Kannattaako mangoja päällystää esim. kontaktimuovilla?
Olen huomannut, että ainakin Sangatsu-mangojen ja Egmontin mangojen kannet ovat todella huonosta materiaalista valmistettuja ja kannet repeilevät ja etenkin kulmat kärsivät pahoin ihan pienistäkin kolhuista. Mutta onko päällystämissä mitään haittaa? Alentaako päällystäminen mangojen arvoa?
Mangat ja päällystäminen
6
637
Vastaukset
- Tama-chan
minä ainakin päällystän omani...
- Mirieh*
Minä en ainakaan omiani päällystä. Hyvin ovat pysyneet kunnossa. Paitsi Ranman yksi etu kansi taittus kun tungin sen reppuun mutta sillä nyt ei ole niin väliä..
Mutta jossei niitä retuuta, rieputa ja heittele päin seiniä niin tuskin ne nyt hirveän nopeasti huonoksi menee.
Eikä sekään ole kivaa jos niihin kansiin tulee ilmakuplia ^^ Tietysti jos on hyvä päällystämään niin mikäs siinä. - Taichi
Yleensäkin päällystän muovilla kaikki ostamani kirjat ja albumit, ellei nyt kyseessä ole joku hyvin vanha opus. En huolehdi arvonlaskusta, koska kaikkihan kuitenkin tulee itselleni :P
- ShiroiRyuu
juu. Olen päällystänyt (upeasti) kontaktimuovilla kaikki Sangatsu ja Egmontin opukset. Muita en ole viitsinyt xD
En tiedä haittaako se jälkeenpäin, mutta kontaktimuovi "imee" värin kirjan kannesta. Kerran tylsyyden vallatessa mieleni, kokeilin voisiko muovin ottaa pois (hyvin se lähti ;D) ja hups keikkaa! Kannesta oli väriä lähtenyt! Ei se onneksi sen pahemmin pilalle mennyt *wirn* En nykyään päällystä, koska ne pysyvät kunnossa ilmankin... - harakka
En päällystä, kun osaan lukea ja säilyttää kirjani siististi, ja mieluummin ostan lisää mangaa kuin rullakaupalla kontaktimuovia. En myöskään yleensä osta muovitettuja kirjoja, ellei kyseessä ole joku tosi edullinen tai harvinainen tapaus. Eli minun silmissäni laskee arvoa, mutta kukin tehköön niinkuin tykkää.
Jos joku kirja olisi hajoamassa, niin sitten kyllä korjailisin parhaani mukaan. Ei kai hyvänlaatuisesta kontaktimuovista pitäisi kirjalle mitään haittaa olla, mutta teippiähän ei ainakaan kannata käyttää edes sivujen korjaamiseen (haurastuu, kellastuu, ja saattaa aiheuttaa lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä). - [Chibi]
Päällystän (aika siististi ovat miulla ainakin onnistuneet), koska mangani kiertävät kaveripiirissäni ja veljelläni, joten jos haluan ne ehjinä ja suhtkoht hyvässä kunnossa takaisin, päällyustän ne.. Varmaan muutenkin päällystäisin ne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637