Meneekö reppu...

Neito

...lentokoneen käsimatkatavarana?
Kyseessä siis 'pienehkö' normaali selkäreppu (ei rinkka) ja Finskin kone. Kävin tsekkaamassa Finnairin sivuilta, muttei kovin täsmällistä tietoa sieltä löytynyt.
Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!

8

1255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopo

      kyllä normaalikokoinen reppu on käsimatkatavara,kunhan ei paina yli 5 kg.

    • Reino

      Eikös selkämatkatavarana?

    • Joo

      Miten niin ei löydy tarkkaa tietoa, siellähän lukee tarkat mitat että jos reppus on sen ja sen kokoinen niin se pääsee matkustamoon muuten se menee ruumaan.

      • No jaa

        ...mitoilla:

        "Turistiluokassa sekä Lomalennoilla yksi laukku, jonka ulkomitta on enintään 115 cm (55 40 20 cm), tai yksi pukulaukku, jonka paksuus on taitettuna enintään 20 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka paino turistiluokassa saa olla 8 kg ja Lomalennoilla 5 kg".

        jos mitat siis ovat korkeus(55)-leveys(40)-syvyys/paksuus(20)(ovatko?)...eihän mikään reppu ole vain 20 cm 'paksu', taitaa olla paras laittaa reppu ruumaan. Tuo kuvaus siis kopio Finskin sivuilta.
        Että aina löytyy teitä näsäviisaita...mutta kiitos kun viitsit vaivautua edes viisastelemaan :o)


      • mukaan vaan
        No jaa kirjoitti:

        ...mitoilla:

        "Turistiluokassa sekä Lomalennoilla yksi laukku, jonka ulkomitta on enintään 115 cm (55 40 20 cm), tai yksi pukulaukku, jonka paksuus on taitettuna enintään 20 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka paino turistiluokassa saa olla 8 kg ja Lomalennoilla 5 kg".

        jos mitat siis ovat korkeus(55)-leveys(40)-syvyys/paksuus(20)(ovatko?)...eihän mikään reppu ole vain 20 cm 'paksu', taitaa olla paras laittaa reppu ruumaan. Tuo kuvaus siis kopio Finskin sivuilta.
        Että aina löytyy teitä näsäviisaita...mutta kiitos kun viitsit vaivautua edes viisastelemaan :o)

        Aina olen repun koneeseen vienyt, paksuutta on joskus ollut yli, jokus alle 20 cm ja painoa yleensä yli 10 kg. Koskaan ei ole kukaan alkanut punnitsemaan tai mittailemaan. Hullua hommaa laittaa reppua ruumaan, jää aika helposti hihnoista kiinni kuljettimiin jne.
        Ja tämä about sadan lennon kokemuksella...


      • elli
        mukaan vaan kirjoitti:

        Aina olen repun koneeseen vienyt, paksuutta on joskus ollut yli, jokus alle 20 cm ja painoa yleensä yli 10 kg. Koskaan ei ole kukaan alkanut punnitsemaan tai mittailemaan. Hullua hommaa laittaa reppua ruumaan, jää aika helposti hihnoista kiinni kuljettimiin jne.
        Ja tämä about sadan lennon kokemuksella...

        niin, sitten siinä käy joskus niin, ettei repullesi ole mitään muuta paikkaa kuin penkin alla edessä. silloin sen kuuluu täyttää nuo mitat(mikä on yhtä kuin penkin alustilan mitat)eikä yhtään enempää. jos reppu ei silloin mahdu penkin alle on se vietävä ruumaan..jos se enää siinä vaiheessa ehtii.

        eli mitat on sen takia, että jokaisen laukulle olisi koneessa tilaa VARMASTI. jos hattuhyllyt loppuu kesken, ei syy ole se, että koneessa on liian vähän tilaa, vaan se, että jengi tuo liikaa, liian isoja ja liian painavia laukkuja matkustamoon. että sellaista.

        minusta on todella mautonta ja itsekästä leuhkia sillä, että on tuonut mitat ylittävät matkatavarat koneeseen mukaan. joskus ihan käy sääliksi katsoa kun joku sulloo neljä matkatavaraansa ja päällystakin hyllyille ja istuu muina miehinä lukemaan lehtiä kun muilla on ongelma, miten saada edes se yksi tavara hyllylle.


      • kokenut
        elli kirjoitti:

        niin, sitten siinä käy joskus niin, ettei repullesi ole mitään muuta paikkaa kuin penkin alla edessä. silloin sen kuuluu täyttää nuo mitat(mikä on yhtä kuin penkin alustilan mitat)eikä yhtään enempää. jos reppu ei silloin mahdu penkin alle on se vietävä ruumaan..jos se enää siinä vaiheessa ehtii.

        eli mitat on sen takia, että jokaisen laukulle olisi koneessa tilaa VARMASTI. jos hattuhyllyt loppuu kesken, ei syy ole se, että koneessa on liian vähän tilaa, vaan se, että jengi tuo liikaa, liian isoja ja liian painavia laukkuja matkustamoon. että sellaista.

        minusta on todella mautonta ja itsekästä leuhkia sillä, että on tuonut mitat ylittävät matkatavarat koneeseen mukaan. joskus ihan käy sääliksi katsoa kun joku sulloo neljä matkatavaraansa ja päällystakin hyllyille ja istuu muina miehinä lukemaan lehtiä kun muilla on ongelma, miten saada edes se yksi tavara hyllylle.

        Kyllä viimeksikin ihmettelin kun lomalennolla oltiin lähdössä Suomeen, kun joku nainen vei koneeseen niin paljon ja niin isoja matkatavaroita, ettei pystynyt itse niitä koneen portaita pitkin kantamaan, vaan ulkopuolisten piti auttaa... Aivan tolkutonta menoa. Pitäisi kai lentoemäntienkin jo vähän toppuutella kun ovat kuitenkin siinä ovella vastassa.


    • Anonyymi00008

      55x40 x20 cm on nykyisin vakio cabin mitta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe