Avioehto kannattaa aina tehdä

Raha Vai Rakkaus

Avioehto kannattaa aina tehdä, koska raha ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa.

7

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä...

      Aivan samaa mieltä mikäli varallisuus ollut eri asteikolla ennen naimisiin menoa. Keskimäärin 50% liitoista päättyy eroon ja nuorena naimisiin menneet luin jopa että 70% päättyy eroon. Itsellä ei ole avioehtoa koska aloitimme molemmat 0 tilanteesta ja kaikki maksettu puoliksi asuntolainaa myöten. Perintöjen suhteen on vanhempien puolesta laadittu testamentti joka poistaa puolison oikeutta perintöön. Vaimoni tulevat perinnöt maks. 50,000 euron luokkaa ja minun 6-700,000 euroa. 18 vuoden yhteiselon jälkeen meilläkin oli eron hetki edessä ennen kesää joten mikään suhde ei ole sinetöity lopullisesti koskaan. No saimme vaimon kanssa asiat järjestykseen toistaiseksi ja tottakai toivon lopullista yhteiseloa mutta koskaan ei tiedä...

      • Hyvä muistaa tämä

        Avioliittoa solmittaessa ja avioehtoa tehdessä kannattaa muistaa, että 100 % avioliitoista päättyy joskus, ellei pääty avioeroon niin sitten toisen kuolemaan. Piste.


    • Kyllä sen 10 vuoden

      tietää.. Ongelmana on, että ihmiset menevät naimisiin hetken huumassa, ei rakkaudesta vaan tykkäämisestä. Kauhistuttavaa on nähdä, kun alle 5-vuotta yhdessä olleet menevät naimisiin vaikka eivät ole kokeilleet pidemmälle elämää. Olkaa siis ihmiset yhdessä niin kauan, että tiedätte myös miten loppuelämä sujuu. Kyllä sitä oppii tuntemaan toisen ja näkemään helpot heikit, jotka flirttailevat suhteen ulkopuolella. Menkää sitten naimisiin, kun tunnette toisenne ja teidän arvot kohtaavat täydellisesti! Sitten ei tarvitse avioehtoja miettiä. Jos mielit naimisiin epävarmuudessa ja lyhyessä suhteessa, ota silloin avioehto. 50% avioliitoista päättyy eroon, koska ihmiset kiirehtivät naimisiin ennen kuin tuntevat toisiaan.

    • ei sitä siltikään

      Olkaa siis ihmiset yhdessä niin kauan, että tiedätte myös miten loppuelämä sujuu.

      Mistähän kukaan voi koskaan osata tietää miten se löoppuelämä sujuu oikeasti???? Millaisia tahansa ongelmia ja kriisejä voi elämässä kohdata, vaikka tuntisi toisen kuinka monen kymmenen vuoden takaa.. siinä vaiheessa kun toinen on saanut esim aivoverenvuodon jonka seurauksena muuttunut eri ihmiseksi tms. voi monella mennä puurot ja vellit sekaisin.. sepä ei olekaan enää se sama tyyppi jonka tunsit ja jonka kanssa menit naimisiin vaikka sama henkilö onkin..

      Menkää sitten naimisiin, kun tunnette toisenne ja teidän arvot kohtaavat täydellisesti

      No joo.. ei kannata ottaa riskejä.. ainakaan sellasia jotka saattavat tehdä sinut onnelliseksi.. onhan sulla varmaan vielä seuraavakin elämä??? Sitäpaitsi turha arvostella toisten tekemiä valintoja.. Ihmisillä nyt tuntuu olevan vaan niin suuri tarve päästä sanomaan se "mitä minä sanoin" ja olemaan "oikeassa" kun on kyse toisten elämästä.. itsehän kun jokainen on osannut tehdä omassa elämässään aina ja vain ne "oikeat" valinnat......

    • Avioehto kyllä

      Maksoin erossa 300 000€ tasinkoa. En koskaan olisi uskonut että vaimoni rikkoo perheensä salarakkaansa takia kun oli 2 yhteistä lastakin.

      • statistix

        Nainen on se eron ottaja 90% tapauksissa. Yleensä syy on se kolmas pyörä,mistä ei puhuta eron hetkellä. Eli uusi on jo valmiina ja sitten onkin vain rahastuksen vuoro eron myötä. Jotkut toistavat samaa kaavaa monta kertaa peräkkäin. Tilastojen kertomaa.


    • BBB

      Meillä on avioehto. Minä olen (vaikkakin nainen!) varakkaampi,eli esim.meidän velaton huoneistomme on yksin minun nimissäni. Toin avioehdon mahdollisuuden esiin miehelleni hyvissä ajoin ennen liiton solmimista, ihan jo sen takia, että perheeni suhtautuu häneen paremmin, kun eivät epäile ulkomaalaisen varattoman vävyn kärkkyvän rahaa. Miehen mielestä se oli ihan OK, ja ehto laitettiin. Minusta se ei ole mikään epäluottamuksen osoitus: enemmänkin epäilisin, jos toinen olisi jo ennen liiton solmimista ehdottomasti ehdon solmimista vastaan! Ja avioehdonhan voi laittaa joko niin, että se on voimassa sekä kuolemantapauksessa että avioerossa, tai vain erossa. Jos toinen ei halua avioehtoa, joka on voimassa vain erotapauksessa, alkaisin epäillä hänen motiivejaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe