Kokemuksia Teboilin 4T SuperBike 15W-50 öljystä?

Bandit 600

Terve. Onko kellään kokemuksia tuosta Teboilin 4T SuperBike 15W-50 öljystä? Onko kytkin ja vaihteisto pelannut sen kanssa ok? Ajattelin tuota laittaa Bandit 600:hen kun sitä saa edullisesti, 29,90e/4litraa. Valmistaja suosittelee bandiittiin käytettäväksi 10W-40 viskositeetin öljyä joten onko tuosta Teboilin SuperBike öljyn 15W-50 viskositeetista haittaa?

Tuo Teboilin öljyhä on speksien mukaan laadukasta:

4T SuperBike Oil on täyssynteettinen erikoismoottoriöljy moottoripyöriin ja muihin 4-tahtisiin pienmoottoreihin erityisesti, kun ne ovat varustettu öljykylpykytkimillä. Sillä on erittäin hyvät kuumaominaisuudet ja viskositeetin pysyvyys. Öljyn kitka- ja paineenkesto-ominaisuudet on määritelty tarkkaan vaihteistoihin sopiviksi. Se säilyttää moottoria kulumiselta suojaavat ja kytkimen toimintaa parantavat ominaisuudet kaikkein rasittavimmissa olosuhteissa koko öljynvaihtovälin. 4T SuperBike soveltuu hyvin myös useimpiin vaihteistoihin 2T moottoripyörissä.

API SJ, SH, SG; JASO MA;
API GL-1

14

6945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Banduitti

      Vajaan kesän ajoin, vaihdoin loppukesästä castrol gps-öljyt takas. Vaihteet takkusi, ei hyvä. Gsf600 -98 oli pyörä. Castrolilla pelas hyvin.

    • MP Fanaatikko

      Ilma/öljy jäähdytteiset banditit ovat sen verran vanhaa tekniikkaa että niihin ei kannata laittaa täyssynteettistä öljyä, alkaa helposti kytkin luistamaan. Käytä joko mineraalia tai osasynteettistä öljyä. 15w50 soveltuu parhaiten helteisille keleille. 10w40 on parasta viileämmille keleille ja minimisuositus banditille, yhtään laimeampaa ei saa olla. Bandit ei ole kovin nirso öljyistään.

    • En laittaisi

      Kun aikoinaan kokeilin tuota Teboilin 4T SuperBike öljyä mun Shadow Hondaan, niin se alkoi vuotamaan muutamasta kohdasta öljyä. Vaihdoin sitten takaisin Hondan omiin öljyihin niin tuo vuoto loppui melkein kokonaan. Ko, paikat kuitenkin olivat tuon kokeilun jälkeen aina kosteat. Voi olla sattumaa, mutta näin kuitenkin kävi.

      Edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että Suomen oloissa on paras 10W40 ja nimenomaa mineraali. Ei kannata tuhlata rahojaan niihin extrasuperhyper öljyihin. Vaihtaa edullista mineraali öljyä sitten vähän useammin, vaikka 5000 km välein. Kytkin pelittää ja vaihteet vaihtuu.

      • mieti vähän

        Tuhlata 29€ 4 litran kannuun!?

        Öljyvuotoko öljyn syy!

        Mineraali 10W40 ei ole paras suomen kesään, on aika ohutta litkua helteillä.

        Teboilin öljystä pelkiä hyviä kokemuksia usealt vuodelta, kytkin, lämmönsieto ja vaihteet.


    • 66-endurokuski

      ehdottoman hyvä öljy.tietysti kesä-kuumiin t.lämmöisiin olosuhteisiin. olen käyttänyt mun pyörissä.katu/enduro.ei ongelmaa.ja tosi kuumassa kone ei "kilise"....

    • triple...

      Minulla oli 1050cc Triumph Speed Triplessä tuo öljy ja en voi arvostella sitä huonoksi. Laatikko toimi ihan hyvin.

    • kokemuksiaaa

      On tullu käytettyä noissa suzukin ilma/öljy jäähd. koneissa ja ihan hyvät kokemukset,castroliin en koske....

    • oioioioioi

      Ei juma mitä porukkaa toinen sanoo että banditin kytkin on vanhaa tekniikkaa.. Nii et mitenkäs ne moottoripyörien kytkimet sitten on muuttunu vuosien saatossa? Yks väittää et öljyvuoto johtui öljystä.. Varmaanki lirumpi öljy helpommin vuotaa mut tuskin kyl mitää aiheuttaa. tsiisus mitä touhuu ei voi ku nauraa. Öljyt koneesee vaa.

    • Seniorbiker20det

      Hyvä öljy, toimii ilma/öljy gsx1100 padassa hyvin ja laatikko myös, suosittelen!

    • Omatoimimies

      Olen käyttänyt vuosia tuota Teboilin Suberbike -öljyä.

      Ihan on hyvin toiminut minun 600 i/ö -Suzukissa. Kuin myös ilmajäähdytteisessä Ducati Monsterissa ja monessa muussa. Tätä öljyä käytän tulevaisuudessakin, se on edullinen täyssynteettinen öljy ilman tuotemerkki-hintalisää. Puuilosta hain viimeksi jotain 34,90 e neljän litran kannu.
      Motulin täyssynteettisiä tuotteita olen käyttänyt myös, eroa en ole huomannut Teboiliin verrattuna..

    • Käytän_Delvac-öljyä

      Ei maksa urakoitsijalle 200 l tynnyrissä paljoa ja senkin hinnan saa vähennyksiin verotuksessa. Öljy toimii hienosti koneessa ja laatikossa.

    • Maalainen1

      Pakko sanoa että pienempiin (125cc) koneisiin en voi suositella. Vaihteisto on muilla öljyillä tuntunut erittäin sulavalta mutta Superbikeä testatessa vaihteisto oli erittäin raskas ja lähes kaikilla kierroksilla vaihteisto tarvitsi huomattavasti voimaa toimiakseen.

      • Jutustelija1

        Itsellä on Teboilin bensoista ja öljyistä hyviä kokemuksia erinäisissä vermeissä...


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt vuosia ko. öljyä Yamaha WildStar xv1600 eikä ongelmia 180thkm taulussa ja edelleen kelataan lisää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe