paljonko muistia on tarpeeksi ?

laajentaja

päivää,

Nykyisessä koneessa Intel850E boardilla ja
2.4G nelospentti prosarilla on vain 256Mt muistia.

No nyt on tarkoitus hankkia lisää jolloinka oleellinen kysymys on että kuinka paljon ?
Vapaana on kaksi paikkaa joka tarkoittaa sitä
että vaihtoehtoja on
256 256 lisää = 512 Mt
256 512 lisää = 767 Mt
256 1G lisää = 1.25 Gt

tai sitten nippaan vanhat leegot pihalle ja
saan lisää vaihtoehtoja joko 1.5Gt tai 2Gt.

Osaako kukaan sanoa kokemuksesta että paljonko muistia on tarpeeksi ? Jos päivitän koneen
512Mthen tiedän että performassia tulee
lisää mutta entäpä jos laitan siihen 1.25Gt ?
Onko kokonaisuus enää samassa suhteessa parempi
vai saanko vain hiukan lisää potkua isolla rahalla muistia. Entä jos hommaan 2Gt, toimiiko tuo kone yhtä nopeasti kuin 1.25Gtlla muistia vaikkapa sen vuoksi että prosari/emo ei saa siitä kaikkia irti.

Käyttääkö esim mikään SW noita isoja määriä (enkä tarkoita että lataa sekä Doom3n että FarCryin yhtä aikaa päälle)muistia normaali toiminteessa. Onko tällaisia pelejä tai muita ohlemia ?

Itse käytän konetta pelaamiseen ja nykyään myös graafisten kalujen kanssa sähläämiseen (ai miksi
muisti loppui kesken ? =) Näytön ohjain on luotettava Radeon 9700.


Mielenkiinnolla kommentteja odotellen....

11

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikonpoika

      Tulevina vuosina sitten kyllä yleistyy 1024 Mt. Ylimitoitettua muistimäärää ei normaalikäytössä huomaa, mutta ei siitä ole haittaakaan. Jos saat sopivaan hintaan, niin mikäs siinä. Muistien hinta usein vaihtelee.

    • Tiger

      1024Mt on nykypäivää.Itselläni on 512Mt ja on myönnettävä,että joskus muistia on vapaana
      hyvin vähän.

      Ja jos luin oikein sanoit pelaavasi koneella uusia 3D pelejä,joten siksikin 1024 on suositeltavampaa kuin 512.

    • Taika-Jim

      640 kiloa riittää mainiosti, ainakin Bill Gates sano niin...

    • Auttakaaäkkiä

      Onko esimerkiksi 50 gigaa? tarpeeksi kertokaa äkkiä.. olen ostamssa konetta ja tarvitsen apua koneessa 72gigaa muistia?

      • Juu niin ne vaatimukset kasvavat vuosien mittaan. Tosin en minä kysymyksen esitysvuonnakaan (2004jKr) olisi jaksanut tahmailla jollain 256Mt muistilla, silloinkin piti olla vähintään Gigan verran. Nykyään vähintään 3-4Gt.

        Minä en tosin pelaile, joten en tiedä millaisia muistimääriä pelit kaipaavat.

        Hauska nosto silti.

        »Onko esimerkiksi 50 gigaa? tarpeeksi kertokaa äkkiä.. olen ostamssa konetta ja tarvitsen apua koneessa 72gigaa muistia? »

        Niin siis nythän puhuttiin keskusmuisista eikä kymmenien gigojen keskusmusteja edes saa laitettua vielä tämän päivän koneisiin.
        Itseasiassa en edes ymmärrä mitä muista nimimerkillä Auttakaaaäkkiällä voi olla tuollaista määrää: keskusmuistiksi enemmän kuin mahdollista, kiintolevytilaksi niin vähän, ettei sillä tee mitään. Jos kiintolevytilaa kysyt, niin silloin järkevin taitaa olla tällä hetkellä teran verran (eli n. 1000 Gt).


      • Töppönen kirjoitti:

        Juu niin ne vaatimukset kasvavat vuosien mittaan. Tosin en minä kysymyksen esitysvuonnakaan (2004jKr) olisi jaksanut tahmailla jollain 256Mt muistilla, silloinkin piti olla vähintään Gigan verran. Nykyään vähintään 3-4Gt.

        Minä en tosin pelaile, joten en tiedä millaisia muistimääriä pelit kaipaavat.

        Hauska nosto silti.

        »Onko esimerkiksi 50 gigaa? tarpeeksi kertokaa äkkiä.. olen ostamssa konetta ja tarvitsen apua koneessa 72gigaa muistia? »

        Niin siis nythän puhuttiin keskusmuisista eikä kymmenien gigojen keskusmusteja edes saa laitettua vielä tämän päivän koneisiin.
        Itseasiassa en edes ymmärrä mitä muista nimimerkillä Auttakaaaäkkiällä voi olla tuollaista määrää: keskusmuistiksi enemmän kuin mahdollista, kiintolevytilaksi niin vähän, ettei sillä tee mitään. Jos kiintolevytilaa kysyt, niin silloin järkevin taitaa olla tällä hetkellä teran verran (eli n. 1000 Gt).

        Mitäs hittoa olen taas mennyt sanomaan:
        »Niin siis nythän puhuttiin keskusmuisista eikä kymmenien gigojen keskusmusteja edes saa laitettua vielä tämän päivän koneisiin.»

        Omaankin koneeseen saa kyllä (ja sai jo edellisen viestini kirjoitushetkellä) laitettua 32Gb ja uusimpiin High End -emoihin jopa 64Gb http://www.jimms.fi/tuote/P9X79
        Lällärinä tyydyn toistaiseksi kaheksaan gigaan.


      • VM
        Töppönen kirjoitti:

        Juu niin ne vaatimukset kasvavat vuosien mittaan. Tosin en minä kysymyksen esitysvuonnakaan (2004jKr) olisi jaksanut tahmailla jollain 256Mt muistilla, silloinkin piti olla vähintään Gigan verran. Nykyään vähintään 3-4Gt.

        Minä en tosin pelaile, joten en tiedä millaisia muistimääriä pelit kaipaavat.

        Hauska nosto silti.

        »Onko esimerkiksi 50 gigaa? tarpeeksi kertokaa äkkiä.. olen ostamssa konetta ja tarvitsen apua koneessa 72gigaa muistia? »

        Niin siis nythän puhuttiin keskusmuisista eikä kymmenien gigojen keskusmusteja edes saa laitettua vielä tämän päivän koneisiin.
        Itseasiassa en edes ymmärrä mitä muista nimimerkillä Auttakaaaäkkiällä voi olla tuollaista määrää: keskusmuistiksi enemmän kuin mahdollista, kiintolevytilaksi niin vähän, ettei sillä tee mitään. Jos kiintolevytilaa kysyt, niin silloin järkevin taitaa olla tällä hetkellä teran verran (eli n. 1000 Gt).

        Win8-käyttöön 32GB on sopivasti. Siinä on hyper-v työasemaversiossakin, jolloin voi laittaa omaan partitioon nettiselaushärpäkkeet (javat, flashit, chromet, firefoxit sun muut) ja toiseen partitioon esim. visual c ja adoben ja autodeskin softat yms windowsia pahemmin sotkevat roinat, ja host windowsin pitää mahdollisimman puhtaana. Pelit tietysti host windowsiin, ja niille jäisi vielä riittävät 8gb (jos laittaa 8gb keskusmuistia nettiselaukseen ja 16gb sekasofta käyttöön).


    • C0MPUT3R

      Jos ostan uuden koneen onko se näytönohjain, muisti,64bit vai mikä tekee koneesta nopean kun meinaan ostaa ja en tiedä mikä kone on nopea? http://www.jimms.fi/tuote/X75A-TY032V onko tuossa yhtään tehoja pelata esim mw3 TF2 Minecaft esim.

      • Kokonaisuus tekee nopean: nopea prosessori, hyvä näytönohjain, riittävästi keskusmuistia ja kunnon ssd-kiintolevy. Niitä ei kyllä linkittämässäsi Asuksessa ole, mutta eipä tuo mikään peliläppäri olekaan.


    • C0MPUT3R

      Töppönen tiedätkö läppäriä jolla nyt pelit edes suht koht hyvin pyörisi jos katto hinta olisi 600e? olen etsinyt läppäreitä mutta eipä ne tuon parempia ole olleet

      • Töppönen.

        En tiedä kun en pelaa edes pöytäkoneella. Teen ihan muita hommiä tällä masiinalla.
        Ja läppäreistä tiedän.. no sen verran et niillä on hiton huono kirjottaa (ainakin kokeilemillani) ja siksi vältän niitä viimeiseen asti.
        Piuhaspagetti on työpöytäkäytössä läppärillä joka tapauksessa yhtä paha (ellei pahempikin) kuin oikealla pöytäköneella, kun pitää liittää kuitenkin kunnon kaiuttimet, kunnon hiiri, kunnon näppis, kunnon näyttö jne... Ja kun liikuteltavuutta en kaipaa, ni läppiksistä on huoli.

        Jollain toisella on sit eri tarpeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe