varsijousesta

william vs robin

Kertokaas onko varsijousi kielletty metsästyksessä vain siksi että se on kielletty. En itse näe mitään estettä sen käyttämiselle. Teho kyllä riittää jos otetaan vertailukohteeksi vaikka metsästysjouset, saman läpäisykyvyn saa varsijousellakin. Toki lataaminen on hitaampaa mutta niin on taitettavalla yksipiippuisella luodikollakin korjaava laukaus vain haave.

10

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taljajousiampuja

"Kertokaas onko varsijousi kielletty metsästyksessä vain siksi että se on kielletty."

Pohimmiltaan näin.
      Taljajousellakin on utopiaa ampua kahdesti, jos eläin karkaa.
      En tunne sitä onko varsijousissa varmistusmekanismia. Varmistamaton taljajousi ei vaikuta kovin turvalliselta aseelta pusikossa rämpiessä. (Ja väärä vastaus on, että enhän minä kanna kivääriäkään metsässä koskaan varmistettuna.)

• william vs robin

käsittääkseni ainakin jonkinmoinen varmistin joissakin malleissa on mutta en tiedä kuinka luotettavia ovat :D

• Latailija1

Mitä olen varsijousia nähnyt ja millä kaikilla ampunut niin kaikissa ollut hyvät varmistimet ja monessa menevät automaattisesti päälle.

• sdfhh

Itse olen ampunut kahdella varsijousella joista toinen on halpis pistooli malli ja toinen sitten sellainen laadukas kiväärimalli. Muistaakseni molempin varmistin estää vain liipasimen liikkeen. Eli jos joku vähän osuu naruun tai vekotin tärähtää niin nuoli voi lähteä. Eli virittyessään naru jää pienen kynnyksen taakse. Liipaisinta painettaessa mekanismi nostaa narua millin tai kaksi ylöspäin jolloin naru pääsee pois kynnyksen takaa. Jos tämän kynnyksen taakse tippuu vaikka roska niin on ihan tuurista kiinni että koska napsahtaa.
        Voi olla että varmistin on turvallinen, mutta itselleni tuli kyllä heti sellainen olo että nuoli lähtee jos aivastan.

Tuskin silti varsijousen kielto metsästyksessä johtuu tästä. Taitaa tosiaan johtua vain kieltämisen ilosta.

• ...

Sori jos oon hidas mutta siis onko varsijousi laiton metsästyksessä??

• Latailija1

Kyllä se on laiton metsästyksessä.

• tfhtr

Laiton suomessa

• Sihteeri Mies

laiton metsästyksessä, Suomessa siis.... Ja kohta tarvii luvat nuokin härpäkkeet, hyvä niin!

• robintell

Ei saa käyttää suomessa metsästykseen, eikä saa ampua edes kaikilla radoilla (menee pienistä tauluista läpi, siinä syy ratakieltoon)!

Metsästys kielletty ties mistä syystä? On tehokkaampi yleensä kuin taljajousi ja yhtä tarkkakin. On varmistimet jne.

Mulla on kiikarilla ja teho muistaakseni 185paunaa, eli noin 90kg voima vaaditaan että saa vireeseen. Usassa metsästetään hirviä jne. tällä.

• Sako Quad

EU:ssa kielletty metsästysaseena. Rysselin herrat eivät selittele

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      396
      2082
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1929
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      249
      1404
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      81
      1041
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      938
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      808
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      779
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      750
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      724
    Aihe