Moi! (:
Tartteen apuu sellaseen asiaan, ku 3's marsu. Eilen se siis tuli meille, oon antanu olla sen häkin toisessa kerroksessa ihan yksinään, kuitenkin kuullen ku 2 muuta marsua on häkissä alakerroksessa! Oon nostellut niitä tutustumaan toisiinsa, mut mun 2'sta marsusta pienempi ei tosiaankaan ole hyväksymässä sitä laumaan! Mä oon yrittäny monta kertaa tutustuttaa niitä, ja kokeillu laittaa Arvia (tän uuden marsun nimi) samaan kerrokseen, mut ei siitä tuu mitään. oon nyt laittanu sen yläkertaan, ja peittäny sen portaiden aukon, ettei Arvi putois. Onks teil mitää vinkkei miten marsut vois tutustuttaa toisiinsa, vai auttaako aika? Tosiaan tossahan ei oo viel menny aikaa paljookaa, ku Arvi tuli meille, voi hyvinki olla, et ku ne paremmin tutustuu, ja Arvista lähtee se "vieras haju", ni ne sopeutuu toisiinsa! (:
MUT OTAN VINKKEJÄ VASTAAN MIELELLÄNI! (:
3 marsua ei hyväksytä!
9
1856
Vastaukset
- Toivottavasti auttaa
Luulisi että aika auttaa. Laita vaikka jotain namiherkkuruokaa sinne kerrokseen missä se Arvi on, jos ne muut tulis syömään Arviliinin kanssa! :-)
- Anonyymi
Lapset hoitelee, ei marsu ole mikään laumaeläin!
Älkää ostako niitä jos ette osaa hoitaa ja tietoa.
- Sedä
Tavallinen häkki voi olla tutustumiseen liian pieni tila. Päästä ne mieluummin vapaaksi, että tulokkaalla on tilaa väistää alkuperäisiä marsuja. Mitä marsut tekevät tutustuttaessa, että päättelet etteivät ne hyväksy toisiaan? On aivan normaalia että marsut esim. jahtaavat toisiaan (tämän vuoksi tila on tärkeää), astuvat, ja kiljuvat kuin syötävä. Niiden pitää selvittää arvojärjestyksensä. Kun eläimillä on tarpeeksi tilaa eli ne eivät joudu olemaan aivan kylki kyljessä, ne osaavat yleensä sopia järjestyksensä ilman pahempia haavoja. Tietysti jos vanhat marsut hyökkäävät uuden kimppuun aivan tappoaikeissa niin että tulee haavoja, niin on sitten eri asia. Herkkuruoka ei välttämättä ole varauksettoman hyvä ajatus, jos vanhat marsut päättävät että uusipa ei varmasti tule syömään meidän kanssa ja alkavat puolustaa ruokaa.
- 3 marsua
Mulla oli sama ongelma noin vuosi sitten, mutta kyllä ne ajan kanssa hyväksyivät toisensa, ja nyt elävät kaikki sovussa keskenään. Onnea yrityksiin! :D
- marsu7
Kun mä sain uuden marsun tein näin:
-ensin otin ison pahvilaatikon.
-pistin sinne paljon heinää.
-sitten laitoin marsut sinne (koska kukaan marsuista ei tuntenut sitä paikkaa se oli niille vieras paikka)
-sitten vain katselin ja odottelin.
-vähän ajan päästä ne olivat parhaita ystävyksiä
-nyt ne elää iloisesti keskenään- MARSUADDIKTI
Ovatko marsusi uroksia vai naaraita?
- 9 vuotta marsuja
Minulla on ollut sama ongelma sekä tyttömarsujen että poiken suhteen. Joskus kestään kauan ennen kuin marsuista tulee kavereita.
-Marsujen on hyvä tutstua tarpeeksi isossa tilaassa:Tee vaikka tilapäisesti isoista pahvilaatiokista tai kana-aidan palasesta huoneen kulmaan ison aitauksen ja laita sinne vain "uusia" juttuja. Uusia pesiä voi tehdä pienemmistä laatikoista.
-Anna marsujen tutstua siinä uudessa tilassa.
-Jos vain toinen marsu pomottaa uutta, niin laita se yksin uuden marsun kanssa, niin että se ei tunne itseään liian turvalliseksi.
-Valvo tilannetta aluksi. Taka-ajo ja päälle hyppely on normaalia, mutta jos molemmat kalistelevat hampaitaan ja kumpikaan ei peräänny, niin on parasta laittaa pyyheliina jommankumman päälle ja poista se laatikosta.
-Jos eivät tule toimeen ollenkaan, laita ne vuoronperään siihen laattikkoon, niin että tottuvat toistensa hajuun.
-Muutaman päivän päästä voit laittaa hieman vettä muovivatiin ja molemmat tappelupukarit sinne seisomaan. Sitten peset niiden peput ja rasvarauhaset ja kuivatat hyvin (esim. varovaisesti hiustenkuivaajalla oma käsi mukana lämmössä ettei polta.) Peseminen on sokki, ja silloin on pakko turvauta siihen kaveriin joka on paikan päällä. (Koko marsua on turha pestä, rittää kun tassuilla on himan vettä ja peppua pestään.)
- Näin sitten jatketaan laatikossa olemista joka päivä vuoronperään tai mieluiten yhdessä.
-Sillä välin pitää vanha häkki pestä ihan kunnolla ja kaikki marsujen tavarat, niin että ovat mahdollismman neutraalin hajuiset.
-Sitten kun laumanjohtaja on tottunut uuteen marsuun voi tehdä saman toisen marsun kanssa jos se on tarpeen. Tai sitten lisätään vain kolmas marsu mukaan laatikkon jos se on rauhallisempi.
-Lopulta pannan kaikki kolme marsua pestyyn häkkiin ja seurataan tilannetta.
-Ja tämä ei onnistu kannattaa hankkia isompi häkki tai vaikka ostaa toinen pieni häkki, hajottaa yhden seinän ja yhdistellä isommaksi häkkikokonaisuudeksi.
-Jos on ihan pakko, voivat marsut myös asustaa eri häkeissä. Nillä on seuraa toisistaan vaikka eivät ole samassa häkissä. Varsinkin jos esim. saavat syödä samassa paikassa, vain kalteri välissä. - kuikuikuivaan
mulla on kolme tyttömarsua ja jokainen on omassa häkissä koska eivät tule kukaan toimeen kenenkään kanssa.että se siitä laumaeläimestä.
- Anonyymi
Meillä oli marsut aina eri laatikoissa, etteivät ne vahingoita toisiaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1235580
- 715218
- 994305
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753670Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603318- 432891
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582069- 451937
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381743