varsijousesta

william vs robin

Kertokaas onko varsijousi kielletty metsästyksessä vain siksi että se on kielletty. En itse näe mitään estettä sen käyttämiselle. Teho kyllä riittää jos otetaan vertailukohteeksi vaikka metsästysjouset, saman läpäisykyvyn saa varsijousellakin. Toki lataaminen on hitaampaa mutta niin on taitettavalla yksipiippuisella luodikollakin korjaava laukaus vain haave.

10

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taljajousiampuja

      "Kertokaas onko varsijousi kielletty metsästyksessä vain siksi että se on kielletty."

      Pohimmiltaan näin.
      Taljajousellakin on utopiaa ampua kahdesti, jos eläin karkaa.
      En tunne sitä onko varsijousissa varmistusmekanismia. Varmistamaton taljajousi ei vaikuta kovin turvalliselta aseelta pusikossa rämpiessä. (Ja väärä vastaus on, että enhän minä kanna kivääriäkään metsässä koskaan varmistettuna.)

    • william vs robin

      käsittääkseni ainakin jonkinmoinen varmistin joissakin malleissa on mutta en tiedä kuinka luotettavia ovat :D

    • Latailija1

      Mitä olen varsijousia nähnyt ja millä kaikilla ampunut niin kaikissa ollut hyvät varmistimet ja monessa menevät automaattisesti päälle.

      • sdfhh

        Itse olen ampunut kahdella varsijousella joista toinen on halpis pistooli malli ja toinen sitten sellainen laadukas kiväärimalli. Muistaakseni molempin varmistin estää vain liipasimen liikkeen. Eli jos joku vähän osuu naruun tai vekotin tärähtää niin nuoli voi lähteä. Eli virittyessään naru jää pienen kynnyksen taakse. Liipaisinta painettaessa mekanismi nostaa narua millin tai kaksi ylöspäin jolloin naru pääsee pois kynnyksen takaa. Jos tämän kynnyksen taakse tippuu vaikka roska niin on ihan tuurista kiinni että koska napsahtaa.
        Voi olla että varmistin on turvallinen, mutta itselleni tuli kyllä heti sellainen olo että nuoli lähtee jos aivastan.

        Tuskin silti varsijousen kielto metsästyksessä johtuu tästä. Taitaa tosiaan johtua vain kieltämisen ilosta.


    • ...

      Sori jos oon hidas mutta siis onko varsijousi laiton metsästyksessä??

      • Latailija1

        Kyllä se on laiton metsästyksessä.


    • tfhtr

      Laiton suomessa

    • Sihteeri Mies

      laiton metsästyksessä, Suomessa siis.... Ja kohta tarvii luvat nuokin härpäkkeet, hyvä niin!

    • robintell

      Ei saa käyttää suomessa metsästykseen, eikä saa ampua edes kaikilla radoilla (menee pienistä tauluista läpi, siinä syy ratakieltoon)!

      Metsästys kielletty ties mistä syystä? On tehokkaampi yleensä kuin taljajousi ja yhtä tarkkakin. On varmistimet jne.

      Mulla on kiikarilla ja teho muistaakseni 185paunaa, eli noin 90kg voima vaaditaan että saa vireeseen. Usassa metsästetään hirviä jne. tällä.

    • Sako Quad

      EU:ssa kielletty metsästysaseena. Rysselin herrat eivät selittele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe