Niin tässä käy arviolta huomenna. Finnair rimpuilee jonkin aikaa - tai sen verran, että johtoporras siirtää ylimääräiset rahat bonuksena itselleen ja sitten firma julistetaan konkkaan sekin.
SAS konkurssiin
19
689
Vastaukset
- Anа Lyyti K. Kο
SAS:n kaatuminen kyllä jonkin aikaa auttaa Finnairia, koska se saa napattua osan SAS:n nykyisistä markkinoista, etenkin Suomen ja Skandinavian välisiä lentoja.
Mutta melko pian Finnair huomaa, että Norwegian nappasi isomman osan ja kahmii lisää, - no_joku_vaan
Oho! Meillähän on täällä oikein talousneroja paikalla! Finnair ei tule menemään konkurssiin, koska Aasian lennoista tulee riittävästi rahaa. Euroopan lennot eivät ole olleet kovin rahaa tuottavia millekään suurelle lentoyhtiölle lähiaikoina. SAS saadaan varmaankin pelastettua kun Ruotsi myy siitä osuutensa ja yhtiö tekee jonkin uudenlaisen strategian liiketoimintaansa.
Maailmassa on muitakin maanosia kuin Eurooppa, you know?- Maalaisjärkinen
Itse taidat olla tosi nero, kun olet keksinyt SAS:n pelastussuunnitelman. Nyt alkaa olla kiire kertoa siitä SAS:n johdolle! Tänään on kriittinen päivä. Mitä myyntiin tulee, niin toki SAS:n valtio-omistajat olisivat aikoja sitten myyneet osuutensa, jos joku vain ostaisi.
Finnairin Aasia-unelman käy yhä heikommin sitä mukaa kuin kilpailu lisääntyy näilläkin reiteillä. Ja kun koko firman kannattavuus (siis suunniteltu) rakentuu Aasian-liikenteen varaan, se on kovin heikoissa kantimissa. Ei tarvita muuta kuin että tšuhnat (tai EU) suututtavat Putinin sen verran, että Venäjä kieltää ylilennot. Siinähän sitten ihmetellään Helsingin loistavaa sijaintia Aasian-liikenteen kannalta. - no_joku_vaan
Maalaisjärkinen kirjoitti:
Itse taidat olla tosi nero, kun olet keksinyt SAS:n pelastussuunnitelman. Nyt alkaa olla kiire kertoa siitä SAS:n johdolle! Tänään on kriittinen päivä. Mitä myyntiin tulee, niin toki SAS:n valtio-omistajat olisivat aikoja sitten myyneet osuutensa, jos joku vain ostaisi.
Finnairin Aasia-unelman käy yhä heikommin sitä mukaa kuin kilpailu lisääntyy näilläkin reiteillä. Ja kun koko firman kannattavuus (siis suunniteltu) rakentuu Aasian-liikenteen varaan, se on kovin heikoissa kantimissa. Ei tarvita muuta kuin että tšuhnat (tai EU) suututtavat Putinin sen verran, että Venäjä kieltää ylilennot. Siinähän sitten ihmetellään Helsingin loistavaa sijaintia Aasian-liikenteen kannalta.Ostointo saattaa kasvaa jos SAS esim. julkistaisi, että se vastedes keskittyy luomaan kattavaa verkostoa Eurooppaan ja loisi samalla porkkanoita valita SAS eikä halpalentoyhtiö. Muutama kaukokohde leikataan pois ja niiden tarvitsemat ylimääräiset koneet myydään, joten budjetista jää enemmän rahaa.
Mitä Finnairiin tulee niin onhan Helsinki sikäli hyvässä paikassa että täältä voi lentää helposti pohjoisnavan yli esim. Japaniin, mitä tehtiin 80 -luvulla. Jos taas kilpailulla viittaat Norwegianin Thaimaan reittiin niin luulen ettei Finnairilla kiinnosta paskan vertaa se, että turisteja viedään sinne. Finnairin taktiikka perustuukin siihen, että Aasiasta tuodaan liikematkustajia ja turisteja ensin Helsinkiin ja siitä helpolla vaihtoyhteydellä Eurooppaan. - kaupunkilaisjärkinen
no_joku_vaan kirjoitti:
Ostointo saattaa kasvaa jos SAS esim. julkistaisi, että se vastedes keskittyy luomaan kattavaa verkostoa Eurooppaan ja loisi samalla porkkanoita valita SAS eikä halpalentoyhtiö. Muutama kaukokohde leikataan pois ja niiden tarvitsemat ylimääräiset koneet myydään, joten budjetista jää enemmän rahaa.
Mitä Finnairiin tulee niin onhan Helsinki sikäli hyvässä paikassa että täältä voi lentää helposti pohjoisnavan yli esim. Japaniin, mitä tehtiin 80 -luvulla. Jos taas kilpailulla viittaat Norwegianin Thaimaan reittiin niin luulen ettei Finnairilla kiinnosta paskan vertaa se, että turisteja viedään sinne. Finnairin taktiikka perustuukin siihen, että Aasiasta tuodaan liikematkustajia ja turisteja ensin Helsinkiin ja siitä helpolla vaihtoyhteydellä Eurooppaan.SAS:lla on niin paljon vastuita ja menneisyyden riippakiviä, että helpompaa ja halvempaa on perustaa uusi yhtiö puhtaalta pöydältä kuin ostaa SAS ja muuttaa konseptia. Käytännössähän Norwegian on juuri niin tehnyt tai tekemässä, tosin ei nyt aivan tyhjästä aloittanut, vaan on rakennettu pienen paikallisen yhtiön pohjalle. Kaukoliikenne on SAS:lle jopa kohtalaisen kannattavaa, joten siitä leikkaaminenkaan ei ole mikään ratkaisu. Varsinkin kun A340-300 koneilla ei enää ole kummoisia jälkimarkkinoita.
- no_joku_vaan
kaupunkilaisjärkinen kirjoitti:
SAS:lla on niin paljon vastuita ja menneisyyden riippakiviä, että helpompaa ja halvempaa on perustaa uusi yhtiö puhtaalta pöydältä kuin ostaa SAS ja muuttaa konseptia. Käytännössähän Norwegian on juuri niin tehnyt tai tekemässä, tosin ei nyt aivan tyhjästä aloittanut, vaan on rakennettu pienen paikallisen yhtiön pohjalle. Kaukoliikenne on SAS:lle jopa kohtalaisen kannattavaa, joten siitä leikkaaminenkaan ei ole mikään ratkaisu. Varsinkin kun A340-300 koneilla ei enää ole kummoisia jälkimarkkinoita.
Oma versioni olikin vain esimerkki. Vaihtoehtoja on monia. Voi myös olla ihan hyvä ratkaisu perustaa "uusi SAS" juuri niinkuin sanoit. Nykyisellä SAS:illa on vaan tiettyä brändiarvoa olemassa joten saattaa olla matkustajille pettymys matkustaa lentoyhtiöllä joka on periaatteessa SAS, mutta ei kuitenkaan. Aika näyttää miten käy.
- Ay002
"Finnair ei tule menemään..." Suomen kielessä ei ole futuuria vaan se ilmaistaan verbin preesensillä. Siis yksinkertaisesti " Finnair ei mene konkurssiin".
- Tarpeen kohta
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288517437216.html
Onko matkasuunnitelmissasi mietittynä Plan B?- Hyvin pian
Ja: "SAS: Koneet tankattava täyteen konkurssin varalta"
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288517513809.html
Harvoin on lentoyhtiö kaatunut tähän tyyliin, niin että myös omistajat ja yhtiö itse puhuvat konkurssista ja kertovat varautuvansa siihen. Jos se ei ole konkurssiin hankkiutumista niin mikä sitten?
On vielä kaksi vaihtoehtoa SAS:n selvitä tästä, yksi epätodennäköinen ja yksi täysin mielikuvituksellisen mahdoton.
Epätodennäköinen vaihtoehto on, että ulkoavaruuden olennot laskeutuvat maapallolle ja ostavat SAS:n.
Se toinen vaihtoehto on, että SAS:n henkilökohta tajuaa tilanteen ja suostuu työehtojen heikennyksiin. - kokkero
Hyvin pian kirjoitti:
Ja: "SAS: Koneet tankattava täyteen konkurssin varalta"
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288517513809.html
Harvoin on lentoyhtiö kaatunut tähän tyyliin, niin että myös omistajat ja yhtiö itse puhuvat konkurssista ja kertovat varautuvansa siihen. Jos se ei ole konkurssiin hankkiutumista niin mikä sitten?
On vielä kaksi vaihtoehtoa SAS:n selvitä tästä, yksi epätodennäköinen ja yksi täysin mielikuvituksellisen mahdoton.
Epätodennäköinen vaihtoehto on, että ulkoavaruuden olennot laskeutuvat maapallolle ja ostavat SAS:n.
Se toinen vaihtoehto on, että SAS:n henkilökohta tajuaa tilanteen ja suostuu työehtojen heikennyksiin.Aivan juuri näin. Se on siis "Plan B from outer space"
- Kun kellot lyö
Hyvin pian kirjoitti:
Ja: "SAS: Koneet tankattava täyteen konkurssin varalta"
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288517513809.html
Harvoin on lentoyhtiö kaatunut tähän tyyliin, niin että myös omistajat ja yhtiö itse puhuvat konkurssista ja kertovat varautuvansa siihen. Jos se ei ole konkurssiin hankkiutumista niin mikä sitten?
On vielä kaksi vaihtoehtoa SAS:n selvitä tästä, yksi epätodennäköinen ja yksi täysin mielikuvituksellisen mahdoton.
Epätodennäköinen vaihtoehto on, että ulkoavaruuden olennot laskeutuvat maapallolle ja ostavat SAS:n.
Se toinen vaihtoehto on, että SAS:n henkilökohta tajuaa tilanteen ja suostuu työehtojen heikennyksiin. - ... niin koittaa yö
Kun kellot lyö kirjoitti:
”Lentävää henkilökuntaansa SAS on pyytänyt ottamaan mukaan töihin riittävästi rahaa siltä varalta, että he pääsevät maailmalta kotiin, jos yhtiö ajautuu konkurssiin.”
http://www.hs.fi/talous/Lentäjiltä uusi tarjous SASn johdolle/a1305619555667
Jaa-a, mahtavatkohan muut yhtiöt vielä myydä ID-lippuja SAS:n henkilökunnalle? Meinaan että jos joutuu viime hetken lipun ostamaan normaalihintaan esim jostain USA:sta Skandinaviaan, se maksaa maltaita. Toivotaan että alan sisäinen solidaarisuus toimii tässä.
- Get real!
> jos SAS esim. julkistaisi, että se vastedes keskittyy luomaan kattavaa verkostoa Eurooppaan ja loisi samalla porkkanoita valita SAS eikä halpalentoyhtiö
SAS tarvitsee rahaa HUOMISEKSI. Julkistaisi... mitä? Mieti vähän! - no_joku_vaan
Okei, tuo eurooppaehdotus oli huono esimerkki, mutta muutoksia reittiverkostoon tulee varmasti jos vaan konkurssilta vältytään. Koneiden täyteen tankkaaminen tietoisesti kyllä vähän viestii uskon horjumisesta yhtiön sisälläkin...
- a___p
jonkin verran tuo haiskahtaa siltä, että SAS pyrkii painostamaan työntekijät hinnalla millä hyvänsä tuon säästöohjelman taakse, ja pelaa samalla aika rankkaa julkisuuspeliä. no, huomenna varmaan nähdään kannattiko riskinotto. jos tuo onnistuu, säästöt alkavat todennäköisesti realisoitua nopeammin kuin finnairilla. jos ei, tervemenoa lentoliput..
no, sen siitä saa kun ostaa lippunsa näiltä legacy-yhtiöiltä :( - Jooooo
a___p kirjoitti:
jonkin verran tuo haiskahtaa siltä, että SAS pyrkii painostamaan työntekijät hinnalla millä hyvänsä tuon säästöohjelman taakse, ja pelaa samalla aika rankkaa julkisuuspeliä. no, huomenna varmaan nähdään kannattiko riskinotto. jos tuo onnistuu, säästöt alkavat todennäköisesti realisoitua nopeammin kuin finnairilla. jos ei, tervemenoa lentoliput..
no, sen siitä saa kun ostaa lippunsa näiltä legacy-yhtiöiltä :(Tietysti haiskahtaa. Tai no ei tässä mitään hajuaistia tarvita, kun on selvää, että vaihtoehtoja ei ole Ei SASsin johto pelaa mitään pelejä, kun ei ole kortteja, tai kortit ovat pöydällä kaikkien nähtävänä.
Ihan oma lukunsa on, riittäisivätkö suunnitellut säästöt. Tämähän ei ole SASsin ensimmäinen säästöohjelma. Mutta selvää on, että ilman näitä säästöjä on edessä konkurssi, etenkin kun SAS on toitottanut tätä.
Vanhan hyvän ajan lentoyhtiöitä ei enää ole. Niiden seuraajat yrittävät vielä räpistellä, kuvitellen saavansa bisnesluokan hintoja lähes turistiluokan palvelutasolla.
- sluut ny
Vaikka nyt jäisikin korisemaan tekohengityksellä niin kuka noilta enää viitsii/uskaltaa ostaa lippuja..
- Niimpä...
....koneetkin tankkautetaan, että pääsee takaisin home baseen kun lappu luukulle rävähtää. Tämä kertoo jo paljon. Ihmettelen jos tämän viikon jälkeen on pystyssä.
- konkurssiin
Ennustajia riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2281865Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti51677- 991488
Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori561415Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1741320Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131247- 511014
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_194987Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284912- 28904