betoniseinän hionta

remonttireiskamuka

Tarkoitus olisi hiota betoniseinää koneella ja nyt mietitään miten suojata asunto pölyltä. Riittääkö tehty muoviseinä siihen? Hengitys suojain on tietty pakollinen silloin. Voiko hionnnan aikana pitää ikkunaa auki vai leviääkö pöly silloin vain helpommin ympäri kämppää ? Ja voiko märkää betonia muuten hioa, kun se ainakin pölyisi vähemmän. Kyseessä on seinän tasoitus, ennen maalia.
Oon niin pihalla näistä, sillä en tajunnut tämän tapetin repimisen jälkeen olevan näin suuri urakka. Seinä on täynnä reikiä ja nyt sitä on koitettu tasoittaa kaikenlaisilla kevyttasoitteilla. Ja nyt sitten vuorossa tämä hiominen....

3

5985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afqwerugwoegh

Siis hiotko jotain ei-sementtipohjaista tasoitetta vai betonia?

• remonttireiskamuka

Siis tuo on tuollaista Kiillon seinätasoitetta ja siitä hiotaan nyt tasaiseksi. Lisäksi toisessa seinässä on tasoitetta ja sen päällä maali mikä paljastui tapetin alta. En tiedä vielä mitä sille ollaan tekemässä, mutta tämä isompi seinä joka on nyt tasoitettu on ekana vuorossa...jos tätä edes koskaan valmiiksi saa. Ajattelin, että olisiko järkevintä tehdä tarkoituksella epätasainen seinä tuolla seinätasoitteella, se ei olisi niin likaavaa ja varsinkaan pölyttävää... Eli vähän samalla tyylillä kun ne maalit tunto hieno ja karhea.

• afqwetwerhw

Jaa, se nyt on ihan sama millä noita hioo. Ite oon hionu jatkovarteen laitetulla hiomatallalla ihan käsin. Koneella hiominen pölyttää ihan pirusti jos siihen ei kytke imuria. Kyllä sitä pölyä tietty käsinhionnastakin tulee mutta ne koneet yleensä puhaltaavat oikein sitä tavaraa ympäriinsä(ilman imuria siis). Koneeseen voi kokeilla laittaa pölypussiakin mutta varaudu putsaamaan sitä usein koska nuo kittipölyt tukkivat pussit ja suodattimet hyvin tehokkaasti.

Muoviseinä riittää ihan hyvin pölyn rajoittamiseen. Aika äkkiä se pöly tulee alas hionnan jälkeen. Seinän viereen tulee yleensä ne isoimmat kasat ja muualle huoneeseen hieno "huntu" :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22