanarian risteily oli Thompson varustamon, taisi olla kytköksissä Tui-konserniin.
- 14+11
Suosittelen kääntymään matkatoimiston puoleen. Kun hankit lennot ja risteilyn samasta paikasta, sinua suojaa valmismatkalaki. Eli jos vaikka varustamo yhtäkkiä muuttaisi reittiä tai päiviä, niin matkatoimisto on velvollinen hoitamaan mahdollisen lentomuutoksen puolestasi. Muutaman kymmenen euron palvelumaksun takia ei kannata noin mittavassa paketissa sooloilemaan.
Välimerellä risteilee ainakin Royal Caribbean, jonka upeita Suomessa rakennettuja laivoja saa ihailla mm. Rivieran rannikolla. - 11+19
Caribbeanin risteilyjä olen tehnyt muutaman, ja koska matkustajia on hyvin paljon, voivat check-in, retkille menemiset, vapaan aurinkotuolin löytyminen ja esim. aamiaiset ja lounaat olla haasteellisia. Ymmärrän hyvin, että pienillekin laivoille löytyy kysyntää megaristeilijöiden lisäksi.
Muuten ei ole ollut valittamista, Caribbeanin laivat ovat siistejä, paljon erilaista nähtävää ja palvelu pelaa.- Paljon risteillyt
Olen ollut useasti Indepence of the seas aluksella, myös Välimerellä ja Karibialla. Hinta laatu suhde on kohdallaan, laiva erittäin siisti.
Päällystöstä löytyy Suomalainen Markus, joka on hyvin avulias nuori mies, muistaakseni kotoisin jostain Turun seudulta. Suomalaisia on kuulemma harvoin heidän laivoissaan, mikä on käsittämätöntä. Suomessa rakennetut laivat ovat maailman suurimmat ja hienosti tehtyjä. Amerikkalainen varustamo kuuluisasti turvallinen, Costan laivaan en menisi koskaan.
Risteily Karibialla tai Välimerellä on yllättävänkin halpaa ja kyllä niitä aurinkotuoleja on riittänyt kaikille. Seuraava matka on Karibialle keväällä ja alus Oasis of the seas, maailman suurin risteilijä, odotan innolla jo matkaa. - Reissuun vaan
Paljon risteillyt kirjoitti:
Olen ollut useasti Indepence of the seas aluksella, myös Välimerellä ja Karibialla. Hinta laatu suhde on kohdallaan, laiva erittäin siisti.
Päällystöstä löytyy Suomalainen Markus, joka on hyvin avulias nuori mies, muistaakseni kotoisin jostain Turun seudulta. Suomalaisia on kuulemma harvoin heidän laivoissaan, mikä on käsittämätöntä. Suomessa rakennetut laivat ovat maailman suurimmat ja hienosti tehtyjä. Amerikkalainen varustamo kuuluisasti turvallinen, Costan laivaan en menisi koskaan.
Risteily Karibialla tai Välimerellä on yllättävänkin halpaa ja kyllä niitä aurinkotuoleja on riittänyt kaikille. Seuraava matka on Karibialle keväällä ja alus Oasis of the seas, maailman suurin risteilijä, odotan innolla jo matkaa.Risteilyt minne tahansa maapalloa kannattaa ostaa http://www.seascanner.com.
On muuten valikoimaa... kaikki samoilta sivuilta.
Itse ostin kesällä täältä, lennot lähtösatamaan sit mistä vaan.
Voin suositella tätä saksalaista välittäjää, kaikki toimi niinkuin pitikin. - Risteilijä
Risteily Karibialla tai Välimerellä on yllättävänkin halpaa ja kyllä niitä aurinkotuoleja on riittänyt kaikille. Seuraava matka on Karibialle keväällä ja alus Oasis of the seas, maailman suurin risteilijä, odotan innolla jo matkaa.Ja miksi et menisi Costan laivaan? Olen risteillyt Thomsonilla, Royal Caribbeanilla, Cunardilla,Celebrityllä ja Costalla, kaikiaan 8 kertaa. Ruoka ei Costalla ole yhtään RCL:ää tai Thomsonia hounompaa, ei poikkea juuri Cunardista. Palvelu on ystävällistä, risteilyhinnat edullisia, hytit vähintään yhtä tilavia kuin Royal Caribbeanilla tai Cunardilla,hintataso laivpoilla niitä edullisempi, alle 18 vuotiaat aikuisten kanssa samassa hytissä ilmaiseksi jne jne. Oletko ollut Costan aluksilla, vai ainoastaan lukenut mielipiteitä? Jotakuinkin kaikki varustamot saavat arvosteluja laidasta laitaan, sekä hyviä että huonoja.
- A330
Risteily Karibialla tai Välimerellä on yllättävänkin halpaa ja kyllä niitä aurinkotuoleja on riittänyt kaikille. Seuraava matka on Karibialle keväällä ja alus Oasis of the seas, maailman suurin risteilijä, odotan innolla jo matkaa.Olen ollut aina tyytyväinen Costan risteilyihin, joita olen tehnyt 13 kolmen vuoden aikana kymmenellä eri risteilijällä esim. Välimerta ristiin rastiin useita kertoja, Dubai, Karibia useita kertoja, Atlantin ylitys, Norjan vuonot, pohjoisesta etelään Euroopassa jne. Viimeisin risteily oli maailmanympäri, joka kesti 98 päivää (14.9--21.12.2015). Laiva oli Costa Luminosa. Olen myös risteillyt muilla varustamoilla, että vertailukohdetta on.
- Millainen-oli
A330 kirjoitti:
Olen ollut aina tyytyväinen Costan risteilyihin, joita olen tehnyt 13 kolmen vuoden aikana kymmenellä eri risteilijällä esim. Välimerta ristiin rastiin useita kertoja, Dubai, Karibia useita kertoja, Atlantin ylitys, Norjan vuonot, pohjoisesta etelään Euroopassa jne. Viimeisin risteily oli maailmanympäri, joka kesti 98 päivää (14.9--21.12.2015). Laiva oli Costa Luminosa. Olen myös risteillyt muilla varustamoilla, että vertailukohdetta on.
Millainen oli pelastautumisharjoitus?
- A330
Millainen-oli kirjoitti:
Millainen oli pelastautumisharjoitus?
Ennen laivan lähtöä kaikkien matkustajien oli tultava pelastuskannelle (Muster Station), joka oli jaettu alueisiin (minulla oli viimeksi alue A) pelastusliivit päällä, jotka olivat hytissä. Tultaessa kannelle, kaikkien "korteista" luettiin viivakoodi, jolla tsekattiin, että kaikki osallistuvat. Viidellä eri kielellä neuvottiin perusteelliset pelastusohjeet. Lopuksi yleinen pelastus äänimerkki 7 lyhyttä ja yksi pitkä. Hytissä oli myös infotaululla pelastusohjeet.
- Millainen-oli
A330 kirjoitti:
Ennen laivan lähtöä kaikkien matkustajien oli tultava pelastuskannelle (Muster Station), joka oli jaettu alueisiin (minulla oli viimeksi alue A) pelastusliivit päällä, jotka olivat hytissä. Tultaessa kannelle, kaikkien "korteista" luettiin viivakoodi, jolla tsekattiin, että kaikki osallistuvat. Viidellä eri kielellä neuvottiin perusteelliset pelastusohjeet. Lopuksi yleinen pelastus äänimerkki 7 lyhyttä ja yksi pitkä. Hytissä oli myös infotaululla pelastusohjeet.
Vieläkö opettivat väärää tapaa hyppyyn eli nenä puristetaan kiinni peukalolla ja etusormella? Lohjan SRC:llä on aikoja sitten havaittu tuo vääräksi tavaksi.
- A330
Eivät opettaneet sellaista. Lisäys aikaisempaan, kun olimme satamissa, niin koko miehistö ja muu laivan henkilökunta harjoittelivat pelastustoimia mm. laskivat pelastusveneitä mereen.
- Millainen-oli
A330 kirjoitti:
Eivät opettaneet sellaista. Lisäys aikaisempaan, kun olimme satamissa, niin koko miehistö ja muu laivan henkilökunta harjoittelivat pelastustoimia mm. laskivat pelastusveneitä mereen.
Niin, ne laivan pelastusliivithän eivät ole mitään ergonomian kukkasia. Pikemminkin styroxpaloja.
Lohjan Sea Rescue Centerissä hyppyharjoituksissa yksi nainen tökkäsi peukalolla silmään - ne liivithän potkaisevat ylös ja peukalo juuri sopivasti törröttää. Ei onneksi käynyt mitään, olipahan silmä jonkin aikaa kipeä. Silloin siellä otettiin käyttöön tapa, jossa nenä puristettiin etu- ja keskisormen väliin.
Samoin siellä tuli opittua, ettei tuulipuvussa pidä hypätä pelastussukkaan. Vauhdin hillitseminen ei oikein onnistu.
- reissaaja 1
Onko kellään kokemuksia WonderCruises varustamon risteilyiltä Kanariansaaret.
- Turunen
Logitravelilla näyttää olevan myös, mutta ihan oudolta ainakin nimi vaikuttaa..
Costan laivoilla on välimerellä tullut risteiltyä useamman kerran. Ei mitään mistä moittia. Loistoristeilyn kautta olen matkani varannut ja hyvin oat palvelleet. Olo laivalla on ihan huippua. Pelastusharjoitus on erittäin tärkeä varustamon kannalta, tarkistavat että kaiki käyneet. Voin suositella Costan risteilyjä, pitävät risteilijöitä kuin kuninkaalliisia. Otahan yhteyttä Loistoristeilyyn ja varaa matka, siitä se lähtee.
- Miellyttävää-lomaa
Useammalla olen ollut eikä yksikään ole ollut huono. Toisaalta kilpailu on sen verran kovaa, että mokailija tippuisi kuin eno veneestä.
- Risteilijä
Mikäli ei tarvitse suomen kielistä matkaopasta, niin edullisemmaksi tulee varata suoraan Costan nettisivuilta etenkin jos mukana alle 18 vuotias lapsi. Costan sivuilta varattaessa lapsi samassa hytissä kahden aikuisen kanssa matkustaa lähes ilmaiseksi ja lennot varattuna Momondosta ovat usein edullisempia kuin Loistoristeilyjen kautta varattuna.
Näin muuten on. Mutta kun tuo englannin lukutaito on heikko niin... Huippu reissuja on ollut ja oon siitä saanut maksaa. Loistolta vaan on saanut huippu palvelun joka on lompakosta pois.
Hattua nostan sinulle risteilijä, hiphihuraa, näin se vaan on.
- maikku74
Kokemuksia kaipaisin noilta välimerenristeilyn käytännöistä, kuten pukeutumisesta ja muusta laivalla tapahtuvasta. Itseläni ei englannin kielen taito ole mitään 10 luokkaa ja mietinkin miten tälläinen tavallinen tallaajaperhe pärjää tuollaisessa isossa aluksessa? Käytännön asiat hieman hakusessa
- maikku74
↑ Niin ja oasis of the seas, harmony of the seas laivat ainakin nyt mietinnässä.
- NCL_RCL
Olen ollut Välimeren risteilyllä 2009 NCL:n Norwegian Gem laivalla ja Karibian risteilyllä 2014 RCL:n Allure Of The Seas laivalla.
Tuo Välimeren risteily oli mielenkiintoisempi. Laiva poikkesi useammassa satamassa (Barcelona, Malta, Italiassa mm Napoli, Rooma, Livorno-Pisa; Nizza-Monaco). Laivalla oli rento meininki. Pukeutumiskoodi oli väljä. Kunhan ei mennyt uimapuvussa ruokailuun eikä shortseissa illallisravintolaan. Niinpä lounasbuffeessa näkyi naisilla paljon kietaisuhameita bikinialaosan peitteenä ja jonkinlaista huivia hartioilla heidän tullessaan suoraan aurinkokannelta ruokailuun. Muutenkin ruokailut ym oli vapaammin järjestelty aikojen suhteen. Ruokaa sai laivalla 24t/vrk.
Allure Of The Seas laivalla oltiin hieman tarkempia pukeutumisen suhteen. Laivalla oli viikon aikana mm kaksi hienomman pukeutumisen illallista pääravintoloissa. Miehille suositeltiin smokkia tai pukua ja naisille iltapukua. Ei noihin tilaisuuksiin ollut pakko mennä vaan laivalla oli lukematon määrä muitakin rennomman tyylin ravintoiloita, hampurilaispaikkoja ja pizzerioita. Karibia ei sinänsä ollut kovin kummoinen risteilykohde. Saaret olivat pieniä eikä niissä ollut paljon nähtävää. Kun oli yhden nähnyt arvasi jo mitä seuraavassa satamassa oli odotettavissa. Floridaan tutustumista varten kannattaa varata ainakin 1-2 vrk ylimääräistä aikaa. Laiva sinänsä oli tutustumisen arvoinen. Hieno eikä tekemisen puutetta ollut. Amerikkalaistyylinen ruoka ja varsinkaan kahvi ei oikein sytyttänyt. Tietysti lukuisissa ala carte ravintoloissa olisi saanut sellaista ruokaa kuin halusi. Jos suostui maksamaan lisähintaa. Amerikkalaiset ovat näköjään mestareita perimään lisämaksuja erilaisissa yhteyksissä.
Iltaohjelmat, showesitykset, yökerhot ym olivat mielestäni NCL:n laivalla parempia kuin RCL:n Allure Of The Seas laivalla.
Niin lopuksi on mainittava että varasin matkamme pienen risteilyihin erikoistuneen matkatoimiston kautta Olen sitä mieltä että rentoutuminen alkaa jo matkavarauksen tekemisestä. En tykkää ruveta säätämään erilaisten buukkausten ja nettisivustojen selaamisten parissa. Ja sitten jännittämään onnistuiko kaikki. Varsinkin Amerikan matkan yhteydessä matkatoimiston tekemä työ ja antamat ohjeet olivat kullanarvoisia. Silti USA:n matkustusasiakirjojen hankkiminen oli aivan oma lukunsa. Emme ikinä olisi itse löytäneet parhaita lentoja edullisemmin eikä hotelleja. Kyllä matkatoimiston kokemus ja rutiini ovat kullanarvoisia. Tietystikään ei saisi mainostaa mutta meille soile hoiti kaiken hyvin. - Hienot-maisemat
NCL_RCL kirjoitti:
Olen ollut Välimeren risteilyllä 2009 NCL:n Norwegian Gem laivalla ja Karibian risteilyllä 2014 RCL:n Allure Of The Seas laivalla.
Tuo Välimeren risteily oli mielenkiintoisempi. Laiva poikkesi useammassa satamassa (Barcelona, Malta, Italiassa mm Napoli, Rooma, Livorno-Pisa; Nizza-Monaco). Laivalla oli rento meininki. Pukeutumiskoodi oli väljä. Kunhan ei mennyt uimapuvussa ruokailuun eikä shortseissa illallisravintolaan. Niinpä lounasbuffeessa näkyi naisilla paljon kietaisuhameita bikinialaosan peitteenä ja jonkinlaista huivia hartioilla heidän tullessaan suoraan aurinkokannelta ruokailuun. Muutenkin ruokailut ym oli vapaammin järjestelty aikojen suhteen. Ruokaa sai laivalla 24t/vrk.
Allure Of The Seas laivalla oltiin hieman tarkempia pukeutumisen suhteen. Laivalla oli viikon aikana mm kaksi hienomman pukeutumisen illallista pääravintoloissa. Miehille suositeltiin smokkia tai pukua ja naisille iltapukua. Ei noihin tilaisuuksiin ollut pakko mennä vaan laivalla oli lukematon määrä muitakin rennomman tyylin ravintoiloita, hampurilaispaikkoja ja pizzerioita. Karibia ei sinänsä ollut kovin kummoinen risteilykohde. Saaret olivat pieniä eikä niissä ollut paljon nähtävää. Kun oli yhden nähnyt arvasi jo mitä seuraavassa satamassa oli odotettavissa. Floridaan tutustumista varten kannattaa varata ainakin 1-2 vrk ylimääräistä aikaa. Laiva sinänsä oli tutustumisen arvoinen. Hieno eikä tekemisen puutetta ollut. Amerikkalaistyylinen ruoka ja varsinkaan kahvi ei oikein sytyttänyt. Tietysti lukuisissa ala carte ravintoloissa olisi saanut sellaista ruokaa kuin halusi. Jos suostui maksamaan lisähintaa. Amerikkalaiset ovat näköjään mestareita perimään lisämaksuja erilaisissa yhteyksissä.
Iltaohjelmat, showesitykset, yökerhot ym olivat mielestäni NCL:n laivalla parempia kuin RCL:n Allure Of The Seas laivalla.
Niin lopuksi on mainittava että varasin matkamme pienen risteilyihin erikoistuneen matkatoimiston kautta Olen sitä mieltä että rentoutuminen alkaa jo matkavarauksen tekemisestä. En tykkää ruveta säätämään erilaisten buukkausten ja nettisivustojen selaamisten parissa. Ja sitten jännittämään onnistuiko kaikki. Varsinkin Amerikan matkan yhteydessä matkatoimiston tekemä työ ja antamat ohjeet olivat kullanarvoisia. Silti USA:n matkustusasiakirjojen hankkiminen oli aivan oma lukunsa. Emme ikinä olisi itse löytäneet parhaita lentoja edullisemmin eikä hotelleja. Kyllä matkatoimiston kokemus ja rutiini ovat kullanarvoisia. Tietystikään ei saisi mainostaa mutta meille soile hoiti kaiken hyvin.Se Vallettan satamaan tulo oli tosi hienoa. Aivan upeaa.
- Cruiseking
Harmony of the seas starttaa Välimerelle, mikäli Ranskikset saavat sen valmiiksi ST Natsharetissa. On kuulemma myöhässä rakentaminen.
Onhan se maailman suurin risteilijä ja varmasti näkemisen arvoinen.
Talvella Harmony onkin sitten Karibialla, voin suositella Royal Caribbeania, hyvä palvelu ja uusimmat laivat. Oma luokkani on Emerald, jolloin reissuja on jo muutamia takana, sillä saa jo pikku etuja ja ohjelmaa matkalla. Pääsee suoraan laivaan jonottamatta lähtöselvityksessä jne...- A350
Siinähän leuhkit, voit joutua myrskynsilmään kuten Anthem of the Seas. Vastuuton tämä RCC.
- Aina-kaunista
A350 kirjoitti:
Siinähän leuhkit, voit joutua myrskynsilmään kuten Anthem of the Seas. Vastuuton tämä RCC.
Aivan. Vastuuttomia nuo varustamot. Kyllä heidän pitää tilata joka risteilylle kaunis sää!
- A350
Juu, mutta kun tiesivät myrskystä ja silti sitä päin. Tein viime vuonna maailmanympäriristeilyn (laiva oli Costa Luminosa), sekä Atlantilla että Tyynellä Valtamerellä kiersimme hurrikaanit. Ei mitään ongelmia.
- Voi-kauheeta
A350 kirjoitti:
Juu, mutta kun tiesivät myrskystä ja silti sitä päin. Tein viime vuonna maailmanympäriristeilyn (laiva oli Costa Luminosa), sekä Atlantilla että Tyynellä Valtamerellä kiersimme hurrikaanit. Ei mitään ongelmia.
Heti ensimmäisenä kysymys: mitä siitä myrskystä tiedettiin? Jos tiedettiin, että se oli tulossa satamaan, oli viisainta lähteä ulos merelle. Mitä tarkoittaa "hurrikaaniluokka"? On joko hurrikaani eli rajumyrsky tai sitten vain kova myrsky.
Tyypillinen lehtiuutinen, mitään todellista ei selviä. Ollaan vaan niinku tunnetasolla. - Oikaisuja
A350 kirjoitti:
Niin, siitä tuulesta kertoo paljon lausuma: "The cruise company said the storm on Sunday off Cape Hatteras, North Carolina, was more severe than expected."
Positiivista oli, että ""The good news?" Huschka tweeted. "They never lost the Super Bowl signal. Perfect TV picture throughout storm!""
Unohdit myös mainita, että alus oli ottanut yhteyttä rannikkovartiostoo eivätkä he olleet nähneet estettä laivan kululle. Mutta tuuli äityi vastoin ennustuksia myrskyksi.
- Inkkumaria
Onko kenelläkään tietoa mistä löytyisi eläkeläis naiselle 72 v kumppani Välimeren risteilylle? Kukaan sinkku tuttavistani ei ole risteilyistä kiinnostunut. Pariskunnat taas menevät keskenään. Varmasti laivoilla on yksin matkustajia mutta haluaisin varmistaa jonkun juttukaverin jo maissa ollessa. En halua ketään hyttikaveriksi vaan muuten ystäväksi. Mielellään joku jolla jo risteyly kokemusta ja minua parempi kielitaito.
- Olikos-vaikeeta
Miten olisi Matkaseuraa-foorumi.
- Turgytin_lespo_kruising
Mene Turkkiin ja kysy Özlanilta risteilyä. Hän rahastaa sinulta 10 000€ ja opastaa sinut jättimäiseen vuotavaan kumiveneeseen, joka pyrkii Kreikkaan Lespokselle.
Jännittävä seikkailu. Oikea seksuaaliristeily noin niinkuin vähemmistö mielessä, - pärikansimakta
hienoa kyytiä kaiken kaikkiaan joka puolella vesiä
https://www.youtube.com/watch?v=opSinQAeyfE - Jii.Koo-76
Kolme kunnon varustamoa eli Royal Caribbean, SMC ja Costa. Aika tasaväkisiä niin laivoiltaan kuin palveluiltaankin. Kaksi viimeksimainittua italialaisia ja se näkyy ruokakulttuurissa.
RC:n hintaan sisältyvät käytännössä pakolliset henkilökuntatipit. Noilla risteilyillä henkilökunnan palkka koostuu käytännössä tipeistä, sillä itse palkka on todella pieni, paitsi päällystöllä. Esimerkiksi hyttiemäntä kertoi (arastellen), että hänen kuukausipalkkansa on alle sata euroa. Tippejä varten on omat kirjekuorensa ja niihin voi laittaa joko rahaa tai käydä infossa maksamassa tipin ja saatu kuitti kuoreen.
Satamista tultaessa on aina turvatarkastus eli hyttiavain vedetään lukulaitteen läpi ja tarkastaja näkee kortin haltijan valokuvan ja muut rekisteröidyt tiedot, laukku menee läpivalaisuun. Jos on ostettu esim. reblika-ase, se laitetaan infoon säilytykseen ja sen saa lähdettäessä.
Laivallahan ei rahalla tee mitään. Kaikki maksetaan hyttiavaimella ja viimeisenä iltana tuodaan hyttiin lista ostoista. Jos on jotain huomauttamista, on se syytä tehdä heti. Jos lista on ok, ei tarvitse tehdä yhtään mitään ja summa menee luottokorttitililtä.
Laivalla on runsaasti ohjelmaa. Jos haluaa osallistua ohjelmaan, esimerkiksi teatterin esitykseen, kannattaa mennä istumaan ihan eturivin penkeille salin vasempaaan puoliskoon - sieltä ne "avustajat" yleensä poimitaan.
Ruokaa on ympäri vuorokauden ja keskimäärin matkustaja lähtiessään painaa kilon pari enemmän kuin tullessaan. Ruokaa saa sekä itsepalvelipisteistä että annosravontolasta ja kaikkihan sisältyy hintaan. Paitsi alkoholijuomat, ellei ole ostanut sitä pakettia - on minusta aika kallis ja tavallaan "pakottaa" juomiseen.
Retket hyvin järjestettyjä ja niissä on varaa valita.
Kaiken kaikkiaan oikein mukavia matkoja. Parvelehytti on tietenkin oltava. Vaikka sillä parvekkeella ei juurikaan tule oleskeltua, on se silti mukava olla.
Kaikki on hyvin aina selostettu ja info neuvoo.!- Jii.Koo-76
Ai niin, meinasi unohtua. Kännykän ja kameran sekä hammasharjan akun saa ladatuksi infossa. Tämä siksi, että monissa laivoissa on amerikkalainen sähköjärjestelmä.
- Muffa
Olimme kuukausi sitten Tjäreborg in myymällä Costa varustamon Venetsiassa lähteneellä risteilyllä. Varoitamme kielitaidottomia ostamassa em matkanjärjestäjän omatoimimakoista, koska esim Venetsiassa hotelli sijaitsi alueella jonne ei taksit pääse, vaan joudut raahaamalla matkatavarat pitkin siltoja ja liukkaita laattakiviä yöaikaan kun vaporetot eivät kulje lentokentältä keskustaan. Lisäksi TÄYSIHOITO laivalla ei illallisella sisälää edes vettä, vaikka meille niin sanottiin.Vesi ja muut juomat ovat kalliita laivalla.
- KroisosP
Köyhällä loppu rahat kesken, häh? Ja Venetsiassa kyllä gondolieerit vie niille hotelleille, mutta edelleen, siihen tarvitaan sitä rahaa!!!
Olimme Välimeren risteilyllä Costa Deliziosalla 26.6.-2.7.2017. Matka varattu Loistoristeilijyt- matkatoimiston kautta.
Laivaristeily oli kyllä tosi hieno! Ruoka oli maukasta, laivan henkilökunta erinomaista ja palvelualtista( n 40 eri kansallisuutta edustettuna koko henkilökunnasta) ja retket kivoja. Hytti oli hieno ja ulkoparveke aivan ehdoton! Italialaisesta tyylistä on syytä tykätä, koska suurin osa matkustajista oli italialaisia ja muutenkin homma on italiaismeinikiä. Suomalaisia ei sattunut risteilylle ketään muita, eikä juuri muita pohjoismaalaisiakaan. Englanti on vähemmistökieli.
Varoituksen sana muille näistä lentojärjestelyistä. Lennot eivät suinkaan ole suoria, vaan sisältävät vaihdon. Meillä sattui Munchen vaihtopaikaksi. Varustamo varaa lennot oman mielensä mukaan eikä niihin voi vaikuttaa. Finnairilla olisi suoria lentoja Venetsiaan, mutta sellaista ei tullut meille. Vaihtoajat olivat surkeita. Menomatkalla 45 min ja paluumatkalla 55 min. En ikinä itse varaisi vaihtolentoja tuollaisilla vaihtoajoilla!
Kentät ovat suuria ja ruuhkaisia. Menomatkalla kone lähti Helsingistä n 10 minuuttia myöhässä ylibuukkauksen takia. Munchenin kentällä Venetsian kone lähti vielä eri terminaalista kuin mihin saapui ja vielä ulkoalueelta. Hädintuskin ehdimme Venetsian koneeseen, vaikka olimme tilanneet Munchenin kentältä vaihtoapua jo etukäteen mieheni huonojalkaisuuden vuoksi. Terminaalien välissä oli junakuljetus. Vaihtoapua käyttäenkin olimme viimeisten joukossa Venetsian koneessa.Onneksi matkalaukut ehtivät mukaan...
Paluumatkalla Venetsian kentällä kone oli jo heti ainakin 15 minuuttia myöhässä lähdöstä, koska lentokoneeseen ei saatu bussia kuljettamaan matkustajia. Myös lähtöportti vaihtui ennalta ilmoitetusta. Olimme jo varmoja, että myöhästymme jatkoyhteydestä Helsinkiin. Munchenissä tulivat meitä kuitenkin koneesta hakemaan ja ilmoittivat että jatkolento Helsinkiin odottaa meitä. Meidät kiidätettiin autolla odottavaan koneeseen. Tässä kiireessä ja hötäkässä jäi käsilaukkuni Venetsian koneeseen, koska minulle jäi kaikki käsimatkatavaroiden roudaus mieheni huonojalkaisuuden takia ja tilanteessa tuli tulipalokiire. Onneksi käsilaukkuni oli viety Munchenin lentokentän löytötavaratoimistoon, koska laukussa oli matkalaiput, joista näkivät , kenen laukku se on. Sieltä eivät sitten postita sitä kotiin, vaan laukku pitää jotenkin muuten saada haetuksi. Melkoinen vaiva ja hankaluus sekä lisäkustannus! Käsilaukussa sattuu nimittäin olemaan mm kamera, tabletti, aurinkolasit jne. Onneksi passi, auton avaimet ja kännykkä olivat kaulapussissani.
Muuten kiva risteily, mutta lennot olivat syvältä.- Matkalle-lähdössä
Jos on vaihtolento, pitääkö matkatavarat ottaa itse hihnalta ja viedä lähtöselvitykseen jatkolentoa varten? Vai siirretäänkö matkalaukut automaattisesti lentokentällä koneesta toiseen?
Me olemme lähdössä Välimerelle jouluristeilylle Loistomatkojen matkalle. Olemme miettineet, miten se tavaroiden siirto tapahtuu lennonvaihdossa. Kiva jos joku viitsii vastata.
Risteilymatkojen hinnat ovat niin korkeat, että luulisi siihen hintaan järjestyvät suora lento lähtökoteeseen. Matkalla on aina varmasti joku ensikertalainen ja hänelle voi tulla vaikeuksia selvitä siitä ruljanssista.- Kysykää-matkatoimistolta
Tuo on lentoyhtiöstä kiinni. Jotkut antavat matkustajien hoitaa asiat, joillain kentillä kaikki käy automaattisesti. Kannattaa kysyä matkatoimistoltanne.
Meillä Venetsian risteilylle laukut siirtyivät automaattisesti Wienissä, Karibian risteilylle Madridissa piti laukut raahata itse, mutta ensimmäisellä vaihdolla Tukholmassa laukut siirtyivät automatic.
- Kysyjä-ei-tieltä-eksy
Kiitos vastauksesta, kysyn Loistomatkoilta asiaa!
- Anonyymi
Voiko pelastusveneeseen ottaa mukaan omat matkatavarat??
- Anonyymi
Välimeri on koluttu. Varustamot melko tasapäisiä. Tai sanoisin, ettei mikään erottunut. Retket hyvin järjestetyt. Kaikki pelasi joka laivalla.
Matka varattu matkatoimiston kautta. Silloin mukaan tulee jonkinlainen vakuutus siitä, että jonkin jutun klikatessa on kuluttaja vahvoilla, kun itse suoraan tilatessa se vastuu jää käytännössä omiin käsiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283181Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän382910- 1502378
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261980Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3991793Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1151746- 3251640
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151502- 1351489