Olen vuokraamassa asuntoa ensimmäistä kertaa, ja sille on tullut muutamia kyselyjä. Yksi näyttö on tiistaina, toinen keskiviikkona. Kysyisin, onko Suomessa säädetty laissa, kuinka kauan vuoranantajan on odotettava, ennen kuin voi luvata asunnon sitä seuraavaksi kyselleelle?
Vuokralaisen "harkinta-aika"
7
301
Vastaukset
- Näinmäteen
Minä olen heti näytön jälkeen samana iltana valinnut parhaan ehdokkaan ja soittanut heti. Jos hän on epävarma, niin annan vuorokauden verran aikaa miettiä, ja sen jälkeen mahd pian nimi sopimukseen. Pari päivää kun odottelet niin muut halukkaat ovat jo löytäneet asunnon. (Paitsi ne 046-prepaid soittajat...)
Tämä "bisnes" on todella hektinen. Itse toimin seuraavalla aikataululla:
1 maanantaina lehti-ilmoitus
2 esittely tiistai-iltana
3 sopimuksen allekirjoitus keskiviikkona tai torstaina - Aloittelija1
Hei,
Kiitos paljon vinkeistä!- sij..oittaja
Ilman muuta heti näötön jälkeen nimet paperiin, vasta silloin loppuu etsintä molemmin puolin.
Kannattaa olla nopea!
Eikä tartte antaa aikaa yhtään eikä kannata luvata kenenkään mitään ilman rahallista sitoutumista!
- Jahkaajat mäkeen
Mikä ihmeen harkinta-aika? Kyllähän homma menee niin, että näytössä valkkaat parhaan vuokralaisen ja lyöt sille sopparin pöytään, nimet paperiin ja siinä se. Jos vuokralaisen pitää jahkailla, tarkottaa se sitä, että kyseessä on niin pers'aukinen tyyppi, että vaatii kolmannen asteen yhtälöitä ja muita laskukaavoja tietääkseen kykeneekö maksamaan vuokraa.... Maksukykyisen vuokralaisen ei tarvi miettiä.
- ei ole hoppu hyväksi
Minä olisin vähän varovainen sellaisen vuokralaisen kanssa, joka on valmis muuttamaan heti. Voi olla että edellisen asunnon vuokrasopimus on purettu maksamattomien vuokrien vuoksi ja on silksi kiire saada uusi kämppä, ennen kuin vuokrarästit näkyy luottotiedoissa.
- dippidiiiiiiii
Olen itse juuri toista mieltä että kiirehtimällä nimi paperiin heti näytön jälkeen voi helpommin osua se mätämuna (ei hoida vuokravelvoitettaan) HELPOMMIN kohdalle.
Olen huomannut että hyvin monet ihmiset puhuvat/kehuvat hyvin esittelyssä. Kun kuitenkin päivän tai kaksi kanssa miettii puheita, niin voi paljastua jotain joka ei ole ehkä totta. Ristiriitaiset puheet ovat usein merkki siitä ettei maksukyky välttämättä riitä tai väitettyä työpaikkaa ei ole olemassa.
Eihän tietenkään voi koskaan tietää etukäteen tuliko valittua hyvä/huono vuokralainen. Se selviää vasta sitten kun hän on muuttanut asunnosta pois. Joskus hyväkin vuokralainen voi päättyä vuokrasuhteen lopussa juopottelemaan ja onkin huono vuokralainen.
On kuitenkin reilua vuokralaisia kohtaan sopia jotain takarajaa saako asunnon ja mielummin max viikko. Hekin haluavat muita kohteita käydä ajoissa katsomassa jos ei nappaa. Ei kukaan pidä epämääräisestä odottelusta kun voi mennä joku toinen hyvä tarjous ohi sillä aikaa...
Kokemus on myös opettanut että kannattaa jutella asunnosta jo puhelimessa ensin kattavasti ennen näyttöä. Itselläni ei ole parveketta, joka voi ilmoituksesta huolimatta jäädä ehdokkaalta huomaamatta ja näyttö saattaa mennä sen takia hukkaan kun se parveke on ihan ehdoton juttu joillekkin. Parempi varmistaa siis yleisesti puolin ja toisin, että diili kiinnostaa kumpaakin ennen näyttöä. - sopimuksen tekoon as
Mihin vuokralainen tarvitsee harkinta-aikaa? Jos etsii asuntoa, niin kyllä silloin on jo hinnnoista ja asuntojen kunnoista sen verran hajulla että tietää heti näytöllä haluaako asunnon vai ei.
Harkinta-aikaa on niin kauon kun asunnosta ei ole kenenkään muun kanssa sopimusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860