lomia, kaverimatkoja,puolison kanssa? vai mitä?
kuis äitit rentoutuu suurperheissä?
kerran vuodessa
13592
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Paraaneeko Suomen talouselämä rollaattoriväelläEläkeiännostajia ovat ne, jotka eivät nojaa rollaattoriiin 70-vuotiaina vaan ovat karanneet aikoja sitten Fugeen tai Sveitsiin. Absurdia. Pelkkää ikämatematiikka, millä ei ole totuuspohjaa. Ikärajan siirtoko kohottaa ta…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
Vastaukset 13
Vanhimmat
Lapsia neljä, nuorin 6 kuukautta. Syksyllä kävin su aamuisin ystävien kanssa lenkillä. Nyt sekin on jäänyt. Viikon päästä menen samojen ystävien kanssa ravintolaan syömään. Eipä oikein muuta rentousta ole.
Teen ainoastaan työmatkoja yksin, muuten lomailen lasten ja puolisoni kanssa 2-3 kertaa vuodessa kotimaassa ja ulkomailla.
Rentoudun joskus työkavereiden kanssa risteilyllä ja tietysti nyt pikkujouluaikaan on näitä iltamenojakin vähän enemmän.
Töiden jälkeen käyn n. kerran viikossa punttisalilla ja yritän tehdä työmatkat kävellen, kun sää sallii.
Puolison kanssa silloin tällöin käymme kaksin ravintolassa, iltaisin saunotaan tms ja hyvin tyytyväisiä ja onnellisia ollaan :)
Olen seitsemän lapsen äiti, nyt kolmen yksinhuoltaja. Minä käyn lomilla näitten kolmen kanssa, ja sitten kun he menevät isälleen heittäydyn hunningolle. Laitan saunan päälle ja sitten kylven pitkään hartaudella. Sitten tassuttelen sohvalle ja nautin hiljaisuudesta.
Sitten kun oikein hurvittelen teen hankintoja jostain toiselta puolen Suomen ja ajan autolla pitkiä taipaleita, kuin silloin nuorena. Ja takapenkillä ei istu ketään.
Teen pitkiä lenkkejä koiran kanssa metsämaastossa, menen elokuviin ja käyn ravintolassa syömässä. Kirjastossa, kirpputoreilla ja koirapuistoissa kuljaillen, silloin kun yksin pääsen menemään. Rahaa ei juuri ole, joten pienistä jutuista olen oppinut nauttimaan. Nautin hiljaisuudesta ja omasta rauhasta. Kotonakin oleillen, jos kotona ei satu olemaan ketään (hyvin harvinaista tosin). Kerran vuodessa teemme mieheni kanssa pidennetyn viikonloppureissun Lappiin.
Silloin kun isukki viipyy hetken kotona niin treenaan sitä lastentekotapaa, yleensä ei tartte kauaa treenata kun on pulla uunissa :)
N. kerran kuukaudessa saadaan olla koko päivä kahdestaan kullan kanssa, tehdään milloin mitäkin, ulkona syömistä, keikoilla käymistä ja sen sellaista. Matkustetaan paljon, kesälomilla ollaan reissattu koko perheen voimin ja kunhan vähän kasvaa vielä lapset niin ulkomailla käydään 1-2 kertaa varmaan vuoteen. Monesti viikonloppuisin pidetään myöhäisiä saunailtoja ja katsotaan elokuvia joiden ikäraja on vähän enemmän kuin 7 :D
Silloin kun lapset ovat jossain poissa, teen lisää lapsia mieheni kanssa. Mieheni panee minut paksuksi joka kuukausi ja niinpä meillä onkin jo 54 lasta ja seuraava tulossa.
Kyllä, lisäännymme kuin kaniinit ja raskausajat ovat mukavan lyhyitä, niin että pystymme panemaan uuden alulle joka kuukausi. Kiitos kun kysyitte.
T. lestasupermama
Ootko nyt suurikin vitsiniekka. Tunnen myötähäpeää, että joku ihminen päästelee itsensä noin holtittomasti valloilleen.
Miksei voi rentoutua perheen parissa? Minun lapseni ovat jo muuttaneet pois kotoa, ja kadun niitä kaikkia "rentoutusreissuja". Olisin senkin ajan voinut viettää kotona.
"kuis äitit rentoutuu suurperheissä?"
Hmm.. minä koen kysymyksen vähän ihmeellisenä....? Mitä on "rentoutua", mistä siihen syntyy tarve, miksi pitää rentoutua...
No joo, meillä on viisi lasta vauvasta kouluikäiseen ja me elämme tietysti sen mukaista arkea, johon kuuluu käytännön asiat pyykinpesusta pihatöihin, ruoanlaitosta tiskeihin, kuten kaikilla muillakin, eikä ne hommat aina maistuisi, mutta pakko ne on tehdä.
Aina ei lastenkaan kanssa touhuamista jaksaisi, vaikka se toisaalta on juuri se mikä elämässämme on kaikkein arvokkainta.
Tarvitaanko tähän sitten jotain rentoutumista? Me kyllä lomailemme (rentoudumme?) aina kun on mahdollista, mutta ei se koske yksin äitiä sen enempää kuin isääkään. Me olemme yhdessä koska me haluamme olla yhdessä - ja se onkin ainoa asia, jota kumpikin toivoisimme enemmän.
Vanhimmat lapset tosin ovat pian murkkuiässä ja eivät aina välittäisi yhteisille lomille lähteä kun kaverit ovat jo sillä tavoin myös tärkeitä.
Jos vastasin kysymykseen niin hyvä, jos en, niin voisiko joku kertoa, että miksi minun pitäisi jotenkin "rentoutua"...?
Joka arki klo 17 tulee pikkukakkonen silloin saa vaikka nukkua kun isi ottaa vauvan. Toinen on ompelu n kerran kuussa, saunominen ja saunaolut viikonloppuna kun lapset on nukkumassa. No meillä tosin on vaan neljä lasta joista yksi käy joka toinen v-loppu etällä. Toiveissa on kuitenkin vielä pari lisää.. Niin ja rentoutumista on mielestäni sekin kun saa rauhassa laittaa pyykit kuivumaan kun isi hoitaa lapsia.
Sitten kun nuorinkin on vähintään 13 ja voi lähteä minne itse haluaa..sitä ennen oma aika on utopiaa.....tai aika moni kyllä ajattelee ja niin minäkin monasti, että lähden lepäämään töihin...vaikka työpaikkani ei olekaan lepokoti, niin henkisesti siel kyllä lepää..