Olen katsellut tuollaista Primeraa, farkkua!
Nykyinen on Almera 2003 1,8.
Tilat alkaa loppua keken ja nyt pähkäillään mikä farkku ostetaan.
Vaihtoehdot ovat siis: Primera, Avensis 1998-2002, Almera Tinokin.
Mondeo ja Mazdat ovat ruosteen takia jäissä!
Nyt kaipaisin kokemuksia luotettavuudesta ja hyvistä ja huonoista puolista?
Mites poltto-aineen kulutus ja onko noissa Primeroissa sama 1,8 moottori kuin Almerassa?
Primera 1,8 2000-2002
8
380
Vastaukset
- kurttushow
Jos kaipaat luotettavuutta, niin primera 2000-2001 vuosimalli on parempi kuin se uudempi korimalli, joka näyttää avaruusalukselta.
Primera on hyvä ajaa paitsi vähän epämukava. Polttoainetta menee vähintään riittävästi. saa menemään jopa 10L/100km jos oikein yrittää.
Pikkupyöritykseen kaupungissa avensis on parempi ja mukavampi mutta kalliimpi. - primera 2001 omistaj
en oikiasti tajua et miks tätä mallia kehutaan "ikiliikkujaksi" kyllä on pinna palanu ja no jos hyviä puolia ettii nii oon mää kyllä oppinu autoa vähän laittaakki tän omistajana....
No okei tuo on tosi et polttoainetta saa menemään riittävästi....
PS: ja oon tosiaan itte dieseli 01 primeran omistaja mut kuitenki, sama vitun värkki se o kopaltaan ja alustaltaan.... - kurttushow
Kyllähän 10 v vanhassa autossa on jo vikoja. Ite oon 250tkm ajettuun primeraan laittanu 5v / 50tkm aikana:
Iskarit
ylätukivarret
käsijarruvaijeri
akku
tuulilasin pyyhkijöiden akselit
pakoputken haitariosa
vetoakselin suojakumi
käynnistysmoottori
Nämä siis normaalien huoltojen ja kuluvien osien vaihtojen lisäksi. Eikä mielestäni ole huono tai epäluotettava auto. Paljon parempi tämä on ollu kuin mikään aikaisempi käytetyistä autoistani.
Mielepiteeseen vaikuttaa melko paljon se että ruotetta ei näy oikein missään ja kaikenlaiset ärsyttävät pikkuviat on tosi harvassa.- Halpoja km
Itse ostin aikanaan P10:n 250tkm ajettuna ja ajoin siihen noin 100tkm lisää.
Vähillä kulutusosien vaihdoilla km taittuivat: osia pakoputkesta, vetonivelen suojakumi, jarruosia, joitakin niveliä, startti, pyörän laakeri.
Yksikään noista vioista ei keskeyttänyt matkantekoa.
Ruoste oli P10:n ongelma ainakin paljon ajetussa yksilössä. Ei ruostetta päällisin puolin juurikaan näkynyt, mutta sitä löytyi kynnyksistä ja pyöräkoteloista. P11 ja etenkin P12 ovat rakenteeltaan paljon paremmin toteutettuja ruostumista ajatelleen, ruoste ei ole niissä minkäänlainen ongelma verrattuna P10:n.
Harvassa ovat ne autot, joilla pystyy ajamaan yhtä kokonaisedullisesti ja huolettomasti paljon kilometrejä kuin mitä primeralla voi.
- Primera 01
Itselläni on ollut vm 2001, 1.8 Primera wagon jo 5 vuotta ja olen ajanut sillä noin 100 tkm. Mittarissa on tällä hetkellä 180 tkm.
Ruostetta en ole löytänyt lainkaan. Liekö ruosteensuojaus auttanut heti siinä vaiheessa, kun ostin auton.
Kulutus on noin 7.5-8 l, kun ajelee kevyellä kaasujalalla maantiellä. Kaupungissa kulutus nousee noin litralla.
Auto on ollut teknisesti iloinen yllätys, se on toiminut kuin "junan vessa". Normaalien huoltojen lisäksi olen joutunut tekemään vain pienen jarruremontin. Jarrut kärsivät hiukan jumittumisesta eli jarrusatulat eivät palautuneet kunnolla. Silloin piti jarrut avata, puhdistaa ja voidella liukutapit.
Olen vaihtamassa Primeraa diesel-autoon, kun löydän sopivan, koska joudun jatkossa ajamaan paljon työmatkaa. Toivottavasti löydän yhtä luotettavan kuin Primeran.- Ex primera
Vaihdoin usean bensa Nissanin jälkeen dieselin. Korealaisten joukosta löytyi diesel, joka on vakuuttanut.
Aluksi arvelutti, miten mahtaa käydä. Nyt tilanne on se, että en enää ostaisi Nissania / Toyotaa / tms.
Ei primera huono auto ole, mutta korealaisen kanssa ei ole tarvinnut miettiä edes niitä vähäisiä jarrukorjauksia, tms. Ajokäytös ja moottori vievät myös pisteet koreaan. - nipo24
Ex primera kirjoitti:
Vaihdoin usean bensa Nissanin jälkeen dieselin. Korealaisten joukosta löytyi diesel, joka on vakuuttanut.
Aluksi arvelutti, miten mahtaa käydä. Nyt tilanne on se, että en enää ostaisi Nissania / Toyotaa / tms.
Ei primera huono auto ole, mutta korealaisen kanssa ei ole tarvinnut miettiä edes niitä vähäisiä jarrukorjauksia, tms. Ajokäytös ja moottori vievät myös pisteet koreaan.kauanko ajettu, vieläkö takuu voimassa?
- Ex primera
nipo24 kirjoitti:
kauanko ajettu, vieläkö takuu voimassa?
Korea diseselistä on kokemusta kertynyt muutama vuosi, km lähenevät 200tkm. Takuu jo mennyt. Vertailukohta eli entinen P12 bensa oli vähemmän ajettu, siitä huolimatta korealaiselle paljon parempi arvosana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5208836Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1556096Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3565133Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664729Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s984331Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664043SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1843912- 911838
- 1031384
- 47949