Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nivelet alkavat monilla aristaa tai kipuilla iän myötä

Nivelet

Miten paljon tehdäänkään aivan turhia leikkauksia!

Joka tapauksessa on lihakset pantava kuntoon!
Ei proteesikaan pysy, ellei lihaskunto parane.

Ihminen ei ole tarkoitettu istumaan.

Älä mene leikkaukseen, jos pystyt kuntosalille!
Reiden kaikinpuoliset lihakset toimimaan ja kuntoon,
niin voit kävellä vuoden kuluttua ilman kipuja.
Ja aivan ihkaOMIA polviasi käyttäen.

Liike on lääke.

"Lääkäri sanonut että lihaskuntoa pitäisi saada jotta toipuu paremmin, mutta paino ei ole este, vaikka onkin noussut polvivaivan myötä. Silti haluan tiputtaa jonkin kilon, jos se vaikka on hyödyksi leikkauksessa."

Noin sanoi minullekin, ja kunnon noustessa vaivat alkoivatkin hävitä.

Muutama vuosi sitten rappujen alaspäin meno oli erityisen kivuliasta, mutta lihaskunto reisien ja säärten alueella ja myös venytykset , pohje-venytys erityisen tärkeä , auttoivat.

Nyt en edes huomaa, kun olen mennyt portaat alas.
Ei satu enää.

Hyvää kuntoutumista!

8

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • How true!

      "Ihminen ei ole luotu istumaan! - Liike on lääke."

    • N40+

      Minulla ei ainkaan vielä arista, vaikka mittari näyttää ihan kohta 48v

      Minulla on ollut skolioosi syntymästäni ajasta asti ja se nuorempana ärsytti vasen puolta lantiota. Toinen pohkeeni (oikea)näyttää paksummalta, vaikka kummatkin on saman kokoisia, sillä pohje on vinossa skolioosian takia. Pohje vääntyy sivusta eteenpäin takaa ja siten näyttää kuin se olisi leveempi kuin toinen. Mulla on muitakin ongelmia jaloissa, mutta ei häiritse minun elämääni mitenkään.

      Onneksi kukaan ei huomaa mitään sillä kävelen ihan normaalisti tosin reippaasti ja tietty selkä on aina suorana. Lonkkaakaan ei säre, kun kävelen aina niin reippaasti myös mäet ylös.

      Nuorempana aina särki lonkkaa ja työelämässä kerran sain välilevytyrän, mutta onneksi ei leikattu, sillä selkäni parani hyvin.

      Nyt siis olen hyvässä kunnossa! ;)

      • Onnea sinulle!

        Olet ymmärtänyt, miten on viisainta elää! :)


    • haluan terveeks

      Sinä, jolla kivut hävisivät liikkunisen myötä, onko sinulla mitään nivelsairautta?

    • Paljon parempi tapa

      Jep, ja länsimaisen lääketieteen lääkäri / tohtori määrää särkylääkettä särkylääkkeen perään niin kauan kunnes ollaan tilanteessa, että lääkkeestä ei ole enää apua ja puukkoparkki on edessä.

      Siksi kehoitan kääntymään nivel- ja muissakin vaivoissa luonnonlääkityksen ja -hoitojen puoleen. Sieltä löytyy toisenlaisia tapoja käsitellä, hoitaa ja ajatella kaikkia terveysasioita. Luonnollisesti, luonnonmukaisesti, hellästi, pehmeästi ja kokonaisvaltaisesti.

    • N40+

      Eipä ole mikään tuollainen vaivannut, mutta silti päätin keväällä että aloitan kuntoilusalilla käymään ja toivon että se estäisi mahdolliset tulevat vaivat.

      Kroppani on sievä eikä ole yhtään liikapainoa, vaan askeleeni on kevyt ja reipas.

      Syön paljon hedelmiä ja vihanneksia enkä anna sijaa roskaruualle ja juomalle. Siksipä pysyn kevyeenä ja on helppo hengittää. ;)

      Mittarissa 48 vuotta

      • N40+

        Minulla siis syntymävika skolioosi ja senpä vuoksi kerran iski välilevytyrä, mutta siitä selvisin.


    • liikelääke

      Liikunta ei aina ole lääke jos harrastaa vääriä lajeja ja liikaa. Itse olen rikkonut paikkani mm. vääränlaisella ja liiallisella liikunnalla muutamien viime vuosien aikana (ei ainoa syy). Nyt liikuntakielto, paitsi kevyt liikunta. Ainoita sallittuja lajeja: vesijuoksu, sauvakävely ja kevyesti rasittavat kehonhallintalajit kuten asahi ja pilates.

      Ehdoton kielto kuntosali, juoksu, jumpat, liikkuvuutta lisäävät lajit (vaivana mm.rakenteellinen yliliikkuvuus) kuten vatsatanssi, zumba, lattarit ym. (aiemmin harrastin). Hiihtoakin vain kohtuudella. Ei pyöräilyä, uintiakaan ratsastuksesta puhumattakaan (vuosien harrastus).

      Fysioterapeutin/fysiatrin ohjeilla kotijumppaa. Pikkuhiljaa yritän saada kipuja hallintaan ja kroppaa kestämään. Keskivartalon lihaksia vahvistettua kevyellä jumpalla. Liika rehkiminen suhteessa kropan kapasiteettiin ei hyvä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe