Mitkä ovat tällä hetkellä ammattikoulussa sellaisia aloja joissa on ihan varma palkallinen työ valmistumisen jälkeen ja ei lainkaan työttömyyttä? Olen sen verran kova työfani että en haluaisi ikinä olla työttömänä ihmisenä.
Varmat alat tällä hetkellä?
201
5464
Vastaukset
- dgnpdsngo
lähihoitaja
- Työfani olen M
Kiitos olen koulutukseltani jo fysioterapeutti,
mutten saa mieleisiäni töitä Uudeltamaalta. - Kaupunkilainen 6
Työfani olen M kirjoitti:
Kiitos olen koulutukseltani jo fysioterapeutti,
mutten saa mieleisiäni töitä Uudeltamaalta.Muuta muualle sieltä Uudeltamaalta !
- osaatko mitään?
Lähihoitaja todellakin ja LVI alallakin kuulemma vielä pulaa osaavista tekijöistä.
Eli siis, jos et osaa mitään niin lähihoitajana työllistyy silti, jos olet taitava käsistäsi niin LVI voisi olla vielä parempi. Mutta jos olet huono niin älä mene LVI:lle, siellä pitää olla pätevä.- Työfani M
Osaanko mitään. Olen uusimaalainen fysioterapeutti, ja omasta mielestäni kirjoitankin aika hyvin. Käyn näillä palstoilla muuten aina kun ehdin. Harrastan myös koiria!!
- Mikko-sika
Työfani M kirjoitti:
Osaanko mitään. Olen uusimaalainen fysioterapeutti, ja omasta mielestäni kirjoitankin aika hyvin. Käyn näillä palstoilla muuten aina kun ehdin. Harrastan myös koiria!!
Joo nyt tiedän miksi et saa töitä . Ne on ne koirat ! - Mut älä välitä en määkään saa töitä . Se onkin sikahyvä ! Ehdit ainakin ulkoituttaa kunnolla niitä piskejä .
- KTP
Mikko-sika kirjoitti:
Joo nyt tiedän miksi et saa töitä . Ne on ne koirat ! - Mut älä välitä en määkään saa töitä . Se onkin sikahyvä ! Ehdit ainakin ulkoituttaa kunnolla niitä piskejä .
No huh, huh... Jo on katkeraa tekstiä... Surullista...
- tarve sosiaaliselle
Työfani M kirjoitti:
Koiria "harrastavat" eivät ainakaan sovellu lähihoitajiksi, koska koiraharrastajille koirat ovat ihmisiä tärkeämpiä.
- miten ois
Työfani M kirjoitti:
opiskele kokiks, niin liharuokaa tehdessä koiratkin sais osansa. mutta kannattaa valita ammattioppilaitos huolella.
- metsuri4
Metsuri, Työ on fyysistä hyväpalkkaista jos jaksaa painaa duunii ja työpaikkoja on valmistuvaa opiskelijaa kohden yli 2
- METSIEMME MIEHET
TAMPEREEN KAUPUNKI IRTISANOO METSUREITA. PÄÄLLIKKÖ YRITÄÄ PIENENTÄÄ MIESTEN PALKKOJA KOKO AJAN. RASKAS JA MOTIVOIMATON TYÖ POMON JA PALKAN TAKIA. ENÄÄ KOURALLINEN ÄIJIÄ TÖISSÄ, JOTKA EIVÄT SAA METSURIN PALKKAA VAAN JONKUN METSÄN HOITAJAN PALKKAA MIKÄ ON TIETENKIN PALKKATAULUKOSSA PIENEMPI. JA KATSELKAAPA KUINKA PALJON OLISI HARVENNETTAVAA JOKA PUOLELLA TAMPERETTA. TÖITÄ RIITTÄISI ISOMMALLEKKIN ARMEIJALLE !
- Työfani M
Vaikka minusta karskiutta ripaus löytyykin, en usko että sopisin
nelikymppisenä fysioterapeuttina metsuriksi. - xxxxx
METSIEMME MIEHET kirjoitti:
TAMPEREEN KAUPUNKI IRTISANOO METSUREITA. PÄÄLLIKKÖ YRITÄÄ PIENENTÄÄ MIESTEN PALKKOJA KOKO AJAN. RASKAS JA MOTIVOIMATON TYÖ POMON JA PALKAN TAKIA. ENÄÄ KOURALLINEN ÄIJIÄ TÖISSÄ, JOTKA EIVÄT SAA METSURIN PALKKAA VAAN JONKUN METSÄN HOITAJAN PALKKAA MIKÄ ON TIETENKIN PALKKATAULUKOSSA PIENEMPI. JA KATSELKAAPA KUINKA PALJON OLISI HARVENNETTAVAA JOKA PUOLELLA TAMPERETTA. TÖITÄ RIITTÄISI ISOMMALLEKKIN ARMEIJALLE !
Heijaa TAMPERE . Kaupunki on oikealla tiellä . Sikahyväkaupunki .
- hgfdfg
Työfani M kirjoitti:
Vaikka minusta karskiutta ripaus löytyykin, en usko että sopisin
nelikymppisenä fysioterapeuttina metsuriksi.Kieltämättä olisi melko hölmö alanvaihto.
- jepujee3
todellakin hoitajia tarvitaan kun väestö ikääntyy ja monet on syöneet itsensä sairaiksi ennen aikojaan, eivätkä huolla muutenkaan perusterveyttä kuten hampaita! Kaupassa joskus sivusilmällä tulee katsottua ihmisten ruokaostoksia ja mitä sieltä löytyykään: pekonia, sipsejä, limuja, suklaata, mega karkkipusseja, juustoja jne. En halua arvostella mutta terveyttä ajatellen huonoja valintoja.
- TuplaJuustoSuperMega
Hmmm,niin eiköhän tuossa mitä sieltä ostoskorista löytyy ole paras se kultainen keskitie.Se että juoksee sykemittarin ja kellon kanssa pitkin teitä taii että pohtii kaiken aikaa mitä terveellistä sitä söisi,on myös omalla tavallan epäterveellistä.Keho on kaiken aikaa tressinalaisuudessa.
Ja toisaalta,kuka sanoo ettei se urheilija tyyppinen saisi sydäriä yms.sairauksia.Ne kun tulevat muustakin kuin vain huonoista ruokailu/liikunta totumuksista.
Ja on totuuden siementä siinäkin että mistä sitä tietää miten täältä lähtee.Tiedän hyvä esimerkin,ihminen joka oli diapeetikko mutta käytti alkoa ja roska ruokaa mielinmäärin.Kuinka ollakaan,hukkui ja sen jälkeen ei ollut enään väliä mitenkä sitä elämän aikana söi tai joi. - Työfani M
En oikein jaksa ainaista hoitamistakaan, juopon ja narsistisen miehen hyysäämisessä oli tarpeeksi taakkaa. Olen pohjakoulutukseltani fysioterapeutti.En myöskään ole halukas lähtemään fysioterapeutin hommiin Karkkilaa kauemmaksi. Olenhan Uudeltamaalta.
- sikahyvä
Mitä vittua sinulle kuuluu mitä kukanenkin ostaa kaupasta ruokaa . Huolehdi vain omista syömisistäsi . Ja haukut toisten ulkonäköä täällä . Kaikki taaplaa tyylillään . Annetaan kaikkien elää niin kuin itse haluavat . --- Yks menee kauppaan tuijottaan toisten ostoksia . Häpeisit edes irvileuka !
- järkikäteen
TuplaJuustoSuperMega kirjoitti:
Hmmm,niin eiköhän tuossa mitä sieltä ostoskorista löytyy ole paras se kultainen keskitie.Se että juoksee sykemittarin ja kellon kanssa pitkin teitä taii että pohtii kaiken aikaa mitä terveellistä sitä söisi,on myös omalla tavallan epäterveellistä.Keho on kaiken aikaa tressinalaisuudessa.
Ja toisaalta,kuka sanoo ettei se urheilija tyyppinen saisi sydäriä yms.sairauksia.Ne kun tulevat muustakin kuin vain huonoista ruokailu/liikunta totumuksista.
Ja on totuuden siementä siinäkin että mistä sitä tietää miten täältä lähtee.Tiedän hyvä esimerkin,ihminen joka oli diapeetikko mutta käytti alkoa ja roska ruokaa mielinmäärin.Kuinka ollakaan,hukkui ja sen jälkeen ei ollut enään väliä mitenkä sitä elämän aikana söi tai joi.Ei se ole kultaisella keskitiellä kulkemista, että vuoron perään kulkee vasemman ja oikeanpuoleisessa ojassa. Parempi kulkea sitä tietä ja välillä painua kunnolla umpimehtään jos ahistaa.
- ------
Työfani M kirjoitti:
En oikein jaksa ainaista hoitamistakaan, juopon ja narsistisen miehen hyysäämisessä oli tarpeeksi taakkaa. Olen pohjakoulutukseltani fysioterapeutti.En myöskään ole halukas lähtemään fysioterapeutin hommiin Karkkilaa kauemmaksi. Olenhan Uudeltamaalta.
No ehkä se, ettet halua lähtee pois Uudeltamaalta, vaikuttaa siihen että töiden löytäminen on vaikeeta.
- jhgfdfgh
------ kirjoitti:
No ehkä se, ettet halua lähtee pois Uudeltamaalta, vaikuttaa siihen että töiden löytäminen on vaikeeta.
No, höpö höpö. Siellähän niitä töitä juuri onkin.
- Firmaaaaaaaaaaaaaaaa
Työfani M kirjoitti:
Eikös fysioterapeutit ole erittäin usein yksityisyrittäjiä?
- Putkarihitsari
LVI on varma nakki, jos olet valmis muuttamaan töiden perässä. Joka kylästä ei pakolla löydy LVI-alallakaan töitä. Niitä paikkoja ei tosin täytetä niillä luokan surkeimmilla vätyksillä vaan hitsaustaidoillisilla. Näytä osaamisesi työssäoppimisessa. Varmista itsellesi kesätyöpaikka ja sitä kautta varma työpaikka valmistuttuasi.
- kat5
Kiinteistönhoito, siivous, hoitoala.
- Tää on mahti ala =)
Kiinteistönvälitys =) LKV koe tuloksia odottelen joskos ne kouraan ja sitten hommiin, käytännössä siis myyn omalta osaltani ilmaa mutta siitäkin hyvästä voin ottaa sen 4% palkkioita...
- Terveydenhuoltoala!
Terveydenhuoltoon liittyvät ammatit. Vanhukset ja sairaat eivät yleensä lopu kesken.
- Työfani M
Olen lähes nelikymppinen fysioterapeutti enkä usko, että selkäni kestää enää kauan vanhusten nostelua. Olen jo ollut sairaslomilla selkäni vuoksi.
- uusavutonko ?
Työfani M kirjoitti:
Olen lähes nelikymppinen fysioterapeutti enkä usko, että selkäni kestää enää kauan vanhusten nostelua. Olen jo ollut sairaslomilla selkäni vuoksi.
Selkäkin huono jo nelikymppisenä . Eläkkeelle vaan . Ano sairaseläkettä ja unohda työt .
- itse olet
uusavutonko ? kirjoitti:
Selkäkin huono jo nelikymppisenä . Eläkkeelle vaan . Ano sairaseläkettä ja unohda työt .
Nykyään on kuulema jo koululaisilla selkävaivoja.
- TÄSSÄPÄ TOMI!
MYY PlLLUA! AINA KÄY KAUPPA!
- ei sitä reikää
Huom. nimim. "Työfani olen M"
- hgfghj
ei sitä reikää kirjoitti:
Kuka sanoi, että omaasi?
- Työfani olen M
Onpa täällä törkeitä kommentteja. Vaikka omassa sarjassani olenkin aika vetävän näköinen mimmi, niin turkissa kuin tuulipuvussakin. On isot rinnat, safiirinsiniset silmät, upea eloveena tukka, tosin lyhyt ja ohut.
Ennemminkin tekisin noita fysioterapeutin hommia, joihin minulla on kouluutuskin. Ja työn pitäisi olla kevennettyä, koska selkäni reistailee. Karkkilaa kauemmaksi pohjoiseen en myöskään lähde. - M+M
No voi mieskin myydä reikäänsä ja ostajia riittää.
- Merimatka rentouttaa
Onpa täällä törkeitä kommentteja. Vaikka omassa sarjassani olenkin aika vetävän näköinen mimmi, niin turkissa kuin tuulipuvussakin. On isot rinnat, safiirinsiniset silmät, upea eloveena tukka, tosin lyhyt ja ohut.
Ennemminkin tekisin noita fysioterapeutin hommia, joihin minulla on kouluutuskin. Ja työn pitäisi olla kevennettyä, koska selkäni reistailee. Karkkilaa kauemmaksi pohjoiseen en myöskään lähde.No mene laivalle töihin . Esim. Tukholma -Turku linjalle . Baarissa on töitä tai siivoojana . Ja välissä jaat pillua . Varmasti lyö leiville !
- 18 + 19
Ennemminkin tekisin noita fysioterapeutin hommia, joihin minulla on kouluutuskin. Ja työn pitäisi olla kevennettyä, koska selkäni reistailee. Karkkilaa kauemmaksi pohjoiseen en myöskään lähde.IT-avustajia Help deskiin niitä tarvitaan aina, siinä pitää jaksaa puhua koko päivä. Siinä pitää kokoajan kirjata ylös mitä tehtäviä on tullut suoritettua.
Palkka on kuulema ok.
- lähihoitaja 2010
Lähihoitajan työ keikkaa tai pätkää, vakipaikat tai pidemmät sijaisuudet harvoin mahdollista, ainakin pohjoisessa!
- Seilurin Faija
Merenkulku vanha jengi jää eläkkeelle eikä uusia ole tulossa. Laivat kulkee aina . Poikamme valmistui aikoinaan Kotkan Amkk.sta konemestariksi . On nyt laivan Konepäällikkö . Ikä 33v. Ei päivääkään työttömänä. Kyselevät jos olisi haluja vaihtaa laivaa.
- hgfdf
Uusia tulee itänaapurista. Tekevät halvemmalla.
- Seilurin Faija
hgfdf kirjoitti:
Uusia tulee itänaapurista. Tekevät halvemmalla.
hgfdf.
Väärä tieto kansimiehiä tulee ei päällystöä. Suomen merenkulkualan koulutus on arvostettua muuallakin.
- wgg2
Varo todellakin joutumasta työkkäriin yli 3kk ajaksi ja yritä 3kk aikana saada töitä.. Työkkäri ei tee muutakuin passittaa örjatyöhän anteeksi harjoitteluun josta saat vaan 9€/päivä muut tuet
- mietin vain
anteeksi vain, mutta olen kohta vuoden ollu työkkärin kautta harjoittelussa. Hyvin on mennyt, ja "palkkahan" on 31,60e/päivä.
- tunnitus,.
Nykysuuntaus näyttää kyllä olevan enemmän ja enemmän orjatyön suuntaan. Hirveät määrät koko ajan pukkaa lisää työttömiä, jotka sitten orjatyöhön passitetaan tai turhautumisen vuoksi lopulta pakosta ohjaudutaan. Orjatyön tunnistaa siitä, ettei siitä kerry eläke, ei kerry lomapäivät eikä lomaraha eikä siitä saa tesin mukaista palkkausta. Lisäksi usein orjatyöläinen tekee hanttihommat.
- paskiainenM
mietin vain kirjoitti:
anteeksi vain, mutta olen kohta vuoden ollu työkkärin kautta harjoittelussa. Hyvin on mennyt, ja "palkkahan" on 31,60e/päivä.
välikommenti näin satunnaiselta surffaajalta:
Ite saan reilu 1500 nettoa erilaisa tukia työttömänä.
Asunto 650 euroa, sossu ja kela takaa 461 euron tulot päälle, sitten sähkölasku, parin lapsen elatusmaksut vapautetaan. saan viel rahaa sossuta lasten tapaamisiin...reilusti nettohyöty yli 1500 euron.
Mietin just haenko valtiolle hommiin 2150 euron bruttopalkalla, laskin että käteen jää vaan 1740e kuussa.
Päätin etten hae ja katotaan ensi vuonna uudestaan mihi8n sitä hakis...
Näin siis kun on hyvä CV ja IT-alan tutkinto, voi valita mitä tekee ja millä palkalla. - viim ei n
paskiainenM kirjoitti:
välikommenti näin satunnaiselta surffaajalta:
Ite saan reilu 1500 nettoa erilaisa tukia työttömänä.
Asunto 650 euroa, sossu ja kela takaa 461 euron tulot päälle, sitten sähkölasku, parin lapsen elatusmaksut vapautetaan. saan viel rahaa sossuta lasten tapaamisiin...reilusti nettohyöty yli 1500 euron.
Mietin just haenko valtiolle hommiin 2150 euron bruttopalkalla, laskin että käteen jää vaan 1740e kuussa.
Päätin etten hae ja katotaan ensi vuonna uudestaan mihi8n sitä hakis...
Näin siis kun on hyvä CV ja IT-alan tutkinto, voi valita mitä tekee ja millä palkalla.HA HAAA!!!
Luulis IT-alalla tietävän, että se taito ropisee nopeasti, jos tulee pitkä tauko, ettet saa töitä. Sitä paitsi IT-alalla on irtisanottu paljon porukkaa (mm. Nokia, NSN, Sonera), joten työttömiä työhaluisia on vapailla markkinoilla paljon.
Jos osaamista on oikeasti, niin perusta oma firma. Sillä tavoin voi päästä isoihin rahoihin käsiksi. Jos osut kultasuoneen, niin firma myyntiin, niin sen jälkeen ei ole pakko töitä tehdäkään. Kannattaa siis takoa vielä, kun osaamista ja mahdollisuuksia on
- mies 86
Taloushallinnon alalta löytyy varmasti.
- daaaaaaaaaaaaaaaaa
No ei kyllä näytä taloushallinnosta löytyvän. Valmistuin suoraan kortistoon vaikka keskiarvo on täysi 3/3.
- missä vika
daaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:
No ei kyllä näytä taloushallinnosta löytyvän. Valmistuin suoraan kortistoon vaikka keskiarvo on täysi 3/3.
Kyllä ainakin kun tuttavat on hyvin työllistyneet. Ei se keskiarvo useinkaan sitä työllistymistä ratkaise vaan ihan muut seikat.
- ..nomi
3/3 ei riitä, pitää olla 5/5... :->
- Työfani M
Taloushallinto. Nojaa. On minulla siitäkin kokemusta, vaikka siis olenkin pohjakoulutukseltani fysioterapeutti.
- Työfani olen M
..nomi kirjoitti:
3/3 ei riitä, pitää olla 5/5... :->
Olen siis pohjakoulutukseltani fysioterapeutti. Opiskellut myös taloushallintoa. Minun aikanani arvosteluasteikko oli 1-3, ei 1-5.
Ehkäpä johtuu jotenkin persoonastani, etten työllisty.
- kylymämies
OSAAVISTA kylmälaiteasentajista on aina pula. Varsinkin sähköalan peruskoulutuksen omaavista. Kouluttaudu ihmeessä alalle jolla ei tarvitse työttömänä ja jota ei talouden suhdanteet juurikaan heittele, varsinkaan huoltopuolta.
- vieras2
Hoitoala sanoisin. Moni suositellut lähihoitajan ammattia, mutta meillä ei ainakaan lähihoitajista ole pulaa, vaan pula on nimenomaan sairaanhoitajista.
Mut aloittaja taitaa olla vasta peruskoulun loppuvaiheessa, joten suosittelisin lukiota ja sen jälkeen ammatin hankintaa tai lähihoitaja ja siitä vaikka jatkais opintoja amk:ssa lukien sairaanhoitajaksi ja samalla vois tehdä keikkaa lähihoitajana ja kun tarpeeksi opintopisteitä niin sit voi tehdä keikkaa sairaanhoitajana.
Ennen kaikkea kannattaa kuitenkin miettiä, mikä itseä kiinnostaa?- kutsumus???
Paljonko kannattaa käydä lukio lähihoitajakoulu sairaanhoito-opisto= 8 vuotta vähintään? Lähi/ sairaanhoitajan palkoissa eroa muutama satanen. Olen urani huipulla ja tienaan epäsäännöllisessä vuorotyössä n.3000€ /kk bruttona.
Jos opiskelet peruskoulupohjalta lähihoitajaksi oppisopimuksella,saat palkkaa koko ajan. Tosin näiden pikakoulutettujen ammattitaito näkyy myös työelämässä. Palkka on kuitenkin sama, kuin pitemmän kaavan mukaan opiskelleiden. - tuleva lääkäri
kutsumus??? kirjoitti:
Paljonko kannattaa käydä lukio lähihoitajakoulu sairaanhoito-opisto= 8 vuotta vähintään? Lähi/ sairaanhoitajan palkoissa eroa muutama satanen. Olen urani huipulla ja tienaan epäsäännöllisessä vuorotyössä n.3000€ /kk bruttona.
Jos opiskelet peruskoulupohjalta lähihoitajaksi oppisopimuksella,saat palkkaa koko ajan. Tosin näiden pikakoulutettujen ammattitaito näkyy myös työelämässä. Palkka on kuitenkin sama, kuin pitemmän kaavan mukaan opiskelleiden.No ei kai nyt kukaan lukion lisäksi lähihoitajaksi lue vaan joko tai. Ja lähihoitajana voi pyrkiä AMK:hon käymättä lukioa. Ja kyllä se työn mielekkyys kannattaa myös huomioida. Sairaanhoitajalla enempi uravaihtoehtoja.
- kustumus???
tuleva lääkäri kirjoitti:
No ei kai nyt kukaan lukion lisäksi lähihoitajaksi lue vaan joko tai. Ja lähihoitajana voi pyrkiä AMK:hon käymättä lukioa. Ja kyllä se työn mielekkyys kannattaa myös huomioida. Sairaanhoitajalla enempi uravaihtoehtoja.
Omalla työpaikallani on aika monta lukion käynyttä lähihoitajaakin...
Ehkä siis vähän yksinkertaisia?
- Xpjhy
Haudankaivajana riittää töitä.
- paradox?
No, eipä ole näkynyt avoimia paikkoja?
- Ammuubääbää
Maatalouslomittajista on huutava pula.
- hehe
kokki, ihmisillä on aina nälkä.
- paskapaavo
Puuseppä, jos ei ole palkasta kiinni. Työ on haastavaa/millintarkaa ja aina oppii lisää.
- entinen aika ei meni
ja mistähän hevonkuusesta löydät puusepän töitä? kerro ihmeessä. palkka noin 8-10euroa/h ja pölyinen hiontahomma liukuhihnalla, jos sellainenkaan duunipaikka löytyy jostain pohjanmaan sisäsiittolasta.
- wkjfiewgjiregjreio
entinen aika ei meni kirjoitti:
ja mistähän hevonkuusesta löydät puusepän töitä? kerro ihmeessä. palkka noin 8-10euroa/h ja pölyinen hiontahomma liukuhihnalla, jos sellainenkaan duunipaikka löytyy jostain pohjanmaan sisäsiittolasta.
Niinhän se on että mukaviin hommiin on tunkua niin että työnantaja saa valita parhaat päältä.
Kaikille ei niitä mukavia töitä riitä joten jäljelle jää vähemmän mukavat.
Jos nöyrtyy tekemään epämukavia töitä niin töitä varmasti riittää niin pitkään kuin vain viitsii tehdä eikä kukaan havittele työtäsi, työnantaja ei voi rehellisesti sanoa että jos työ ei maistu niin työkkärissä on tulijoita tilallesi vaikka kuinka, no teoriassa voi olla mutta monikaan ei "paskaduunissa" viihdy kovin pitkään.
Itsekin olen sellaisella paskakoneella töissä että jo viereisenkin koneen hoitaja sanoo että "onneks ei tarvii...". - paskapaavo
entinen aika ei meni kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ja Keski-Suomessa ollu neljällä eri verstaalla työharjoittelussa. Pari niistä parin, kolmen hengen yrityksiä, joissa enemmän "käsityötä". Ovat sanoneet, että voi valmistumisen jälkeen heti tulla töihin (jos siis ei jatka opiskeluja). Eikä ole mitään paskaa liukuhihnatyötä.
- kannustan
paskapaavo kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ja Keski-Suomessa ollu neljällä eri verstaalla työharjoittelussa. Pari niistä parin, kolmen hengen yrityksiä, joissa enemmän "käsityötä". Ovat sanoneet, että voi valmistumisen jälkeen heti tulla töihin (jos siis ei jatka opiskeluja). Eikä ole mitään paskaa liukuhihnatyötä.
Jos neljälläkin vertaalla ollut, eikä työpaikkaa pukkaa, missä onkelma? Jatkat siis pitemmälle puualan tekniikkaan(vaiko?), mutta mitä sillä on tekemistä massojen työllisyyden kanssa? Voin sanoa, että erittäin harva ja täytyy olla erittäin pätevä pärjätäkseen itsenäisenä puuseppänä nykyään ja mistä hommaat työtilauksia, ellet ole jotenkin kunnan tai valtion kanssa kaveria-kuka tettää, ellet pysty kilpailemaan baltian kanssa? tämä baltia ja kiina voi tulla nuorille haaveilijoille yllätyksenä.
- tarvitsetko rahaa?
Työttömänä sinun ei toden tosiaan tarvitse olla, jos sinulle riittää työn ilo ja palkka on toissijaista. Harjoittelua, työssäoppimista, työelämävalmennusta sun muuta palkatonta työtä tässä maassa kyllä riittää!!!
- hoitsu32
Hoitoalalla on AINA töitä, ympäri Suomea!!;) Ja etenkin etelä-Suomessa..=)
- jiviofgdoibjh9u
Joku suojatyöpaikka kansantalouden jarrusta eli Mamuteollisuus oy:stä.
- 74V MUMMO
Kerron mummona 2 lastenlasta kävivät ammattikoulun työtä ollut senjälkeen aina.
Toinen autonasentaja toinen kirvesmies...SUKUMME ON ONNELINEN.- sumuinen gorilla
Sukunne on onnellinen? Onkohan mummi nähnyt elokuvan Syvä Joki?
- carpe diem
Sehän selviää mollin avoimia paikkoja vilkaisemalla.
- mol-agentuuri
Topi Kärki sanoi suomalaisia molli-kansaksi, mutta miten ihmeessä meistä olisi Kalifornian duuri-kansaksi? Suomalainen on nimittäin edelleenkin lävistyksistä ja muusta yläpeukuttamisesta ja halailusta huolimatta oma ihtensä ja ei hyvältä näytä-sanos irlantilainen ja minnne muka on kiire ja Wahlroosiako palvomaan omalla työllään? Milloin te heräätte uuteen vallankumoukseen ja vallanjakoon, että tasataan hieman hyvinvointia?
- muori 42
Työttömyyttä 10kk, hakemuksia laitettu mutta ei ole tärpännyt. Työkkäristä ei ole kuulunut mitään, seuraava aika ensi vuoden puolella. Mitäköhän työkkäri tekee, palkkatuki paikkaa tarjoo vai onko muuta??Ennen en ole ollut koskaan näin kauan työttömänä.
- raakkina loppuun
Ei auta, itse käynyt haastattelussa pari kertaa lähiaikoina ja ei näköjään kiinnosta, vaikka olen kokenut ja ammattitaitoinen. Ikää siis 54, joten muka raakki, mutta takuuvarmasti pärjään kokemuksellani. Työkkräri ehdottelee ensi vuoden puolella kurssia, mutta miten muka työllistyn sen jälkeenkään kun taloustilanne on tämä. Yksityisvälittäjien tulonmuodostus ihmetyttää, sillä näytti kyllä aikamoiselta leikiltä.
- fdgdgfdsgdg
Siivoojat ja henkilökohtaiset hoitajat eli vessassakäyttäjät ja suihkuttajat saanevat töitä jatkossakin, koska kukapa haluaisi sellaista työtä tehdä? Tai jaella pillereitä ihmisille, jotka tervehtyisivät dieetillä ja liikunnalla.
Opettele useita kieliä ja hanki kokemuksesi ja luo urasi maailmalla. Kukapa Suomeen jäisi?- kutsumus???
Ehdottomasti kannattaa opiskella lukion jälkeen ammatti(korkeakoulussa?) neljä vuotta, että pääsee minimipalkalla jakamaan mieliala-, närästys-, särky-, verenpaine-, verensokeri- ym. "erittäin tarpeellisia" lääkkeitä ihmisille, jotka eivät ole edes itsestään huolehtineet. Muistisairaille ja alkoholisteille pistetään B-vitamiinia, kun eivät itse tajunneet ajoissa ottaa. Itseaiheutettuja sairauksia suurin osa ja vaaditaan, että yhteiskunta hoitaa ja korvaa kaiken.
- elämä
kutsumus??? kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa opiskella lukion jälkeen ammatti(korkeakoulussa?) neljä vuotta, että pääsee minimipalkalla jakamaan mieliala-, närästys-, särky-, verenpaine-, verensokeri- ym. "erittäin tarpeellisia" lääkkeitä ihmisille, jotka eivät ole edes itsestään huolehtineet. Muistisairaille ja alkoholisteille pistetään B-vitamiinia, kun eivät itse tajunneet ajoissa ottaa. Itseaiheutettuja sairauksia suurin osa ja vaaditaan, että yhteiskunta hoitaa ja korvaa kaiken.
Sinulla on paha ongelma ja se on ihmisyyteen kuuluvan myötätunnon puute ja yleinen ymmärrys kuinka elämä yleensäkään on tällä pallolla kehittynyt. Olen varma, että olet kokenut juuri luettelemiasi ongelmia ja kokenut pettymyksiä. Älä silti tule tyrkyttämään muille ns.elämänviisauksiasi, eli "ei mitään ratkaisua mulla" tyyliin. Miten nuorikaan (tosin vaatii hieman aivoja) voi olla tyhmä?
- Paksusuolentähystäjä
kutsumus??? kirjoitti:
Eipä taida B-vitamiini alkoholin surkastuttamaa hippokampusta ja yleistä aivoatrofiaa pelastaa. Miksi niille sitten B-vitamiinia pistettäisiin?
- Fklenwfefwefwef
Ja minä haluan 40 senttisen suklaanmakuisen munan joka ejakuloi rahaa.
Varmuus on asia johon tässä maailmanajassa ei ole kenelläkään varaa. Sori. Voi käydä siten että lähihoitajille käy samalla tavalla kuin kävi esim. datanomeille.- Hik
Putkimies.Nykyiset"hyvin suomessa tehdyt"rytökasat laukeavat.
- r2d2...
Niinpä. Nuokin hommat koneellistetaan ennenpitkää. Japanista tulee kohta toyota robotteja hoiva-alalle. Voi olla varmempaa kouluttautua elektroniikka-alalle.
- ---------------
Vaatetusalalle ei ainakaan kannata. Itselläni korkea koulutus, mutta ennen olen nykyisessä hanttihommassa, kuin otan sen alan riskejä yrittäjänä.
- Vastaus alkup.
kysymykseen: Voin pitkäaikaistyöttömänä sanoa, että tällähetkellä on täysi lottovoitto jos saat työpaikan. Tämä taas johtuu siitä, että isot yritykset sanovat tuhansittain työntekijöitään irti, kaikessa ahneudessaan. Miksi he tekevät niin? Siksi koska nyt on heikko maailmantalous ja lähes poikkeuksetta irtisanomisissa on kysymys siitä, että tätä "lamaa" käytetään ns. keppihevosena, eli nyt on oiva tilaisuus "herroilla" rikastua koska voi sanoa työntekijät irti, koska onhna nyt "lama". Tästä kaikki johtuu. Sitten nämä "herrat" politiikan puhuu silmät kirkkaana kuinka "tarvitaan uusia työpaikkoja" ja kuinka "kaikista heikoimpia autetaan " jne. Täyttä shittiä siis, kuten kaikki tietävät. Ristiriidassa on ainakin teot heidän puhumien asioiden välillä. Aika kieroutunutta, jos olette huomanneet. Sitten ihmetellään kun työvoimatoimistot on täynnä työttömiä, mutta samaan aikaan tehdään joukkoirtisanomisia, kokoomuksen siunauksella tietysti. Aika härskiä peliä, ei voi muuta sanoa. Täytyy sanoa itse entisenä oikeistolaisena, että olen todella pettynyt, todella. Tunnen suurta vihaa. Pääasia on siis, että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, näin se ihan siis käytännössä on. Herroja käy jopa kateeksi väitän se, että jollain työläisellä on vaikka hieno auto, tälläisestä pitää päästä heti eroon, mitään ei saa olla työntekijäportaalla. Herroilla sen sijaan PITÄÄ olla miljoonia, kymmeniä miljoonia, satoja miljoonia = mikään ei riitä. Tämän nämä "herraskaiset"" ovat saaneet aikaan. Kaiken tämän hauskan lisäksi nämä "herrat" haluaa puuttua ongelmaan ottamalla köyhiltä rahat pois! mitä jos kiristäisitte niiden herrojenne verotusta niin, että valtio saa raha, ei sitä ei voi tehdä tietenkään missään tapauksessa! Onhan se paljon hauskempaa ottaa se raha köyhiltä tavalla tai toisella!
- kokoomusahneus
Viestisi kuvaa termiä "kokoomusahneus" täydellisesti. Onnittelut hienosta kuvauksesta.
- paluu
Tarvitaan ainakin Euroopassa ja muuallakin, kuten Usa.ssa ja Japanissa työn uudelleenjako. Aikanaa vastustettiin 8tunnin ja sitä ennen 10tunnin päivän lyhentämistä, mutta tuottavuus nousikin lyhentämisestä huolimatta, joten kun katsoo Espanjaa tai Suomeakin niin työn verotus ja työnantajamaksujen huojennuksen kautta on saatava mahdollisuus työllistyä ja pienelläkin (eu.n "vitsinä" viljelemä 8euron) palkka mahdolliseksi elää, eli palataan hintasäännöstelyyn, joka pitää sisällään monia perustoimeentuloon liittyviä asioita. Miksi te nuoret ette vihdoinkin nouse kapinaan? Köpöttelen kyllä mukaan, kunhan pistätte asioihin vauhtia ja koko EU.n tasolla.
- mietipä vielä järjel
Eriarvoisuus on asia,joka kuuluu nykyaikaiseen markkinatalouteen. Siitä ei pidä katkeroitua. Jokaisella on omin ponnistuksin mahdollisuus rakentaa elämästään menestystarina, ainakin jossain mielessä.
Yritysten tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Ei kukaan halua ryhtyä yrittäjäksi tai sijoittaa yritykseen ilman tuottoa. Ilman yrityksiä ei ole työpaikkoja. Lisäksi suomen progressiivinen verotus pienentää tuloeroja jo huomattavasti moniin maihin verrattuna. Parempi olisi vain koittaa löytää töitä eikä elellä sossun rahoilla. Menisi päivätkin nopeammin eikä tarvisi täällä marista. Jos ei työnsaanti heti natsaa niin kannaisko kouluttautua? - kansantaloustieteili
kokoomusahneus kirjoitti:
Viestisi kuvaa termiä "kokoomusahneus" täydellisesti. Onnittelut hienosta kuvauksesta.
Viestisi kuvaa termiä "tietämättömyys" täydellisesti. Jos ymmärtää hieman, miten markkinatalous toimii, ymmärtää asiat kokolailla toisin. Globaaalissa maailmassa suomalaisten yritysten on pärjätäkseen tehostettava toimintaansa, vaikka irtisanomisilla.
Lisäksi yritysten tärkein tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. Muuten ei ole yrityksiä eikä työpaikkoja. - plapioija
mietipä vielä järjel kirjoitti:
Eriarvoisuus on asia,joka kuuluu nykyaikaiseen markkinatalouteen. Siitä ei pidä katkeroitua. Jokaisella on omin ponnistuksin mahdollisuus rakentaa elämästään menestystarina, ainakin jossain mielessä.
Yritysten tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Ei kukaan halua ryhtyä yrittäjäksi tai sijoittaa yritykseen ilman tuottoa. Ilman yrityksiä ei ole työpaikkoja. Lisäksi suomen progressiivinen verotus pienentää tuloeroja jo huomattavasti moniin maihin verrattuna. Parempi olisi vain koittaa löytää töitä eikä elellä sossun rahoilla. Menisi päivätkin nopeammin eikä tarvisi täällä marista. Jos ei työnsaanti heti natsaa niin kannaisko kouluttautua?Aika lapsellinen ja kokkarimainen saarna, joka unohtaa täysin realiteetit. Unohtuuko, että maailma on AINA muodostunut erilaisista ihmisistä, joilla ei ole samat lähtökohdat ja edellytykset. Eriarvoisuus unohtuu näköjään kokkarilta, joka on luullut kaiken tipahtaneen taivaalta, eikä ymärrä, että tasa-arvoisuus on luonut mahdollisuuden KAIKILLE edetä elämässä, eikä vain sopivaan perheeseen syntyneelle.. marinan suhteen kummasti kuitenkin marina kiinnostaa ja ymmärtämättä, että jokainen menestynyt yhteikuntamalli on perustunut kaikkien tukemiseen, eikä puudeli-elämänfilosofiaan.
- SimpleMinds
Yritysten tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Ei kukaan halua ryhtyä yrittäjäksi tai sijoittaa yritykseen ilman tuottoa. Ilman yrityksiä ei ole työpaikkoja. Lisäksi suomen progressiivinen verotus pienentää tuloeroja jo huomattavasti moniin maihin verrattuna. Parempi olisi vain koittaa löytää töitä eikä elellä sossun rahoilla. Menisi päivätkin nopeammin eikä tarvisi täällä marista. Jos ei työnsaanti heti natsaa niin kannaisko kouluttautua?Pisti miettimään tuo "Jokaisella on omin ponnistuksin mahdollisuus rakentaa elämästään menestystarina, ainakin jossain mielessä."
Toimii USA:ssa?!
Suomessa ei toimi, koska menestystarina pitäisi olla aina vähän parempi kuin naapurilla?!
Se kateus... - kokoomusahneus
kansantaloustieteili kirjoitti:
Viestisi kuvaa termiä "tietämättömyys" täydellisesti. Jos ymmärtää hieman, miten markkinatalous toimii, ymmärtää asiat kokolailla toisin. Globaaalissa maailmassa suomalaisten yritysten on pärjätäkseen tehostettava toimintaansa, vaikka irtisanomisilla.
Lisäksi yritysten tärkein tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. Muuten ei ole yrityksiä eikä työpaikkoja."Globaaalissa maailmassa suomalaisten yritysten on pärjätäkseen tehostettava toimintaansa, vaikka irtisanomisilla."
Tietysti, mutta maksajan rooliin joutuvat AINA työläiset, vaikka johtoporras olisi kuinka kussut asiat. Herrat eivät ole koskaan valmiita tinkimään eduistaan tippaakaan, sen sijaan surkeimmastakin johtamisesta palkitaan ruhtinaallisesti. Näin Suomessa.
"Lisäksi yritysten tärkein tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. "
Suomessa se vaan menee niin, että yritysten AINUT tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. - kansantaloustieteili
"Globaaalissa maailmassa suomalaisten yritysten on pärjätäkseen tehostettava toimintaansa, vaikka irtisanomisilla."
Tietysti, mutta maksajan rooliin joutuvat AINA työläiset, vaikka johtoporras olisi kuinka kussut asiat. Herrat eivät ole koskaan valmiita tinkimään eduistaan tippaakaan, sen sijaan surkeimmastakin johtamisesta palkitaan ruhtinaallisesti. Näin Suomessa.
Suomessa se vaan menee niin, että yritysten AINUT tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa."Suomessa se vaan menee niin, että yritysten AINUT tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa." No näinhän sen itse asiassa kuuluukin mennä. Mietipä että itse perustat yrityksen. Mitä haluat tällöin saavuttaa? ..no tietysti elannon. voihan siinä sivussa väkertää vaikka jotain kivoja kännyköitä jengille tai tarjota tilintarkastuspalveluja, mutta yrityksesi PERIMMÄINEN/AINUT TEHTÄVÄ on nimenomaan elannon tarjoaminen.
- ainoastaan osingot
"Globaaalissa maailmassa suomalaisten yritysten on pärjätäkseen tehostettava toimintaansa, vaikka irtisanomisilla."
Suomessa se vaan menee niin, että yritysten AINUT tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa.juuri näin, yrityksillä ei ole enää mitään yhteiskuntavastuuta vaikka yksi omistajatahoista olisi Suomen valtio.
- sosiaalipummi
kansantaloustieteili kirjoitti:
"Suomessa se vaan menee niin, että yritysten AINUT tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa." No näinhän sen itse asiassa kuuluukin mennä. Mietipä että itse perustat yrityksen. Mitä haluat tällöin saavuttaa? ..no tietysti elannon. voihan siinä sivussa väkertää vaikka jotain kivoja kännyköitä jengille tai tarjota tilintarkastuspalveluja, mutta yrityksesi PERIMMÄINEN/AINUT TEHTÄVÄ on nimenomaan elannon tarjoaminen.
"No näinhän sen itse asiassa kuuluukin mennä. Mietipä että itse perustat yrityksen. Mitä haluat tällöin saavuttaa?"
Mietipä mitä varten yhteiskuntiin on laadittu lait. Sitä varten etteivät vahvat ihmiset orjuuttaisi heikkoja.
Jos vahvat vetelevät sikareita toimistohuoneessa silloin kun heikot tahkovat hiki hatussa rahaa vahvoille ja kuolevat vahvoja ihmisiä nuorempina pois, tulee koko yhteiskunta hajoamaan sillä aikaa kun sikariporras naureskelee partaansa. Näinhän se Nerokin teki.
Vaikka kapitalismi mahdollistaa orjuuttamisen riskinoton kautta, ei tällaisessa järjestelmässä ole järkeä ja se tulisi kieltää laissa. Sikariporras ei hyödy siitä juurikaan jos heidän omat orjat alkavat kapinoimaan heitä vastaan. Jos yrityksen perustamiseen ei kuulu suuria riskejä, tällöin ihmiset ovat valmiita perustamaan yrityksiä eikä kukaan liiemmin kärsi jos yritys menee konkurssiin. Jos yrityksen perustamiseen kuuluu isot riskit, ei yrityksiä uskalla perustaa kuin kaikkein varakkaimmat ja he ovat tällöin valmiita asettamaan työläiset orjan asemaan koska he ovat orjan aseman ansainneet koska he eivät ole ottaneet riskiä. Työläisillä tuskin on mahdollisuutta ottaa riskiä jos varakkailla on rahaa ja työläisillä ei. Sama kuin lähtisit pelaamaan pitkävetoa saadaksesi ruokaa. Rikkaat voivat pelata pitkävetoa jos siitä ei ole heidän varallisuudelle vaaraa, mutta köyhät tuskin voivat. Köyhät tarvitsevat työpaikkoja, rikkaat eivät.
Yhteiskunnissa ei ole mitään järkeä jos ne mahdollistavat ihmisten orjuuttamisen koska tällöin orjat väsyvät ja ryhtyvät kapinaan. Helpompaa ryöstää rahaa rikkailta kuin tahkoa rahaa heille silloin kun he eivät itse tee hiki hatussa töitä. Orjuuttaminen on sama kuin ryöstäisit toiselta laillisesti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Palkkaorjuus - Mietihän hetki
ainoastaan osingot kirjoitti:
juuri näin, yrityksillä ei ole enää mitään yhteiskuntavastuuta vaikka yksi omistajatahoista olisi Suomen valtio.
Väärin. yrityksillä on täsmälleen se vastuu mitkä valtio sille sanelee, ja jos yritykset velvoitetaan lailla esimerkiksi hoitamaan osia valtion toiminnoista vaikka ilmaiseksi - tai vaikka MAKSAMAAN että joutuvat hoitamaan noita toimintoja niin se on täysin validi velvoite.
Kuka pystyy verottamaan sinua 100%? Valtio pystyy.
Kuka pystyy antamaan kaikki velkasi anteeksi? Valtio pystyy.
Kuka pystyy tuomitsemaan sinut vankilaan syyttömänä? Valtio pystyy.
Kysymys kaikessa on vain päättäjien tahtotasosta. Kaikki on mahdollista laillisen demokratia-prosessin kautta. Esimerkiksi VR voidaan velvoittaa viemään ihmisiä ilmaiseksi paikasta toiseen, samoin Kone voidaan määrätä valmistamaan hyrriä, ja kaikki nuo vaatimukset ovat päätäntä ja lainsäädäntäprosessin kautta täysin legimaatteja vaatimuksia.
Nyt vain johdossamme ovat ne johtajat jotka määrittelevät yritystoiminnan ehdottoman koskemattomuuden itseisarvoksi, vaikka se ei sitä ole.
Etkö usko? ...
Hallinto pystyy ottamaan sinulta sinun rahasi ja antamaan ne minulle. Sitä hallinto tekee juuri nytkin :)
http://www.youtube.com/watch?v=ok3YcCVVfBU - Hmmmps...
paluu kirjoitti:
Tarvitaan ainakin Euroopassa ja muuallakin, kuten Usa.ssa ja Japanissa työn uudelleenjako. Aikanaa vastustettiin 8tunnin ja sitä ennen 10tunnin päivän lyhentämistä, mutta tuottavuus nousikin lyhentämisestä huolimatta, joten kun katsoo Espanjaa tai Suomeakin niin työn verotus ja työnantajamaksujen huojennuksen kautta on saatava mahdollisuus työllistyä ja pienelläkin (eu.n "vitsinä" viljelemä 8euron) palkka mahdolliseksi elää, eli palataan hintasäännöstelyyn, joka pitää sisällään monia perustoimeentuloon liittyviä asioita. Miksi te nuoret ette vihdoinkin nouse kapinaan? Köpöttelen kyllä mukaan, kunhan pistätte asioihin vauhtia ja koko EU.n tasolla.
Työn tuottavuus on noussut koska tekniset innovaatiot lisäävät tuottavuutta.
Kuinkahan me saataisiin nää koneet tulostamaan kouluja palestiinalaislapsille, ja toisaalta kuinka saisimme israelin olemaan pommittamatta tuota koulua hajalle niin että se kannattaisi tehdä?
http://www.youtube.com/watch?v=FYLhQ2XWfX8&feature=related - kcfejkfwnfjkefwefwef
SimpleMinds kirjoitti:
Pisti miettimään tuo "Jokaisella on omin ponnistuksin mahdollisuus rakentaa elämästään menestystarina, ainakin jossain mielessä."
Toimii USA:ssa?!
Suomessa ei toimi, koska menestystarina pitäisi olla aina vähän parempi kuin naapurilla?!
Se kateus...Itseasiassa USA:n systeemi ei ole lainkaan kannustava. Heidän "Number of people who reach their full potential" on erittäin alhainen, siihen että ihmiset eivät saavuta koko hyödyllistä potentiaaliaan on karkeasti ottaen kolme syytä: Köyhyys (resurssien puute), typeryys (hallinnollinen sellainen, esim kyvyt jätetään etsimättä tai niitä etsitään väärin sekä kaikkein oleellisin : kulttuuri.
Suomessa toimivat nuo kaikki. Meillä on köyhyyttä joka estää ihmisiä tavoittelemasta kiinnostuksen kohteitaan, meillä on hallinnollista typeryyttä esim. siinä että opiskeluun ei kannusteta vaan opiskelua rangaistaan verrattuna makoiluun ja kulttuurillisesti suomalaiset jakautuvat harvoihin onnistujiin ja moniin epäonnistujiin jotka hylätään täysin, samoin kulttuurimme on täysin anteeksiantamatonta jolloin pienestäkin mokasta tippuu täysin.
Tämän vuoksi hyvin harvat suomalaiset pystyvät elämään koko potentiaaliaan, vaikka kykyjä meillä kyllä olisi. Ne vain eivät pääse toteutumaan. sosiaalipummi kirjoitti:
"No näinhän sen itse asiassa kuuluukin mennä. Mietipä että itse perustat yrityksen. Mitä haluat tällöin saavuttaa?"
Mietipä mitä varten yhteiskuntiin on laadittu lait. Sitä varten etteivät vahvat ihmiset orjuuttaisi heikkoja.
Jos vahvat vetelevät sikareita toimistohuoneessa silloin kun heikot tahkovat hiki hatussa rahaa vahvoille ja kuolevat vahvoja ihmisiä nuorempina pois, tulee koko yhteiskunta hajoamaan sillä aikaa kun sikariporras naureskelee partaansa. Näinhän se Nerokin teki.
Vaikka kapitalismi mahdollistaa orjuuttamisen riskinoton kautta, ei tällaisessa järjestelmässä ole järkeä ja se tulisi kieltää laissa. Sikariporras ei hyödy siitä juurikaan jos heidän omat orjat alkavat kapinoimaan heitä vastaan. Jos yrityksen perustamiseen ei kuulu suuria riskejä, tällöin ihmiset ovat valmiita perustamaan yrityksiä eikä kukaan liiemmin kärsi jos yritys menee konkurssiin. Jos yrityksen perustamiseen kuuluu isot riskit, ei yrityksiä uskalla perustaa kuin kaikkein varakkaimmat ja he ovat tällöin valmiita asettamaan työläiset orjan asemaan koska he ovat orjan aseman ansainneet koska he eivät ole ottaneet riskiä. Työläisillä tuskin on mahdollisuutta ottaa riskiä jos varakkailla on rahaa ja työläisillä ei. Sama kuin lähtisit pelaamaan pitkävetoa saadaksesi ruokaa. Rikkaat voivat pelata pitkävetoa jos siitä ei ole heidän varallisuudelle vaaraa, mutta köyhät tuskin voivat. Köyhät tarvitsevat työpaikkoja, rikkaat eivät.
Yhteiskunnissa ei ole mitään järkeä jos ne mahdollistavat ihmisten orjuuttamisen koska tällöin orjat väsyvät ja ryhtyvät kapinaan. Helpompaa ryöstää rahaa rikkailta kuin tahkoa rahaa heille silloin kun he eivät itse tee hiki hatussa töitä. Orjuuttaminen on sama kuin ryöstäisit toiselta laillisesti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/PalkkaorjuusYmmärrän kantasi täysin. Onneksi en kuitenkaa ole hakenut tai nosta tämän yhteiskunnan pussista tällä hetkellä yhtään mitään,
joten minun tekemiseni eivät kuulu kellekään perheeni ulkopuolisille. (Et silvissii. Vaikka kuinka olisi näsäviisas nainen, ei kannata LUULLA ARVAAVANSA muiden asioita, kun ei niitä kuitenkaan ARVAA.)
Terv.
Ei Työtön eikä sosiaalipummi- olet erehtynyt
Mietihän hetki kirjoitti:
Väärin. yrityksillä on täsmälleen se vastuu mitkä valtio sille sanelee, ja jos yritykset velvoitetaan lailla esimerkiksi hoitamaan osia valtion toiminnoista vaikka ilmaiseksi - tai vaikka MAKSAMAAN että joutuvat hoitamaan noita toimintoja niin se on täysin validi velvoite.
Kysymys kaikessa on vain päättäjien tahtotasosta. Kaikki on mahdollista laillisen demokratia-prosessin kautta. Esimerkiksi VR voidaan velvoittaa viemään ihmisiä ilmaiseksi paikasta toiseen, samoin Kone voidaan määrätä valmistamaan hyrriä, ja kaikki nuo vaatimukset ovat päätäntä ja lainsäädäntäprosessin kautta täysin legimaatteja vaatimuksia.
Nyt vain johdossamme ovat ne johtajat jotka määrittelevät yritystoiminnan ehdottoman koskemattomuuden itseisarvoksi, vaikka se ei sitä ole.
Etkö usko? ...
Hallinto pystyy ottamaan sinulta sinun rahasi ja antamaan ne minulle. Sitä hallinto tekee juuri nytkin :)
http://www.youtube.com/watch?v=ok3YcCVVfBUValtio ei pysty pakottamaan Konetta hyttien tekoon.
- niin mitä sitten
sosiaalipummi kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/PalkkaorjuusNo tämä orjuuttaminen ei nyt kyllä liity millään tavoin yrityksen olemassaolon syyhyn. Ja tottakai kehittyneessä yhteiskunnassa on lait. Minimipalkat työehtosopimuksissa jne.
- Mummeli
Todella hyvin kirjoitit tilanteen Suomesta !!!!!!
Kateus ja ahneus yhdessä saavat tuollaista aikaan. - Mummeli
Yritysten tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Ei kukaan halua ryhtyä yrittäjäksi tai sijoittaa yritykseen ilman tuottoa. Ilman yrityksiä ei ole työpaikkoja. Lisäksi suomen progressiivinen verotus pienentää tuloeroja jo huomattavasti moniin maihin verrattuna. Parempi olisi vain koittaa löytää töitä eikä elellä sossun rahoilla. Menisi päivätkin nopeammin eikä tarvisi täällä marista. Jos ei työnsaanti heti natsaa niin kannaisko kouluttautua?Paskapuhetta !!!!
- Kaulus ja kaulahuivi
Mietihän hetki kirjoitti:
Etkö usko? ...
http://www.youtube.com/watch?v=ok3YcCVVfBUHai tuohan on vain osoitus äänestäjien välinpitämättömyydestä.
- tappi29
Kaikille ihmisille taataan nykyään sisäisen kasvun paikka, eli vuosi taikka pari työttömänä valmistumisen jälkeen.
- tippi30
Työllistyin välittömästi valmistuttuani, vuoden päästä vakituiseentoimeen->lue virka... Kyllä se työttömyys on koulun jälkeen ihan persoonasta kiinni.... 6vuosi menossa,
- varma duuni
Innokkaista ja osaavista työvoimatoimiston virkailijoista tulee olemaan huutava pula, koska työttömiä ja irtisanottuja jostain syystä pukkaa jatkuvasti lisää. kaikentyyliset työkkäri-koordinaattorit ja kurssittajat tulee myös olemaan "in".
Terapeuteilla on kysyntää -- koska masennusta pukkaa. Ennustajille ja selvänäkijöille menee puolestaan ne joilla ei terapeutille varaa...
Myös hautaustoimistonvirkailijoita tarvitaan aina sekä sähkömiestä. - mf 165
Kuljetus alalla riittää toistaisesti röitä
- näitä tarvitaan
Lastensuojelu- ja sosiaalityöntekijät.
- stiflu
Multa on aina kysytty et voisitko olla niin kiltti et tulisit meille töihin? Mistä liä saanneet mun numeron??
Kerran ku piti ottaa päikkärit ne tuli oikein kotoa hakee...
Ei töissäkään aina niin kivaa ole! - Yrittäjäksi...
Lue ammatti, missä voit työlllistää itsesti vaihtoehtoisesti myös yksityisyrittäjänä, kun olet ensin saanut kerättyä kokemusta.
esim. LVI, rakennus, sähkömies voisivat tämän mahdollistaa.
Vieraan palveluksessa, mikään ei ole kovin varmaa.
Hoitoalan töitä on kyllä tarjolla, mutta palkka ja työn raskaus on sitten toinen juttu. - fakta
siivoojille ja tosiaankin lähihoitajille sekä fysioterapeuteille töitä varmaan riittää. Nyt ja pitkään tulevaisuudessa. Puhtaanapito muuallakin kuin sairaaloissa on yksi varma työllistäjä.
- siivousrobotit..
..toimii nykyään paremmin työpaikalla kuin kotona, ei ole lattialla romua nääs..
- åpojhbo
Vanhusten hoito ja hoiva--> Ainoa, jolla voin taata töitä olevan.
- Pieni ja huomaamaton
Hai kouluttaudu unilukkariksi niin työllistymisesi on lähes tulkoon varmaa.
- työtä tekevälle riit
se on aivan sama minkä alan työmies on. jos on asenne ja ammattitaito kohdillaan niin töitä on AINA!!!!!
- Jim Carryey
Siis kyky nuolla pyllyjä. No thanks...
- QQQ56
Jos on ruskeakieli niinkuin joikkain on töitä alle sopimuksien
- Ei aina...
Tuo ei pidä paikkaansa. Esim. poliiseja on työttöminä.
Listaa voisi jatkaa, mutta täytyy syödä välillä.
- ainoa ala
jolla et varmasti jää työttömäksi on sosiaali ja terveysala. KAIKKI muut alat ovat epävarmoja, sanotaan tai mainostetaan tässä ketjussa mitä tahansa.
Sosiaali ja terveysalan ammatteja ovat mm: lääkäri, AMK sosionomi, sosiaalityöntekijä/yht.kuntatieteiden maisteri, AMK sairaanhoitaja, lähihoitaja (erittisesti sairaanhoidon ja huolenpidon, lastehoidon, kuntoutumisen, hammashoidon, ensihoidon, päihde ja mielenterveystyön suuntautumisvaihtoehdot-- ja tietysti myös vanhustyö, mutta siihen pääsee töihin suuntautumisesta huolimatta, koska hoitajista niin kova pula), yhteisöpedagogi, suuhygienisti, fysioterapeutti, AMK ensihoitaja.- hoito- ja palveluala
Sosiaali- ja terveysalallakin riittää varmoja töitä vain niin kauan kuin julkisella sektorilla on varaa maksaa palkkoja. Jos muilla aloilla ei ole töitä, loppuu veronmaksu eikä ole pian rahaa palkata hoitajiakaan, vaikka hoidettavia kyllä riittäisi.
Tällä hetkellä töitä on hoitoalan lisäksi hyvin myös monilla palvelualoilla, siivouspalvelut, turvapalvelut, kiinteistöpalvelut ...
- kjhuyd
Aino oikea vastaus on ei miltään alalta tässä taloustilanteessa..
- laiskoja ootte?
Saatanan tunarit. Jos ei satu mieleistään hommaa heti löytämään niin ryhtyy vaikka yrittäjäksi. Osaava ja tarmokas kaveri löytää aina työtä itselleen.
- Palkkionmetsästäjä
Tulevaisuuden koska Suomessa meno muuttuu villiksi.
Tänne muuttaa sellaista ainesta jotka tänne eivät sopeudu! - Paskaperse127
Metallihommat, siivous, jotkin kaupungin paikat.... Paskoja hommia, mutta työt eivät koskaan lopu.
- joskus loppuu..
Kyllä metallialan hommat loppuivat hyvin pitkälti tässä kaupungissa, kun yritys meni konkurssiin. Ei riittänyt töitä.
- mutta vaativaa
joskus loppuu.. kirjoitti:
Kyllä metallialan hommat loppuivat hyvin pitkälti tässä kaupungissa, kun yritys meni konkurssiin. Ei riittänyt töitä.
Vanhustenhoitoalalla saattaa olla töitä hyvin.
- King Corvax
ÄLÄ ajattele, mikä on pelkästään paras työllistymisen kannalta vaan ajattele myös palkkaa. Ajattele aivoillasi, pyri olemaan hyvä siinä mitä opiskelet ja tee muutakin kuin koulutehtävät vapaa-ajallasi, joka liittyy alaan. Verkostoidu aina ja pidä yhteyttä työnantajiin. Ei tarvitse olla työala, jossa on varma työllisyys. Mieluummin menet alalle, jossa on hyvä PALKKA.
On paljon aloja, joilla saa kyllä töitä mutta palkka on niin surkeaa nykyään melkein joka paikassa kun vertaa elinkustannuksiin, että ei yksinkertaisesti kannata! Nuo lähihoitajat on just näitä. Lähihoitajista on pulaa, koska kukaan ei halua sellaista perseenrassausammattia tehdä surkealla palkalla josta ei jää mitään.
Mieti merenkulkuopistoa. Siellä on sekä kova palkka että varmat työt. Äläkä jää sinne ammattikouluun.
Ja jos osaat englantia edes kohtalaisesti puhua, niin opettele sitä ja sinä ET JÄÄ TÄNNE SUOMEEN, oli alasi mikä tahansa, kyykkimään ja katselemaan, kuinka rahasi viedään ja talous romahtaa. Yh-äidit elelevät lokoisasti verorahoillasi. Sinun pitää ajatella suuria. Sinä et jää tänne perustelemaan perhettä.
Suomalainen yhteiskunta on täydellinen jos olet nainen joka haluaa lapsia.
Mutta nuorelle poikamiehelle Suomi ei tarjoa mitään muuta kuin sen ilmaisen koulutuksen joka pitää viisaasti hyödyntää. Älä pane ketään paksuksi äläkä anna tyttöystävien kahlita sinua, ennen kuin olet saavuttanut URAN. Pelkkä työpaikka ei ole sitä.
Sinä olet nuori ja ajattelet vielä yksinkertaisesti. Ajattelet, että haluat vaan sen punaisen tuvan mikä vanhemmillasi. Mutta palkat eivät nouse ja elinkustannukset ampaisevat pilviin siihen mennessä kun sinä valmistut! Suunnittele ja visioi suuria! - hfjdhf
Muistutan nyt omasta kokemuksesta että toivottavasti sinulla on myös valitsemaasi alaa kohtaan edes jotakin mielenkiintoa ettet umpimähkään mitään listalta valitse. Itse joskus ajattelin samoin kuten sinä ja vaikka pitääkin työnteosta, voi se olla raskasta jos huomaa, että on ajautunut alalle joka ei ehkä sovellukaan sinulle syystä tai toisesta. Eli vaikka siis takuuvarmasti haluat työllistyä (jos takuuvarmaa työllistymistä eds on olemassa) niin ajattele asiaa hieman pidemmällekin kuin, että "riittääkö töitä".
- Väärin meni.
"Aino oikea vastaus on ei miltään alalta tässä taloustilanteessa"
Vaan kuten aikaisemmin joo viittasin niin kyse on ahneudesta, toki keppihevosena tätä "lamaa" käytetään, mutta siitä se ei todellisuudessa johdu. Ihan bullshittiä. Se on vain hieno veruke. Sen avulla voidaan tehdä mitä vain, jos ymmärrät. Eli vaikka sanoa työntekijälle, että huomenna sinulla on sitten puolet huonompi palkka ja työtunteja 4h päivässä, tai sitten saat kenkää, kun on tämä maailman talous tällänen... Se uskoo kuka uskoo, minä en usko. Suurimassa osassa tapuksista, siis irtisanomisissa on kyse pohjimmiltaan ahneudesta ja työnantajien loputtomasta vihasta työntekijöitä kohtaan. Harva, vain hyvin harva arvostaa työntekijöitään ja ymmärtää, ette he tekevät itse työn ja ovat kaikista tärkeimpiä työnantajille. Näitä löytyy mutta valitettavasti vain pieni prosentti ellei promile...- en vaan ymmärrä
Sinun katkeroitunutta ajatusmaailmaasi on hyvin vaikea ymmärtää. Toivottavasti ymmärrät itsekin, että tekstisi ei nyt vaan pidä paikkaansa oikeastaan miltään osin.
Kun yrityksen tilaukset ja sitä kautta liikevoitto laskevat, tulee toimintoja sopeuttaa kysyntää vastaaviksi. Kuten varmaan tiedät, niin kaikilla aloilla on omat työehtosopimuksensa, joten toteamasi "Eli vaikka sanoa työntekijälle, että huomenna sinulla on sitten puolet huonompi palkka ja työtunteja 4h päivässä, tai sitten saat kenkää, kun on tämä maailman talous tällänen..." ei nyt aivan pidä kutinsa.
"Suurimassa osassa tapuksista, siis irtisanomisissa on kyse pohjimmiltaan ahneudesta ja työnantajien loputtomasta vihasta työntekijöitä kohtaan." Ei alkuunkaan näin. Kuten joku tällä palstalla onkin jo todennut, on yritysten pääasiallinen tehtävä tuottaa omistajilleen voittoa = toimintaa sopeutetaan kun kysyntä pienenee. (=toki kyse on myös ahneudesta, joka on täysin rationaalista). Et sinäkään suostu sitä työtä ilmaiseksi tekemään?
Mitä taas tulee mainitsemaasi "työnantajien loputtomaan vihaan työntekijöitä kohtaan" niin mistä tällainen ajatus kumpuaa? Kenellä tarkoitat nyt työnantajia: yritysten omistajilla vai kenties johtajilla? Miksi he vihaisivat omia työntekijöitään? Kuulostaa hyvin katkeralta.
- ...........
Eduskunta.
- mmitääh hemmettiä
Täh? Eduskunta-ala? justiinsa juu. ammattikoulusta eduskunnan penkille. tsemppiä sulle hei!
- shhoitaja
Sairaanhoitaja.
Työtä on vaikka minkälaista. Itse pääsin haastaviin paikkoihin töihin vaikka olinkin vastavalmistunut :) sain heti kesätöitä ensimmäisen vuoden opiskelun jälkeen. Se vaan että oletko siihen ammattiin soveltuva on sit ihan eri juttu - Reparaattori
Opiskele preparaattoriksi. Työtä riittää niin kauan kuin ihmiset eivät lopeta kuolemista eivätkä asiakkaat koskaan valita :)
- patologinen valehtel
Hmm.. mikä preparaattori :DD ?
Jos meinaat kaveria, joka tutkii ja leikkelee ruumiita niin sitä kutsutaan patologiksi. Se on lääketieteen erikoistumisala. Koulutus lukion jälkeen n.12 vuotta. Hakija kyseli ammattikoulutuksesta...
- tide_ruusu
Opiskele sellaista alaa mikä on mielekästä ja olet tyytyväinen.
- Fys.terapeutti
Fysioterpeutti löytää aina työpaikan, tällä hetkellä on erittäin paljon tuki- ja liikuntaelinten sairauksia sekä aivohalvauspotilaita jotka tarvitsevat kuntoutusta.
- tilastojakin löytyy
- Riittää työ
Opiskele sekatyömieheksi ei työ lopu. Olen ollut sekatyömiehenä yli 40v. Töitä on riittänyt.
- Khadlehdistöä
Somalian kielen tulkkeja ja pakolaisten kotouttajia sekä työttömien Suomalaisten saneerajia tarvitaan enenevässä määrin.
- ex-missi
Joo mummojen pesua saat tehdä niin paljon kuin haluat: eli lähihoitajaksi.
- En osta mitään
puhelin myyjäksi
- 9350395+3
Hoiva-,kaupan-, ravintola- ja hotellialoilta ainakin saa töitä tulevaisuudessa? Fyssarille tai hierojalle ei ole kuulemma paljoa töitä saatavilla vaikka luulisi..
- pathfinder77
Eristyspeltiseppä. Ja jos hallitset homman, niin saat tehdä töitä pyhä-arki 24/7 ja sitten voit vielä valita lähdetkö ulkomaille päiväraha hommiin.
- Siivous Mies!
Siivoojan ammattitutkinnon jos suoritat on takuulla työtä ja se ei lopu. Tuo ainakin tällä hetkellä sekä onhan olemassa sitten tosiaan ne hyvät jatko-opinto mahdollisuudet sinne ns puhtaalle puolelle näyttöpäätteen eteen toimistoon.
- tähtäimet kunnossa
ALA SALAMETSÄSTÄJÄKSI AINA TARVITAAN LIHAA!!!!!!!
- talkkari900
Kiinteistöt vanhenevat koko ajan, joten vanhan ajan as.oy:n talkkareille riittää hommia varsinkin kun suuret kiinteistönhoitoyhtiöt eivät ehdi kaikkiin hommiin ja paikkoihin esim.lumen ja liukkauden poistoon.
- rälläkkä
Putkari! Kun valmistuu kantsii hakeutua saneeraus puolelle
- Työtä riittää
Palvelualat! Kokit,siivoojat,tarjolijat.
- gewrgmäkhäkätkänj
Kokkeja ja lähihoitajia ainakin mollissa haetaan jatkuvasti. Ylipäänsä hoitoalalla on töitä sairaanhoitaja, lähihoitaja, lastenhoitaja, lääkärit..
- MortalMan
Hautausurakoitsija.Tasainen ja varma kysyntä, ei liikaa alalle tulijoita.
- VARMAT ALAT:
1. ilmanen työharjottelija! Työtä piisaa, vaikkei palkkaa saakkaan.
2. lähihoitaja
3. siivooja.
4.puhelinmyyjä provisio palkkaus.
5.myyntiedustaja provisiopalkkaus
vielä varmempi on ilmainen roskienkerääjä. - mäwa
En huomannut et kukaan ois tätä heittäny. Eli oon huomannut, että kivenhakkaajilla eli hautakiviä, laatoituksia ja kivetyksia jne. tekevillä on enemmän työtä kun ehtii tekemään.
- on kokemusta...
Ne on ihan eri hommia. En ole vielä hautakiveä kenenkään pihalle laittanut.
- Nohnon
Ei mikään ala ole varma, niinkuin mikään ei ole varmaa. Yritä vain tähdätä siihen mistä luulet pitäväsi. Tosin realiteettien mukaisesti.
- Lapset
Itse olen lastenhoitaja ja ainakin pääkaupunkiseudulla töitä riittää pilvin pimein. Ei varmaankaan jokaisella paikkakunnalla kyllä. Mutta tosiasiahan on, että lapsia tehdään aina.
- tähteiden bongaaja
Suorita nyt dyykkauksen perustutkinto! Voit hakea suoraan peruskoulupohjalta.
Dyykkauksen perustutkinto on kaksivuotinen ja tarjoamme sinulle erinomaisten valmiudet alalle, joka on haasteita täynnä ja jossa voit itse vaikuttaa omaan toimenkuvaasi siinä määrin kuin haluat.
Terveisin
Ammattiopisto Ecologicum - hoitaja 25v
Lähihoitaja! ite olen valmistunut reilu 2vuotta sitte. Kävin lukion jälkeen ammattiopistossa lähihoitajaksi. jo ensimmäisen vuoden jälkeen olin alan hommissa kesäntöissä ja toisen kouluvuoden aikana tein vkonloppuisin keikkaa. Valmistumisen jälkeen tein lyhyitä sijaisuuksia siellä täällä ja nyt olen ollut kohta puol toista vuotta samassa paikassa. Ei siis vakituista paikkaa mutta eipä työttömiä päiviäkään! Se on tosiaanki niin että sovitko alalle niin on ihan eri juttu. Eihän se ole ku pelkkää perseenpyyhkimistä-asenteella loppuu varmaan jo koulun käyntiki ennen ku töihin pääsee.
- haista mokkakikkeli
varmat ammatit:
varas, yrittäjä
Muita ei nyt heti tule mieleen. Kummallakaan ei kovin kummoisia tuloja saata saada, tai sitten saa aivan helvetin hyvät tulot. Riippuen taidosta ja tuurista. Myös töitä saa tehdä hautaan asti molemmissa hommissa jos kiinnostaa.
Aijoo, naiselle myös huora on mahdollinen ammatti jolla on kysynnän varmuus ainakin tiettyyn ikään asti. Ehkä myös huumediileri voisi olla semmoinen ammatti jossa saa olla kuolemaansa asti. - hoitajana määkin AMK
Maatalouslomittajista on huutava pula !! Missä heitä koulutetaan ? Oppisopimuskoulutus? Soita suoraan maalaistaloon jos olet kiinnostunut.
Tosin se on sitten kunta joka sulle palkan maksaa ja palkkaa yleisimmin.
Maataluslomittajat hoitelevat yleensä karjaa.
Saattaa olla että heitä valmistuu myös maatalousalan oppilaitoksista. - kauppias vaan
Myyjän sijaiseksi pääsee ilman ammattitutkintoakin. Jos et tiedä minne haluut opiskeleen, niin kysy ensin kassan ja myyjän paikkoja mista tahansa ruokakaupasta.
Onnea vaan työnhakuun tai koulutukseen M.
- 3.10 syntynyt pupuko
Onko sinusta tullut työtön työnhakija Tuula Maria?
- Putkimies
Lähihoitajille on töitä, mutta itse en suosittelisi alaa jolla on julkisella työnantajalla monopoli.
Putkimiehistä on pullaa, suuri osa toimii yrittäjäpohjalta ja liksat on hyviä. - Kauas kouluun
Sellainen ala/ammatti, jonka koulutusta ei ole työssäkäyntialueellasi.
Esimerkki tuttavastani 25 vuoden takaa: täällä päin ei ollut siihen aikaan hammashoitajakoulutusta, joten työtä oli tarjolla sekä julkisella, että yksityisellä puolella heti valmistumisen jälkeen. - rakenna suhteet
Opiskelun sijaan kannattaa panostaa eniten suhteisiin, koska niillä ne työt jaetaan. Mitä kovempi ryyppykaveri porukoissa, sen varmempaa ettei työt tule loppumaan kesken. Vaikka olisi luokan priimus kymppi joka aineesta niin siitä ei ole yhtään mitään hyötyä jos on joku hiljainen hissukka - töitä ei tipu.
- älä polta siltoja
Miinuksista huolimatta moni työllistyy suhteiden ansiosta. Ihan huomattavissa määrin. Ryyppäämättä toki pärjää hyvin.
- puhelinsiivoaja
Puhelinmyyntihommia löytyy aivan varmasti aina. Samoin siivoushommia ja töitä kaikenlaisille hoitsuille. Kokeille on myös jostain syystä jatkuvasti kysyntää vaikka alalle valmistuukin paljon väkeä. Hanttihommia irtoaa aina halukkaille tekijöille, mut useimmille ei tietenkään kelpaa kun ollaan liian koulutettuja eikä huvita tehä p*skatöitä ;) Itellä korkeakoulututkinto alalle johon on kova tunku. Siksipä teen toistaiseksi puhelinmyynti- ja siivousduunia, eikä muuten jostain kumman syystä lopu työt kesken! ;)
Kannattaa miettiä myös tulevaisuutta ammattikoulun jälkeen, jos menet ammattikouluun, esim. jatkokoulutusta, vaikka sitä ei nyt voisi mitenkään edes kuvitella.
TALOUSSANOMIEN ARTIKKELI ALLA
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/11/29/50-ammattia-taalta-ei-tyo-lopu/201016534/139
TYÖKKÄRIN ARTIKKELEITA VINO PINO ALLA OLEVASSA OSOITTEESSA
http://www.ammattinetti.fi/web/guest/artikkelit?textSearchType=all&p_p_action=1&command=search&text=&p_p_mode=view&searchAll=Näytä kaikki&p_p_state=normal&p_p_col_id=column-2&p_p_id=akysearchartikkeli_INSTANCE_7uDB&p_p_col_count=1- avustaja kanta-Häme
Hoiva-ala työllistää jatkuvasti enemmän ja enemmän. Olen itse käynyt amm.kurssina Henk.koht. avustaja-kurssin Amiedu-opistolla Helsingin Pitäjänmäellä/Valimossa. Töitä on niin paljon kuin jaksaa tehdä ja työssä viihtyy.
Kaikki päivät ovat erilaisia -rutiiniaskareita huomioimati (siivous, pyykit yms.) - pääosiltaan
Korkeampaa koulutusta kun mietin, Lähihoitaja on seuraava aste ja siitä eteenpäin sairaanhoitaja/erikoissairaanhoitaja jne. ihan lääkäriksi asti mikä edellyttää lukiota
ja korkeakouluopintoja. Työhön pääsee kuitenkin nopeaan tempoon kiinni jo 18v.
täytettyään henk.koht.avustajan tehtäviin. Itselläni ei ole ajokorttiakaan, mutta se on työtä hakiessa iso etu ja tietysti oma autokin vielä plussaa.
Ammatillista koulutusta ajatellen, Sinun kannattaa kouluttautua Lähihoitajaksi. - Msda
Lähihoitaja on yksi työllistävä. Sitten LVI ja yllätyksenä, meidän oppilaitoksesta viime vuonna valmistuneet koneistajat saivat jokainen työpaikan heti valmistumisen jälkeen.
- lsssss
Lähihoitaja, sairaanhoitaja,sosionomi, eli sos.ja terv.ala.Työt ei lopu ikinä!
- multitalentti2
Väestö vanhenee ja sitä myöten tarvitaan erilaisia vanhustyöntekijöitä. Yhteiskunta voi huonosti ja tarvitaan myös mielenterveyshoitajia, psykologeja jne. Samoin lääkärit, sairaanhoitajat jne saavat tehdä töitä niin paljon kuin jaksavat. Huonosti palkattuja, mutta hyvin työllistäviä ammatteja ovat jalkahoitajat ja koulunkäyntiavustajat.
Opiskele oppisopimuskoulutuksella tai tee töitä opiskelun ohessa, niin ei tarvitse elää köyhyydessä. Puhelinmyyntiä, mainostenjakoa ja kaupassa työskentelyä on tarjolla ympäri maata. Jos pärjää vähillä unilla, niin lehdenjako tuottaa myös kivasti rahaa.
Rekkakuskejakin tulee tulevaisuudessa olemaan vähemmän, koska ajokorttimaksut nousseet niin kovasti. Autonasentajiakin tarvitaan, vaikka erilaiset kodinkonekorjaukset yms. ovatkin vähentyneet.
Moniosaaminen on tärkeää esim. siivoojilta vaaditaan ajokorttia, asiakaspalvelutyötä tekeviltä kielitaitoa, kiinteistönhuoltomiehiltä asiakaspalvelutaitoa jne. Erityisesti sosiaali- ja terveysalalla työllistyy heti, jos osaamista on muutamalta eri sektorilta oman alan sisältä. Myös esim. teknisiin myyntitehtäviin pääsee, kun on pohjakoulutuksena esim. laborantti, insinööri tai vaikka autonasentaja. - Mihin töihin
"Lähihoitaja, sairaanhoitaja,sosionomi, eli sos.ja terv.ala.Työt ei lopu ikinä! "
Työt ei lopu koskaan, mutta palkanmaksajat voi loppua.
Neuvon kaikkia nuoria välttämään ammatteja joissa julkisella sektorilla on monopoli tai määräävä asema, poislukien lääkärit. On hyvä olla alalla jossa työntekijöistä kilpailee myös yksityinen sektori.
- pökäle
Käy ajamaan rekkaa, ei tarvii asuntoo , voi nukkuu autossa . kyllä se siitä lutviutuu.
- koiran elämää
Rekkamies on kuin koira. Haukkuu kaikki ohikulkijat, nukkuu kopissa ja ku-see renkaisiin.
- miesvaltaiselle!
LVI-alan työt sekä terveydenhoito.
Vanhoja sairaita taloja riittää, kuten vanhoja sairaita hmisiäkin. Palkkaus aloilla on toki hyvinkin erilainen, johtuen pitkälti nais/mies jaostaan...- miettikää tarkkaan
Ei se sukupuolesta johdu, vaan siitä että terveydenhoitoalla julkisella puolella on määräävä asema.
Julkisella puolella se ei ole tasa-arvoa että jokainen saa sen mitä ansaitsee, vaan se että kaikki saa yhtä vähän.
- työ, töö, job,work
Kaikella todennäköisyydellä immeiset tulevat aina syömään, vaatettamaan itsensä jopa kuolemaan. Sairastavat siinä välillä, rakastavat, pariutuvat, eroavatkin.
Eli ruokaa laittaen, vaatettaen, arkuttaen, heitä hoitaen, heidän erilaisia tarpeita tyydyttäen yms. sälää, ota oma siivusi kakusta.
Revi siitä, käytä mielikuvitusta terveen järjen lisäksi.
Ja hyvä ett sull on tollanen asenne työntekoon. Sinunlaisissasi on tämän maan tulevaisuus.
Tulet varmaan pärjäämään. Mutta töitä sen eteen joudut tekemään. - Niilo Salapiilo
Ala mieshuoraksi. Keikkaa riittää ihan mukavasti.
Hoitoalalle tietenkin, jos työttömäksi ei halua! Katsopas vaikka mol.fi, työpaikkailmoituksia haulla "sairaanhoitaja" yli 400. Lisäksi pystyy sairaanhoitajana työllistymään ulkomaille ilman lisäkoulutuksia. Suosittelen.
- matikainen ____
sairaanhoitajaksi on vaikea päästä opiskelemaan. kerran kävin pääsykokeissa heti tyssäsi siihen,kun piti laskea tietyssä ajassa lapulla olevat matikan tehtävät ja olen itse todella huono matikassa..
- six sax pox
Olen miettinyt,kun suomessa on välillä ollut näitä koulu ammuskelu tapauksia,että uskaltaako sitä nykyisin opiskella luokan opettajaksi?. Jotenkin vaikuttaa aika turvattomalta nykyisin kouluissa. Ei olisi kiva jos kuolisi työpaikallaan..
- hanki passi
Kommarisuomessa tulee olemaan työtä vain risujen ja marjojen poimijoille, sekä niitä vartioiville virkamiehille. Ei kannata opiskella, jos aiot jäädä kommareiden maahan.
- tulevakokki
Kokkejakin tarvitaan aina.
- Hommia on
Bussikuski tai puhelinmyyjä.
- Lähes joka alalla
on töitä mikäli ammattitaito ja asenne ovat kohdallaan. Kouluttaudu siis haluamallesi alalle mutta kouluttaudu niin hyvin että olet aina kärkijoukossa. Asennepuolihan sinulla taitaa ollakin jo hyvällä mallilla.
Hautausurakoitsija taikka maksullinen ;-) Kaikki muut ulkoistetaan ulkomaille.
- Työn sankari
Älkää koskaan menkö töihin.
- hopealusikkasuu
Varmuudella ei nykyaikana saada töitä kuin omalta isältä ja aina ei siltäkään.
- ei rajoja
Marjanpoiminnalla tehdään isot rahat jos on ahkeraa. Sama pätee käpyjen kerääjiin jotka helposti saavat uuden auton hinnan keräämällä näitä. Pakurikääpiä siinä sitten sivussa.
- mediasta luettua totuutta- kiipeäpä kuuseen..
Mistä tuo "helposti" tuli?
- Jauzaa
Eipä ole lähihoitajillekaan töitä. Itse olen yo-merkonomi-lähihoitaja, eikä kummaltakaan alalta töitä heru, vain päivän tai parin sijaisuuksia silloin tällöin. Hukassa olisin, jos ansiosidonnainen ei juoksisi (vielä kolme kuukautta...). Lisäksi sijaiselta odotetaan - jos menet päiväkotiin - että lasten nimet pitäisi osata jo viidessä minuutissa (kaikki samannäköisiä ja kaikkien nimi oona-jonna-janna-iida-joona-janne-manna), ja tietää, kuuluvatko leppäkerttusiin vai sammakonpoikasiin. Vanhuspuolella on hyvä muistaa, että vanhuksia pännii alati vaihtuvat hoitajat, joten saat olla kohteena, kun heitellään kenkiä, paitoja ja tissiliivejä sinua kohti ja sadatellaan, että kaikenlainen hoitaja - grrr. Myöskin tukastarepiminen on tuttua - kaljuus hoitoalalla on in.
Voihan vee, alussa tuo vähän huvitti, mutta nykyään alkaa jo vituttamaan.- pakko puupiä
Sano sille että "Justiina, se 60-luku ja hippiaika meni ohi jo, elä heittele ennee tissiliivejä, niiden polttaminen aiheuttaa päästöjä" :P
- 8+5
Kirjanpitäjäksi tai palkanlaskijaksi tilitoimistoon.
Toimistoon (missä työskentelen) on palkattu nyt syksyn aikana 7 henkilöä. - Kommunismi olisi
itseasiassa parempi kuin tämä suomessa äärimmäisyyksiin mennyt kapitalismi, eli vapaa markkinatalous. Raha ratkaisee IHAN KAIKEN. Jopa ja varsinkin kansan terveyden tilan itseasiassa ratkaisee raha ja ahneet liikemiehet ja muut herrat. Jos ajattelee vaikka ihan lääketeollisuutta, lääkkeitä määrätään ihan systemaattisesti väärin, vaikka ne aiheuttaisi minkälaisia pahoja sivuoireita /niistä ei pääse eroon lopettamalla vaan olet jatkuvassa oravan pyörässä koska olet leikkiin lähtenyt. Tiedän miten nämä ko. aineet on suunniteltu, juurikin niin että kun niitä alkaa käyttämään niin niitä on pakko käyttää loppuelämä varsinkaan jos ei ole tarpeeksi tahtoa päästä niistä eroon. Näin lääkeyritykset saavat varmaan tuloa ja valtiokin pääsee ihmis ylijäämästä helposti eroon, aika kätevää. Tähän nämä rikkaat herrat ovat meidän saaneet. Tämä on vain minun teoriani, mutta suosittelen ajattelemaan asiaa. Niin. Ja elintarviketeollisuus on toinen, lisäaine sekoituksia eli kymmeniä eri lisäaineita lisätään vaikka monien niiden on todettu aiheuttavan syöpää. Mitä sitten? Eivät ne rikkaat herrat syökään niitä kaupan lihapullia ja muita eineksiä, vain "huonommat ihmiset " kuten he itse ilmaisevat välillä vahingossa asian. Lisäaine coctaileja ei ole muuten edes vielä koskaan tutkittu miten ne vaikuttaa pidemmällä aikavälillä. Ja miksi tutkittaisiinkaan? Ei tietenkään tutkita. Eihän sillä ole "heidän" mielestään mitään merkitystä kuoleeko iso osa kansasta lisäaineiden aiheuttamiin sairauksiin koska ne jotka niitä syövät ovat todenäköisesti vain "tuottamattomia ja heikompaa ainesta " jne. Eli miettikäähän näitä. Haluatteko todella oman terveytenne kustannuksella tukea näitä teollisuuden aloja! Vain siksi, että herrat saavat lisää miljooniaan!!!Ja te jotka luulette olevanne viisaita, kun tuette ja ajattelette hyvää näistä rikkaita, olette itse myös uhreja koska tässä toisessa veneessä on vain harvat ja valitut, maamme kerma ja vain osa ehkä heistäkin, en vielä tiedä, enkä taida jaksaa ottaa selvääkään, ei kiinnosta mutta tiedän ainakin itse että miten haluan elää!
- nökö
autoala. Ei tule päivää jolloin autot ei reistailisi!
- hahahahaaaaa
Merkonomeille löytyy töitä! :DDDD
- 19+1
Ei voi muutakun nauraa. Ei mikään ala ole varmaa.
- hoitsu9977
lähihoitajille on aina töitä. juuri lähiaikoina nämä suuret ikäluokat, eli sodan jälkeen syntyneet jäävät eläkkeelle ja hoitokoteihin, niin tarvitaan lisää ihmisiä honmiii
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .694118Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503065Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323010Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3912093Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101196Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291014- 601000
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963