Stanstedista USA:n

Reissuun mieli

Suunnittelen edullista lentoa Ryanairilla Stanstediin ja sieltä jatkolento esim New York tai Florida yms Mitä yhtiötä suosittelette ja tarkoitukseni on siis lentää kaikkein edullisimmalla yhtiöllä, eli mukavuudet yms saa unohtaa kentällä. :)

10

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -->LHR

      En usko, että pääset Stanstedista USA:an, koska kentän liikenne keskittyy lähinnä Euroopan sisäisiin lentoihin. Joudut tod. näk. siirtymään Heathrow'lle.

      • STN

        Epäilen ettei kokonaissäästöä synny tällä yhdistelmällä. USA lentoja saa Suomestakin niin edullisesti ettei UK kautta lentely kannata eri lipuilla. New Yorkia myydään 450-550 euroa menopaluu ex-HEL ja Floridan kohteet 550-650 euroa.


    • Reissuun mieli

      Entäs jos esim Stanstediin pääsee suomesta m/p hintaan 50-70e? luulisi sitten kuitenkin tulevan halvemmaksi. Voi olla että yöpyminen stanstedin kentällä on edessä jos jatkolennot lähtee muulloin kuin iltamyöhään jolloin Ryanair sinne kentälle esim tampereelta saapuu. Minulle kentällä yöpyminen ei tuota ongelmia ja olen siellä ennenkin yöpynyt :) Minulle on nyt vaan tärkeintä saada mahdollisimman halpa lento usaan :) ja muulla ei ole merkitystä sitten.

      • 9+7

        Ensimmäinen ongelma on se, että Lontoosta USA:han ei ole mitään älyttömän halpaa. Normaalista halvimmat liput esimerkiksi Lontoosta New Yorkiin ovat hieman päälle 500 euroa. Eli jotta voisit edes teoriassa säästää rahaa Suomesta ostettuihin sinun pitää löytää joku todella hyvä erikoistarjous Lontoosta jolta löytyy vielä saatavuutta niille päiville joilla pääset Ryanairilla halvalla. Toisekseen Ryanairin hinnan päälle tulee helposti matkalaukkumaksut, ellet tosi kevyesti aio matkustaa. Kolmanneksi se, että Stanstedistä et tosiaan rapakon toiselle puolelle pääse, joten joudut vaihtamaan kenttää ja se on sekä oma vaivansa, että siihen menee myös rahaa. Kun tosiaan Suomestakin pääsee viiden sadan hujakoilla olevilla hinnoilla, niin saat kyllä löytää aikamoiset tarjoukset että tuollainen kikkailu kannattaisi. Ja silloinkin voi lentokentän penkillä torkkuessa miettiä, että kannattiko oikeasti säästää pari kymppiä tuon takia. Jos rahat ei riitä jenkkilentoihin, niin kannattaa mennä jonnekin muualle tai säästää vähän pidempään.


    • Reissuun mieli

      Rahaa kyllä on, siitä tässä ei ole nyt kysymys. Juuri tällä nuukailulla olen omaisuuteni kerännyt ja niin aijon tehdä jatkossakin . Oikeastaan olen elämässäni saanut kaiken yleensä -30-50% alennuksella :) eli olen noin puolet tuloistani saanut säästöön ja erilaisiin sijoituskohteisiin :)

      • STN

        Voin kyllä luvata ettet saa Lontoon kautta lentoja tuolla -30% alennuksella kun lasketaan kaikki kulut. Olis kiva tietää missä päin Suomea asut. Silläkin on meinaan merkitystä asutko pääkaupunkiseudulla vai Tampereella, mistä pääset helposti FR kyytiin. Pääkaupunkiseudulta/Uudeltamaalta ei oo mitään järkeä lähtä Tampereelle ja sitä kautta STN ja USA:an. Kerro sitten tännekin minkä hintaisia lentoja löydät Lontoosta.


      • 9+7

        Voi tosiaan mennä aika vaikeaksi päästä suuriin, jos minkäänlaisiin säästöihin. Lontoo ei ole edes erityisen halpa paikka mennä Jenkkeihin, koska jo brittien viranomaismaksut ovat meno-paluu lennolla sadan punnan luokkaa matkustajaa kohti. Yhteensä erilaisia viranomaismaksuja UK-USA meno-paluussa tulee 170 euron luokkaa markustajaa kohti. Muualta Euroopasta nuo pakolliset maksut voivat olla jopa yli sata euroa vähemmän, esimerkiksi Suomesta lähtiessä runsaan 50 euron tienoilla.

        Realistisesti on helpompi löytää tarjouksia kyttäämällä joku 450 euron diili Suomesta kuin vastaavilla kokonaiskustannuksilla jostain muualta Euroopasta. Ja Lontoon unohtaisin kokonaan, ellei johonkin hintavirheeseen pääse käsiksi.


      • dsgusdgsdfhadsf

        Niin eli siis olet sairaalloinen kitupiikki eli ns roope ankka. No tee kuten roope ja pestaudu johonkin jenkkeihin menevään laivaan töihin ja jäät sitten sinne kiertelemään jalkapatikassa, niin rahaa säästyy ja voit sitten lisätä varallisuutesi määrää vaikket rahoillasi mitään teekkään, koska et raaski sitä mihinkää käyttää.

        Minulla on huhtikuussa seuraava lähtö länsirannikolle USA:han ja en todellakaan vaihda konetta muuta kuin 1 kerran JFK:lla Hesan jälkeen ja silloinkin kävelen vain viereisille lähtöporteille tullissa käynnin jälkeen, joten edes terminaalia ei tarvitse vaihtaa, eikä kentällä nukkua, saati ajella junalla toiselle kentälle tms. Jos lähtisimme samaan aikaan olisin jo San Franciscossa ajelemassa vuokra-autolla ja viettämässä lomaani, kun sinä kikkailet vielä Englannissa nukkuen kentän penkeillä ja vaihtaen kenttää ja et edes säästä juuri mitään rahallisesti. Lisäksi minä vältän maanpäällisen helvetin nimeltä Heathrow :)


      • star gold
        dsgusdgsdfhadsf kirjoitti:

        Niin eli siis olet sairaalloinen kitupiikki eli ns roope ankka. No tee kuten roope ja pestaudu johonkin jenkkeihin menevään laivaan töihin ja jäät sitten sinne kiertelemään jalkapatikassa, niin rahaa säästyy ja voit sitten lisätä varallisuutesi määrää vaikket rahoillasi mitään teekkään, koska et raaski sitä mihinkää käyttää.

        Minulla on huhtikuussa seuraava lähtö länsirannikolle USA:han ja en todellakaan vaihda konetta muuta kuin 1 kerran JFK:lla Hesan jälkeen ja silloinkin kävelen vain viereisille lähtöporteille tullissa käynnin jälkeen, joten edes terminaalia ei tarvitse vaihtaa, eikä kentällä nukkua, saati ajella junalla toiselle kentälle tms. Jos lähtisimme samaan aikaan olisin jo San Franciscossa ajelemassa vuokra-autolla ja viettämässä lomaani, kun sinä kikkailet vielä Englannissa nukkuen kentän penkeillä ja vaihtaen kenttää ja et edes säästä juuri mitään rahallisesti. Lisäksi minä vältän maanpäällisen helvetin nimeltä Heathrow :)

        SFO menijälle tiedoksi että jos unohdat AY/AA yhdistelmän saavut perille heti puolen päivän jälkeen ja kotiin lähdet vasta illalla. Nyt saavut perille myöhään illalla ja kotiin lähtö tapahtuu varhain aamulla. Mulla myöskin on stressitön koneenvaihto esim AMS tai FRA.


    • toinenkin

      Vähän myöhässä kommentoin mutta itselläni vähän samanlainen elämänasenne kuin sinulle. Valitettavasti toi Englannin kautta USA:han ei toimi kuten moni täälläkin jo on sanonut. Suomi on oikeastaan erittäin edullinen lentää USA:han. Parasta vaan on etsiä äkkilähtöjä joilla tietenkin säästää kivan summan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe