Kiitos

delia

Kaunis on elämän laulu kuin itse tekemä taulu.
Kiitos nyt sulle tästä ihan kokonaan mun koko
elämästä. En aina mä muista kiittää ja käsiä
yhtehen liittää. Sun tahdon mä silti tietävän,
että sinua rakastan. Olet rakas sä äiti mulle ja
toivoisin myös että minä oisin sulle. Kiitos on
sana jota harvoin mä käytän, elämän tyhjiön näin
minä täytän. Ei kukka tää, korvata voi tätä elä-
mää, jonka Luoja loi ja minulle sen toi.

2

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mario

Olikohan lukemani teksti pelkkä vitsi? Eihän kukaan voi kirjoittaa noin huonosti? -Ei minua edes naurattanut.

• theokratie

En puutu tässä runon muotoon, keskityn vain sen sisältöön.

Minusta runo olisi harvinaisen herttainen ja myös tavanomaista vakavamielisempi äitienpäiväruno. Tämän pystyy myös lukemaan henkilökohtaisena, hengellisenä veisuna.

Elämän rinnastaminen itse tehtyyn tauluun toimii: elämän kauneus on siinä, että sen suunnan saa itse valita.

Äidin ja Luojan kiittämisen rinnastuminen ja myös sekoittuminen on kiinnostavaa ja koskettavaa.

Elämän tyhjiön täyttäminen herättää ajatuksen: mitä kertojalta puuttuu, mistä tyhjiöstä on kyse?

Viimeinen säkeistö toimii jonkinlaisena kohokohtana:
      "Ei kukka tää, korvata voi tätä elä-
      mää, jonka Luoja loi ja minulle sen toi."

Vaikka runossa jo aiemmin viitataan Jumalaan (mm. käsien yhteen liittämisellä), vasta lopussa Luoja nimetään ja runon puhtaan uskonnollinen tulkintatapa tulee mahdolliseksi. Toisaalta kukan (ehkä äitienpäivän ruusun?) esitteleminen vahvistaa myös tekstin onnittelurunomaisuutta.

Mieluummin minä tämän näkisin onnittelukortissa (hieman hiottuna) kuin tavallisimmat muka-hauskat letkaukset tai laimeat toivotukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      353
      6465
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3836
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      0
      1330
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      0
      1080
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1025
    6. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      900
    7. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      866
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      843
    9. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      827
    Aihe