ONKO KUKAAN KUULLUT,ETTÄ HUONOSTIKUULEVALLA OLISI OPASKOIRA?EIKÖ NE OLE VAAN NÄKÖVAMMASILLE?
opaskoira
7
1785
Vastaukset
- phobia
Kuulokoirasta on paljon apua kuurolle. Koira ilmoittaa vaikkapa jos herätys- tai ovikello soi, hellalla kiehuu jotain yli, palovaroitin piippaa, vauva itkee, kadulla joku yrittää varoittaa tai kiinnittää huomiota muuten, auto tööttää jne. jne.
- lagata
onko kuulokoiralla erityisoikeus päästä ruokaravintolaan?
- kulkuri69
lagata kirjoitti:
onko kuulokoiralla erityisoikeus päästä ruokaravintolaan?
saa liikkua samoin kuin opaskoirat koskee samat säännöt tässä sulle linkki mistä löytyy perustiedot avustajakoirista:
http://www.avustajakoira.fi
hyvää jatkoa sullekin :)
- tuulia
Kuuroille ja kuulovammaisille sopii mainiosti apuvälineeksi kuulokoira. Suomessa Kuulokoirayhdistyksen koulutussihteerit auttavat kuulokoiran koulutuksessa. Kuulokoiran kanssa ei vielä saa mennä ihan minne tahansa mutta asiaa yritetään korjata kaiken aikaa, parannusta on tulossa. Lisää tietoa saa www.Kuulokoirayhdistys.fi
Kuulokoiran omatoiminen kouluttaminen vaatii sitoutumista ja pitkäjännitteisyyttä mutta on erittäin palkitsevaa ja antoisaa.
terv. tuulia, kuulokoirankäyttäjä- Lakustiina
Hei!
Olen kiinnostunut kuulokoiran hankkimisesta, mutta haluan kerätä tietoa ennen hankkimista. Onko tiettyjä rotuja olemassa, joille kuulokoiran ominaisuus on luontaista?! toki rodusta ei ole kiinni ominaisuus, vaan koiran luonteesta, mutta kaiketi jotkut suositukset joillekin roduille on annettu.
- tuulia
Kuulokoirasta saat lisätietoa: www.kuulokoira.fi
Edelliseen viestiin tuli vahingossa väärä osoite.
tuulia - =) viitomakielijä.
no, ei tarvista kuurolle opaskoira. kyllä voi käyttää mutta ainoa vaikea kuurosokealle tai sokealle sopi opaskoira hyvin. tervet kuurot eivät käyttää opaskoiraa. minulla ei ole opaskoiraa. kuurot toimii ilma opaskoiraa tosi hyvin. se elämää aivan normaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 41820
- 56816
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135782Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691