Linus Torvalds hylkäsi linuxkoodin!

Pentti Nelonen

Linus Torvalds – I don't read code any more:
http://www.h-online.com/open/features/Interview-Linus-Torvalds-I-don-t-read-code-any-more-1748462.html

Linus kyllästyi tulkkaamaan spagettikoodia, Linus ei saa siitä sotkusta enää itsekään selvää! Tätä on osattu odottaa sillä Linus on jo aiemmin haukkunut linuxkoodin pystyyn!

"Torvalds: Linux on paisunut ja valtava – ongelma vain pahenee"
http://www.tietokone.fi/uutiset/2009/torvalds_linux_on_paisunut_ja_valtava_ongelma_vain_pahenee
"Linuxin luoja Linus Torvalds toteaa, että Linux on paisunut ja valtava. Hän kertoo, ettei Linuxista tullut sellaista kevyttä järjestelmää kun hän 15 vuotta sitten ajatteli. Mikä on Torvaldsin suunnitelma asian korjaamiseen? Sellaista ei ole."

28

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pentti hoitoon!

      pentti hoitoon!

      • Se siitä sitten!

      • puusilima___________

    • heheheeh

      Windowsin koodia ei kukaan edes uskalla lukea.

      • Pentti Nolonen

        Sen takia se onkin suljettua.


      • eihän linkku-urpo

        osaa mittään koodia lukea paitsi 0-koodia opera-selaimella joka linkkuran jumittaa hetsilleen ..


      • heheheeh
        eihän linkku-urpo kirjoitti:

        osaa mittään koodia lukea paitsi 0-koodia opera-selaimella joka linkkuran jumittaa hetsilleen ..

        Osaatko itse paremmin? Olen lukenut koodia vuodesta 1989 ja Windows API on tullut myös tutuksi.

        t. Nykyinen linkku-urpo!


      • voi voi, eihän
        heheheeh kirjoitti:

        Osaatko itse paremmin? Olen lukenut koodia vuodesta 1989 ja Windows API on tullut myös tutuksi.

        t. Nykyinen linkku-urpo!

        sitä kämästä linkkura-koodia ollut sillon vielä keksittykään, jäitpäs taaskin valheesta kiinni linkku-urpo hih hih ! mitä sitten tulee yleensä koodin lukuun niin tuolta 70-luvun alkupuolelta sitä kokemusta jo löytyypi että siilleen siinä jutussa tilanne linkku-urpo, eka tietokone kotikäyttöön taisi olla se svi-328 silloin vuonna 1983 ..


    • kaks yks

      Ei voi kun naureskella P4 69mhz VIPME apinan version tyhmille jutuille ja eikä edes ton kaltaisista jutuista mitä hän täällä iloisin mielin kirjoittelee ei makseta mitään palkkaa.

      Ihmettelen tätä linuxin vihapuheita, todella sairasta.

      http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288513704539.html

      Jos surkea linux niin miksi sitten pitää linuxista kopioida? sama juttu sitten win7 käyttöliittymä joka tulee heti mieleen linuxin KDE4?

      Miksi windows 8 on tuettu vain 2023? miksi ei vaikkapa 2025?

      http://www.eweek.com/cloud/salesforce.coms-benioff-windows-8-is-the-end-of-the-road/

      http://www.computerworld.com/s/article/9232612/Salesforce.com_CEO_Windows_8_will_mark_39_the_end_39_of_the_Microsoft_OS

      http://www.computerworld.com/s/article/9232612/Salesforce.com_CEO_Windows_8_will_mark_39_the_end_39_of_the_Microsoft_OS

    • selvä asia

      Niin. Tiedossahan on oikeasti ollut pitkän aikaa, että Linus Torvalds lopettaa jossakin vaiheessa oman työnsä Linuxin kanssa. Ei varmaan yllätä ketään, että Torvalds ei enää lue Linux-koodia nykyisin.

      Linus Torvalds on työnsä Linuxin suhteen tehnyt ja poistuu nyt kuvioista lopulta täysin odotetusti. Yhteisö jatkaa Linuxin kehittämistä silti. Linus itse etsii elämälleen varmaan uuden suunnan ja toivotan onnea hänelle siihen.

      Kuvitteliko joku Windows-urvelo oikeasti, että Linus Torvalds tulee olemaan ikuisesti projektissa mukana, vain koska Linus sattui aloittamaan sen? Se nyt on selvää, että Torvalds lopettaa jossakin vaiheessa ja lopulta myös kuolee aivan kuten Steve Jobs kohtasi loppunsa. Kukaan ei ole korvaamaton eikä varsinkaan Linuxin tyyppisessä yhteisöprojektissa, jossa Linus itse oli pelkkä aloittaja ja nimi ja jonkun aikaa projektin vetäjä. Valta vaihtuu kun Torvalds ei enää lue koodia.

      Linuxin kohtalo on nyt kaikkien muiden käsissä yhteisön sisällä. Nyt alkaa Linuxin uusi aikakausi.

      • "uusi aikakausi"?

        Toivottavasti loppuu lyhyeen! Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!


      • onnea sulle
        "uusi aikakausi"? kirjoitti:

        Toivottavasti loppuu lyhyeen! Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!

        Eli sä olet niin tyhmä, että kuvittelit Linuxin loppuvan kun Torvalds lopettaa työnsä Linuxin kanssa. Olet tyhmin windows-rölli ikinä.


      • Miksi--
        "uusi aikakausi"? kirjoitti:

        Toivottavasti loppuu lyhyeen! Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!

        "Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!"

        Sitten et opettele käyttämään tietokonetta sotkematta sitä? Ja voithan tyytyä Windoswssiin jos et muita käyttää osaa. Sille kun löytyy monta huoltoliikettä juuri sinunkaltaisia tumpeloita varten:)


      • "uusi aikakausi"?
        Miksi-- kirjoitti:

        "Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!"

        Sitten et opettele käyttämään tietokonetta sotkematta sitä? Ja voithan tyytyä Windoswssiin jos et muita käyttää osaa. Sille kun löytyy monta huoltoliikettä juuri sinunkaltaisia tumpeloita varten:)

        Kyllä minä osaan käyttää tietokonetta jo nyt - tubutin kait se tässä ongelma on!

        Missä tubutin - siellä ongelmavyyhdet!

        Eikä Windowsiin tyydytä, se saadaan! Onhan se maailman suosituin ja monipuolisin käyttis.

        Windowsia käyttää kaikki - ihan kaikki!


      • 8 plus 3
        "uusi aikakausi"? kirjoitti:

        Toivottavasti loppuu lyhyeen! Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!

        "Toivottavasti loppuu lyhyeen! Olen saanut tarpeekseni toimimattomista tulostimista, mokkuloista, ohjelmista, sudo apt-get-helvetistä yleensä!"

        Et sä ole edes kokeillut. Ja parempi onkin ku asenteesi on tuon sorttinen.


      • Ai--
        "uusi aikakausi"? kirjoitti:

        Kyllä minä osaan käyttää tietokonetta jo nyt - tubutin kait se tässä ongelma on!

        Missä tubutin - siellä ongelmavyyhdet!

        Eikä Windowsiin tyydytä, se saadaan! Onhan se maailman suosituin ja monipuolisin käyttis.

        Windowsia käyttää kaikki - ihan kaikki!

        sinun eskariluokallasi vai?

        Kyllä sitä Winkuun joudutan tyytymään jos Maciin ei ole varaa eikä Linuxiin taitoa:)


    • Pena on vähä jäles..

      Ei se ole hylännyt mitään. Aikaa sitten ilmoitti lopettaneensa ohjelmoinnin ja siirtyneen ohjaamaan muita.

      "Kyllästytkö ikinä ohjelmointiin?

      - Koodaaminen on mielenkiintoisinta ja ihmeellisintä, mitä ihminen voi elämässään tehdä. Minulle se on harrastus, josta saan palkkaa. En nykyään enää ohjelmoi itse, vaan ohjaan muita. Se, että työnkuvani on muuttunut, pitää mielenkiinnon yllä. Silti rakastan ohjelmointia yhä."
      http://www.iltalehti.fi/digi/2012102316234104_du.shtml

    • Se kielitaito!

      Kannattaisi lukea haastattelu ennen kuin alkaa tekemään kontekstista irrotetun lauseen perusteella johtopäätöksiä!

      Linus on projektinjohtaja, koodiduunarit ovat erikseen!

      "So most of the time, when it comes to the major subsystem maintainers, I trust them because I've been working with them for 5, 10, 15 years, so I don't even look at the code. They tell me these are the changes and they give me a very high-level overview. Depending on the person, it might be five lines of text saying this is roughly what has changed, and then they give me a diffstat, which just says 15 lines have changed in that file, and 25 lines have changed in that file and diffstat might be a few hundred lines because there's a few hundred files that have changed. But I don't even see the code itself, I just say: OK, the changes happen in these files, and by the way, I trust you to change those files, so that's fine. And then I just say: I'll take it."

    • linkkuran muutenkin

      vaatimaton uskottavuus siis ilmeisen lopullisesti mennyttä, järjestelmän kehittäjä hylkäämässä oman luomuksensa, mitäpä siihen enää olisi paljon lisättävää ..

      • Säälin sinua

        Kuka on hylkäämässä ja mitä?

        Kielitaidottomat, älkää munatko itseänne!


      • Torvalds johtaa

        Linus Torvalds ei itse enää koodaa eikä lue koodia. Torvalds on siirtynyt johtotehtäviin, eli valvoo muiden työtä. Niin se urakehitys menee. Ensin olet projektin isä ja koodari ja sitten aikanaan olet johtaja muille.


      • Torvalds johtaa kirjoitti:

        Linus Torvalds ei itse enää koodaa eikä lue koodia. Torvalds on siirtynyt johtotehtäviin, eli valvoo muiden työtä. Niin se urakehitys menee. Ensin olet projektin isä ja koodari ja sitten aikanaan olet johtaja muille.

        Kapitalismi jyrää. Jobs ehti kuolla pois ja Torvalds on näköjään jo seniili, mutta Microsoft sen kun porskuttaa. Vastarinta on hyödytöntä.


      • Moikka höppänä
        kapitalismi kirjoitti:

        Kapitalismi jyrää. Jobs ehti kuolla pois ja Torvalds on näköjään jo seniili, mutta Microsoft sen kun porskuttaa. Vastarinta on hyödytöntä.

        Selitä miksi projektikoordinoijaksi ja päävastuunkantajaksi valittaisiin seniili?


      • No--
        kapitalismi kirjoitti:

        Kapitalismi jyrää. Jobs ehti kuolla pois ja Torvalds on näköjään jo seniili, mutta Microsoft sen kun porskuttaa. Vastarinta on hyödytöntä.

        kyllähän taitaa aikaa olla kulunut melko paljon siitä kun Gates koodia väänsi. On tainnut paremminkin kulua tyhmien rahastamisessa.


      • Anonyymi
        Torvalds johtaa kirjoitti:

        Linus Torvalds ei itse enää koodaa eikä lue koodia. Torvalds on siirtynyt johtotehtäviin, eli valvoo muiden työtä. Niin se urakehitys menee. Ensin olet projektin isä ja koodari ja sitten aikanaan olet johtaja muille.

        Linus Torvalds ei ole mikään johtaja kenellekään.


    • åäwqrwkr

      Puutteellinen englanninkielentaito näyttää olevan suurin syy winkurointiin.

    • Windows 8

      Linux voisi kehittyä oikeasti jonnekkin kunhan linus saataisiin kokonaan pois, sama pätee toiseen seniiliin nimeltä Greg Hartman.

      Nyt ei vaan oikeen mikään auta valitettavasti vielä tällä hetkellä, yhden ukon (linus) kautta menee edelleen kaikki pätsit ja kukaan ei suunnittele tai engineeraa mitään, purkkaa purkan päällä vaan. Linusin pitäisi nyt päättää johtotehtävissä isoista ja tärkeistä asioista, kuten vakaasta Api/Abi, mutta epäonnistuu tehtävässään täysin. Tosin kun on saanut kulttiaseman jo valmiiksi, voi olla "töistä" pois vaikka puoli vuotta hawaijilla nautitmassa auringosta, eikä kukaan uskalla kyseenalaistaa moista - koska onhan se sentään Linus Torvalds, ja antaa tyypillistä esimerkkiä vapaan lähdekoodin projekteista joissa ei kahteenkaan vuoteen välttämättä tapahdu yhtikäs mitään, jos ketään ei satu kiinnostamaan vrt. palkkatyöläiset jotka pakertaa tuotteen parissa 8h per päivä.

      • LZ 127

        Siinä olikin mutuheittoja riittämiin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      434
      3133
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      108
      2522
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      376
      2394
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1867
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 167
      1273
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe