Myydäänkö vielä puolivalmisteena uppoumaveneitä

upppis

Aikaisemmin oli keskusteluja itserakentajista ja kiinnostuin kovin asiasta. Aikaa ja tilat on käytettävissä eikä peukalokaan ole ihan keskellä kämmentä. Nyt olen etsimässä uutta runkovalmista uppoumavenettä josta voisin jatkaa rakentamista. Umpiohjaamo pitää olla - tämän tyylinen on hakusessa http://kotitarvetelakka.blogspot.fi . Noita Minicat-runkoja ei varmaan enään saa mistään mutta olisiko kenelläkään tiedossa muita saman tyyppisiä "rakennussarjoja".

50

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omavalmiste

      Onko Norppa liika iso.

      Kirri, kalakalle, Maria (24 jalkasia) muotit voivat olla jo melko huonossa hapessa.
      Yksien olinpaikka on kuitenkin tiedossa..

    • älä hyvä mies

      sekaannu noihin puolivalmiisiin. Niitä ei todellisessa elämässä kukaan saa koskaan kokonaan valmiiksi. Nuo uppoumaveneet ovat myös auttamatta taakse jäänyttä elämää. Ei niihin enään kukaan järkevä rahojaan laita. Osta valmis vene, mielellään liukuva tehokkaalla moottorilla. Jos ei rahaa ole paljon sijoittaa veneeseen, osta käytetty ja aloita huoleton veneily ilman rakentamisen stressiä.

      • käytetty huoleton

        "osta käytetty ja aloita huoleton veneily" heh heh. Ei tuommoista olekkaan, käytetyt veneet ovat reikiä joiden kautta rahaa kaadetaan mereen.


      • käytetty huoleton kirjoitti:

        "osta käytetty ja aloita huoleton veneily" heh heh. Ei tuommoista olekkaan, käytetyt veneet ovat reikiä joiden kautta rahaa kaadetaan mereen.

        Ehkä noinkin, tosin ei sen uuden veneen ostaminen tule yhtään sen halvemmaksi. Esimerkkinä vaikka meidän firman vene, ostettu tänä keväänä ja on vm. 2010. Uusi maksaa samoilla varusteilla n. 70.000 €, tänä keväänä hinta oli vajaat 50.000 €, samanlaisia samoilla varusteilla on tälläkin hetkellä muutama myytävänä 44.000-48.000 € hintaan. Joten uuden veneen arvonlasku on tässä tapauksessa n. 10.000 €/vuosi.


      • iou,tkmyt
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Ehkä noinkin, tosin ei sen uuden veneen ostaminen tule yhtään sen halvemmaksi. Esimerkkinä vaikka meidän firman vene, ostettu tänä keväänä ja on vm. 2010. Uusi maksaa samoilla varusteilla n. 70.000 €, tänä keväänä hinta oli vajaat 50.000 €, samanlaisia samoilla varusteilla on tälläkin hetkellä muutama myytävänä 44.000-48.000 € hintaan. Joten uuden veneen arvonlasku on tässä tapauksessa n. 10.000 €/vuosi.

        Voiko sellaisella ajaa, kun väität, että vaihdelaatikon rattaiden hampaat ei saa koskea toisiinsa toista kertaa?


      • Muuan konemies
        iou,tkmyt kirjoitti:

        Voiko sellaisella ajaa, kun väität, että vaihdelaatikon rattaiden hampaat ei saa koskea toisiinsa toista kertaa?

        Maallikolle vaikeaa ?

        Eihän tuollaista kukaan ole koskaan sanonut, olet selvästikin ymmärtänyt, tai et ole ymmärtänyt, mitä tarkoitetaan että hammaskosketuksessa olevien rattaiden hammaslukujen kerrannaisuutta toistensa suhteen on vältettävä, jos mahdollista.

        Ehkä tämä on turhaa selvitystä, normaaliälyiselle asian pitäisi olla hyvin yksinkertainen.


      • grthhrthrtrht
        Muuan konemies kirjoitti:

        Maallikolle vaikeaa ?

        Eihän tuollaista kukaan ole koskaan sanonut, olet selvästikin ymmärtänyt, tai et ole ymmärtänyt, mitä tarkoitetaan että hammaskosketuksessa olevien rattaiden hammaslukujen kerrannaisuutta toistensa suhteen on vältettävä, jos mahdollista.

        Ehkä tämä on turhaa selvitystä, normaaliälyiselle asian pitäisi olla hyvin yksinkertainen.

        Vaikka se suhde olisi mitä tahansa 1:1,1 - 1,9, niin muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat hammasvälit ovat olleet yhdessä muutaman satatuhatta tai miljoona kertaa. Kerro tarkemmin mihin houreesi perustuu!


      • jyhthntuuj
        grthhrthrtrht kirjoitti:

        Vaikka se suhde olisi mitä tahansa 1:1,1 - 1,9, niin muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat hammasvälit ovat olleet yhdessä muutaman satatuhatta tai miljoona kertaa. Kerro tarkemmin mihin houreesi perustuu!

        Se on Edk Välittäjä -tietoa, jota ei voi selittää!


      • Automies II
        jyhthntuuj kirjoitti:

        Se on Edk Välittäjä -tietoa, jota ei voi selittää!

        Miettikääs nyt vähän.

        Jos hammaspyörien hammasluku olisi sama, tai joku kokonaislukukerrannainen, niin esim 20-20, samat hampaat olisivat aina vastakkain ja varsinkin polttomoottorin kyseessä ollen, kun momentti on todella "rakeista", isku osuisi aina samoille hampaille.
        Jos hammasluvut olisivat 20-21, niin jokaisen kierroksen jälkeen kosketus siirtyisi seuraavaan pariin, joka lisää kulutuskestävyyttä ratkaisevasti.

        Siinä yksinkertainen syy, voitte vaikka laskeskella hammaspyörien hampaita, niin vakuututte, esimerkiksi jakopään hammashihnan/ketjun , ja käyttävän pyörän hammasluku on AINA pariton eikä keskenään jaollisia ja nokan päässä parillinen, joten hihnan jokainen hammas koluaa kummankin rattaan kaikki hampaat.


        Se Edk Välittäjä -tieto osoittautui taas paikkansapitäväksi, ihmettelen vaan, miksi jotkut näin vähän asioista tietävät jaksavat nolata itseään toistuvasti.


      • ,ukjymhgntr
        Automies II kirjoitti:

        Miettikääs nyt vähän.

        Jos hammaspyörien hammasluku olisi sama, tai joku kokonaislukukerrannainen, niin esim 20-20, samat hampaat olisivat aina vastakkain ja varsinkin polttomoottorin kyseessä ollen, kun momentti on todella "rakeista", isku osuisi aina samoille hampaille.
        Jos hammasluvut olisivat 20-21, niin jokaisen kierroksen jälkeen kosketus siirtyisi seuraavaan pariin, joka lisää kulutuskestävyyttä ratkaisevasti.

        Siinä yksinkertainen syy, voitte vaikka laskeskella hammaspyörien hampaita, niin vakuututte, esimerkiksi jakopään hammashihnan/ketjun , ja käyttävän pyörän hammasluku on AINA pariton eikä keskenään jaollisia ja nokan päässä parillinen, joten hihnan jokainen hammas koluaa kummankin rattaan kaikki hampaat.


        Se Edk Välittäjä -tieto osoittautui taas paikkansapitäväksi, ihmettelen vaan, miksi jotkut näin vähän asioista tietävät jaksavat nolata itseään toistuvasti.

        Jo on tuo edk- tieto kummaa! Nelitahtimoottorin jakopään rattaat ovat aina suhteessa 2:1. Se moottori ei toimisi muuten.

        Kyllä rattaiden hampaat ovat aina vastakkain toimiessaan. Kuten tuossa jokin kirjoitti muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat kohdat ovat vastakkain sen muutaman miljoona kierrosta. Mihin tämä tyhmyys taas perustuu? Nyt perään enää paljon googlattua kaavaa ja sekavaa sönkköö?


      • Muuan konemies
        ,ukjymhgntr kirjoitti:

        Jo on tuo edk- tieto kummaa! Nelitahtimoottorin jakopään rattaat ovat aina suhteessa 2:1. Se moottori ei toimisi muuten.

        Kyllä rattaiden hampaat ovat aina vastakkain toimiessaan. Kuten tuossa jokin kirjoitti muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat kohdat ovat vastakkain sen muutaman miljoona kierrosta. Mihin tämä tyhmyys taas perustuu? Nyt perään enää paljon googlattua kaavaa ja sekavaa sönkköö?

        Täällä näyttää olevan oikein todellisia urpoja.

        Kenellepä yrität kertoa suurena viisautenasi että nokan pyörintänopeus on puolet kampiakselista.
        Tuossa edellä puhuttiin kylläkin jakopään hammasjihnasta ja -ketjusta.
        vaikka tuo sattuu olemaan yksi tapaus , jossa jaollisuutta ei voi välttää, muitakin kyllä hakemalla löytyy, niin aina kun se on vältettävissä, sitä vältetään.

        Netti on käytettävissä, tietoa löytyisi, mutta vastaanorrokyky taitaa olla pahasti häiriytynyt, näin typeriä juttuja ei kyllä muualta löydy.


      • Jakopää.
        ,ukjymhgntr kirjoitti:

        Jo on tuo edk- tieto kummaa! Nelitahtimoottorin jakopään rattaat ovat aina suhteessa 2:1. Se moottori ei toimisi muuten.

        Kyllä rattaiden hampaat ovat aina vastakkain toimiessaan. Kuten tuossa jokin kirjoitti muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat kohdat ovat vastakkain sen muutaman miljoona kierrosta. Mihin tämä tyhmyys taas perustuu? Nyt perään enää paljon googlattua kaavaa ja sekavaa sönkköö?

        On juuri sellainen että mm autoissa se on selvästi ongelma kulumisen suhteen.
        Kun vertaa vaikka voimansiirron rattaisiin , eivät koskaan ole jaollisia mutta eipä niitä tarvitse uusia huollossa eivätkä lopu kulumalla.


      • haa hiiii hiiii haaa
        Jakopää. kirjoitti:

        On juuri sellainen että mm autoissa se on selvästi ongelma kulumisen suhteen.
        Kun vertaa vaikka voimansiirron rattaisiin , eivät koskaan ole jaollisia mutta eipä niitä tarvitse uusia huollossa eivätkä lopu kulumalla.

        Mistä se hammas vaihdetta päälle työnnettäessä tietää, että tähän en mene, kun olen ollut aikaisemminkin tuossa hampaanraossa? Kerro Edkki!


      • vaikeeta on
        haa hiiii hiiii haaa kirjoitti:

        Mistä se hammas vaihdetta päälle työnnettäessä tietää, että tähän en mene, kun olen ollut aikaisemminkin tuossa hampaanraossa? Kerro Edkki!

        Se vaan on sillä lailla, että jos ei näitä hammaspyöräjuttuja ymmärrä, on materiaalien myötäminen jännityksen alaisena aivan käsittämätöntä astronomiaa. Ja sitten ei auta kuin hihitellä.


      • hi ha he hu
        vaikeeta on kirjoitti:

        Se vaan on sillä lailla, että jos ei näitä hammaspyöräjuttuja ymmärrä, on materiaalien myötäminen jännityksen alaisena aivan käsittämätöntä astronomiaa. Ja sitten ei auta kuin hihitellä.

        Olisit nyt vaan rehellisesti selittänyt Edk, että hammas maalaa punaiseksi sen hampaan johon koski ja ei koskaan enää sitten koske siihen.


      • voi ressukkaa
        hi ha he hu kirjoitti:

        Olisit nyt vaan rehellisesti selittänyt Edk, että hammas maalaa punaiseksi sen hampaan johon koski ja ei koskaan enää sitten koske siihen.

        Jollain skitsofereenikolla on täällä vähintään kymmenen edkiä ja tusina välittäjää vastustajina, miesparka. Jos se nyt sitten on mies, eikä nainen tai poikanen.


      • yyynynh
        voi ressukkaa kirjoitti:

        Jollain skitsofereenikolla on täällä vähintään kymmenen edkiä ja tusina välittäjää vastustajina, miesparka. Jos se nyt sitten on mies, eikä nainen tai poikanen.

        mutta miten edk ne hampaat rattaissa hyppää jo kerran olleiden yli?


      • remmipyörä
        yyynynh kirjoitti:

        mutta miten edk ne hampaat rattaissa hyppää jo kerran olleiden yli?

        tässä säikeessä hihna luistaa pahemman kerran


      • remmipyörä kirjoitti:

        tässä säikeessä hihna luistaa pahemman kerran

        Joo , mieluumminkin valtaremmi näyttää pudonneen kokonaan pois päältä D: D:

        Toisaalta joskus on ihan kiintoisaa seurata keskustelua, jossa on itse mukana tavuakaan siihen kirjoittamatta.

        Aika suurella kertoimella voisi veikata, että useampikin ammattilainen diagnosoisi kirjoitusten perusteella muutaman mielentilan ammatillisesti kiintoisaksi, ainakaan ei tiettyä poikkeavuutta voi olla huomaamatta.

        Huvinsa kai kullakin.


      • ie riploomiynssy
        e.d.k kirjoitti:

        Joo , mieluumminkin valtaremmi näyttää pudonneen kokonaan pois päältä D: D:

        Toisaalta joskus on ihan kiintoisaa seurata keskustelua, jossa on itse mukana tavuakaan siihen kirjoittamatta.

        Aika suurella kertoimella voisi veikata, että useampikin ammattilainen diagnosoisi kirjoitusten perusteella muutaman mielentilan ammatillisesti kiintoisaksi, ainakaan ei tiettyä poikkeavuutta voi olla huomaamatta.

        Huvinsa kai kullakin.

        Älä nyt edki lannistu! Kerro taas siitä planeettapyörästöstä, jossa samat hampaat eivät koskaan ota kiinni ja se toimii vain yhteen suuntaan.
        Siitä lentosukellusveneestäsi neljällä Geellä älä kerro, se kun on niin kauhia!
        Oletko muuten tehnyt paljon sähköä erilaisilla metalleilla romukasoista?


      • iuyiiiiukui
        e.d.k kirjoitti:

        Joo , mieluumminkin valtaremmi näyttää pudonneen kokonaan pois päältä D: D:

        Toisaalta joskus on ihan kiintoisaa seurata keskustelua, jossa on itse mukana tavuakaan siihen kirjoittamatta.

        Aika suurella kertoimella voisi veikata, että useampikin ammattilainen diagnosoisi kirjoitusten perusteella muutaman mielentilan ammatillisesti kiintoisaksi, ainakaan ei tiettyä poikkeavuutta voi olla huomaamatta.

        Huvinsa kai kullakin.

        Mitä ihmettä! Et ole vielä poistanut "älyllistä kirjoitustasi" Edkki?


      • päin tuulimyllyjä
        iuyiiiiukui kirjoitti:

        Mitä ihmettä! Et ole vielä poistanut "älyllistä kirjoitustasi" Edkki?

        Sinulla hihittäjällä on mahdollisuudet tehdä täydet poistot. Ja niinhän useimmiten teetkin jouduttuasi useammalta taholta naurunalaiseksi. Tosin taidat olla riittävän sekopäinen luullaksesi kaikkea edkin kirjoittamaksi, myös tätä.


      • spykiatrisetä
        päin tuulimyllyjä kirjoitti:

        Sinulla hihittäjällä on mahdollisuudet tehdä täydet poistot. Ja niinhän useimmiten teetkin jouduttuasi useammalta taholta naurunalaiseksi. Tosin taidat olla riittävän sekopäinen luullaksesi kaikkea edkin kirjoittamaksi, myös tätä.

        Tämäkään viesti ei tule edkn, välittäjän tai wtf:n näppikseltä.

        Koitappa nyt hihittäjäpoika ymmärtää, että on täysin mahdollista vetää -4g kiihtyvyys millä tahansa edes kevyesti liikehtimiskykyisellä lentokoneella. Jaa, ongelma taisikin olla se, että sulle ei ole oikein valjennut, mitä se tarkoittaa. Ei se mitään. Kyllä Siperia opettaa.


      • Sirkkeli ja 8 sormea
        spykiatrisetä kirjoitti:

        Tämäkään viesti ei tule edkn, välittäjän tai wtf:n näppikseltä.

        Koitappa nyt hihittäjäpoika ymmärtää, että on täysin mahdollista vetää -4g kiihtyvyys millä tahansa edes kevyesti liikehtimiskykyisellä lentokoneella. Jaa, ongelma taisikin olla se, että sulle ei ole oikein valjennut, mitä se tarkoittaa. Ei se mitään. Kyllä Siperia opettaa.

        Hammaspyörä asiantuntija kaverit voisi perustaa oman juttunsa aiheesta, vallankin kun ei liity mitenkään tähän alkuperäiseen..


      • olen hohottaja
        Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:

        Hammaspyörä asiantuntija kaverit voisi perustaa oman juttunsa aiheesta, vallankin kun ei liity mitenkään tähän alkuperäiseen..

        En minäkään ole hihittäjä! Kyllä kuitenkin Edkityttää nyt niin ... so niin ... paljon että...

        Miksei välitytä-lkveetä nyt edkillä yhtään? Kannattaisi edelleenkin esiintyä vain diploooomi-iiinssinöörinä ja kiinteidtövälittäjänä viidellä saitilla ja tölviä viisaampiaan.


      • olen hohottaja kirjoitti:

        En minäkään ole hihittäjä! Kyllä kuitenkin Edkityttää nyt niin ... so niin ... paljon että...

        Miksei välitytä-lkveetä nyt edkillä yhtään? Kannattaisi edelleenkin esiintyä vain diploooomi-iiinssinöörinä ja kiinteidtövälittäjänä viidellä saitilla ja tölviä viisaampiaan.

        Insinööri en ole, mutta osaamiseni sillä saralla noin 500 % keskiverto lailistettuun kiinteitövälittäjään verattuna.

        Lisäksi ole kokenut veneilijä. tosin en ymmärrä miksi se vi___a keskivertoveneilijää.


      • äätsii
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Insinööri en ole, mutta osaamiseni sillä saralla noin 500 % keskiverto lailistettuun kiinteitövälittäjään verattuna.

        Lisäksi ole kokenut veneilijä. tosin en ymmärrä miksi se vi___a keskivertoveneilijää.

        Oletko vihainen isille siitä perämoottorin oleskeluajasta? Alkoiko se tosiaan kaksi vuotiaana insestoimaan?


      • hiii hiii
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Insinööri en ole, mutta osaamiseni sillä saralla noin 500 % keskiverto lailistettuun kiinteitövälittäjään verattuna.

        Lisäksi ole kokenut veneilijä. tosin en ymmärrä miksi se vi___a keskivertoveneilijää.

        Et ole vieläkään poistanut houreaivojesi ja edk- tuotteitasi? Eikö hävetä ja så på svenska!


    • CE-kakkaa

      Ongelma on myös se,että puolivalmisteisen rungon valmistaja on nykyisin vastuussa veneestä maailman tappiin asti eikä kukaan järkevä valmistaja anna noita puolivalmiita poropeukaloiden askarreltaviksi. Tällainen puolivalmiste tulisi aina käyttää CE-merkattavana nykyisin, koska ei ole itserakennettu lakitekstin mukaan, ellei ole itse laminoitu alun alkaen. Lisäksi ei saa käyttää yhtään ammattiapua. Ihan idioottimaisia lakeja!

      • olpikuyjt

        Vaikka se suhde olisi mitä tahansa 1:1,1 - 1,9, niin muutaman miljoonan kierroksen aikana ne samat hammasvälit ovat olleet yhdessä muutaman satatuhatta tai miljoona kertaa. Kerro tarkemmin mihin houreesi perustuu!


    • Omavalmiste

      Itse onnistuin vuokraamaan muotit veistämöltä, joihin sitten viime talvena itse laminoin osat veistämön tiloissa ,näinollen opastuskin oli lähellä.

      Loppu rakentaminen jatkuu omissa tiloissa.

    • PuSe

      Kyllä kannattaa tehdä. Säästät tuhansia euroja ja saat veneeseen sellaisen sisustuksen ja -materiaalit kun tarvitset. Sama tekniikan kanssa.
      On totta että diy-veneillä on ollut vähän kehno maine jälleenmyynnissä kun niitä on turannut kaikenlaiset poropeukalot ilman minkäänlaista kontrollia.
      Työtä se vaatii ja aikaa. Sekä hermoja. Hyvät lämpimät ja kunnolla valaistut tilat on ehdottomat. Tutustu ensin jo tehtyihin projekteihin esim. veneilyalan lehdissä sekä Internetin blogeissa jotta ei tarvitse opetella kaikkea kantapään kautta.

    • Omavalmiste

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Oma 9m projekti nyt tuossa vaiheessa, viime viikolla nostettu kansi rungon päälle, kone ja voimansiirto jo asennettuna.
      Ei heti tule samanlaista vastaan, kun yläohjaamo on tehty omiin, osin itsetehtyihin muotteihin.

      Kaiketikkin tuo puoliliukuva runko toimisi kelvollisesti myös uppoumaveneenä n. 50 hv koneella.
      http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=73739

    • Omavalmiste
    • -puoliksi valmis-
      • -nerous on rajaton-

        Totuushan on että hyvin suuniteltu on puolisi tehty ja tuossahan se suunnittelutyö on jo puoliksi tehty ellei ihan kokonaankin. Tuosta näpsäkkä mies tekasoo paatin muutamassa vuodessa kun ei kovasti kuluja karta. Ja käyttää ammattilaisia apuna.
        Saattaapi tulla jopa eriskummallisempi kuin kaupasta ostettuna.


    • Sisamaanlaivuri

      Mastollisia en tiedä, mutta Lohtajalta saa Kulkureita myös muovivalmiina ja tekniikalla tai ilman. Hinta on paljon alle valmiin hinnan, sillä viimeistely on työlästä ja kallista.

    • Alpha 8

      Viestin ap:lle semmonen ajatus, että kun varautuu omakotitalon rakentamisprojektin veroisteen työmäärään, niin ei paljon erehdy. Tiedän muutaman veneensä itse runkovalmiista loppuun rakentaneen veneilijän ja sitten erään, jolla on vielä viiden vuoden ponnistelujen jälkeen projekti kesken. Kätevä voi saada kyllä aikaan hyvänkin lopputuloksen, mutta aikaa ja taitoa pitää todella olla.

    • Omavalmiste

      Tuo on kyllä totta, hommaa on oikein helevetisti.
      Matkan varrella loppuu välillä rahat, välillä into.

      Lisäksi tekijän on syytä olla ainakin lasikuitumies, metallimies, puuseppä, sähkömies,..
      Homma ei ole mitään rakettitiedettä, joten työtäpelkäämätön käsistään pätevä kaveri pärjää kyllä.
      Homma on myös todella palkitsevaa, kun näkee kättensä jäljen..

      • asidofiilius

        Joo-o. Ainakin itselleen kun tekee. Sehän siinä lähinnä tärkeintä lienee.

        En kyllä ostaisi itserakennettua. Yhtä ihan hirveetä itserunkattua kävin kaverin kanssa keväällä katsomassa. Pituus 8,5 metriä ja Fordin 6-koneella, mutta voi taivas niitä väkerryksiä. Huh huh! Hintaa pyysi 16500 missä oli noin 13000 euroa liikaa. Koneesa olisin voinut tuon 3500 maksaa, muu oli suomeksi sanottuna romua.


      • Omavalmiste
        asidofiilius kirjoitti:

        Joo-o. Ainakin itselleen kun tekee. Sehän siinä lähinnä tärkeintä lienee.

        En kyllä ostaisi itserakennettua. Yhtä ihan hirveetä itserunkattua kävin kaverin kanssa keväällä katsomassa. Pituus 8,5 metriä ja Fordin 6-koneella, mutta voi taivas niitä väkerryksiä. Huh huh! Hintaa pyysi 16500 missä oli noin 13000 euroa liikaa. Koneesa olisin voinut tuon 3500 maksaa, muu oli suomeksi sanottuna romua.

        Harvemmin kait näitä omavalmisteita myyntiin tehdään, myyntikin on tehty niin vaikiaksi..
        Voisin jopa väittää, että huolella itsetehty paatti on jopa parempi kuin kustannustehokkaasti kaupassa tehty.
        Esim, kuika monessa kaupallisessa tehdyssä on vedetty epoksit pohjaan ennen köliraudan asennusta..


      • kustannustehokkaasti
        Omavalmiste kirjoitti:

        Harvemmin kait näitä omavalmisteita myyntiin tehdään, myyntikin on tehty niin vaikiaksi..
        Voisin jopa väittää, että huolella itsetehty paatti on jopa parempi kuin kustannustehokkaasti kaupassa tehty.
        Esim, kuika monessa kaupallisessa tehdyssä on vedetty epoksit pohjaan ennen köliraudan asennusta..

        = mahdollisimman halvalla, niin ne nykypaatit tehdään


      • Omavalmiste kirjoitti:

        Harvemmin kait näitä omavalmisteita myyntiin tehdään, myyntikin on tehty niin vaikiaksi..
        Voisin jopa väittää, että huolella itsetehty paatti on jopa parempi kuin kustannustehokkaasti kaupassa tehty.
        Esim, kuika monessa kaupallisessa tehdyssä on vedetty epoksit pohjaan ennen köliraudan asennusta..

        Mitkä epoksit, teollisuuskäyttöön tarkoitetut, vai ihan veneisiin/aluksiin tarkoitetut?


      • ääätsii
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitkä epoksit, teollisuuskäyttöön tarkoitetut, vai ihan veneisiin/aluksiin tarkoitetut?

        Oletko vihainen isille siitä perämoottorin oleskeluajasta? Alkoiko se tosiaan kaksi vuotiaana insestoimaan?


      • et sitten saanut
        ääätsii kirjoitti:

        Oletko vihainen isille siitä perämoottorin oleskeluajasta? Alkoiko se tosiaan kaksi vuotiaana insestoimaan?

        taaskaan nukuttua koko yönä. Mukava kuitenkin että näin asiaankuuluvan kommentin tänne sait sorvattua. Keksitkö ihan itse vai auttoiko yöhoitaja ?


      • tnmu
        et sitten saanut kirjoitti:

        taaskaan nukuttua koko yönä. Mukava kuitenkin että näin asiaankuuluvan kommentin tänne sait sorvattua. Keksitkö ihan itse vai auttoiko yöhoitaja ?

        Konehuoneen epoksit housussa*?


      • taas tää
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitkä epoksit, teollisuuskäyttöön tarkoitetut, vai ihan veneisiin/aluksiin tarkoitetut?

        Onhan noissa teollisuus- ja venekäyttöön tehdyissä epokseissa yksi oleellinen ero. Venekäyttöön tehdyissä lukee "marine". Veneen pohjaan se teollisuusepoksi on kuitenkin vähintään yhtä kuin vene-epoksi, käytännössä samaa tavaraa samoilla spekseillä. Kovin tunnettu tapaus se Inerta teollisuusepoksi, jota laivojen pohjiin käytetään.


      • Teollisuusmaalari
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitkä epoksit, teollisuuskäyttöön tarkoitetut, vai ihan veneisiin/aluksiin tarkoitetut?

        Hetken ihmetellyt tätä veneiluosiota ja todeta täytyy, että woe wittu, mikä vajakki olet.


    • voi hyvät hyssykät

      älä ala tuohon. Nykyaikana saa valmiita veneitä eikä tarvitse käsiään hartsiin sotkea.

      • niin, ja

        Ja kodeista voi keittiöt muuntaa hyötykäyttöön, kaupasta saa valmista ruokaa. Ei kannata sitäkään varten käsiään sotkea.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe