Primera 1,8 2000-2002

TH007

Olen katsellut tuollaista Primeraa, farkkua!

Nykyinen on Almera 2003 1,8.

Tilat alkaa loppua keken ja nyt pähkäillään mikä farkku ostetaan.

Vaihtoehdot ovat siis: Primera, Avensis 1998-2002, Almera Tinokin.
Mondeo ja Mazdat ovat ruosteen takia jäissä!

Nyt kaipaisin kokemuksia luotettavuudesta ja hyvistä ja huonoista puolista?

Mites poltto-aineen kulutus ja onko noissa Primeroissa sama 1,8 moottori kuin Almerassa?

8

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurttushow

      Jos kaipaat luotettavuutta, niin primera 2000-2001 vuosimalli on parempi kuin se uudempi korimalli, joka näyttää avaruusalukselta.

      Primera on hyvä ajaa paitsi vähän epämukava. Polttoainetta menee vähintään riittävästi. saa menemään jopa 10L/100km jos oikein yrittää.
      Pikkupyöritykseen kaupungissa avensis on parempi ja mukavampi mutta kalliimpi.

    • primera 2001 omistaj

      en oikiasti tajua et miks tätä mallia kehutaan "ikiliikkujaksi" kyllä on pinna palanu ja no jos hyviä puolia ettii nii oon mää kyllä oppinu autoa vähän laittaakki tän omistajana....
      No okei tuo on tosi et polttoainetta saa menemään riittävästi....
      PS: ja oon tosiaan itte dieseli 01 primeran omistaja mut kuitenki, sama vitun värkki se o kopaltaan ja alustaltaan....

    • kurttushow

      Kyllähän 10 v vanhassa autossa on jo vikoja. Ite oon 250tkm ajettuun primeraan laittanu 5v / 50tkm aikana:

      Iskarit
      ylätukivarret
      käsijarruvaijeri
      akku
      tuulilasin pyyhkijöiden akselit
      pakoputken haitariosa
      vetoakselin suojakumi
      käynnistysmoottori

      Nämä siis normaalien huoltojen ja kuluvien osien vaihtojen lisäksi. Eikä mielestäni ole huono tai epäluotettava auto. Paljon parempi tämä on ollu kuin mikään aikaisempi käytetyistä autoistani.

      Mielepiteeseen vaikuttaa melko paljon se että ruotetta ei näy oikein missään ja kaikenlaiset ärsyttävät pikkuviat on tosi harvassa.

      • Halpoja km

        Itse ostin aikanaan P10:n 250tkm ajettuna ja ajoin siihen noin 100tkm lisää.
        Vähillä kulutusosien vaihdoilla km taittuivat: osia pakoputkesta, vetonivelen suojakumi, jarruosia, joitakin niveliä, startti, pyörän laakeri.
        Yksikään noista vioista ei keskeyttänyt matkantekoa.

        Ruoste oli P10:n ongelma ainakin paljon ajetussa yksilössä. Ei ruostetta päällisin puolin juurikaan näkynyt, mutta sitä löytyi kynnyksistä ja pyöräkoteloista. P11 ja etenkin P12 ovat rakenteeltaan paljon paremmin toteutettuja ruostumista ajatelleen, ruoste ei ole niissä minkäänlainen ongelma verrattuna P10:n.

        Harvassa ovat ne autot, joilla pystyy ajamaan yhtä kokonaisedullisesti ja huolettomasti paljon kilometrejä kuin mitä primeralla voi.


    • Primera 01

      Itselläni on ollut vm 2001, 1.8 Primera wagon jo 5 vuotta ja olen ajanut sillä noin 100 tkm. Mittarissa on tällä hetkellä 180 tkm.

      Ruostetta en ole löytänyt lainkaan. Liekö ruosteensuojaus auttanut heti siinä vaiheessa, kun ostin auton.

      Kulutus on noin 7.5-8 l, kun ajelee kevyellä kaasujalalla maantiellä. Kaupungissa kulutus nousee noin litralla.

      Auto on ollut teknisesti iloinen yllätys, se on toiminut kuin "junan vessa". Normaalien huoltojen lisäksi olen joutunut tekemään vain pienen jarruremontin. Jarrut kärsivät hiukan jumittumisesta eli jarrusatulat eivät palautuneet kunnolla. Silloin piti jarrut avata, puhdistaa ja voidella liukutapit.

      Olen vaihtamassa Primeraa diesel-autoon, kun löydän sopivan, koska joudun jatkossa ajamaan paljon työmatkaa. Toivottavasti löydän yhtä luotettavan kuin Primeran.

      • Ex primera

        Vaihdoin usean bensa Nissanin jälkeen dieselin. Korealaisten joukosta löytyi diesel, joka on vakuuttanut.

        Aluksi arvelutti, miten mahtaa käydä. Nyt tilanne on se, että en enää ostaisi Nissania / Toyotaa / tms.

        Ei primera huono auto ole, mutta korealaisen kanssa ei ole tarvinnut miettiä edes niitä vähäisiä jarrukorjauksia, tms. Ajokäytös ja moottori vievät myös pisteet koreaan.


      • nipo24
        Ex primera kirjoitti:

        Vaihdoin usean bensa Nissanin jälkeen dieselin. Korealaisten joukosta löytyi diesel, joka on vakuuttanut.

        Aluksi arvelutti, miten mahtaa käydä. Nyt tilanne on se, että en enää ostaisi Nissania / Toyotaa / tms.

        Ei primera huono auto ole, mutta korealaisen kanssa ei ole tarvinnut miettiä edes niitä vähäisiä jarrukorjauksia, tms. Ajokäytös ja moottori vievät myös pisteet koreaan.

        kauanko ajettu, vieläkö takuu voimassa?


      • Ex primera
        nipo24 kirjoitti:

        kauanko ajettu, vieläkö takuu voimassa?

        Korea diseselistä on kokemusta kertynyt muutama vuosi, km lähenevät 200tkm. Takuu jo mennyt. Vertailukohta eli entinen P12 bensa oli vähemmän ajettu, siitä huolimatta korealaiselle paljon parempi arvosana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe