Erikoinen sopimusmuutos

mikä_hiton_datakatto

Mulla on ollut dna:n kaksivuotinen liittymäsopimus viime helmikuusta, iPhone 4s kytkykaupalla ja siihen kaupan päälle luvattiin maksiminopeuksinen mobiililaajakaista. Liittymä oli muistaakseni M, eli se jolla saa puhua 350 minuuttia tai lähettää 350 tekstiviestiä kiinteään hintaan.

Tänä syksynä mulle tuli yhtäkkiä noin kuukauden välein dna:lta kaksi tekstiviestiä, joiden mukaan "Olet käyttänyt 80 % liittymäsi kuukausittaisesta etuoikeutetusta tiedonsiirrosta. -- Voit tilata lisää etuoikeutettua tiedonsiirtoa lähettämällä tekstiviestin..."

Ja nyt isänpäivänä tuli viesti, jonka mukaan olen käyttänyt etuoikeutetun tiedonsiirtoni. Mobiilinetti toimi kuitenkin vielä, mutta olin vähän äimänä, että tuleeko siitä nyt joku yllärilasku sitten vai mitä. Soitin asiakaspalveluun, jossa selitettiin, että siinä liittymässä on kuukausittainen gigan tai viiden gigan (asiakaspalvelijalla oli eri lauseissa eri versiot) kiintiö, jonka jälkeen menetän sen edun, että saan käyttää liittymää maksiminopeudella.

Ihmettelin tätä kovasti, koska sopimuksessani ei ole mitään mainintaa mistään kiintiöstä. Asiakaspalvelija sanoi, että eikö (Gigantin) myyjä muistanut mainita siitä. No eipä muistanut.

Ihmettelin sitäkin, että tuo liittymä oli ollu käytössä puoli vuotta ja käytin sitä ihan yhtä paljon kuin nykyäänkin, eikä mitään datakattoa ollut tullut vastaan. Asiakaspalvelija ei ilmeisesti kuunnellut, mitä olin juuri sanonut, sillä hän vastasi "olet varmaan käyttänyt mobiilidataasi tänä syksynä enemmän kuin aikaisemmin". No kun en ole.

Kysyin, että mikä se maksiminopeus sitten on sen jälkeen, kun tuo kiintiö tulee täyteen. Sitä asiakaspalvelija ei osannut sanoa: "se vähän riippuu missä sitä käyttää..."

Tätä on tapahtunut ennenkin teleoperaattoreiden kanssa. Otan jonkun määräaikaisen kännykkä- tai nettiliittymäsopimuksen, koska siinä on niin hyvät ehdot. Sitten ne ehdot muuttuvat kesken kaiken, ja asikaspalvelussa selitetään jotain ympäripyöreää.

1

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .pef9gy

      Kyllä se kampanjapaketti, jonka sinäkin olet ottanut, sisältää nimenomaan täysnopeusdatan, eli ei liikkuva laajakaista L-lisäpalvelua.
      Eli siinä on se gigan etuoikeutettu datakatto, jonka jälkeen siitä ei kuitenkaan tule lisämaksua vaan nopeus hidastuu.
      Jos olet marssinut suoraan Giganttiin, että haluat tämän ko. tarjouspaketin, tuskin myyjällä on tullut mieleen, ettet tiedäkään millainen paketti on. Ja nettihän on rajaton-niinkuin monesti luvataan.
      Se, miksei sinulle ole aiemmin tullut noita viestejä, johtuu siitä, että operaattorit ovat vasta nyt alkaneet priorisoimaan datamääriä johtuen siitä, että datan käyttö on lisääntynyt huomattavasti. Ennen ei ole ollut tarvetta laskea nopeuksia, koska verkko on riittänyt kaikille käyttäjille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe