2012 malli ja eka vika.

eisepelaa.,.,.

Tuulilasin pissapoika lähes hyytynyt, vettä tulee 15-20cm korkeudelle, ennen tuli lasin yläreunaan asti, missä vika? Nestettä toki laitettu. En viitsi Toyotalle ajaa jos saa itse korjattua, vai saako takuuaikana itse korjata pikkuvikoja?

33

1937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kanssapettynyt

      Tojotan ominaisuus. Talvisaikaan kun pesunesteen osuus kasvaa ja kun pesuneste jäykistyy kyömässä, pissapoika hyytyy täysin. Korjauksena valittaville on vaihdettu korkeammalle ampuvia suuttimia, mutta ratkaisu ei korjaa alitehoista pesunestepumppua.

      Tojotien tekniikka on mitoitettu kesämaihin.

    • jokusiinäon

      Ei tässä nyt ihan talvi vielä ole, lämmintä on 7 astetta, olisiko tukos suuttimessa? Tai letku mennyt mutkalle? Vai olisiko suuttimen asento muuttunut? Ehkä jopa suuttimen kärki on pudonnut paikaltaan?

    • AutoDrAlbaani

      Alitehoinen, kuten myös Toyotien ilmastoinnit. Saa pitää täysillä, ettei hiki yllätä kesäisin.

    • Yaris 2012 sol13

      Huomasin just saman. Täytyy maanantaina duunissa tutkia mikä mättää.Pissapoika täynnä. Ei kyllä lämpötilasta johdu ,auto oli tallissa päivän.

      • Kohti uusia pettym..

        Siitä ne pettymykset alkavat.


      • Yaris 2012 Sol

        Tutkin asiaa. Hyvin pyyhkii. Kuin suihkauttaa, pesuneste menee vielä paikallaan olevan pyyhkijän sulkaa pitkin, koko leveydeltä. Pesee siis koko lasin puhtaaksi. Kyllä Toyotan insinöörit osaa.


      • eisepelaa.
        Yaris 2012 Sol kirjoitti:

        Tutkin asiaa. Hyvin pyyhkii. Kuin suihkauttaa, pesuneste menee vielä paikallaan olevan pyyhkijän sulkaa pitkin, koko leveydeltä. Pesee siis koko lasin puhtaaksi. Kyllä Toyotan insinöörit osaa.

        Niin, mutta ei se minua auta vaikka sinulla ruiskuttaa niin hemmetin pitkälle, minun kait sitten tarvii ajaa Toyotan huoltoon ja vaatia asian korjausta.


      • Hassze
        eisepelaa. kirjoitti:

        Niin, mutta ei se minua auta vaikka sinulla ruiskuttaa niin hemmetin pitkälle, minun kait sitten tarvii ajaa Toyotan huoltoon ja vaatia asian korjausta.

        Mikä vika sulla nyt oikein on?

        Uudessa 2012 Yariksessa pesuvesi tulee suoraan pyyhkimen sulkaan. Ja sulkaa liikutettaessa vesi leviää koko lasille? Tuleeko sulla sitä vettä vai ei?


        Tai käydä perinteisesti eli aloittaja yritti provoilla aiheesta, jota ei sitten tuntenutkaan riittävästi :)


      • Yaris 2012 Sol
        eisepelaa. kirjoitti:

        Niin, mutta ei se minua auta vaikka sinulla ruiskuttaa niin hemmetin pitkälle, minun kait sitten tarvii ajaa Toyotan huoltoon ja vaatia asian korjausta.

        Ei ruiskuta hemmetin pitkälle. Kokeile kun auto on paikallaan niin näet miten toimii. Pesuneste menee sulkaa pitkin koko leveydeltä.


      • eisepelaa.,.,.,
        Hassze kirjoitti:

        Mikä vika sulla nyt oikein on?

        Uudessa 2012 Yariksessa pesuvesi tulee suoraan pyyhkimen sulkaan. Ja sulkaa liikutettaessa vesi leviää koko lasille? Tuleeko sulla sitä vettä vai ei?


        Tai käydä perinteisesti eli aloittaja yritti provoilla aiheesta, jota ei sitten tuntenutkaan riittävästi :)

        Mulla on sellanen vika että vesi tulee suuttimesta ulos 15-20 senttimetriä, elikkä lasin oikean puoleinen osa (2/3 osaa) jää täysin kuivaksi ja myös tuulilasin yläosa (2/3 osaa) ei saa yhtään vettä. Ompas tämä joillekin vaikea asia ymmärtää.


      • eisepelaa,.,.,.,
        eisepelaa.,.,., kirjoitti:

        Mulla on sellanen vika että vesi tulee suuttimesta ulos 15-20 senttimetriä, elikkä lasin oikean puoleinen osa (2/3 osaa) jää täysin kuivaksi ja myös tuulilasin yläosa (2/3 osaa) ei saa yhtään vettä. Ompas tämä joillekin vaikea asia ymmärtää.

        Niin, ja jäi vielä laittamatta että ennen vian tuloa vesi lensi koko lasin alalle, ja jopa siitäkin yli, melkein katolle asti. Onpa hankalaa joillekin tajuta näin helppoa vikaa.


      • gbhnjkl
        eisepelaa,.,.,., kirjoitti:

        Niin, ja jäi vielä laittamatta että ennen vian tuloa vesi lensi koko lasin alalle, ja jopa siitäkin yli, melkein katolle asti. Onpa hankalaa joillekin tajuta näin helppoa vikaa.

        Onko se nyt vaikea tajuta, että 2012 Yariksessa pesuvesi tulee suoraan pyyhkijänsulkaan. Ei se voikkaan roiskua katolle yms.

        Onko sulla ne suuttimet konepellissä kiinni? Jos on niin autosi ei ole uusi koppainen Yaris.


      • Yaris 2012 Sol
        eisepelaa.,.,., kirjoitti:

        Mulla on sellanen vika että vesi tulee suuttimesta ulos 15-20 senttimetriä, elikkä lasin oikean puoleinen osa (2/3 osaa) jää täysin kuivaksi ja myös tuulilasin yläosa (2/3 osaa) ei saa yhtään vettä. Ompas tämä joillekin vaikea asia ymmärtää.

        Onko sulla pyyhkijänsulkaa ollenkaan. Pesuneste menee sitä sulkaa pitkin, eikä roisku minne sattuu. Esim. takana tulevan auton tuulilasille;)


      • PÖSILÖ
        gbhnjkl kirjoitti:

        Onko se nyt vaikea tajuta, että 2012 Yariksessa pesuvesi tulee suoraan pyyhkijänsulkaan. Ei se voikkaan roiskua katolle yms.

        Onko sulla ne suuttimet konepellissä kiinni? Jos on niin autosi ei ole uusi koppainen Yaris.

        oNKO SE NIIN VAIKEA TAJUTA, ETTÄ VIESTIKETJUN ALOITTAJA EI OLE EDES NÄHNYT 2012 YARISTA


      • Se_oli_Pentti_se
        Hassze kirjoitti:

        Mikä vika sulla nyt oikein on?

        Uudessa 2012 Yariksessa pesuvesi tulee suoraan pyyhkimen sulkaan. Ja sulkaa liikutettaessa vesi leviää koko lasille? Tuleeko sulla sitä vettä vai ei?


        Tai käydä perinteisesti eli aloittaja yritti provoilla aiheesta, jota ei sitten tuntenutkaan riittävästi :)

        Ihan Pentin tyylistä yrittää solvata Toyotaa ilman mitään tietoa asioista. Erinomainen esimerkki aiheesta "kuinka nolaan itseni oman tyhmyyteni takia"


      • etköEhdiYhtäänMiettiä

        Ahaa onko mielikuvitus Pentti seikkaillut jo vuonna 2012, Holisti?


    • eisepelaa.,.,.,.

      Eikö te ole edes nähneet 2012 yarista, vesi ei mitenkään tule sulasta tai mene sulkaa pitkin. Sulan varressa on ihan tavallinen pissapojan suutin (1kpl) joka ruiskuttaa sulan suuntaan, sen yläpuolelle, ja vesisuihku yltää ihan sulan kärkeen asti, silloin kun toimii kunnolla. Minulla ei toimi, vettä tulee vain 20cm ja sulka taitaa olla 50-60cm. Ja lisäksi vielä että kun sulka on ääriasennossa vasemmalle pissapojan suutin osoittaa suoraan ylöspäin, ja kyllä vettä voi katolle roiskua, ainakin minulla teki ennen. Joo, siis ihan tavallinen pissapoika joka liikkuu pyyhkijän varteen kiinnitettynä sulan liikkeiden mukaan. Jos teillä on 2012 yaris, niin katsokaa kun pyyhkijä on paikallaan, tuo suutin on helposti nähtävissä.

    • Yaris 2012 Sol

      Niin tulee kyllä siitä suuttimesta. Mutta kun sulka on vaaka asennossa,niin pesuneste menee sulkaa pitkin , ja pyyhkii koko sulan leveydeltä lasin puhtaaksi. En muista oisko ruiskuttanut joskus pidemmällekin, (epäilen) mutta hyvin pyyhkii nytkin. Vois käydä Toyotalla katsomassa miten uudessa toimii,kun siellä päin ajelee.

      • eisepelaa.,.,.

        No, ei se vesisuihku mene vaaka-asennossakaan sulkaa pitkin vaan sulan suuntaisesti sulan vierestä, mutta minulla ei lennä vaakaasennossa kun 15-20 senttiä, ja suurinta osaa lasia pyyhitään kuivana. Kun tuo ruisku on kunnossa, niin vesi lentää lähes sulan kärkeen asti, ainakin minulla teki uutena. Onpa tämä joillekkin hemmetin vaikea asia tajuta. No, mulle riitti nyt tästä pissapojasta kirjoittelu, palaan asiaan jos tulee uusia vikoja.


      • Yaris 2012 Sol
        eisepelaa.,.,. kirjoitti:

        No, ei se vesisuihku mene vaaka-asennossakaan sulkaa pitkin vaan sulan suuntaisesti sulan vierestä, mutta minulla ei lennä vaakaasennossa kun 15-20 senttiä, ja suurinta osaa lasia pyyhitään kuivana. Kun tuo ruisku on kunnossa, niin vesi lentää lähes sulan kärkeen asti, ainakin minulla teki uutena. Onpa tämä joillekkin hemmetin vaikea asia tajuta. No, mulle riitti nyt tästä pissapojasta kirjoittelu, palaan asiaan jos tulee uusia vikoja.

        Käy huollossa näyttämässä. Kerro mitä olivat mieltä. On jotain pielessä , jos osan lasia kuivana pyyhkii.


    • Yaris2012sol

      No selviskö vika? Mulla alkaa pyyhkijän kumi loppu . Kesti lähes 3 vuotta.

      • Yaris 2012sol

        Niin mulla repesi vähän reunasta se kumi. Varmaan viime talvena omaa hölmöyttä,kun oli kiinni jäätynyt. Ei muuita "vikaa" Yariksessa. Ei mullakaan ihan tarpeeksi pitkälle suihkuta nestettä. Kävin koeajamassa uuden Yariksen,mutten muistanut "pissapoikaa"kokeilla.


      • YarisHSDStyle
        Yaris 2012sol kirjoitti:

        Niin mulla repesi vähän reunasta se kumi. Varmaan viime talvena omaa hölmöyttä,kun oli kiinni jäätynyt. Ei muuita "vikaa" Yariksessa. Ei mullakaan ihan tarpeeksi pitkälle suihkuta nestettä. Kävin koeajamassa uuden Yariksen,mutten muistanut "pissapoikaa"kokeilla.

        Facelift-mallissa pissapoika on pyyhkijässä, joten toimii paremmin.


      • Yaris2012sol
        YarisHSDStyle kirjoitti:

        Facelift-mallissa pissapoika on pyyhkijässä, joten toimii paremmin.

        Se on jo 2012 mallissa (ainakin sol).


    • eisepelaa.,.,.,

      Ei ole selvinnyt, eikä vikaa korjattu. Tuulilasia pestään osittain kuivana, mutta ei haittaa ajoa, ehkä naarmuuntuu helpommin. Mun sulka on 2v 5kk, ja vielä pelaa. Tässä on se hyvä juttu että yksi sulka riittää, säästöä tulee.

    • Oma meni 12tkm

      Toyotan pissapoka on tunnetusti vähän niin ja näin "kestävä".

      • huono on

        jep, vähän kestää pissapojanmoottori, mullakin avessa vasta 587tkm , mut onnex vielä pissapoika pelaa, saa nähdä kuinka käy sitten kun sisäänajo on ohitse


      • Että tämmönen takuu
        huono on kirjoitti:

        jep, vähän kestää pissapojanmoottori, mullakin avessa vasta 587tkm , mut onnex vielä pissapoika pelaa, saa nähdä kuinka käy sitten kun sisäänajo on ohitse

        Tosta tuli mieleen kaverin Ceed .Meni pissapojan moottori n.140tkm. Ei kuulu 7v. takuuseen!


    • Hybristi

      Uudessa mallissa saa pestyä vieressä olevan auton sivulasin paikallaan seistessä kun nestekaari lentää 2 metrin päähän, ajossa toimii normaalista.

      • Yaris2012sol

        No ehkä pitäis vähän "säätää". Nyt Yariksesta sääsin teräslangalla suuttimen reiästä ja enää ei mene sulkaa pitkin neste. Lentää jo lasin oikeaan reunaan asti. Joten aloittajan kannattais kokeilla säätää myös?


      • sama säätäjä
        Yaris2012sol kirjoitti:

        No ehkä pitäis vähän "säätää". Nyt Yariksesta sääsin teräslangalla suuttimen reiästä ja enää ei mene sulkaa pitkin neste. Lentää jo lasin oikeaan reunaan asti. Joten aloittajan kannattais kokeilla säätää myös?

        Siis säädin. Oli melko "jäykkä" suutin.


    • Jatut

      Itellä sama ongelma. Pesusuuttimen kuula oli irronnut talvella. Vaihto uuteen ja taas suihkii

    • IlmiSelvää

      Siinä on sama juttu kun kuskilla! Eturauhas oireet! Eikun vaan vaivaan sopivaa lääkettä murskaat sinne pissapojan säiliöön, niin kyllä se siitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe