En nyt tiedä että minne tämän kysymyksen olisin laittanut, joten laitoin tänne.
Siispä itse kysymykseen..
Voiko kastroidun uroksen kanssa harrastaa näyttelyitä?
Siis jos on joku todistus siitä että kummatkin olisivat laskeutuneet, esim. eläinlääkäriltä. ?
Vai pitääkö kummatkin pallot olla paikallaan että voi niissä näyttelyissä hyväksytysti käydä?
Haluaisin siis sheltistä harrastuskoiraa mm. tokoon & agilityyn, mutta olisin myös jonkun verran kiinnostunut käymään näyttelyissä. (:
Toivon asiallisia vastauksia.
Näyttelyt & kivekset
7
578
Vastaukset
- kasifg
Onko koira siis jo kastroitu?
''uros, jolla ei ole normaalit kivekset, ellei urosta ole kastroitu vamman tai sairauden takia, mistä on esitettävä Kennelliiton hyväksymä eläinlääkärintodistus. Lisäksi vaaditaan eläinlääkärintodistus tai näyttelytulos, josta ilmenee, että uroksella on ollut vähintään 6 kk. iässä normaalit kivekset.''
Ylläoleva suoraan kennelliiton näyttelysäännöistä :)- kasifg
Niin siis sellainen ei voi osallistua näyttelyyn...
- joobax
Kannattaa hakea näyttelyistä vähintään H ennen pallien poistoa! Jos vaikka alatte menestyä, niin koirasi voi valioitua ;) Ilman näyttelytulosta valionarvoja ei voi saada, mutta H on helppo saada.
- mikshi?
Mutta mitäs järkeä niissä näyttelyissä sitten on käydä, jos ei sukua pysty jatkamaan enää, jos menestyy? Käsittääkseni näyttelyiden tarkoitus on löytää erinomaiset rodun edustajat, ja sitten niillä tehdään pentuja. Itse en kyllä näyttelyistä edes välitä.
No voihan koira antaa arvoa sisaruksilleen ja on näyte vanhempien jalostustuloksesta vaikkei itse sukua jatkaisi :)
Täällä käydään näyttelyissä, esitellään kasvattajan hienoa työtä. Esitellään sitä myös muissakin lajeissa tietty.- ajatusta mukaan
minpin4ever kirjoitti:
No voihan koira antaa arvoa sisaruksilleen ja on näyte vanhempien jalostustuloksesta vaikkei itse sukua jatkaisi :)
Täällä käydään näyttelyissä, esitellään kasvattajan hienoa työtä. Esitellään sitä myös muissakin lajeissa tietty.En ymmärtänyt !
Mitä hienoutta sisarruksille ja varsinkin kasvattajalle saada kivesvajaa koira? Se on määrättyjen linjojen vika, niiden käytöstä pitäisi luopua ajatusta mukaan kirjoitti:
En ymmärtänyt !
Mitä hienoutta sisarruksille ja varsinkin kasvattajalle saada kivesvajaa koira? Se on määrättyjen linjojen vika, niiden käytöstä pitäisi luopuaSiis täh? Nyt taisi sinulta uupua ajatusta.
Kyse oli siitä miksei saisi normaalikiveksisen mutta kastroidun uroksen kanssa käydä näyttelyissä.
Esimerkki:
Kasvattajalla on pentue jossa viisi koiraa. Jos yhdellä koiralla on hyviä näyttelytuloksia muttei muilla niin voi olla sattumaa että yksi yksilö on erimonainen rotunsa edustaja.
Jos taas useampi koira samasta pentueesta on menestyvä on jalostusmateriaali hyvää.
Itse olen sitä mieltä että miksei saisi terve uros kilpailla kastroituna kunhan on eläinlääkärilausunto että oli normaalit kivekset kastroinnin aikaan. Saavathan leikatut nartutkin kilpailla, onhan se epäireilua ettei uroksilla ole samaa mahdollisuutta vain koska se näkyy.
Parasta tietysti olisi jos koirapiireihin tulisi sama kuin kissanäyttelyissä on jo käytössä: eri luokat kastroiduille yksilöille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860